En dør er lukket….

Winter Wonderland i Kristiansand i dag. Denne snøen var totalt unødvendig, og en utrolig dårlig spøk fra han der oppe! Nå er det kun andre gangen i år at sørlandsskuffa blir tatt i bruk, så vi har hatt en helt fantastisk vinter… men likevel…tirsdag var det vår, og nydelig temperatur, og så våkner man opp til julestemning når det snart er april 🙁 Konstaterer at dette liker jeg virkelig ikke, men er heldigvis er jeg ikke en person som lar vær, og temperatur ødelegge dagen. Jeg får verken høst, eller vinterdepresjon. Tok meg selv i å synge Winter Wonderland under de to gode turene jeg har hatt med pelsballen vår til nå i dag. Jeg elsker julen… men i mars 🙂

Er liksom sånne ting som disse nydelige blomstene i hagen vår at vi skal se frem til nå….. ikke snø….

I dag er en litt rar dag, en dag med mye tanker. Akkurat som tiden står litt stille, og ikke helt vil verken frem, eller tilbake. En vemodig dag, men heldigvis har jeg lært så mye det siste året at jeg vet at når en dør lukkes, så åpnes en annen. Man kan velge å se på dette som kun et ordtak, eller innse at det er faktisk sånn det er! Når en dør lukkes i livet, så kan den nye døren som åpnes bety nye muligheter, nye utfordringer, og nye gleder. Det er nettopp slik jeg velger å se det, det motsatte er ikke et alternativ.

I går var min siste dag sammen med mine fantastiske kolleger ved Stormbergs kundesenter. Stormberg opplever tøffe tider, og har sett seg nødt til å nedbemanne. 12 av Stormbergs ansatte mister jobben, og en av disse er altså meg. Jeg har hatt fine måneder hos Stormberg, lært en masse, og blitt kjent med helt fantastiske mennesker, og jeg vet at det er min korte fartstid i firmaet som gjorde at jeg var en av de 12, men fy søren for en dritt beskjed å få! Det føles som å få et slag i trynet, og der og da, så raser det meste sammen, og man går langt ned i denne berømte kjelleren. Så kommer alle disse negative tankene, og tar så mye plass. Man lurer på hvorfor det ble nettopp meg, og om det er fordi arbeidsgiver ikke er fornøyd med innsatsen man gjør, hva er det man har gjort galt som resulterer i at man mister jobben? Man vet svarene, og man vet at det ikke er personlig, og så må man bare la de negative tankene få lov å surre ei stund før fornuften endelig slår inn, og man kommer seg sakte, men sikkert opp av en kjeller man ikke ønsker å være i. 

Å miste en jobb er aldri annet enn negativt. Man mister ikke bare en jobb, men man mister så mye mer. For min del er det først, og fremst følelsen av og ikke være til nytte, det og ikke være med å bidra. Så langt det er mulig, så ønsker de fleste å være i en jobb, og føle at man gjør noe nyttig, og bidrar til samfunnet. Man har en forpliktelse, og man gjør en viktig jobb. Noe annet man mister er kolleger. Det å være en del av et fellesskap betyr utrolig mye, og det blir tomt uten de flotte kollegene på kundesenteret som alle på hver sin måte bidro til å gjøre mine arbeidsdager innholdsrike. Samtidig så har jeg en egenskap jeg vet er viktig – når jeg nå ikke har en jobb å gå til, og ikke har dette fellesskapet som kolleger gir, så vet jeg at jeg likevel får fine dager. Jeg kjeder meg aldri, og trives i eget selskap, og det er positive egenskaper å ha i en periode nå. Jeg har samtidig en viktig jobb som jeg kan bruke mer tid på fremover, nemlig meg selv, og frem til en ny dør åpnes, så skal jeg bruke tid på trening, og forbedring av helsen min – det må vel kalles en jobb med mening 🙂 Det å kjenne at kroppen endrer seg positivt, det gjør så utrolig mye med selvfølelsen. Treningen, og vektnedgangen har gitt meg en helt annen holdning – jeg går med rak rygg. Det er ett godt stykke igjen når det kommer til selvfølelse, og selvtillit, men det er dessverre noe de fleste overvektige føler på. Hvorfor vi føler det sånn, og hvorfor det er sånn, det blogger jeg gjerne om en annen dag. Utseende betyr dessverre fortsatt veldig mye i ganske mange sammenhenger…..

Nydelige blomster, og en nydelig Omaggio vase fikk jeg fra herlige kolleger i går <3

 

I går ble en dør lukket, og i det døren ble lukket, så fikk tanker, og drømmer ny grobunn – jeg vet en ny dør åpnes der fremme <3

6 kommentarer
    1. Du er så flink, både med trening,bloggen og ikke minst til å motivere andre til å ta et tak i egen helse.
      Så du kan trygt løfte haka og si til deg selv YESS !
      Den nye jobben står bare og venter på deg !
      Stå klar Heidi !

    2. Astri: Tusen takk, Astri for ord som varmer! Det har skjedd mye det siste året, og jeg håper jeg kan få enda flere overvektige med på trening, og kan jeg motivere andre, så har jeg oppnådd mye 🙂 Jeg er klar jeg, Astri om noe skulle komme min vei 🙂

    3. Et tap for Stormberg, en viktig ressurs for oss overvektige. Uten deg hadde vi ikke vært en gjeng som trener sammen. Du er helt fantastisk! Det gjør ikke noe om litt vinter kom, for du skinner som solen 🙂

    4. Eva: Disse flotte ordene tar jeg til meg, Eva – å høre slikt betyr mer enn du aner <3 Tusen takk! Om det var jeg som tok intiativet til treningsgruppen, så hadde ikke gruppen vært der uten deg, og alle de andre flotte menneskene som trofast kommer på trening uke etter uke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg