Jeg gir bort flotte sko fra Kastel !!

Det å være en størrelse, eller flere for stor, og i tillegg ha lymfeødem, det er jo helt klart en utfordring i blant. En av de utfordringene jeg har kjent mest på opp igjennom er utvilsomt det å finne gode sko. Med lymfeødem i begge bein som igjen gjør at beina er hovne, og væskefylte, da er det ikke alltid like lett å finne gode sko. Gode sko som man nesten ikke kjenner når man går. Sko som tåler litt, og sko som ser bra ut, for det er jo ingen tvil om at det betyr noe at det man har på bena også ser litt bra ut. Jeg som er så opptatt av klær synes ikke det er noen god følelse når man  ” bare må ta på seg noe ” fordi beina er så store, og hovne at de ikke har sjans til å passe inn i skoene som lyser så fint mot deg fra butikkvinduene. Nå er det sånn at jeg aldri går inn i ordinære skobutikker fordi jeg vet at de max går til str. 42. Ingen vits i å passe sko man ikke har noen sjanse for å passe liksom….Jeg kan jo helt klart gå i herreavdelingen, men hvor moro er det som kvinne og må velge sko i en herreavdeling?

Jeg med mine tømmerstokker , og mine lymfeutfordringer, jeg sliter alltid når jeg skal ha sko. Å finne gode sko til mine bein, det er helt umulig! Eller det er ikke umulig, men det er en fulltidsjobb, og mange nedturer før jeg finner den en sko som er ålreit . Ofte er det ikke den gode følelsen det bør være når man kjøper sko, ofte må man nøye seg med sko som er ålreit. Når beina har lymfeødem som mine, så må jeg ha større sko enn jeg hadde behøvd om beina mine var ” normale”. Jeg har nok i utgangspunktet også store føtter, men med lymfebein, så blir utfordringene enda større. Heldigvis er det noen butikker som satser på store størrelser, og her jeg bor, så er jeg heldig at der er en butikk med en egen avdeling med store damesko. Her kan jeg finne gode, og fine sko, men også de merker at det er vanskelig å få tak i store størrelser som i tillegg er brede. Ellers er det en spesialbutikk i Oslo hvor jeg er innom hver gang jeg er i der. Det koster, men sånn må det bare bli. Sko må man ha, og kan du tenke deg hvor kjedelig det er å gå velkledd, og så er skoene langt i fra en god match. Den følelsen har jeg kjent på mange ganger, og den er utrolig kjip 🙁 Så jeg er veldig takknemlig for spesialbutikkene som faktisk gjør at jeg også kan få kjøpe fine, og stilige sko til mine store føtter.

Jeg vet at der er mange der ute som sliter med å finne gode sko. Ikke bare vi som har lymfeødem, men det er mange med ulike utfordringer når det kommer til sko, og føtter. Derfor blir jeg så utrolig glad når jeg kommer over sko som faktisk kan bety noe for mange! Jeg blir så utrolig glad når jeg finner sko som faktisk passer mine bein, og som i tillegg føles sååå gode på føttene! Den lykkefølelsen kan egentlig ikke beskrives. At en sko kan gi lykkefølelse er sikkert rart for mange, men hadde dere vært i mine sko, så hadde dere forstått hvorfor det betyr så mye for meg å finne gode sko 🙂 Det er nettopp disse gode skoene jeg nå har funnet, og da vil man gjerne dele dette videre til dere som leser bloggen min…og for all del, disse skoene er jo absolutt for alle, og jeg tror mange vil synes skoene fra Kastel er skikkelig fine! Jeg er nemlig nå blitt den lykkelige eier av et par sorte Madla sko fra Kastel, og dette er noen av de beste skoene jeg har hatt. Skoene er så utrolig lette at man nærmest ikke kjenner at man har sko på føttene. Dette er virkelig lettvektssko. Skoene sitter perfekt på mine føtter, og jeg har gått på de en del kilometer nå, og er strålende fornøyd. Ikke at det er disse jeg bruker når jeg er på tur i skog, og mark, men dette er en hverdagssko, en utrolig god hverdagssko, og i tillegg ser den veldig bra ut spør du meg.  Det er Madla modellen jeg har, og den kommer i tre ulike farger. Den finnes både i dame, og herremodell, og den finnes også med vinterfor.


 

Kastel er norsk design, og bak skoene finner vi designeren Andreas Malo Dyb. Opprinnelig er Kastel ” born and raised ” in Southern California tilbake på 90 tallet. Det amerikanske skomerket trakk inn årene i 2000, og ble vekket til liv igjen her i Norge i 2013. Skoene er beregnet for det norske klima. Det betyr at Kastel skoene bla er vanntett, så her er det bare å hoppe i vannpyttene med skoa på 🙂 Skoene er enkle, de er rene, de har en avslappet stil, og det er komfort i hvert skritt. Skal du ha virkelig gode sko til føttene dine, så er min varme anbefaling Madla modellen til Kastel som du også ser på bildene på bloggen i dag. Du kan lese mer om Kastel her : http://kastelshoes.com/   Det er mange butikker rundt forbi i landet som selger Kastel, og du kan også få kjøpt dem på nett. Oversikten finner du her : http://kastelshoes.com/page/94/stores

Har DU lyst på et par Kastel sko? Jeg har vært så heldig at jeg har fått lov å gi bort et par Madla sko fra Kastel til en av bloggens lesere! Verdien på skoene er 1299 kr! Madla kommer i marine, sort, og grape. Trenger du nye sko? Hva hadde det betydd for deg med et par nye fritidssko? Om du vil være med i trekningen av Kastel skoene, så legger du igjen en kommentar på bloggen. Husk at du MÅ skrive inn epostadressen din også i kommentarfeltet slik at jeg kan komme i kontakt med deg om du er den heldige vinneren. Skriv ett stort JA, eller fortell hvorfor du har lyst til å vinne 🙂

 

 

 

http://blogsoft.no/index.bd?fa=article.new

 

33 kommentarer
    1. Ja, skokjøp er ofte en utfordring og en tålmodighetsprøve. Disse skoene fra Kastel fallt jeg pladask for, iallefall i utseendet, så er gjerne med i trekningen😊

    2. Jorunn Skaar: Uff, ja, sko er for meg en hel dagsjobb. Blir svett av å tenke på at jeg skal avgårde å prøve, men heldigvis er det butikker med store størrelser, så det hjelper jo litt..men dumt når den beste butikken er i Oslo 🙁
      Kastel skoene er virkelig supre! Jeg falt også pladask 🙂 Klart du er med i trekningen 🙂

    3. Kjenpefine sko.Bruker også mye tid på å finne sko som passer-brei over rista og str 42 gjør det utfordrende-både i utvalg og pris.Er med i trekningen 🙂

    4. Med mine hofter og knær hadde det vært godt med noen nye sko.. er litt lei av joggesko. Disse i sort hadde vært knall, til hverdags,til fest.. og tenk om jeg hadde vunnet dem før julebord i budapest

    5. Hei jeg har store problemer med å finne gode sko i rett størrelse. (42+)
      Har lyst å prøve disse da de så veldig gode ut! Så Ja eg blir gjerne med i trekningen 😊👍🏻

    6. Jeg har rett og slett sluttet og gå i skobutikker… finner ikke noe som passer så jeg blir bare så deppa av å bruke tiden på det lenger… Veldig trist når man ikke får komplette antrekk fordi de perfekte skoene aldri passer… det er vel det jeg hater mest med å ha Lymfødem! Har ikke tall på hvor mange ganger jeg finner noe som jeg tror skal bli bra og etter og ha prøvd å putte mine undersåtter ned i, nok en gang har blitt oppgitt…. har ikke hørt om skoene du omtaler så jeg hadde blitt kjempe glad for å vinne et par! Jeg er evig optimist og bærer alltid på et håp om at det skal finnes noe for meg der ute et sted også… takk for flott blogging, du gjør en forskjell ved å dele utfordringer og tanker rundt ting 😊 Klem

    7. Ja takk til disse flotte skoene 😊 Om jeg blir så heldig så ønsker jeg å overraske min mamma Solrunn med de 😊 Hun har store problemer med å finne seg sko da hun har leddgikt i føttene som gjør at de hovner mye opp + at hun har kreft og med mye medisiner så er skoene ett kjempeproblem 🙁 Hun hadde blitt så utrolig glad for ett par deilige sko 💖PS. Herlig blogg 🌹
      Ha en flott dag 🌞
      [email protected]

    8. Veldig fine sko, jeg har i mange år hatt problemer med å finne sko som ikke trykker for hardt, har en søm som gnaver, trange/ smale foran med tesene. Jeg har diabetes og små sår på føttene tar lang tid å gro. Så pen sko ser jeg langt etter, finner jeg et par joggesko så må jeg kjøpe 2 par slik at jeg har ett når de andre er utslitt. Så det er til tider verre å finne gode sko en klær med stor størrelse. Så jeg kan forstå frustrasjonen og gleden når en endelig finner et par som føttene elsker 💕😃
      Ønsker deg en fin søndag 🌸🤗

    9. For noen fantastiske sko! Kjøpte mine første par Kastell Madla i fjor høst, de letteste sko jeg noen gang har hatt på beina. Disse skoene var også såpass store at jeg faktisk måtte ned en str!!! Dette er en innertier på hverdagssko.
      Ett par nye hadde vært flott å vunnet🙂

    10. Vil gjerne være med i trekningen av disse skoene da jeg har problemer med smertefulle hæler. Og når man i tillegg sliter mye med vekta, hadde disse hvertfall gjort gåturene litt lettere. Med to hunder så må man jo ut på tur hver dag. Krysser fingre og tær for at jeg er den heldige 😉😄

    11. Ja, vil gjerne vinne et par brukervennlige sko. Ikke til meg selv, men til min hjertevenninne Astrid. Hun har Lymfødem og i tillegg har hun psoriasis som tidvis gir henne sprekker under fotsålene. For henne å finne brukbare, gode sko er vanskelig, slitsomt, utmattende og tidkrevende. Krysser fingrene for at hun blir den heldige 🍀

    12. Jatakk skulle gjerne ha et par av disse skoene. Har store problemer å finne gode sko.Må ha stor størrelse da jeg bruker tilpassede såler.

    13. Gode sko er ett must,jeg har ikke store bein men de er smale og jeg sliter med helene. Ønsker deg en fin søndag Heidi.

    14. Ja ! Kan ikke huske sist jeg fant nye sko som passet….disse så kjempefine ut !! Lymfebeina mine er veldig problematiske å finne sko til. Bruker 40, men siden jeg må ha så brede sko er det utrolig vanskelig å finne noen som sitter bra ! Et evig problem 🙁

    15. JA! (Takk)
      Jeg kan virkelig trenge noen gode OG fine sko som jeg kan ha på meg når jeg er på jobb.
      Jeg må bytte sko i løpet av dagen, fordi de hovner opp pga leddgikten.
      Tenk om disse Madla skoene kunne støtte beina mine gjennom heeeele dagen da, da hadde jeg blitt fornøyd 👍🏼
      Jeg er så glad i farger så jeg hadde nok gått for de i grape 😃
      Ha en fin dag du, håper årene dine er bedre 😃

    16. JA!!! Disse var veldig fine. Kan trenge noen gode og lette sko på jobb, går mye iløpet av arbeidsdagen. Hadde vært fint å ha noen sko som passer både ute og inne siden jeg er ute og inne flere ganger om dagen :). Gjør heller ikke noe at de er vanntette :), så JA, vil gjerne vinne dem 🙂

    17. Sliter med de samme problemene som du gjør, så det å få tak i bl.a gode sko og bukser er et problem. Håper jeg er den heldige vinner…..

    18. Mari: Bukser, og sko – det er ikke lett , ikke når vi sliter med bla lymfeødem 🙁
      Kastel skoene er virkelig gode på mine bein, og du er selvsagt med i trekningen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg