Juhu!! Jeg gir bort en ny gave på bloggen!!

Forleden dag byttet jeg dekk på bilen. Nå var det ikke sånn at jeg gjorde det selv, for skifte dekk, det har jeg aldri gjort. Så jeg har dekkene mine på dekkhotell, noe som er helt genialt. Da oppbevarer de dekkene mine, selv om jeg ikke har plassmangel her hjemme, de vasker de, og de innkaller meg til dekkskifte når det er på tide å skifte. Jeg tenkte i utgangspunktet at det var noe tidlig å bytte dekk, men jeg oppdaget fort at jeg ikke var alene om å gjøre det når jeg kom ut for å levere bilen. Der var det mange i samme ærend, og vinteren, den kan jo plutselig komme. Dessuten er det ikke lenge til november, og datoen hvor dekkene må være skiftet. Så nå er bilen vinterskodd, men bare tanken på vinter og snø får meg til å grøsse. Jeg innrømmer det glatt, jeg hater snø! Ikke at det snør i ett her i sør, men all snø som kommer,den hater jeg som pesten. Jeg liker best snøfri veier, og skal man ha snø, så kan man dra til fjells. Tanken på og måtte stå opp midt på natta for å måke snø for å komme seg på jobb, den tanken liker jeg ikke i det hele tatt. Jeg krysser fingrene for en snøfattig vinter i sør. Jeg har faktisk også vært så lur i år at jeg har kjøpt meg ny snøskuffe. Da er jeg godt forberedt, og jeg slipper å stresse rundt for å få tak i dersom snøen mot alle mine odds skulle komme.

Årstiden betyr også at det er klart for jakkeskifte. Vår og sommerjakkene må vike plass for de noe mer tykke jakkene, og de veldig tykke jakkene. Jeg tror jeg er skodd for alle høstens og vinterens temperaturer. Det er jo som å oppdage et skattekammer når man skal finne frem jakkene man brukte forrige vinter. Noen husker man, andre blir man så glad for å oppdage at man har i garderoben. Jeg har alltid lyst på jakker, og det tror jeg dere som leser bloggen har forstått. Vinteren har mange jakkefristelser. Jeg digger ytterjakkene i speilfløyel. Jeg kjøpte ei i fjor, ei rød ei fra MAT. Jeg elsker den jakken! Denne høst/vinter så kommer det mer speilfløyel. Jeg har falt pladask for en jakke fra Loft i petrol, og en litt lengre modell fra en annen leverandør som er i sort. Speilfløyel på jakker er lekkert. Jeg har det man kaller mer enn nok jakker, men likevel….de frister, og de roper høyt, og jeg, jeg er i tenkeboksen. Jeg har også falt for ei rosa dunjakke fra Loft. Puh, den er utrolig fin…men også veldig dyr…

Denne uken så var vi en gjeng fra treningsgruppen som var på shopping på Nais i Lyngdal. Vi pleier å dra en gjeng et par ganger i året for å shoppe hos Barbro som driver Nais. Denne gangen var vi 8 damer som kom til butikken rett etter stengetid, og som storkoste oss i noen timer med å kikke, prøve og shoppe. Det er jo moro når en butikk bugner av flotte klær slik Nais alltid gjør. Jentene fikk handlet, det kan jeg love deg, og det var fornøyde jenter som dro fra Lyngdal med fulle poser, og masse lekre, nye klær.

Etter at jeg forrige helg blogget om de nye ytterjakkene fra Pont Neuf, og som jeg viste i flere fine farger, så har jeg fått mange henvendelser om hvor man kan få kjøpt de. Jeg har ikke full oversikt over hvilke stormotebutikker som har tatt de inn, men sjekk med din nærmeste stormotebutikk, eller sjekk nettbutikkene. Jeg vet at Nais har tatt inn den røde, og at Celli har tatt inn den orange, og det kan jo være de har muligheten til å bestille inn andre farger. Jeg hadde iallefall sjekket med dem. På Nais fikk jeg tatt noen bilder, bla så ser dere den røde Pont Neuf jakken sammen med en ny, flott tunika/kjole fra vinterkolleksjonen til Pont Neuf. Jakkene heter VEGA, og tunikaen heter ANJA. Denne tunikaen/kjolen finnes også i en kortere modell, da mer som en topp.

 

Boheme er også et merke jeg liker veldig godt. Noe blir for bohemeaktig for meg, men de har også endel som er veldig min stil. Tunikaen du ser på bildet, den er fra kolleksjonen som mange butikker har fått inn den siste tiden. Nå tar jo ikke alle butikker inn like varer, så dette vil jo variere. Tunikaen jeg har på meg har Nais tatt inn, og også denne finnes i en kortere modell, og med andre design, bla høstblader. Legg også merke til det flotte smykket jeg har på meg.

Samtidig med en hektisk hverdag, så er jeg med på å planlegge russejubileum her i Kristiansand. I år er det 30 år siden jeg var rødruss, og dette skal vi markere. 30 år siden jeg var russ! Seriøst? 30 år er veldig mange år. Når jeg ser på datteren min, og vet hvor gammel hun er, så skjønner jeg jo at årene har gått, men at det er 30 år siden russetid, og russerevy, det er helt utrolig. Jeg var russ ved Vågsbygd Videregående her i Kristiansand, og sammen med medruss fra Katedralskolen, så skal vi markere at det er 30 år siden russetiden. Vi syntes jo vi var småsprø da vi var russ, men sammenlignet med nåtidens russ, så var vi jo engler. Noen løp nakne i Markens, og spiste på resturant i undertøy, men det var vel det mest gale. Jeg tok mange russeknuter, og hadde en fantastisk russetid. Jeg brukte mye av russetiden på russerevyen vi satte opp. Jeg hadde det ærefulle oppdraget med å være revysjef, et oppdrag jeg tok på meg i protest fordi jeg tapte presidentvalget med en stemme. Jeg hadde ikke tenkt å løfte en finger egentlig, men jeg ble hekta, og det ble russerevy. Det var også under russerevyen at jeg for første gang sang offentlig…alene…og det for stort sett fullsatte forestillinger. Jeg husker jeg var så stolt da begge byens aviser ga meg så flotte kritikker for sangen. Avisklippene har jeg spart på, og det er moro å se tilbake på i blant. Fredag førstkommende samles vi en flott gjeng mennesker som alle var rødruss her i byen i 1989. Jeg gleder meg veldig til dette. Vi har planlagt og styrt, og håper på et veldig fint jubileum. Det å treffe mennesker man ikke har sett på åresvis, det skal bli både spennende og fint. Det å høre hva andre har gjort disse årene, hvor de er og hva de gjør, det gleder jeg meg stort til.

Denne uken har jeg tenkt å gi bort en flott kjole til en heldig leser. Kanskje er du på utkikk etter en kjole til julebordet, eller til julens selskaper. Kjolen er ikke julerød, men den er klassisk sort. Jeg har den samme kjolen, og jeg synes den er så flott, og den har så spesielle, og fine armer. Kjolen er fra Crisphy, og det er vel under samme eier som Zhenzi. Dersom du vil være med i trekningen av denne flotte kjolen, så legg igjen en kommentar på bloggen, og du er automatisk med i trekningen. Jule og nyttårskjolen kan være i boks! Husk også at du oppgir størrelsen du bruker. Kjolen går i S,M,L og XL, og da snakker vi stormote størrelser. Det gjør ting mye lettere for meg om du husker å oppgi størrelse. M er feks 46/48, og XL 54/56, så da vet du hvordan størrelsene går.

Nyt søndagen!

 

47 kommentarer
    1. Så flott du var i den røde jakken og tunikaen du hadde under – du stråler😁 Vil gjerne være med i trekning om den lekre kjolen, bruker str M i stormote.☺️

    2. Ha en fin søndag 😊 Gøy med russetreff, 30 år jubileum blir nok en kanon fest 🎉🎉 Jeg prøver meg på lykken 🌸 Str S

    3. Ja, takk 🥰 Håper på å vinne denne flotte kjolen, har vært ei tøff tid m nye diagnoser og akutt sykdom 😍 Nå går det bare oppover, og da er det viktig å ta vare på seg sjøl ❤️ Nye klær gjør meg glad ❤️

    4. Fin blogg du skriver. Veldig bra å få tips om stormote tøy. Ville vært fint å vinne den svarte kjolen i str L.

    5. Hei. Flott blogg Heidi 🎀🎀🎀
      Kjolen er super! Str M tror jeg ville vært fint.
      God søndag alle ☀️☀️☀️

    6. God formiddag , du har mange jern i ilden, jeg kjører for tiden mine barnebarn til skolen, da er det godt å høre din behagelige radiostemme på veien ❤
      den røde jakka du hadde på deg var lekker, jeg er med jakker som de fleste er med sko….jeg elsker jakker.
      Skulle jeg være heldig å vinne kjolen må jeg ha str 42/44
      Ønsker deg en god Søndag

    7. Du er så flott! Det synes tydelig at du tar godt vare på huden din, nydelig glød. Jeg skulle gjerne blitt eier av den lekre kjolen. Er str 44/46, varierer mellom S og M i stormote, men satser på at M passer meg greit. Ha en fin søndag!

    8. Min stil og fasong. Størrelse M. Ønsker deg ein fin sein høst. Dette er den einaste blogg eg leser. Lykke til vidare.

    9. Du har en kjempetrivelig blogg, og du skriver så fint! Tusen takk for alle gode tips du gir oss som sliter med å finne klær og sko. Det er så utrolig fint å oppdage de merkene, butikkene du forteller om..en ny verden for mange..der det plutselig er vanskelig å velge. Som regel må man ta det de har, hvis man i det hele tatt finner noe. Tusen takk for at du deler Heidi!

      Skulle jeg være heldig å vinne, ønsker jeg str xl

    10. 😍vi har campingvogna våres i Lyngdal, derfor er jeg ofte innom på Nais. En flott butikk med særs hyggelig betjening 🥰 hvis jeg er så heldig å blir trekt ut,ønsker jeg str S. Ha en fin søndag.

    11. Er så koselig å lese bloggen din. Ønsker deg en fin søndag og ei nydelig uke 🥰 kjole str L 👗

    12. Så fin du er i den røde jakka. Og de andre tunikaene også, nydelige farger. Blir gjerne med i trekningen, og da tror jeg s vil passe meg. En flott søndag til deg.

    13. Hei.
      Jeg liker heller ikke vinteren. Liker ikke snø og glatte veier. Ikke når jeg skal ut å kjøre og heller ikke når jeg skal ut å gå.
      Men jeg liker fløyelsjakker. Ytterjakker i speifløyel. De har ikke jeg sett, Må nok ut på shopping snart. (Må bare få litt lønn inn på konto) Det å dra frem vinterjakkene fra i fjor og bli gledelig overrasket over hva du har glemt… Kjenner meg igjen der. Når jeg tenker på jakkene fra i fjor… Vel, jeg håper jeg ar glemt noen, for ellers må jeg virkelig ut å shoppe.
      Vil gjerne vinne en kjole. Jeg bruker størrelse L (Antar det er 50/52.
      Ha en fin søndag

    14. Knallekker kolleksjon du viser her, og så kledelige til deg, som en blomst er du🌺Kjolen er unik, som kan styles til alle anledninger, derfor har nettopp «den lille sorte» blitt et varemerke👍Ønsker meg veldig i størrelse L! Fortsatt god helg🌺

    15. Er så enig med deg- snø👎👎👎 , kan ikke fordra den! Men aldri så galt at det ikke er godt for noe- det blir lysere- og veldig ryddig 😂 Du var kjempefin i det antrekket, den røde jakken likte jeg ( rødt blir jeg i godt humør av) Ønsker deg ei trivelig førejulstid 😊 🌺

    16. Koz å møtes etter 30 år . Godt å høre du har godt på skolen æ jobber på 😍 str L på Kilen god søndag

    17. Jeg har fulgt bloggen din en stund. Er ikke så flink til å kommentere, men gleder meg til hver søndag.
      Du er alltid så flink til å kle deg i spreke farger😊
      Hvis jeg skulle være så heldi å vinne kjolen tror jeg str M skulle passe. Ha en flott søndag og en strålende uke!

    18. Hei 🥰 Vil gjerne få være med i trekningen om den kjempefine kjolen og jeg elsker sort. Ha en fin søndag 🌺 Hilsen Merete

    19. Takk for alt det fine tøyet du viser på bloggen din. Hadde vært gøy med en ny kjole. Str M😊 ønsker deg fine høstdager😊

    20. Er så inspirerende å lese bloggen din👍❤Ønsker meg veldig den kjolen i str L🖤🧡💛💚❤💙

    21. Jeg vil gjerne være med i trekningen om kjolen. Må ha s hvis jeg vinner.
      Så mye fint tøy du viser frem.

    22. Jeg vil veldig gjerne være med i trekningen 😊
      Bruker ca en str L 😊
      Har ingen kjoler,så hadde vært gøy å eie en😊

      Ha en flott dag😊

    23. Fin blogg 😀

      Vil gjerne vinne kjole i str L. Fyller 50 i januar og hadde vært gøy med denne kjolen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg