Jeg har fått ny jobb!!!

Reklame | LauRie og Alexis Mote

Jeg har fått ny jobb! Og for meg er jo dette drømmejobben!

Som dere vet, så har det stormet veldig i livet mitt de siste månedene. Livet endret seg på et knips, og jeg har aldri stått i en verre storm enn dette. Til tider har det nok blåst orkan på toppene, men stormen har bare gjort meg sterkere, og tøffere. Stormen har fått meg til å innse viktige ting, og stormen har fått meg til å se at døren som lukkes, den lukkes med mening. En ny, spennende dør skal åpnes, og bak den døren vet jeg det ligger mye spennende som vil berike livet mitt veldig.

For noen dager skrev jeg på bloggen at en dag lysner det, en dag vil smilet igjen prege dagene mine, og dagene begynner virkelig å bli gode. Jeg ser at jeg nå fremover skal realisere planer, og allerede nå er drømmer jeg har hatt gått i oppfyllelse. Og det er den ene drømmen min jeg har lyst til å fortelle dere om i dag. Jeg er så utrolig glad for muligheten som nå har dukket opp at det kan nesten ikke beskrives med ord.

Fra 2.januar starter jeg opp i ny jobb, og jeg skal da tilbake til jobb i radioen. Fra 2.januar er jeg ansatt som programmedarbeider/programleder i Metro Sør som har sin base her i Kristiansand. Metro Sør eies av Radio Metro som har sitt hovedkontor i Oslo, og Radio Metro kan i 2019 feire 10 års jubileum. Fra januar blir jeg endel av Metro staben, og det er jeg utrolig stolt av. Det å få komme tilbake til radioen igjen, og til den jobben jeg elsker, det betyr mer enn ord kan forklare. For dere som ikke bor på Sørlandet, så kan dere lytte til nettradioen vår : https://metrosor.no/

Radio har alltid vært en veldig viktig del av livet mitt. Jeg hadde vel aldri trodd at radio skulle bli jobben min da jeg for første gang tråkket mine bein på Ekserserhuset her i Kristiansand. Det var der Radio Ung holdt til, og det var der de lagde radio. Jeg var 14 år gammel, og   interessen for radioarbeid ble tent. Jeg var en av flere som nærmest bodde på Ekserserhuset. Radio var det jeg fylte fritiden min med. Rett etter skolen var det ned å lage radio, helger ble tilbragt her, jeg kunne nesten ha flyttet inn.

Radio Sør var den store radiokanalen på Sørlandet på den tiden da jeg begynte som frivillig. De var store, og det var der ” proffene ” var, og da jeg fikk spørsmål om å starte som frivillig i Radio Sør, så var det jo nesten som å vinne i lotto hehe. Det var virkelig stort. Ettermiddager, helger, og netter sendte jeg radio, og i tillegg til å lage radio, så har jeg jo også hele veien blitt kjent med utrolig mange flotte mennesker som alle på sin måte har vært med og beriket livet mitt. Noen av disse er fortsatt i livet mitt. Noen treffer jeg en gang i blant, noen mye oftere, men det er mange fine vennskap som ble skapt i radiolokalene til både Radio Ung og Radio Sør. Noen småforelskelser ble vel også skapt.

Etter gymnaset i 1989 som ble avsluttet med ei russetid som revysjef her i Kristiansand, så fikk jeg tilbud om fast jobb i Radio Sør. Jeg hadde ikke kommet inn på Gimlekollen Mediasenter, og ikke på Danvik, men den skuffelsen varte ikke lenge når jeg faktisk fikk tilbud om å jobbe fast med radio. Jeg skulle faktisk tjene penger på jobben jeg elsket! Så fra 1989 har jeg jobbet med radio fast, men også litt til og fra. Det har likevel blitt mange yrkesaktive år, og jeg har elsket hvert minutt jeg har fått lov å lage radio.

Nå er det vel 3-4 år siden jeg jobbet i Radio Sør, og det var tungt å miste jobben den gang tilbake. Jeg hadde kanskje ikke trodd jeg skulle få muligheten til å jobbe med radio igjen, men der tok jeg veldig feil. I starten av desember fikk jeg tlf fra Radio Metro sentralt som ønsket meg med på laget. De ønsket en sørlandsstemme, de ønsket en voksen dame, og de hadde fått veldig gode referanser fra personer som jeg har jobbet med tidligere. I tillegg hadde de selvsagt også hørt på endel av det jeg tidligere hadde laget på radioen. To uker etter telefonsamtalen, så hadde jeg møte med Radio Metro, og denne uken ble kontrakten underskrevet.

2.januar er jeg på plass på Metro Sør, og jeg gleder meg som en unge! Jeg gleder meg masse til å lage radio igjen. Jeg gleder meg til å være på lufta igjen, og jeg håper sørlendingene setter pris på at jeg snart er tilbake. Jeg har fått så utrolig mange flotte tilbakemeldinger som tyder på at mange setter pris på at jeg igjen blir å høre på radioen. Planen er at jeg skal være morgenvertinne fra kl.06-09.00, men hvilken sending jeg starter med fra 2.januar, det skal jeg komme tilbake til.

Det lysner virkelig i livet mitt,smilet preger igjen dagene mine, og jeg er på veldig god vei til å legge det vonde bak meg. Jeg skal ikke se meg tilbake, men se på alt det gode som ligger der fremme. Oppi alt dette som har skjedd, så har jeg så utrolig mye å være takknemlig for : Lille, nydelige Henry som fyller mormor hjertet med en uendelig stolthet og kjærlighet, datter og svigersønn, familien min, vennene mine, ledervervet i NLLF og alle de flotte menneskene jeg har i styret sammen med meg, bloggen min og alle dere utrolig flotte lesere som virkelig bryr dere, og så er det alle de spennende planene som ligger der fremme og venter. Den vonde og tøffe tiden har også bragt positive ting med seg. Planer og drømmer  jeg endelig skal realisere, drømmer jeg har hatt som blir oppfylt. Veien videre skal bli så utrolig flott å gå! 2019 skal definitivt bli mitt år!!

Vi skal åpne en ny luke i julekalenderen min, og i dag skal vi åpne luke nr. 16. Bak dagens luke finner vi en gave som jeg vil tro dere alle sammen ønsker å vinne, for der ligger det en valgfri bukse fra LauRie!! Buksene fra LauRie blir kalt for ” verdens beste bukser.”, og blir kan først kjent med LauRie, så blir man forelsket sier ryktene. Buksen blir gitt av LauRie i samarbeid med Alexis Mote. Vinneren kan velge seg en bukse fra det sortimentet av LauRie bukser som Alexis har. Her er mange ulike modeller, du kan få korte og lange bein, smale og vide bukser, og du kan få buksene fra str. 38-56. https://www.laurie.no/

Jeg har prøvd LauRie og jeg har aldri hatt bedre bukser på meg. Det er helt sant. Jeg har aldri hatt en bedre bukse på meg. Så utrolig gode å ha på seg. Så behagelige. Så god bevegelighet. Så god passform. Aldri har ei bukse sittet så perfekt i livet. I tillegg gikk buksen høyt opp i livet, og det føles så godt. God benlengde. Den var bare utrolig god. Dette er kule jerseybukser med stretch og strikk i linningen som gir stor bevegelsesfrihet og komfort.

Du kan vinne en valgfri LauRie bukse bak dagens luke. Legg igjen en kommentar på bloggen, og du er med i trekningen. Du kan se utvalget av bukser hos Alexis her : https://www.alexismote.no/b/laurie

Gårsdagens gave bak luke nummer 15 var en nydelig regnkåpe fra Blæst, og den var det mange som ville være med i trekningen om. Den heldige vinneren av den flotte og fargerike regnkåpen ble : MARIANNE! Gratulerer så masse med ny, flott regnkåpe, Marianne! Jeg tar kontakt i løpet av dagen.

70 kommentarer
    1. Gratulerer så mye med “ny” jobb ❤ Jeg som bor på indre østland får vel finne deg igjen på nett., og jeg vil gjerne være med på dagens trekning.

    2. Gratulerer med ny jobb . Gleder meg til å høre deg.. 😀 hadde passet perfekt med ny bukse . Er knallgodebukser 😍

    3. Hei, så flott at du har fått drømmejobben!
      Jeg har kjøpt bukse fra LauRie etter din anbefaling og den satt som den skulle 🙂 – hadde vært fint å vinne denne!

      Hilsen Eldbjørg

    4. Så gøy det blir og høre deg på radioen igjen. Godt og høre noe skikkelig sørlandsk. Vil gjerne vinne bukser.

      Ønsker deg en fin 3 sø dag i advent.

      Mvh Anne May

    5. Gratulerer Heidi så gøy, gla på dine vegne 👍😊😍 æ håper æ får radio til jul så æ kan høre på sendingene dine 👍😊😍

    6. Gratulerer så mye med drømmejobben Heidi!🌷🌷Kunne vekdig gjerne tenke meg å vinne ei bukse fra LauRie. Beste buksene som finnes. 😊😊

    7. Gratulerer så mye med radiojobb👍😃
      Det fortjener du, og fortsatt god førjulstid ☃️🎅🤶🎄🎁

    8. Gratulerer så mye med ny jobb. Som ivrig radio lytter så gleder jeg meg enormt at du skal tilbake på lufta, og for de som ennå ikke har hatt gleden av å høre deg på radio, så vil jeg bare si at de virkelig har noe å glede seg til. Det er her du hører hjemme. Du er radioens ukronede DRONNING. Jeg er utrolig glad på dine vegne, men også på lytternes vegne. Du har vært savnet på lufta. Grattis nok en gang🎉🎉🎉💖
      Buksa, ja. Jo takk jeg trenger en ny bukse og synes bukser er noe av det vanskeligste å kjøpe.
      Ha en fantastisk 3 søndag i advent, Heidi 🎅🌟

    9. Gratulerer med ny jobb👍😄Og de buksene er helt fantastiske 🤩vil gjerne være med og kanskje bli den heldige vinneren .ha en fin 3.søndag i advent💫

    10. Gratulerer med ny jobb! Jeg har også ungdomstid i radiomiljø, så jeg skjønner det der med hvor viktig radiomiljøet er. Spennende!
      Godt når livet smiler litt, spesielt etter litt storm..
      Lag en fin søndag.

    11. Gratulerer med ny jobb 🎉🎉🎉 så gøy, jeg husker deg godt fra radioen opp i gjennom. Du har en fantastisk flott radiostemme, skapt for jobben. Ønsker deg lykke til og livet smiler plutselig når vi minst aner det ♥️ Ha en nydelig 3. Søndag i advent.

    12. Gleder meg til å høre den behagelige radio stemmen din igjen. Ha en fin 3 søndag i advent ❄❤🎄

    13. Jeg bruker bare Laurie- bukser, de er best! Trenger flere 😊 Gratulerer med jobben, høres ‘riktig’ ut👍

    14. Da snudde det omsider. 😄 Og jeg deltar så gjerne i dag også, er fortsatt str 48. 😂

    15. Gratulerer kjempemye med ny jobb Heidi, dette blir gøy for deg og radio lytterne. Lykke til 🙂

    16. Gratulerer masse med ny jobb. Denne jobben passer deg veldig bra og ekstra gøy når du brenner så for jobben for da har en så mye å gi. Lykke til👍

    17. Hei og god advent! Gratulerer med jobb. Det bli skal alle tiders å høre deg på radio igjen. Du har virkelig behagelig radiostemme. Gleder meg🤶Det var godt å komme tilbake til gamlelandet å lese bloggen din igjen uten krøll🙈 ja, jeg vil være med i trekning av buksen for jeg mangler jeans🚶‍♀️ Kos deg med barnebarn og resten av fammen🎄klem😘😘

    18. Gratulerer med ny jobb Heidi, det blir nok koselig,skulle ønske jeg vant en sånn bukse, fikk overta emgang for noem år siden en etter en bekjemt beste buksa jeg har hatt,og dem var god altså,så idag satser jeg på vinnerlykke,

    19. Gratulerer så mye med ny jobb 👍👍👍😀😀 Jeg er så glad på dine vegne 😀😀
      Og jeg er enig ang buksene – finns ikke bedre 👍😀

    20. Gratulerer med ny jobb
      👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼
      Så er du tilbake der du hører hjemme
      😊

    21. Gratulerer med ny jobb ❤😊Jeg ønsker og virkelig trenger nye bukser,da alle buksene mine har blitt for store🙄😊

    22. Gratulerer med ny jobb du hører hjemme i radioen hører mye på radio jeg også det er så koz . Du har en god radio stemme Heidi . Vil gjerne vinne gøy å følge deg i adventskalendere . Go 3 søndag i advent

    23. Livet smiler til deg, det ordner seg alltid for snille jenter😁 så gratulerer masse. Vil gjerne være med på trekninga i dag. Trenger ny bukse👍

    24. Gratulerer så utrolig masse med ny jobb 😊og ei riktig god jul og masse lykke til i det nye året 😊😊

    25. Gratulerer med drømmejobben 💖 Jeg vil gjerne være med i trekningen i dag 😀 Ha en fin 3 søndag i advent 🎄

    26. Gratulerer så mye med ny jobb🇳🇴😍Husker deg fra radio i min ungdom og du har en perfekt radiostemme- utrolig behagelig å høre på, samtidig som den r klar🙏🏼😍
      Ja kunne forresten også gjerne tenkt meg den buksen, har bare ei igjen i skapet som passer🙄

    27. Gratulerer så mye med ny jobb 🙂👏👏👏 Kan huske deg helt tilbake på -80 tallet når jeg var ny i byen og hørte på lokalradio. Såå koselig for deg.🙂 Er gjerne med på konkurransen. Ha en nydelig søndag 🙂🌹💕

    28. Så godt at det ordner seg, Heidi 👍😊 Flott at du kan nyte julehøytiden og vite at du kan starte det nye året med masse positiv energi ❤️masse lykke til til med alt!!
      Bukser får jeg aldri nok av, og iallefall ikke gode bukser, så ja takk 🤞😉

    29. Gratulerer så mye med ny jobb!! 👍🎉😊 Gleder meg til å høre deg på lufta igjen! 😊 Blir gjerne med på trekningen i dag. 😊

    30. Ååå, s₩₩å flott og høre at du har fått deg ny jobb, gratulerer så masse!👍👍👍😍Spennende tider!👏👏👏

    31. ❤️🥰Så gøy, gratulerer med ny jobb, verdens beste julegave🎁Gode bukser får jeg aldri nok av, spesielt de som sitter ordentlig oppe i livet, skulle jeg vinne så er min str. 50/52🎄👍🎄

    32. Gratulerer så mye med ny jobb🍾🍾🍾,
      ønsker deg og dine en fredfull juletid 🎄🎄🎄
      ❤❤❤

      Vil gjerne være med på trekningen av dagens luke.

    33. Så spennende og kjekt da 😊
      Er gjerne med i konkurranse om bukse fra LauRie 👍

      Fortsatt god advent til deg. Klem 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg