Så er jakten snart i gang igjen

Nå er tiden her igjen snart. Tiden hvor vi jakter og kaver for å finne ei strømpebukse til alle julebordene, til julefeiringen og nyttårsfeiringen, og den jakten er for oss plussize kvinner rett og slett et mareritt. Kanskje for andre også, men jeg kan liksom bare snakke om erfaringer plussize kvinner har. For de perfekte strømpebuksene, de har vi jaktet på i alle år. Strømpebukser er og blir et mareritt….eller nei, det stemmer ikke, det var et mareritt, for de perfekte strømpebuksene, de finnes.

Jeg er ikke glad i nylonstrømper. Ikke fordi det er nylonstrømper, men fordi jeg alltid har slitt med å finne strømpebukser som sitter perfekt, og som har god plass til mine store legger, og lår. Jeg trenger strømpebukser som går høyt opp i livet, og som sitter ordentlig i skrittet. Ofte tar lår, og legger så mye plass at det nesten stopper etter at strømpebuksen etter hard jobbing så vidt har passert lårene. Jeg har mange ganger gått med strømpebukser som ligger på lårene. Jeg har slitt med å finne strømpebukser som sitter perfekt, eller i alle fall godt. Ofte stoppet de et helt annet sted enn de skulle. Jeg slet med å få de helt opp. De stoppet før de kom opp, og var jeg ekstra heldig, så raknet de og i kampens hete. Jeg har mange ganger gått med strømpebukser som var raknet, og som lå delikat et sted på lårene.

Vi kjenner sikkert alle til disse strømpebuksene som bare ikke vil ordentlig på, og som gjør en spesiell kveld til ett levende mareritt. Er man heldig og ha fått strømpebuksene sånn halvveis opp, så vær sikker på at de ikke vil være der. Nei da, da sklir de ned, og legger seg under magen som ei herlig pølse. Strømpebuksene man hele kvelden prøver å få opp i livet igjen. Kvelden blir plutselig dedikert til strømpebuksen, og ikke det man egentlig hadde planer om. Jeg vet heller ikke hvor mange strømpebukser jeg har raknet fordi jeg skal heise de opp, og så går det galt. Selv strømpebukser i større størrelser enn jeg sånn sett bruker fungerte dårlig. Jeg har kjøpt veldig dyre strømpebukser i flere størrelser større enn jeg bruker. De fungerte ikke de heller. En hver strømpebukseanledning, det har som oftest blitt et rent mareritt.

Redningen ble strømpebuksene fra PAMELA MANN. Jeg fikk teste disse for rundt fire år siden, og de er rett og slett perfekte. Store ord synes du kanskje, men jeg står inne for hver eneste ord. Det er nemlig mulig å finne perfekte strømpebukser. Heldigvis. Og når man finner de, så er det Lykke med stor L. Jeg var helt i himmelen jeg.

Da jeg begynte å tenke tanken om å starte nettbutikk, da var jeg og fast bestemt på å prøve å få disse fantastiske strømpebuksene inn i nettbutikken. Jeg tok kontakt med Stephen som da var sjef for det britiske firmaet, og han ville veldig gjerne at jeg skulle selge deres strømpebukser i nettbutikken min. Jeg er så stolt over å selge disse strømpebuksene fordi jeg vet hvor mange mennesker som har opplevd den samme lykken som meg etter å ha prøvd disse. Og alle de gode ordene, det er ikke bare skryt, og tomme ord. Kunder har grått i telefonen til meg fordi de endelig har kunnet gå med gode strømpebukser. Mine strømpebukser går fra str. 42-62.

Strømpebuksene jeg selger, de er fra Curvy Super Stretch-serien som er designet eksklusivt for damer i store størrelser. Strømpebuksene i denne serien er laget med spesialfunksjoner for å forbedre passform og komfort. Og passformen, den er helt fantastisk. Det samme er komforten. Dette er strømpebukser med masse stretch, det er virkelig super stretch i disse, og de sitter slik en strømpebukse skal. Og jeg kan si det tusen ganger: strømpebuksene er fantastisk gode, og det er slutt på strømpebuksemarerittet. Jeg har tatt inn strømpebukser i 50 denier, 90 denier og 100 denier. Jeg har aller mest brukt 90 denier, og den holder seg like fint etter mange gangers bruk, og jeg har vasket den også en del ganger. 50 denier er jo litt mer den tynne varianten som vi er godt vant med.100 denier er den tykkeste strømpebuksen. Den er jo fin nå som dagene har blitt kaldere. De er så myke, og så herlige, både å ta på, og å ha på seg.

Jeg tatt inn de sorte, og trygge. Og hudfarget. Jeg har også tatt inn en flott, sort strømpebukse med mønster som heter Floral, og en med nydelige ” diamanter ” på. Jeg har stay ups, og to med farger. Og den myke, nydelige Modal’en. Alle strømpebuksene er flotte til både kjole og skjørt. Strømpebuksene går fra XL og opp til 5 XL, noen 4 XL. Jeg bruker 5 XL til mine bein, men kan også bruke 4 XL fordi det er en helt enorm stretch. Se størrelsesguiden i nettbutikken, eller spør meg. XL vil jeg si er en 42-46, men så spørs det jo alltid litt på hvor man drar mest.

Ikke la det bli et strømpebuksemareritt på nytt denne høsten/vinteren. Nå er det strømpebukser å få tak i som du vil elske! Du finner strømpebuksene nederst på denne siden : https://enstorrelseforstor.no/

Vi blogges i morgen!

7 kommentarer
    1. Hakk for tipset! Kommer til å bestille. Håper du har noen med lange nok ben. Jeg er lang i tillegg til tykk. Mitt mareritt med strømpebukser er at de glir ned, som du skriver, og så må jeg hele kvelden gå å hente de opp fra lår eller knær. Heldigvis bruker jeg relativt side kjoler og skjørt….

      1. Hei! Jeg er sikker på at disse vil bli lange nok til deg. Jeg har en kunde som er 1.90, og når hun bestilte sin str som er 4 XL, så er de gode, og lange til henne 🙂

    2. Jeg kjenner igjen problemet, Og jeg hater at det skal være så vanskelig. Disse så veldig fine ut men vet du om de kun er i store str? Jeg vet at du har i store str men hvor ellers kan man finne dette merket hvis det finnes i mindre?

      1. Hei.
        Jeg vet at Pamela Mann selger strømpebukser i alle størrelser, men jeg vet ikke om de også er super stretchy slik den serien jeg selger er. Jeg vet dessverre ikke om det er noen andre som selger strømpebukser fra de, og om det er noen som selger ” ordinære ” størrelser. Minste størrelse jeg selger er XL, og den kjøper kunder som er fra 42-46/48.

    3. Jeg bruker helst fargede strømpebukser, og er godt fornøyd med de blå og lilla som du selger. I tillegg til god passform, er de slitesterke og holdbare. Er det aktuelt for deg å ta inn flere farger? Jeg kunne gjerne tenke meg strømpebukser i mørk grønn eller mørk rød. Kjøper ellers strømpebukser fra Lindex, Kappahl eller Gudrun Sjödén.

      1. Så hyggelig å høre at du er godt fornøyd med de farga strømpebuksene som jeg selger. Jeg merker nok at vi nordmenn kanskje ikke er så klare for farge på strømpebuksene våre, for jeg selger definitivt mest sorte og hudfarga. Jeg tror ikke jeg pr nå vurderer å ta inn flere farger. Fikk en nydelig rosa, og en nydelig lilla med som prøve da jeg fikk varer sist, og det er ingen tvil om a det er flott med farger. Produsenten har også veldig mange flotte farger i sortimentet sitt, men jeg må se det litt an….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg