Glem strømpebukser som sklir, og strømper som gnager

Strømpebukser er et mareritt! Jeg vil tro flere av dere som leser bloggen min er enige i akkurat det. Det å finne strømpebukser som passer store kropper, det har ikke vært lett. Strømpebukser har ødelagt mye for meg. Jeg er garantert ikke den eneste som har hatt et hat forhold til strømpebukser. Da er det herlig å vite at dette var før, og ikke nå.

Glem strømpebukser som sklir ned, og knestrømper som gnager – jeg har funnet de perfekte strømpene! Strømpene sitter som støpt på mine store bein. Det å finne tynne strømper, og strømpebukser som man er fornøyd med, det er ikke lett. Jeg vet at det er mange med meg som sliter med det akkurat det samme, og som stadig kjemper kampen om å finne strømper, og strømpebukser som faktisk sitter.

Jeg får mange henvendelser fra dere som følger bloggen min, og jeg får mange spørsmål om strømpebukser. Hvor finner man strømpebukser til store kropper? Strømpebukser som faktisk sitter. Jeg har heldigvis funnet både strømper og strømpebukser som er det jeg kaller perfekte, og da er det fint og kunne dele dette med dere. Jeg har skrevet om det før på bloggen, men gode ting som dette kan vel egentlig ikke gjentas for ofte.

Jeg er ikke glad i nylonstrømper. Ikke fordi det er nylonstrømper, men fordi jeg alltid har slitt med å finne noe som sitter perfekt på mine store legger, og lår. Strømpebukser har vært et mareritt. Jeg trenger strømpebukser som går høyt opp i livet, og som sitter ordentlig i skrittet. Ofte tar lår, og legger så mye plass at det nesten stopper etter at strømpebuksen etter hard jobbing har passert lårene. Jeg har mange ganger gått med strømpebukser som ligger på lårene.

Vi kjenner sikkert alle til disse strømpebuksene som bare ikke vil ordentlig opp i livet, og som gjør en spesiell kveld til ett levende mareritt. Så har du de strømpebuksene som sklir ned, og ligger under magen. Strømpebuksene man hele tiden prøver å få opp i livet igjen. Kvelden blir plutselig dedikert til strømpebuksen, og ikke det man egentlig hadde planer om. Jeg vet heller ikke hvor mange strømpebukser jeg har raknet fordi jeg skal heise de opp, og så går det galt. Selv strømpebukser i større størrelser enn jeg sånn sett bruker fungerte dårlig. Jeg har kjøpt strømpebukser til 200 kr i flere størrelser større enn jeg bruker. De fungerte ikke de heller. Når man da faktisk finner den perfekte strømpebuksen, så er man helt i himmelen, og jeg jubler i alle fall høyt.

Er du på jakt etter strømpebukser til en stor kropp, så er redningen strømpebuksene fra PAMELA MANN. Jeg fikk teste disse i vinter, og de er rett og slett perfekte. Jeg har flere par i undertøyskuffen min nå. De kommer greit over både legger og lår, de sitter godt i skrittet, de går høyt opp i livet, og de sitter der de skal. Helt fantastiske! Atelier Alexandra i Lillesand selger disse. Jeg hadde 90 denier i vinter, men disse finnes også i tynnere utgaver, og de finnes også i mange ulike farger. Jeg har brukt mine mye, og vasket de en del, og de er like fine.

Jeg liker heller ikke knestrømper i nylon. For meg som har lymfødem, så fungerer knestrømper dårlig. Ofte bruker jeg nylonstrømper når jeg skal pynte meg, og skal jeg noe spesielt, så skal jeg sannelig ikke ha på meg de hersens kompresjonsstrømpene! Da forlater de beina mine til fordel for tynnere strømper. Knestrømper borer seg inn i huden min, og lager fine groper. I tillegg så strammer de. Sånt er ikke akkurat bra for lymfødemet. Vi skal helst ha noe som ligger ledig og lett over beina, så strømper uten strikk er det jeg ofte bruker om jeg skal ha på meg ordinære sokker.

Jeg har også funnet perfekte strømper! Stay Up strømper som i tillegg til å passe er skikkelig flotte. Strømpene bestiller jeg på ebay. Jeg har kjøpt strømper tidligere som har funket ganske bra, og jeg har kjøpt noen som har vært så små at selv ikke Barbie kunne fått de på seg. Disse jeg kom over for en god tid siden, de kommer fra England. Jeg tok en sjanse, og bestilte to par. De var ikke sånn Kina billige. Frakten er og veldig billig, den koster kun noen få kroner. På siste bestilling hvor jeg bestilte 3 par, så tror jeg at frakten var på ca 25 kr. Men vær obs på tollgrensen som er 350 kr. Bestiller du strømper for 350 kr, så blir de fort dyre. Og det kan lønne seg å bestille en del nå før tollgrensen endres. Det er bare å dele opp bestillingen.

Strømpene er perfekte! For meg som sliter så mye som jeg gjør, så er det en herlig lykkefølelse når man faktisk finner strømper som sitter så perfekt! Nå slipper jeg knestrømper som gnager seg inn i huden min. Stay Up strømpene sitter som et skudd! Stay Up strømpene sklir lett over tømmerstokk leggene mine, de sklir elegant oppover lårene, og stopper der de skal. Jeg sliter ikke et sekund. De har så god vidde! Blondekanten er lekker, sexy, og den sitter! Silikonkanten sitter som limt inntil lårene, og de sitter der helt til jeg tar de av. Kvaliteten er også veldig bra. Jeg føler jeg må kaste både strømpebukser, og knestrømper etter en gangs bruk. Disse Stay Up’ene brukte jeg tre ganger før jeg så at der var kommet et hull i de. Da hadde jeg labbet rundt på Snefrids Hus uten sko i trapper, og på gulv.

Det er så befriende å slippe strømpebukser som kun skaper trøbbel. Eller knestrømper som gnager seg inn i huden. Det er så herlig og ha funnet  perfekte strømper og perfekte strømpebukser ! Nå kan jeg velge om jeg vil bruke stay ups eller strømpebukser. Herlig! At jeg fant strømper og strømpebukser i størrelser som faktisk passer beina mine, det føles så utrolig godt. Lykke!!

Det som er en selvfølge for så mange, det er ingen selvfølge for meg. For dere som lurer på om stay up’ene gnager i huden min, så gjør de ikke det. Der ofte knestrømper legger seg, og gnager, der legger ikke disse strømpene seg. De ligger lett og ledig på huden. Stay Up strømpene finnes opp til størrelse 5 XL, og jeg bestilte størrelsen som heter 4-5 XL. De finnes i sort, hvitt og rødt. I dag skal jeg legge inn en ny bestilling. Når man først finner noe man er så fornøyd med, så må jeg bestille sånn at jeg har noen liggende. Man vet jo aldri når de plutselig forsvinner. Mulig at også noen fører disse strømpene i Norge, men det vet jeg ikke. Strømpebuksene fra Pamela Mann, de kjøper du i Lillesand, eller sender en melding til Alexandra her på Facebook. Jeg er sikker på at hun sender til deg om du bor et stykke unna Lillesand.

Strømpebukser og strømper var et mareritt, men det var før det.

 

7 kommentarer
    1. De var lekre ! Jeg kan dessverre ikke gå uten kompresjon en eneste dag en gang, men heldigvis finnes det ganske fine høye kompresjonsstrømper også som sitter bra (med strømpelim) Det hadde jammen gjort seg med en liten blondekant på disse også til finbruk.

      1. De er kjempe lekre! Så glad for at jeg fant disse, og også strømpebukser som sitter perfekt. Jeg klarer ikke å gå med kompresjon hele døgnet, eller i alle fall ikke nå om sommeren. Har lårstrømper i klasse 3, og det blir til tider for varmt. Da må de av. Jeg vet at de ikke bør av, men jeg bare må. Skal jeg pynte meg, så kan jeg heller ikke gå med kompresjon. Da føler jeg at jeg ikke er pyntet, og tar regningen etterpå som ofte er veldig hovne legger. Det er spesielt i leggene jeg har mest ødem. Klart jeg kjenner det når jeg går en stund uten kompresjon….Har ennå til gode å finne fine kompresjonsstrømper. De jeg har er jo sorte, eller grå. Der finnes vel med farger, og mønster, men de får man vel ikke dekket?

    2. Hei😊
      Så bra du har funnet strømper og strømpebukser sm hverken glir eller gnager og som holder seg på plass selv 😊
      Har selv problemer med å finne en strømpebukse som ikke ruller/glir ned på magen,og som faktisk sitter bra i skrittet.

      Har Atelier Alexandra en nettside/nettbutikk?

      Og de strømpene/stay up har du link til de?

      Ønsker deg en fin søndag 😊

      1. Hei 🙂
        Det er så fantastisk at man har funnet både strømper og strømpebukser som sitter også på store kropper. Det tok mange år, men endelig 🙂

        Her er link til stay up’ene :
        https://www.ebay.com/itm/221437858626

        Når det gjelder Atelier Alexandra, så har hun ikke nettbutikk, men hun har en side på Facebook hvor du kan kontakte henne. Denne siden finner du her :
        https://www.facebook.com/Atelier.Alexandra/

        Ønsker deg også en fin søndag!!

    3. Hei Heidi!Takk for den fine bloggen din!Håper du har en fin-fin sommer!Et spørsmål på siden av dette innlegget men…vet du hvor man får kjøpt treningsbukser i store størrelser.Ikke tights,ikke kose-bukse og ikke vind/tur bukse.Men en tynn trening/joggebukse m strikk i liv og nederst beina til å gå og jogge i.Adidas har sånne,litt overtrekks-aktig men ikke i store størrelser.Litt vanskelig å forklare hva jeg mener men jeg prøver likevel….Hadde blitt så glad for tips om bukser til å gå tur og jogge i!

      1. Hei Anita!
        Takk for at du leser bloggen min – det setter jeg stor pris på 🙂
        Sommeren er fin, og man må bare nyte de fine dagene vi har.
        Treningsbukser, hm, der sliter jeg kanskje litt.
        Jeg vet ikke om Stormberg har noe som kan passe den type bukse du er ute etter. De hadde for en stund tilbake en sort bukse som sikkert kunne ha vært i den kategorien du er på jakt etter. Det er ikke så mye treningsbukser de har og har hatt, men du har sikkert sjekket siden deres for store størrelser.
        Ellers kan du jo sjekke ut Sportypluss på Facebook. Kanskje de kan ha den type bukse du er på utkikk etter.
        Det er egentlig de to jeg vet om…håper det var noe til hjelp.
        Nyt sommeren!!

        1. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg Heidi.Jeg skal sjekke ut sidene du nevnte.Riktig god sommer videre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg