En nydelig gave til deg bak luke nr.2

Juletradisjoner, det er viktig for meg. Når jeg stiftet mitt eget hjem, og fikk egen familie, så lagde man seg sine egne juletradisjoner samtidig som man også tok med seg noen av tradisjonene fra barndomshjemmet. Jeg har alltid pyntet til jul tidlig, det gjorde ikke min mor. Jeg har alltid pyntet juletreet også tidlig i desember. Hjemme ble det pyntet lille julaften. Jeg ønsker å ha pynt og tre gjennom hele desember, og rydde alt bort 1.nyttårsdag. Pakkekalenderen. Tradisjonen med julestrømpen som hang klar og full av julegodter på julaften morgen, den har jeg tatt med meg hjemmenfra. Det samme gjelder de pakkene under treet, de nissen ikke fikk plass til i sekken sin, de som lå så fint under treet og frister når man våknet julaften morgen. Juleheftene om 91 Stomperud, Finnbeck og Fia, og Knoll og Tott, det er en fin juletradisjon. Julekakene. Julefrokosten. Det å åpne en og en pakke slik at man ser hva alle får i gaver, det er en tradisjon som tar tid, men tid, det har vi på julaften. Jeg håper at datteren min tar med seg en del av juletradisjonen hun hadde i årene hjemme, og at hun og familien også lager sine egne tradisjoner. De senere årene har det også blitt en del av julen, det å besøke graven til pappa med krans og lys. Veldig vemodig, men fint. Pappa elsket julen, og det å få feire jul også sammen med olderbarn, det vet jeg han hadde satt så umåtelig stor pris på.

Det å skrive julekort er en tradisjon som er i ferd med å dø ut, og det er utrolig synd. Det er så innmari koselig å få julekort i posten fra familie, og venner, og jeg må innrømme at det aller koseligste er når man mottar håndskrevne julekort. Det trenger ikke stå så veldig mye, men det at noen har satt seg ned, og skrevet en personlig julehilsen, det synes jeg er veldig, veldig koselig. Det at noen har tatt seg tid, det setter jeg veldig stor pris på. Jeg håper at vi kan ta tilbake tradisjonen med å sende julekort. Det er synd at sms’er, og mail har overtatt mer, og mer. Verken sms, eller mail vil kunne erstatte den koselige, personlige julekorttradisjonen, så jeg håper vi kan endre dette, og gå tilbake til de tradisjonelle julekortene som vi sender i posten. Vi har tiden, og vi vet at de som mottar kortet blir innmari glad.

Jeg blir innmari glad for hvert eneste kort jeg får.  Noen julekort husker man likevel ekstra godt. I fjor fikk jeg ett flott, håndlaget julekort som jeg ikke kjente igjen skriften på. De man får julekort fra år etter år, de kjenner man gjerne igjen skriften til, men dette var ikke en kjent håndskrift. Da jeg åpnet kortet, og leste, så ble jeg så utrolig glad, og jeg kjente at tårene lå der i øyekroken. Det var fra en person jeg egentlig ikke kjenner, men vi har felles utfordringer, og blitt litt kjent på den måten. Jeg husker ennå ordene som stod skrevet i kortet. Fantastiske ord som gjorde meg både glad, stolt og rørt. Slike kort gjør en forskjell for meg. Ordene betydde så mye, og gikk rett til hjertet mitt. Det at noen tenker på deg, og bryr seg om deg, det er en utrolig god følelse. Å føle at man betyr noe for andre, det er en helt fantastisk følelse. Ett helt spesielt julekort, og det fineste kortet jeg har fått. Så personlig, og så fint med masse omtanke fra avsender. Tenk at et julekort kan bety så mye! Kanskje burde vi bli flinkere til å sende slike hilsner selv om man ikke alltid har personen i nær omgangskrets. Det tror jeg ikke alltid vi er like flinke til å tenke på. Noen håndskrevne ord på et kort kan bety mer enn vi aner, og jeg håper det kommer mange julekort i posten i år. Julekort er virkelig en flott juletradisjon.

Jeg har lagd flotte julekort i år, og dere kan jo tenke hvem som er også på årets julekort. Det er prinsene min, Henry og Alfred Jeg skal stolt sende ut julekort så alle kan få se hvor heldig jeg er som er mormor til disse nydelige og flotte prinsene. Jeg har nå skrevet de kortene som skal skrives, og gleder meg til å sende de. Det er blitt noe mindre kort å sende merket jeg i år, men en pen bunke skal sendes i år også.

Hver jul henger jeg opp en helt spesiell nisse på hver side av karmen inn til kjøkkenet. Hver nisse har en lang remse hvor jeg kan henge julekort. Da jeg fikk disse julekortnissene for veldig mange år siden, så var de i starten fulle av julekort hver eneste jul. Dette har nok endret seg en del i løpet av årene. Det er tydelig at man skriver mindre julekort. Julekortnissene mine, de henger på samme plass i år også, og jeg er spent på hvor mange julekort som vil bli hengt opp i år. De blir neppe fylt til randen som de gjorde de første årene, men noen julekort håper jeg jo kommer i postkassen min. Kanskje kommer det også i år julekort som vil røre hjertet mitt på en helt spesiell måte. Kort som betyr noe helt spesielt.

Før vi åpner en ny luke i julekalenderen min, så skal jeg fortelle hvem det er som vant det nydelige sorte speilfløyelskjolen fra STUDIO. Den heldige vinneren av kjolen, det ble : MARIANNE G.HANSEN!!! Gratulerer så masse Marianne!!! Jeg tar kontakt i løpet av dagen 😊

 

I dag åpner vi en ny luke, luke nr.2 på min kalender. Bak luke nr.2, så finner vi en helt nydelig overdel fra PONT NEUF. Også denne vil være fin å bruke i julen, den har den røde, fine julefargen sammen med det sorte. Overdelen er litt sånn oversized. Den skal være litt vid og romslig. PONT NEUF er utrolig gode på passform, og har man først blitt kjent med PONT NEUF, så forblir man veldig gode venner. Passform, design og farger, alt liker jeg ved dette merket. Du kan følge PONT NEUF her : https://www.facebook.com/pontneuffashion

 

Har du lyst til å vinne denne nydelige overdelen? Da legger du igjen en kommentar her på bloggen hvor du forteller nettopp det. Husk å oppgi størrelsen du bruker, og husk at dette er stormotestørrelser. Husk også at du kommenterer her, og ikke på bloggens Facebookside. Til lørdag skal jeg fortelle hvem av dere som ble den heldige vinneren. En ting til du må huske, det er at det kan like godt være du som har vinnerlykken når en vinner trekkes. XL i Pont Neuf er feks 46/48, 2 XL er 50/52 osv.

Masse lykke til, og beste ønsker for en nydelig 2.søndag i advent.

 

 

I år er følgende med på årets julekalender:

 

29 kommentarer
    1. Så gøy å vinne julekjole, tusen takk🥰❤️✨Ønsker deg en nydelig 2.søndag i advent . Hilsen Marianne✨

    2. God 2. søndag i advent! Pont Neuf er et supert merke, og det hadde vært supert med denne fine toppen i gave 🎄🎄🌺

    3. Rett farge, rett fasong med v-hals og alt
      Skrev lang kommentar og fikk ikke trykket send 👻
      Forsvant bare
      Det hadde vært artig å vinne denne. Str.50/53

    4. Ha en flott 2 søndag i advent.
      Var en kjempeflott overdel. Dersom jeg vinner ønsker jeg str 50/52.

    5. Så flotte juletradisjoner du har! Julekort er stas å få, men jeg har nok vært slapp til å skrive de seneste år. Skal skrive noen i dag, bare fordi du inspirerte meg her!
      Den fineste julegaven i år har jeg ordnet selv! Etter 25 år med betydelig overvekt har jeg greid å ta av snart 30 kilo siden mars, kun med kostomlegging og periodisk faste! 💪Så nå kan jeg faktisk handle klær i normale butikker igjen.
      Det betyr også at jeg ikke deltar på julekalenderen din i år, men jeg har vunnet før og det var virkelig kjærkomment! 🥰
      Ha en riktig fin førjulstid!

    6. Så flott topp! Har endel tøy fra denne pridusenten😊 God kvalitet.
      L =50-52 er min størrelse, tror jeg.
      🤸‍♂️👠

    7. God 2. søndag i advent 🕯️ 🕯️
      Tror jeg kan ta str. S om jeg er så heldig å vinne 🤞🍀

    8. I går satt jeg og min mann å skrev over 20 julekort , i England er det heldigvis veldig viktig . Ønsker å bli med i trekning på flott topp

    9. God 2. Søndag i Advent. Tradisjoner er viktig og leser at våre er veldig like🤶 Jeg går rett inn i rollen som nissemor når november starter🤶 Vil gjerne vinne i str. M.

    10. Jeg trodde julekort var noe det var slutt på for lengst! 😅 Sykt mange pr siden jeg har fått eller sendt kort. Eller andre hilsener pr. post.

      Flott kjole! Den kunne jeg hatt i 46/48. 🎅🏻

    11. Så flott å lese,minner mæ om min barndomsjul på tinnheia,og di skikkene har æ tatt med til barn og barnebarn,treet pyntes ikke før 23 desember her,og julekortene blir det mindre og mindre av,ha en flitt førjulstid til deg og dine.
      Ønsker mæ denne toppen i XL.

    12. Fine juletradisjoner som vi må ta opp igjen🎄God adventsøndag og kos deg med julekortskriving📝📝📝Nydelig topp, skulle jeg være den heldige, så er str. XL🎄

    13. I denne tiden er det viktig å ha med gode tradisjoner og minner om hvordan det har vært og igjen skal bli!
      Om jeg skulle være den heldige vinner så er størrelsen XL.

      Fortsatt god adventstid!

    14. Hyggelig med juletradisjoner 🌲men må innrømme at jeg er dårlig på å skrive julekort. Adventskalender er jeg heller ikke bortskjemt med for vi var 5 unger, på 60 – 70 tallet så det ble en kalender med små plastfigurer og senere sjokoladekalender. Nå er det en enkel flaxkalender😂 Er jeg så heldig å vinne ønsker jeg størrelse xxl.

    15. Så koselig å lese om dine juletradisjoner Heidi. 🎄
      Pont Neuf er bare et fantastisk merke, så hadde vært kjekt å vinne. Str 40/42.
      Ha en fortsatt fin advent. Vil gjerne høre om du fortsatt har juletre…… 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg