Et herlig steg utenfor komfortsonen

Jeg føler meg litt som Espen Askeladden når jeg finner noe helt spesielt, og noe jeg egentlig aldri pleier å finne. Følelsen av å kjenne meg litt som Espen Askeladden, det er en sånn herlig lykkefølelse. Jubelen går høyt, og smilet går nesten rundt. Litt samme følelse gir det meg når jeg trør utenfor komfortsonen. Litt skummelt, men så herlig når det føles helt godt å ha trødd utenfor. Såpass godt at man fortsetter å trø utenfor.

I fjor kjente jeg på Espen Askeladden følelsen når jeg fant ikke bare en, ikke bare to, men fire sommerbukser i en ordinær butikk. Det skjer jo sånn ca aldri at jeg kan kjøpe ei bukse i en ordinær butikk. Mine tømmerstokker krever sin plass, så bukser i butikk, det skjer aldri. Det er jo helst leggene mine som krever så mye plass. Lymfødem og lipødem er noe dritt, også når det kommer til bukser.

Buksene jeg fant i fjor hadde skikkelig vidde. Buksene var stilige, og virket veldig behagelige å gå med.Likevel var det nok noe utenfor komfortsonen min. De skilte seg ut fra hva jeg pleier å gå med. Jeg er alltid veldig klassiske og trygg når det kommer til bukser. Som oftest sorte, men iallefall alltid ensfarget. To av buksene jeg kjøpte i fjor hadde volanger, ei hadde blomster og ei litt sånn militærmønstra.

Jeg er som sagt veldig klassisk, og sikkert veldig ” kjedelig ” når det kommer til bukser og farger. På bukser blir det lite farger. Der er det sort som går igjen på omtrent alt. Jeg har hvite til sommeren, jeg har ei grå, og jeg har marineblå.Det er heller ikke lett å finne gode buksestoff, for jeg må ha noe som faller fint, og som ikke er så tynt at det viser alle de fine bulkene på lårene mine. Jeg er kresen sånn. Ikke har jeg peiling på stoff heller, og føler meg helt lost i stoffbutikker. Ikke alle er like flinke til å hjelpe heller.  Om du vet om godt buksestoff, tips meg gjerne.

Buksene fra i fjor ble hengende i skapet. Jeg fant liksom aldri det rette tiden til å gå med de. Det passet liksom aldri fordi da måtte jeg trø utenfor komfortsonen, og jeg var visst aldri klar for det. Høres kanskje rart ut med komfortsone på bukser, men det er viktig at det stemmer der også. Buksene med volanger er råstilige synes jeg. Ikke bare er de stilige og tøffe, men også utrolig fine. Jeg husker at jeg smilte litt da Barbro på Nais kom med de, for det er nok ikke hvem som helst som hadde gått med de. Det fordi de absolutt skiller seg ut. Men buksene var så stilige, og de hadde god vidde for leggene mine. Den ene litt sånn militærgrønn, og den andre sort. Buksene var fra greske MAT.

For kort tid siden, så bestemte jeg meg for at det var på tide å bruke begge disse buksene. Jeg har jo ikke problemer med å finne overdeler til de, så jeg fant fine overdeler, og tråkket ut i verden med bukser som absolutt skiller seg ut. Jeg var spent på følelsen. Følelsen jeg fikk, det var en følelse av sommerfavoritter, og jeg har brukt begge masse etter det første steget ut av komfortsonen. Jeg liker jo det spesielle. Jeg liker at det skiller seg ut, men jeg var skeptisk til om jeg fikk den samme følelsen når det kom til bukser så lenge jeg alltid har vært klassisk og trygg på det området.

Heidi Askeladden fant også to mønstrete bukser i fjor. Veldig utenfor min komfortsone. Bukser med mønster, det har jeg aldri hatt før. Jeg har vel egentlig aldri vurdert å få sydamen min til å sy bukser med mønster. Jeg er liksom en klassisk type som vel finner bukser med mønster litt ” bråkete.” Men etter tips fra lesere av bloggen, så to stk bukser med mønster i mitt klesskap. Tynne, og gode sommerbukser. Bare det å finne noe med vidde, det er fantastisk i seg selv. Nå er målet at jeg også skal trø utenfor komfortsonen når det gjelder disse to buksene nå i sommer. Rart hvordan man på en måte på ” manne ” seg opp på en så ” enkel ” ting som ei bukse som skiller seg noe ut. Når jeg først fant de i fjor, så burde jeg brukt alle som det mest naturlige i verden…men det har tatt tid, og to stk bukser gjenstår. Jeg er sikker på at når jeg bare får brukt de begge to en gang, så kan de nok legges i kategorien sommerfavoritter de også.

Det er godt vi har disse komfortsonene sånn at vi virkelig kjenner på den gode følelsen når man trør utenfor. Vi har alle våre komfortsoner på ulike ting, mange av oss har det også når det kommer til klær. Plagg vi egentlig ikke tror at vi kler, eller plagg som skiller seg ut, eller for mange er det å bruke farger å trø utenfor komfortsonen. Noen ganger er det selvsagt ikke en god følelse å trø utenfor, men da har vi iallefall prøvd, vi har utfordret oss selv litt.

I dag er det overskyet vær her på morraen i Kristiansand. Solen som har tatt seg en pause, så får vi se hvor lenge pausen varer. Ha en nydelig søndag der ute. Vi blogges til lørdag.

5 kommentarer
    1. Den svarte buksa med blomster var fin. Veldig fin. Men den buksa med volanger var noe av det tøffeste jeg har sett. Først trodde jeg du hadde skjørt, men når jeg leste innholdet måtte jeg studere buksa nøyere. Utrolig stilig.

    2. Å som æ kjenne mæ igjen – buksene må være så faste i stoffet – eller ha god vidde, slik at bulkene på lår og legger ikke vises… og den med volanger va knallfin 👍😁 likeså den hvite blusen med knapper helt ned og trekvart lange ermer😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg