” Torturkammeret “

Jeg liker ikke hold in produkter. Eller rettere sagt, tarmene mine liker ikke hold in produkter. Tarmene protesterer høylytt når jeg en gang i blant har prøvd å ta på meg et hold in produkt. Det blir for stramt, og jeg får det rett, og slett veldig ubehagelig. Årsaken er nok operasjonen i 2002 da tarmene fikk litt hard medfart. Etter den kan tarmene bli i ulage om noe strammer for mye. Jeg klarer meg fint uten hold in jeg altså, men av og til er det vært innmari kjekt.  Jeg har prøvd noen hold in produkter opp igjennom, fra ulike leverandører, men ubehaget kommer fort, så jeg har egentlig lagt disse produktene godt inn i skapet, og ikke tenkt så mye på de.

Jeg har fått endel henvendelser i det siste om tips til hold in produkter. Mange skal i brylluper, og vil stramme inn litt. Hold in produkter er jo i utgangspunktet flotte saker.Når kjole skal på, eller ett spesielt plagg som man ønsker skal sitte ekstra fint. Det er innmari kjekt å holde mage, og valker på plass, og det er en god følelse at det ikke buler både her, og der. Jeg er jo sånn generellt  og personlig ikke så glad i valker i fri dressur. Kan jeg holde de litt på plass, så føler jeg meg mest vel. Derfor velger jeg ofte bh topper istedenfor vanlige bh’er. Ikke topper med hold in, men det er godt med noe som dekker magen.

Hold in produkter er fine saker, men samtidig, så skal man jo ikke lide heller. Det må ikke bli så stramt at man verken kan puste, eller bevege seg. Så mye hold in er jo ikke bra for noen. Når den nye trenden i tillegg har vært å trene med hold in produkter, da snakker vi galskap med stor G! En hold in truse, eller en hold in topp når man føler for å skjule litt av det som buler, eller i alle fall holde det litt samlet, det synes jeg er helt ok. Så får man heller være forberedt på sjokket når kvelden kommer, og hold in trusen, eller toppen skal av, og alt som har blitt holdt så fint på plass bare velter ut.

Som nevnt, mine hold in produkter langt bak i undertøysskuffen, og hold in har vært et avsluttet kapittel…men det var før jeg fikk prøve ” torturkammeret.” Jeg lo så jeg skreik da jeg var på en stormotebutikk en dag, og en kunde kom inn og spurte om de hadde torturkammer. Torturkammer er jo ett helt fantastisk navn på disse produktene som skal få oss smalere, og fastere. Kunden i butikken siktet altså til en hold in kjole, og jeg tenkte, stakkars kvinne som skal tre på seg en hel kjole! Det var en slik kjole hvor man beholder egen bh på, og hold in kjolen går under puppene. For meg så skrek tarmene himmelhøyt bare av å se denne torturkjolen. 

Kunden kjøpte sitt torturkammer, og nyskjerrig som jeg er, så måtte jeg jo studere denne kjolen, og jeg lurte på hvordan man skulle få på seg noe slikt, og ikke minst, hvordan skulle man få av seg noe slikt når den først hadde kommet på? Kanskje hele slekten måtte til for at man i det hele tatt skulle få av seg kjolen? Jeg er som sagt veldig nyskjerrig på nye produkter, og selv om kjolen skrek tarmvondt, og tortur mot meg, så måtte jeg prøve den. Selv om jeg ikke bruker så mye kjoler, så kan den fint brukes om man har på seg bukse, og overdel også, så vel hjemme, så bar det rett inn på nettbutikken til Alexis Mote, og hjem i postkassen ett par dager senere kom en Cupid hold in kjole i farge hud. Jeg liker egentlig ikke hudfargede produkter, men en slik hold in kjole kan godt være i hud for å passe til mye.

Så var det å prøve denne hold in kjolen da. Jeg regnet med at jeg ville bruke lang tid, jeg regnet med at tarmene ville begynne å skrike med det samme den kom på, og jeg innrømme at jeg så for meg en skrekkscene hvor jeg ikke fikk den av meg igjen. Ingenting stemte. Hold in kjolen gikk greit på uten at jeg måtte styre for mye. Det er jo trossalt et produkt som skal stramme, og holde på plass, så noe mer tid enn en man bruker på en vanlig overdel, det må man beregne, men det gikk egentlig lekende lett. Hold in kjolen passet perfekt, den strammet, og holdt inn der den skulle, og det var utrolig fint at man kunne ha på seg sin egen bh. Puppene fikk jo i tillegg ett løft, og når man er 48 år, så gjør jo ikke akkurat det noe.

Tarmene sa ikke et ord. Tarmene var helt rolige, noe som vel aldri har skjedd før. Skrekkscenen jeg hadde sett for meg hvor jeg ikke fikk av meg denne kjolen, det stemte heldigvis ikke. Hold in kjolen kom greit av den. Det er jo naturlig noe mer jobb enn med en vanlig kjole, men det er vel ingen stor overraskelse for noen av oss. Orker man ikke litt ekstra jobb, så må man holde seg borte fra slike produkter.

Nå har jeg faktisk et hold in produkt jeg kan bruke ved de anledningene hvor jeg gjerne vil at et plagg skal sitte litt penere. Nå har jeg et plagg som strammer litt, og som holder bulker, og valker på plass uten at jeg får vondt! Hurra! Jeg synes også at å bruke en hold in kjole er bedre enn å bruke topp, og truse, alene, eller sammen.

Hold in kjole heter Cupid, og er fra Alexis Mote. Den glatter, og den holder inn. Stoffet er helt glatt, noe som gjør at kjolen faller veldig fint/sitter veldig fint. Kjolen har også en silikonkant nede, og det er jo helt genialt. Da sitter kjolen på plass, og man slipper å være redd for at den skal skli opp. Silikonkanten på hold in produkter skal alltid være i kontakt med huden for å fungere som de skal. Det står vel at man skal ta den på seg nedenfra, og opp, men her må man bare prøve seg frem. Jeg tar den på meg ovenfra, og ned, og synes det fungerer veldig fint. Kjolen finnes i tillegg til hud også i sort. Jeg har kjøpt meg kjolen i sort også. Den kommer fra str. M som er 38/40, og opp til str. 2 XL som er 50/52. Min er i str. 2XL, og strammere enn dette vil jeg ikke hatt den. Da tror jeg tarmene ville ha protestert. Du finner kjolen her : https://www.alexismote.no/p/undertoy/hold-in/cupid-hold-in-kjole-hud og i sort finner du den her : https://www.alexismote.no/p/undertoy/hold-in/cupid-hold-in-kjole-sort

Jeg har trukket en heldig vinner av det flotte armbåndet fra Collection, og den heldige vinneren ble : KRISTINE ØSTERHAUG! Gratulerer så masse med nytt armbånd, Kristine. Jeg elsker mitt, og er sikker på at du vil gjøre det samme. For dere som ikke vant, så kan dere finner armbåndet her : https://www.collection.no/catalogsearch/result/?q=11657-1

4 kommentarer
    1. Heisann Heidi,
      Selv om jeg skjønner poenget ditt og ikke alle har muligheten til å bruke kompresjonsplagg, er Jeg ikke enig i at det å bruke kompresjonsrights ifbm trening er galskap med stor G.
      Kompresjon betyr «å presse på noe» . Og fordi de presser på musklene, sikrer kompresjonstights bedre blodsirkulasjon, og næringsstoffer og oksygen fraktes lettere rundt i kroppen.
      Avfallsstoffer fjernes også mer effektivt, noe som betyr at du blir mindre støl av treningen.
      I tillegg har kompresjon den positive sideeffekten at baken, magen og lårene holdes inne, slik at ingenting disser eller buler ut når du gir gass.
      Se positivt på det sliter du ekstra mye med å få på kompresjonsrightsen er du ferdig oppvarmet når treningen begynner 😉
      Ha en nydelig dag videre.

    2. Christel: Hei.
      Selv om det er fint å være uenige, så tror jeg det er noe du har misforstått her.
      Jeg skriver om shape up i innlegget mitt i dag, ikke kompresjon. Det er stor forskjell på shape up og kompresjon. Jeg går med kompresjon hver dag, så kompresjon kjenner jeg veldig godt til. Jeg trener stort sett alltid med kompresjon fordi det er bra for beina mine. Kompresjon er positivt spesielt med tanke på sirkulasjonen. Shape Up derimot, det er ikke positivt for kroppen. Det har ett enormt press på bla tarmer, og det at man i en del shape up plagg nesten ikke får puste, det er ikke bra. Av og til, i helt spesielle situasjoner kan jeg ha kjolen jeg skrev om i dag fordi den ikke presser på tarmene. Av og til er det godt å holde det meste på plass, men å trene med shape up, det er galskap. Det har i en periode vært in å trene med en slags korsetter som strammes meget hardt til…det er dette jeg mener er galskap, ikke kompresjon.

      Ha en fin kveld

    3. Du skriver så innmari godt.Fikk meg en go latter au.Kjenner meg igjen klarer heller ikke disse holdin greiene.Jeg får rett og slett ikke puste….og det er jo igrunne ikke noe greit.Så jeg får heller ha litt valker og hengepupper…..neida finns heldigvis gode Bher å få kjøpt. Go Søndag til deg og dine…Forresten du er jo flott i kjole..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg