Gleder i førjulstiden, og en ny luke åpnes

Det å skrive julekort er en tradisjon som er i ferd med å dø ut, og det er utrolig synd. Det er så innmari koselig å få julekort i posten fra familie, og venner, og jeg må innrømme at det aller koseligste er når man mottar håndskrevne julekort. Det trenger ikke stå så veldig mye, men det at noen har satt seg ned, og skrevet en personlig julehilsen, det synes jeg er veldig, veldig koselig. Det at noen har tatt seg tid, det setter jeg veldig stor pris på. Jeg håper at vi kan ta tilbake tradisjonen med å sende julekort. Det er synd at sms’er, og mail har overtatt mer, og mer. Verken sms, eller mail vil kunne erstatte den koselige, personlige julekorttradisjonen, så jeg håper vi kan endre dette, og gå tilbake til de tradisjonelle julekortene som vi sender i posten. Vi har tiden, og vi vet at de som mottar kortet blir innmari glad.

Jeg blir innmari glad for hvert eneste kort jeg får.  Noen julekort husker man likevel ekstra godt. I fjor fikk jeg ett flott, håndlaget julekort som jeg ikke kjente igjen skriften på. De man får julekort fra år etter år, de kjenner man gjerne igjen skriften til, men dette var ikke en kjent håndskrift. Da jeg åpnet kortet, og leste, så ble jeg så utrolig glad, og jeg kjente at tårene lå der i øyekroken. Det var fra en person jeg egentlig ikke kjenner, men vi har felles utfordringer, og blitt litt kjent på den måten. Jeg husker ennå ordene som stod skrevet i kortet. Fantastiske ord som gjorde meg både glad, stolt og rørt. Slike kort gjør en forskjell for meg. Ordene betydde så mye, og gikk rett til hjertet mitt. Det at noen tenker på deg, og bryr seg om deg, det er en utrolig god følelse. Å føle at man betyr noe for andre, det er en helt fantastisk følelse. Ett helt spesielt julekort, og det fineste kortet jeg har fått. Så personlig, og så fint med masse omtanke fra avsender. Tenk at et julekort kan bety så mye! Kanskje burde vi bli flinkere til å sende slike hilsner selv om man ikke alltid har personen i nær omgangskrets. Det tror jeg ikke alltid vi er like flinke til å tenke på. Noen håndskrevne ord på et kort kan bety mer enn vi aner, og jeg håper det kommer mange julekort i posten i år. Julekort er virkelig en flott juletradisjon.

Jeg har lagd flotte julekort i år, og dere kan jo tenke hvem som er på årets julekort. Det er prinsene min, Henry og Alfred Jeg skal stolt sende ut julekort så alle kan få se hvor heldig jeg er som er mormor til disse nydelige og flotte prinsene. Jeg har nå skrevet de kortene som skal skrives, og alle med en liten, håndskrevet og personlig hilsen til alle.

Hver jul henger jeg opp en helt spesiell nisse på hver side av karmen inn til kjøkkenet. Hver nisse har en lang remse hvor jeg kan henge julekort. Da jeg fikk disse julekortnissene for veldig mange år siden, så var de i starten fulle av julekort hver eneste jul. Dette har nok endret seg endel i løpet av årene. Det er tydelig at man skriver mindre julekort. Julekortnissene mine, de henger på samme plass i år også, og jeg er spent på hvor mange julekort som vil bli hengt opp i år. De blir neppe fylt til randen som de gjorde de første årene, men noen julekort håper jeg jo kommer i postkassen min. Kanskje kommer det også i år julekort som vil røre hjertet mitt på en helt spesiell måte. Kort som betyr noe helt spesielt.

I dag skal vi åpne en ny luke i bloggens julekalender. Det er 14.desember, men i bloggens kalender, så skal vi åpne luke nummer 4. Før vi åpner en ny luke, så skal jeg fortelle hvem som vant gaven bak luke nummer 3. Bak luke nummer 3, så lå det et gavekort på 500 kr og et par med mine favorittstrømper. Gaven er gitt av  Nais i Lyngdal. Den heldige vinneren av gavekort og strømper ble : LIV ANNA ROBSTAD!! Gratulerer så masse med gavekort og strømper, Liv Anna! Jeg tar kontakt med deg i løpet av dagen.

 

I dag åpner vi luke nummer 4, og bak luke nummer 4, så finner vi to gaver. Den ene gaven er en en helt NYDELIG GENSER FRA PONT NEUF. Genseren har en utrolig flott, rød farge og enkle, fine detaljer. Dere som følger bloggen min vet hvor glad jeg er i Pont Neuf. Jeg har sagt det før, men sier det gjerne igjen : Har man først blitt kjent med Pont Neuf, så har man funnet en venn for livet som man elsker. Passformen er helt utrolig god, og plaggene er så flotte på. Pont Neuf er heller ikke ren stormote, så her kan kvinner i alle størrelser finne sine favoritter. Har du lyst til å vinne denne flotte genseren fra Pont Neuf, så legger du igjen en kommentar på bloggen. Husk også at du forteller hvilken str du bruker. Pont Neuf går XS og til 3 XL, hvor 3 XL er 54/56. Du kan se mer fra Pont Neuf her : http://pontneuf.dk/eng/

 

Bak luke nummer 4, så ligger det også en annen flott gave, en VALGFRI STRØMPEBUKSE FRA CUTIE.NO.  Cutie er en norsk nettbutikk som har spesialisert seg på strømper til alle type bein, også for beina til oss store kvinner. Denne butikken har en egen stormoteavdeling hvor endel av strømpene og strømpebuksene går høyt opp i størrelse. Det er utrolig fint å vite at en slik nettbutikk faktisk finnes. Cutie selger bla mine favorittstrømpebukser fra Pamela Mann. Jeg vet mange av dere har kjøpt disse etter jeg blogget om de, og jeg har fått så mange fine tilbakemeldinger fra veldig fornøyde kjøpere. Det gjør meg utrolig glad! Du finner nettbutikken her : https://www.cutie.no/categories/stormote   Legger du igjen en kommentar på bloggen, så er du med i trekningen av valgfrie strømpebukser. Alle som kommentarer er med i trekningen av begge gavene.

 

53 kommentarer
    1. Når nærmer julen seg med stormskritt, og jeg er enig med i deg om at det er koselig med håndskrevne julekort. Jeg koser meg også med å skrive og sende julekort, dog har det blitt færre med årene, det ble 25 stk i år. Om jeg skulle være så heldig å vinne genser, så ønsker jeg str. 2xl som jeg vil gi til min datter. Ha en fortsatt fin førjulstid😊😊

    2. God morgen. 🤩 Her sitter jeg med kaffekopp og fyr i ovnen.. Jeg skriver årets julekort, mens jeg venter på at min lille mommo-jente skal komme stupende inn døra.. Heldigvis at mammaer & pappaer må jobbe lørdager innimellom, så kan lille gullet på snart tre, få mere adventstid sammen med mommo. 🤩 Enig med deg i det der med julekortene, det er en kjempekoselig tradisjon som jeg selv verdsetter veldig.. Noen har tatt seg et lite vindu av tid i en travel advents-hverdag, og tenkt litt på akkurat meg.. Hva er vel bedre enn det? Jeg deltar så gjerne i dagen luke, jeg bruker str 48. Ha en fortreffelig lørdag. 🤩

    3. Ja takk jeg vil gjerne være med på trekningen av julekalenderen 👍😁❤🎅🤶🎄🌟

      1. Her holdes den koselige tradisjonen med å skrive julekort, ved like! Er så koselig når det ligger julekort i postkassen .😍
        Ha ei fortsatt fin adventstid og kos deg med prinsene dine!❣
        Jeg bruker str.44, xl, hvis jeg skulle være så heldig å vinne!
        Ha ei fin adventshelg 🎍☕

      2. Ja takk vil gjerne være med. I dag skal jeg ha overnattingsbesøk av mommos beste venn. Ei lita aktiv jente på 3 år. Da skal vi kose oss med bytur og alt det gøye som skjer i byen nå….God førjulstid til deg og dine🎅🏽🌲🎅🏽🌲☃️☃️

    4. Må innrømme at jeg er en av de som ikke lenger skriver julekort, men savner selvsagt å få kort i posten. Kanskje jeg burde starte opp igjen?

    5. Hei Heidi. Ferdig med julekortene. Passerte 30 i år. De skal postes i dag eller på mandag.❤❤ og jeg vil gjerne være med på julekalender trekningen. God 3.søndag i advent. Hilsen Torbjørg.

    6. Helt enig med deg at det er koselig å få julekort og at det er synd det blir færre som skriver. Vil gjerne vinne den røde genseren i str L, den var knallfin😊

    7. Julekort, ja. Det er flott å få, men jeg har nok mistet driven til å skrive selv de senere år. Må legge det på minnet til neste år..
      Fine gaver trekkes, jeg trenger nok 2xl.

    8. Jeg sender julekort, og en liten oppmerksomhet til folk som betyr mye for meg. Synes det er koselig 🤶🎅

      Rød genser i str 2/3xl. Kommer an på hvordan den er i fasong og vidde.
      Strømpebukser i str 50/52.

      Tenker veldig på de stay-upsene du skrev om på tidligere blogginnlegg. Kunne godt tenkt meg et par røde, med vakker blonde øverst ❤.

      Kos deg med prinsene dine ❤.

      Klem fra Trine Elisabeth 😊⚘

    9. Hadde vært då gøy å vinne str. M ❤️
      Sikker på at julekortet fra deg i år en nydelig 💙💙 Jeg ringer rundt og ønsker god jul 🎅🏼 Juleklem til deg 🎄

    10. Julekort er veldig koselig, mine er sendt og mottatt, og jeg vet at det er mye glede i det🎄🎄 Jeg vil gjerne være med i trekningen og ønsker 44/46 i genser og så stor som mulig i strømpebukse😃Ønsker deg en super dag Heidi😃😃🌸🌸

    11. Hei , så hyggelig med håndskrevet julekort i posten . Igår kom det 4 stykker 😊. Jeg skal sende mine idag . Om jeg er heldig å vinne ønsker jeg meg rød genser i størrelse 2xl. Ønsker deg en super dag 🎄.

    12. Når du sier det så er det jammen helt riktig. Det er koselig å få julekort i posten. Det har jeg helt sluttet med. Kanskje noe å tenke på å ta opp igjen. Et kort der en skriver litt mer enn bare gode ønsker for jula og nyåret.
      Ellers så kunne jeg gjerne tenke meg å vinne dagens luke. 💜

    13. Så flotte kalendergaver! Er jeg den heldige ønsker jeg str. 3xl i genseren 🤩
      Har blitt veldig dårlig på julekortskriving, men tenker jeg må komme i gang med det igjen – det er jo så hyggelig å få personlige kort og brev ☺️

    14. God adventsmorgen 🤶 Ønsker meg genser i str 2xl. Vet du om det er noen på Sørlandssenteret som forhandler PdN?

    15. Koz med julekort , men det blir ikke så mange for tiden . Ønsker å vinne xl strømpebuksene er super god adventstid Heidi 🤶🎄

    16. I år sender jeg ingen julekort, dessverre 😢. Det er så koselig å få julekort, da kommer liksom de personene- som man kanskje ikke ser på årevis- tilbake i minnemappen. For første gang sender jeg ingen, noe som skyldes sykdom. Litt rart, likevel.
      Den genseren er kjempefin, jeg er en ‘rødperson’, blir i godt humør av farger😊. Skulle jeg være så heldig å vinne er str xl.
      Ønsker dere alle en fin, fredfull jul uten uhell eller ulykker av noe slag🎄🕯

    17. Så flott farge det var på genseren, ønsker meg den, str 46/48, og strømpebukser er også ønske😁🤶🏻
      Lurer for øvrig på hva som menes med «Nettsted» man skal fylle ut…?

    18. Jeg var flink til å skrive julekort før, men dessverre har denne teadisjonen nesten forsvunnet.
      Kanskje det kan bli tradisjon igjen å skrive julekort iført en rød genser (m) med minnet om dagens blogg.

    19. Jeg har en kjole i Pont Neuf og er veldig glad i den. Den har størrelse L. Kunne tenkt meg denne fine røde genseren.

    20. Jeg sender fortsatt noen julekort til andre. Hvis jeg skulle bli den heldige å vinne genseren er jeg str 38/40. Riktig god advent!

    21. Hei o go morn! Koselig lesing som alltid. Jeg er en av dem som fra og med i år ikke skal sende julekort! Koselig å høre om din glede. Ja , vil blre med i trekningen. Str 44 og xl. Ha en fin uke!

    22. Den var lekker 🤩 Synes jo dette med størrelser er veldig vanskelig. Men bruker small på overdeler hos Zizzi ☺️

    23. Ja det er synd at tradisjonen med julekort forsvinner mer og mer. Har sendt julekort i mange år. Lista mi har blitt mindre gjennom årene ,av naturlige årsaker ❤Men blir så glad når jeg får tilbake til de jeg sender til. Og ja takk, ønsker meg den genseren 😍Litt usikker på str, men tenker 2XL er passe. 🤶🤶🎄💖

    24. Så fine ting! Ønsker en riktig god jul til deg!♥️ Selv er jeg en XL og flotte klær er alltid fint for vi vil jo være flotte vi frodige også!♥️

    25. Ja takk, hadde vært så kjekt å vinne den lekre genseren i str L og/eller Pamela Mann strømpebukse i str XL. Pont Neuf har så mye fint i så god kvalitet. 👏🏻 og strømpebuksen som du tidligere anbefalte er fantastiske. Fortsatt fin advent ønskes. 💜

    26. Koselig og sende julekort på gamlemåten Heidi🌲🤶🏻🎅🏻🎁🌟å koselig når ett julekort daler ned i postkassa🌲🤶🏻🥰🎁🌲🤶🏻🎅🏻🎁🎼💯Er så koselig å åpne julekalenderen din🌲🤶🏻🎅🏻🎼🎁😍Fortsatt god Advents tid førjuls klem🌲🤶🏻🎅🏻🎁🎼🌟🥰💫

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg