Et herlig steg utenfor komfortsonen

Forrige uke skrev jeg om å føle seg som Espen Askeladden når jeg plutselig faktisk finner en buske som passer mine store tømmerstokker. Den Askeladden følelsen, det fortsatte denne uken her. Hvor fantastisk er ikke det!

Jeg vet at det er flere enn meg som sliter med å finne bukser med vidde. Mange ønsker nok klassiske bukser, gjerne ensfargede bukser, og det er jo det jeg også liker aller best. Bukser som passer til alt. Jeg bor i sorte bukser, og det ser jo ut som om jeg kun har en bukse. Sannheten er at jeg vel har 6-7 sorte bukser. De er ikke helt like, men jeg må nok innrømme at det er vanskelig å se forskjellen på dem. Stoff de er sydd i er forskjellig, men ellers må jeg se på knappene hehe. Jeg liker jo veldig godt farger på overdeler og jakker, og da er sort en veldig trygg farge, men jeg tenker å utvide fargesortimentet mitt litt på de neste buksene. Ikke mye, men litt brunt kanskje, litt grått.

Heidi Askeladden har funnet flere bukser med vidde. Veldig utenfor min komfortsone. Dette er bukser med mønster, og det har jeg aldri hatt før. Jeg har vel egentlig aldri vurdert å få sydamen min til å sy bukser med mønster. Jeg er liksom en klassisk type som vel finner bukser med mønster litt ” bråkete.” En ting er at jeg alltid har bodd i ensfargede bukser, men også fordi jeg ser utfordringen med å finne overdel i forhold til farge som kan passe.

Forrige uke var en gjeng som har trent sammen på shopping til Nais i Lyngdal. Det ble et par gode shoppingtimer, og alle fikk shoppet i den fine butikken til Barbro. Forrige helg viste jeg dere den flotte, grønne buksen med volanger jeg fikk kjøpt meg. Jeg har lett og lett hele denne uken etter den samme buksen i sort, men jeg har ennå ikke hatt lykken med meg. Jeg var til og med i kontakt med MAT i Hellas, men heller ikke der hadde de buksen. Jeg gir ikke helt opp, men jeg ser at det høyst sannsynligvis ikke blir noen sort bukse på meg.

På Nais fant jeg også en annen bukse som ble med meg hjem. Buksen hadde mønster som dere ser, litt sånn army lignende mønster kanskje, og litt sånne farger. Jeg var litt i tvil, det skal jeg innrømme, men når jeg hadde hatt den på meg en stund, så ser jeg at den er stilig. Med riktige farger, som for eksempel sort eller hvitt, så blir det et veldig fint antrekk. Buksen er fra QUE, og jeg tenker at jeg nok kommer til å bruke den en del i sommer. Lett i stoffet, og det er en fordel fordi det er sommer, men jeg går også med kompresjonsstrømper under, så man kan si at det er varmt på varme dager.

Jeg har også fått gode tips fra lesere av bloggen på bukser med vidde, og det setter jeg utrolig stor pris på! Bukser med vidde er alltid av interesse. Jeg vet hvordan det er å traske butikk etter butikk og aldri finne noen bukser som passer mine tømmerstokker. Jeg vil nok aldri kunne gå i en butikk som de fleste andre for å kjøpe bukser, men det er vill jubel og 17.mai følelse når jeg en sjeldent gang finner noe.

Tilbake til tips jeg har fått. Tusen takk til dere som har tipset meg. Et av tipsene har jeg sjekket ut til stort hell. Flotte Anne Lise tipset meg om en bukse hun hadde kjøpt som hadde veldig god vidde. Jeg tenker jo alltid at de nok ikke er vide nok for meg, men når hun sendte meg målene, så skjønte jeg at det var et håp. Jeg gikk til en av kjedebutikkene faktisk, jeg fant buksen i 2 XL, fant veien til prøverommet, og buksen passet! Når den attpåtil var på 50%, så er det jo enda mer lykke. Denne buksen har som dere ser blomstermønster, og også denne er nok et stykke utenfor komfortsonen min…men absolutt en bukse jeg vil bruke. Sommerslig og fin. Tynn og lett i stoffet. Med de riktige fargene i overdel, så tenker jeg det kan bli veldig fint.

Nå har jeg tre sommerbukser, og det har jeg aldri hatt før. Om sommeren har jeg for det meste gått i hvite bukser. Jeg har aldri hatt farger på bukser, og aldri mønster. Nå satser jeg på at jeg bruker disse buksene, og trør utenfor komfortsonen. Vidden er i alle fall på plass.

Forrige helg fikk jeg en del spørsmål om blusen jeg hadde på meg, og som jeg også har på disse bildene. Blusen er kjempefin! Jeg må innrømme at jeg hadde glemt den litt bort, men her om dagen så dukket den opp i skapet når jeg ryddet litt. Blusen er nok 4-5 år gammel når jeg tenker meg litt om, og den er fra Boheme.

Lag deg en god lørdag – vi blogges i morgen.

8 kommentarer
    1. FY flate då fin !!! Hvordan er det med dette ang mønster og få sydd . Kan du blogge litt om det ? Hvordan det fungerer

    2. Så utrolig lekker du var i begge disse buksene!!!!! 🤩 Veldig gøy å se bilder. Jeg brukte min for første gang i går. Veldig uvant for meg også med mønster, men jeg følte meg fin. 😊 Må nok ut av komfortsonen flere ganger. 😊 ❤️

      1. Buksene er superstilige!! Så tusen takk for tipset! Veldig utenfor komfortsonen min, men nå er det bare å bruke de. Jeg har brukt den andre med mønster flere ganger, og elsker den!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg