Jakker. Jeg elsker jakker

Mange bare rister på hodet av meg. Akkurat det lever jeg godt med. Noen lurer på om jeg har en hel familie som har flyttet inn hos meg. Da smiler jeg, og skjønner godt hva de mener. Men her i huset bor jeg fortsatt alene selv om visse ting kanskje kunne tyde på at det bodde en storfamilie her…..

Jakker. Jeg elsker jakker. Jeg elsker jakker i ulike fasonger, og farger. Jeg elsker det klassiske, det røffe, det feminine, og det fargeglade. Tøffe design, eller ensfargede. Jeg har ikke noe forklaring på hvorfor jeg har denne store lidenskapen for jakker, men den er vel bare en del av hele min lidenskap for klær. Nå som vår og sommerjakkene er ryddet bort, så er det høst og vinterjakkene som skal få skinne. I tillegg blir man jo helt varm om hjertet når man ser hvor mye fine jakker det kommer i butikkene nå for de kaldere dagene. Det er så mye fine farger, og jeg synes jo feks Plus by Etage har utrolig mye flotte jakker også denne høst/vinter. Jeg har lagt min elsk på en gul jakke derfra, men, så var det om fornuften skulle vinne, eller ikke.

Jakker gjør meg glad. Farger gjør meg glad. Stilige design gjør meg glad. Jeg nevnte Plus by Etage, men en annen produsent som har mye flotte jakker for de kaldere dagene, det er Twentyfour. Jeg har vist flere jakker fra denne produsenten tidligere, og jeg har tenkt å vise to nye, flotte jakker fra Twentyfour på bloggen min i dag.

Jeg har vist en del turklær, og flotte jakker fra TwentyFour på bloggen. TwentyFour har sett behovet det har vært for store størrelser, og har et godt utvalg av bla jakker for oss som ikke bruker verken 38, eller 42. Dette gleder mitt hjerte som jeg har sagt mange ganger før. Twentyfour har designet og utviklet sports og fritidsklær siden 2006, og har hovedkontor og showroom her i Kristiansand. Twentyfour har sett behovet for store størrelser også i turklær, og har nå store størrelser i noen av sine plagg og kolleksjoner. Så kan man ikke forvente at alle plagg de selger skal være i alle størrelser. Man må se behovet, og etterspørselen. Skal vi få beholde et godt utvalg av denne type klær også i store størrelser, så må også vi som bruker store størrelser kjøpe klærne. Det nytter ikke å sitte å klage at ingen produserer klær til oss visst vi ikke griper muligheten som er der. Så vil vi ha et godt utvalg, så må vi også bruke tilbudet som finnes.

Den første jakken jeg skal vise, det er en skikkelig god, varm og ikke minst, lang parkas. Parkasen heter Mellow Sara, en modell som går opp i str. 54. Jeg synes størrelsene som Twentyfour opererer med er ” vanlige ” størrelser, så jeg føler ikke man gå verken opp eller ned i forhold til den størrelsen man vanligvis bruker. Denne parkasen dekker rompa veldig godt, og jeg vet at mange ønsker en god vinterjakke som dekker rompa. Jeg har parkasen i den nydelige støvrosa fargen, men den kommer også i sort, og nattblå. Parkasen har fast hette i mykt, supermatt materiale. Den har løs polyester vattering som gir en lett og varm vattering. Jakken har fast hette med justering, og mansjetter og innerkrage i myk rib. Splitt i sidesøm med trykknapper og frontlommer med klaff og trykknapper. Jakken dekker som nevnt rompe og lår , og  holder deg god og varm på kalde dager. Dette er en komfortabel og stilsikker jakke å ha i garderoben. Her er link til parkasen: https://www.twentyfour.no/twentyfour/543850/mellow-sara-parkas-d-st%c3%b8vrosa-38-vattert-parkas-til-dame

Den andre jeg viser i dag, det er også en parkas, en dunparkas. Denne parkasen heter Mellow Puffy. Min er skifergrå, men den finnes også i andre flotte farger som feks karri og mørk rust. Også denne går opp til str. 54. En skikkelig god og varm dunparkas. Dette er en populær dunkåpe med fast hette i mykt supermatt materiale. Den har lange glidelåser langs nederste del av sidesøm som gjør at den kan utvides når man f.eks setter seg ned. Jakken dekker rumpe og lår så den holder deg god og varm og passer perfekt til kalde dager. Den har innerkrage og mansjetter i myk rib. Her er linken til denne parkasen: https://www.twentyfour.no/twentyfour/535285/mellow-puffy-dunparkas-d-karri-48-dunk%c3%a5pe-i-supermatt-materiale-til-dame

Det er en flott tid vi er inne i nå. Jeg er veldig glad i høsten. Alle fargene, høstlufta, fine turer i skog og mark. Men vi er i oktober, og kadere dager venter. Kaldere dager betyr og mye mer innekos med levende lys og fyr på peisen. Vi merker at vi må kle oss bedre når vi går ut. Mange kontakter meg fordi de er på leiting etter ullklær i store størrelser, og dersom du går inn på nettbutikken til Twentyfour, så vil du se at de har ulltøy også til oss kvinner med kurver. Jeg husker mange vintre hvor jeg frøs på tur fordi det var umulig å få tak i ulltøy. Slik er det ikke lengre. Nå er det et veldig godt utvalg av feks ullklær.

Jakken jeg har på meg på det første bildet, den er også fra Twentyfour. Det er en Finse 2.0 2-Lags jakke, og den finner du her : https://www.twentyfour.no/twentyfour/530557/finse-20-2-lags-jakke-d-t%c3%a5kerosa-38-teknisk-2-lags-jakke-til-dame

Nyt søndagen! I morgen starter en spennende periode for meg. I morgen starter intensivbehandlingen av bein mine. Da skal jeg bandasjeres fra nederst på foten, og hele veien opp. Jeg er så spent. Ikke minst på hva slags resultater dette vil gi, og også hvordan det vil være å fungere med så mye bandasjer. Jeg krysser fingrene!

 

2 kommentarer
    1. Du har så flotte jakker og det er då ærlig og fint å følge deg♥️

      Selger du noen av jakkene dine?
      Jeg er på leit og kjøper gjerne 😊👌

      1. Hei Synnøve! Tusen takk for at du følger meg! Det er så viktig for meg at bloggen er en ærlig blogg. Jeg er som du skjønner veldig glad i jakker, og det dukker nå og da opp jakker jeg selger. Hvilken str er du, og hva slags jakke er du på leting etter?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg