Rått, boheme, klassisk – dette liker jeg

Jeg vil også i dag ta dere med til Norwegian Fashion Week . I går tok jeg dere med til showrommet til bla Pont Neuf, og i dag skal dere få bli med til Tinas Agentur. Bak Tinas agentur står ekteparet Lilla, og Terje Sordal, bosatt her i Kristiansand, og med en årelang erfaring fra stormotebransjen. Ekteparet har over 30 år i bransjen, og med en så lang erfaring, så kan disse to stormote. Nå er det ikke kun store størrelser ekteparet selger, men de selger merker som går fra str. 36 – 56. Jeg synes ekteparet har ett veldig flott motto : ” Vi kler opp folk, vi kler de ikke ut.” Det er jo ingen tvil om at når vi mennesker kommer i ulike størrelser, så vil det bli utfordringer. Det er her kjedene sliter veldig. De har ikke helt forstått at når man kommer opp i størrelse, så er det ikke bare å legge til litt ekstra stoff sånn at vi får klær i størrelse telt. Enkelte tror at bare man lager klærne store nok, så er det greit, men så enkelt er det ikke. Klær i store størrelser må ha riktig snitt, og klærne må ha riktig passform. Kvalitet er selvsagt også viktig. Ekteparet Sordal selger spennende merker til butikkene i Norge. Datteren, Cathrine er også nå blitt en del av bedriften.

Etter at jeg begynte å blogge, så har jeg fått stiftet bedre bekjentskap med flere merker. Jeg har skrevet det før, men skriver det gjerne igjen : Vi frodige, formfulle kvinner, vi har så utrolig mye spennende klær å velge blant. Etter å ha vært rundt på motemessen, og sett hva leverandørene har å by på, så er der virkelig klær for enhver kvinne, og for enhver lommebok. Her kan man utvilsomt finne sin stil, og sitt særpreg, og jeg tror at vi bare må bli mye flinkere til å få hjelp når man er i butikkene. Jeg møter så ofte kvinner som er så fortvilet over at de aldri helt kan finne ut hva de kler, og dermed så blir det til at de bruker det som er i skapet, og vegrer seg for å fornye seg. Det heter at klær skaper folk, og jeg kan egentlig være litt enig. Det å finne klær som en føler seg vel i, det å finne klær som man føler seg fin i, det betyr utrolig mye for selvfølelsen. Jeg skulle ønske at de av dere som føler at dere aldri finner klær som dere virkelig kler, og føler dere vel i, at dere lar butikkene hjelpe dere. Der er så mye kunnskap i stormotebransjen, og har man litt tid, og litt tålmodighet, så kan jeg love deg at du vil ha det bredeste smilet når du går ut av butikken. Her ville jeg nok ha styrt unna kjedebutikkene. Der kan du heller gå når du vet hva du er ute etter, og hva som kler deg, for i kjedebutikker, der blir jeg fort deprimert nettopp fordi kjedene ikke er gode på verken passform, eller snitt, og de sitter heller ikke på kunnskapen som trengs.

Tinas Agentur fører spennende merker. De fører danske DNY, de fører Que, Q’ neel , Plus by Etage, og Angel Circle. Jeg har litt av alle disse merkene, og det er alle merker som jeg er veldig fornøyd med. Jeg er jo veldig glad i klær som er litt spesielle, og som gjerne kan skille seg litt ut både i farger, og design, og da er det utrolig mye lekkert i Que. Que kan være litt sånn bohemeinspirert, men likevel lekkert. Her er også passformen utrolig god, og jeg synes også Que er flinke på å lage klær som passer formen vi har.  Q’neel liker jeg også godt fordi de har klær for oss som liker å være feminine, og så synes jeg plaggene er så utrolig behagelige å ha på seg. Plus by Etage er blitt min store jakkefavoritt! Dette har jeg blogget om tidligere. Aldri har jeg hatt en bedre jakke enn dunjakken med stretch fra Plus by Etage! Å få på seg den jakken er en følelse vanskelig å beskrive. Dunjakken er lekker å se på, noe som er utrolig viktig, men den har også stretch, og når man tar på seg den, så får man en jakkefølelse man aldri før har hatt. Er du på utkikk etter ny vinterjakke, eller en tynnere dunjakke, da må du bare prøve Plus by Etage! Også Plus by Etage er dansk, og har sin opprinnelse i Skanderborg.

Angel Circle er sikkert et merke mange av dere kjenner til, og når jeg tenker på Angel Circle, så tenker jeg på flotte farger, spenstige design, og god passform, romslig passform. Angel Circle er veldig flinke på farger, og jeg blir utrolig glad når jeg ser klærne deres. Jeg har selv ett par fargerike tunikaer herfra, en turkis, og en sort med masse mønster. Til våren har jeg kjøpt et par tunikaer i nydelige farger. Også høst/vinter byr på alle tenkelige, flotte farger. Alle disse merkene er det ekteparet Sordal som selger her i Norge. Utrolig mye spennende!

Det var nok spesielt kolleksjonen til Que som fanget min største interesse. For en kolleksjon. Så spennende, så flott, så kul, så spenstig – dette er klær som ikke alle har.  Que er rå boheme til flotte kvinner med former. Det er for de av oss som ikke er redd for å skille oss litt ut. Her er litt bilder fra showrommet til Tinas Agentur.

 

Jeg skal vise dere mer fra disse kolleksjonen etter hvert. Vår/sommer fra alle disse leverandørene er nå etter hvert på vei til butikkene. Noe er kommet, mer kommer. Jeg gleder meg til å vise klær også fra vår/sommer fra disse spennende leverandørene på bloggen nå snart.

Jeg har trukket en heldig vinner av treningsklærne fra Zhenzi, og den heldige vinneren av treningstopp og tights ble : MARIT!! Gratulerer så masse, Marit med nytt treningstøy! Jeg tar kontakt med deg i løpet av dagen.

Lag den en god søndag.

 

7 kommentarer
    1. God søndag Heidi
      Du får tøy å mote til å virke gøy å inspirerende👍😀
      For meg som aldri har sett på tøy som annet enn en nødvendighet er det nå begynt å spire litt sånn interess for noen merker å det er ganske godt gjort å få til hos ei som nærmer seg 50 😀

    2. Pia Eriksen furø: God søndag, Pia 🙂 Så utrolig moro å lese! Utrolig moro at du nå kan se på klær som mer enn en nødvendighet, og at du har funnet merker som er interessante!

    3. Så mye fint ! 🌺😀 Må innom og se bloggen for igår også. 😀
      Gratulerer med morsdagen til deg og alle mødre her. 😊🌺

    4. Jippi!!! Æ vant! 🙂 Er det mulig? TUSEN, TUSEN TAKK. Det kom som en veldig koselig overraskelse etter en del litt vonde dager her. SÅ GØY! :))

    5. Så spennende! Hvilke butikker selger dette i K ristiansand? Har veldig lyst på kjole som er lang nok. Over hode ikke over knærne! Det er et kjempeproblem jeg har. God morsdag til deg og god fastelavn🌷❤️

    6. Så mye fint. Tusen takk for info og fine bilder🙂 Jeg synes zizzi har fått litt stiligere klær i det siste og alt er ikke som”sekker” og ikke minst spreke farger.

    7. Anonym: Hei 🙂 Her i Kristiansand, så selger PIP Stormote disse merkene. Akkurat klærne jeg viste fra motemessen, de kommer ikke i salg før til høsten, men vår/sommer er nok på vei inn…og en del er nok kommet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg