WOW, det er faktisk mulig!

Wow sier jeg bare! Det er faktisk mulig! Jeg har vært så spent, vært så i tvil, så usikker. Jeg trodde nok ikke det var mulig, men det er mulig…om tallene stemmer.

Jeg håper tallene er riktige. Jeg har sjekket de noen ganger nå kan man si, og om jeg har sjekket på helt riktig plass, så er kanskje dette er starten på noe jeg var sikker på var ganske umulig. Jeg håper jeg tar feil, og at dette beviser at god innsats lønner seg, også når det kommer til veldig utfordrende ting. Stemmer dette, så er dette enda en helt vanvittig motivasjon.

Dere som følger bloggen min vet at jeg har et lipolymfødem. Jeg har altså både lipødem, og lymfødem. Jeg er en av de heldige som trakk vinnerloddet, og likegodt fikk begge deler. Jeg har alltid hatt større ben enn de fleste andre. Jeg fikk tidlig utfordringer med å få bukser som passet. Jeg husker jeg var ganske ung da jeg måtte få busker spesialsydd fordi jeg slet med spesielt store legger. Jeg husker de første buksene som ble sydd. Grønne fløyelsbukser. Jeg husker jeg var så stolt. Men opp igjennom har det vært tøft og ikke kunne finne bukser som passet i butikkene. Jeg var overlykkelig når det kom vide bukser på mote. Da var det et håp om å finne bukser.

Etter graviditeten ble beina verre, og etter kreftsykdommen og fjerning av lymfeknuter, så økte volumet noe hinsides. Jeg er egentlig litt bitter fordi jeg aldri fikk beskjed om at lymfødem kunne være en senskade etter kreft. Alle kontrollene jeg var på, alle spørsmålene jeg hadde om volumet i beina…ingen visste, ingen brydde seg. Sånn føltes det iallefall. Hadde jeg fått hjelp før, så hadde det kanskje ikke eskalert slik det gjorde. Jeg vet at det ikke hjelper å være bitter, men jeg kjenner nok litt på det i blant, spesielt når jeg jobbet så intenst med å akseptere.

Jeg har nok trodd at det å få ned volumet i beina, at det var en helt umulig oppgave. Jeg vet at det å få bort kilo fra magen og opp, det var fullt mulig, men fra magen og ned, det trodde jeg ikke særlig på. Ikke når jeg er kommet så langt i lipolymfødemet som jeg er. Jeg er garantert på stadie 3.

For et par uker siden, så skrev jeg om endringsreisen jeg fortsatt er på, og grepene jeg har tatt. Jeg har lagt om treningen veldig, og fra kun å ha trent kondisjon, så trener jeg nå aller mest styrke. Jeg har knyttet til meg en personlig trener, noe som har vært den beste investeringen jeg har gjort på veldig lenge. Jeg trener målbevisst stort sett 5 ganger i uken. De to dagene jeg har treningsfri, så føler jeg at jeg gjerne skulle ha vært på trening.

PT timene, og treningsopplegget jeg nå har, det gir resultater. Veldig gode resultater. Jeg har skrevet om da jeg oppdaget at magen min ikke lengre lå nedpå låret mitt. Vanskelig å forklare, men dere som har litt mage, dere skjønner 🙂  Nå var det bare bein der, og ingen mage. Jeg holdt jo på å gå i gledessjokk! Jeg tror ikke jeg har jublet og skreket så mye på lenge. For akkurat det, det er noe jeg har drømt om lenge…altså å få bort magen, så den ikke ligger der og irriterer som den har gjort i evigheter av år. Nå har jeg et stort parti med bare bein. Jeg har jo nesten ikke visst at jeg har bein der fordi der har en del av magen vært.

I går oppdaget jeg noe nytt som faktisk fikk frem en tåre eller to. Jeg går ikke på vekta, men jeg måler. Jeg måler mage, liv, bryst. Jeg måler ankler, legger og lår. Jeg måler ca hver måned, men denne gangen hadde det gått nesten to måneder. I går viste målebåndet at legger har minket med 3 og 4 cm. Lårene det samme. Igjen gikk jeg i gledessjokk. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg målte, for jeg trodde jo egentlig at jeg hadde målt på feil steder, men jeg har vært nøye med å finne en åreknute, eller et merke som jeg har hatt som utgangspunkt, så det skal være riktig.

3 og 4 cm høres kanskje ikke så mye ut på to mnd, men for meg er dette masse, OG det er et bevis på at selv med et lipolymfødem som har kommet veldig langt, så er det faktisk mulig å få volumet ned. Selv om jeg har lipødemfett i både lår og legger, så har jeg også vanlig fett, og det kan slankes bort.

Dette er en ny seier, og en ny motivasjon til å fortsette treningen, og endringen. Kanskje vil det ta evigheter å gå ned mer, kanskje ikke. Jeg ser jo også at jeg begynner å få knær. Tidligere har nok mye gått i ett. Nå går det inne der knærne er, så jeg ser stadig en del små, men viktige ting som betyr så masse. Jeg gleder meg til fortsettelsen, og jeg håper at 2021 blir et knakende godt år for kropp og helse.

Forrige helg, så lå det en flott kjole fra Gozzip bak luken i kalenderen min. Vinner av den flotte kjolen ble: WENKE AUGLAND!! Gratulerer så masse med ny og stilig kjole, Wenke!! Jeg tar kontakt med deg i løpet av dagen.

Vi skal åpne en ny luke i julekalenderen min i dag, og bak dagens luke, så finner vi en råtøff tights fra danske SANDGAARD . I denne kan man føle seg litt dyrisk. Det er leopardprint på den. Tightsen passer til mye, men jeg hadde nok valgt en sort overdel, eller en hvit overdel, og det er mange ulike overdeler som passer fint til en tøff tights som denne. Noen synes kanskje den er litt vågal pga printet, men kanskje er det på tide å våge litt også i klesveien? Denne er sykt stilig! Hadde jeg hatt bein til å gå med denne, så skal jeg love deg at jeg hadde brukt den…masse. Tightsen går i hele størrelser, altså 42,44, 46 osv.

 

 

Har du lyst til å vinne tightsen fra ? Da legger du som vanlig igjen en kommentar på bloggen. Husk at du skriver størrelsen som du bruker.

Lørdag morgen er treningsdag fra meg, og i dag trener jeg med enda mer motivasjon enn på forrige treningen. At legger og lår er blitt mindre, det er en glede jeg skal kjenne på lenge.

Nyt lørdagen!

 

 

I år er følgende med på årets julekalender:

24 kommentarer
    1. Kul tights! Ja takk og den skal brukes om jeg vinner. Str 44 om jeg skulle være den heldige vinner nok en gang 😂😂🎄👍. Ha en god lørdag!

    2. Så gøy at det går bra med treningen, for en motivasjon! Høres veldig bra ut med personlig trener. Så god du er 😊👍.
      Str 40 hvis jeg er så heldig da…
      Hilde.

    3. Imponert Heidi du er helt rå på trening. Skulle ønske jeg kunne få ett sånn kick å komme igang å bli nesten like flink som det, Jeg kan virkelig se at du står på. Ønsker deg en God Helg.

    4. Imponert over innsatsen din, Heidi👍 Flott at du holder ut!!!
      Litt vovet tights, men ønsker meg str 48.

    5. Heier på deg Heidi, du står på og jobber hardt. Skikkelig kul tights. Om jeg vinner, tror jeg det holder med str 42.

    6. Tøff tights, håper å vinne den i str 42.
      Jeg er også en av de «heldige» som fikk begge deler, dvs lipolymfødem, og som deg også ser at det går an å minke nedentil også. Hver mm er en seier. 🥰 Stå på videre.

    7. Tøff tights – str.44
      Jeg beundrer deg for hvordan du tar grep om livet ditt!
      Lykke til videre!

    8. Hei og gratulerer med mindre cm her og der. Da er det stort sett feil kosthold og lite trening som er årsak til din store kropp, og ikke bare liipolymfødem, som er gått igjen i nesten i alle innlegg.

      1. Hei,
        Nå har jeg faktisk aldri skrevet at det kun er lipolymfømet som er årsaken til at jeg er stor. Jeg skjønner ikke hvor du har det i fra? Da må du med vilje ha tolket innleggene på din måte. Du kan neppe ha lest mange innlegg om du mener at lipolymfødem går igjen i nesten alle innleggene mine. Nå er det også sånn at jeg er blitt diagnostisert med både lipødem, og lymfødem, så jeg har nok ikke prøvd å fortelle noe som ikke stemmer. Har man et lipødem, så har man fett man ikke kan slanke bort. Sånn er det bare. Jeg har aldri prøvd å fortelle at jeg ikke kan slanke bort det ” vanlige ” fettet, og jeg har heller aldri brukt det som en unnskyldning. Så nei, det er ikke stort sett feil kosthold, og lite trening som er årsak til min store kropp, men om du har lest innleggene mine, så har du også lest at det absolutt er en medvirkende årsak. Det har jeg skrevet masse om i innleggene mine. Det er sammensatt…Mine tømmerstokker hadde ikke vært tømmerstokker om det kun var feil kosthold, og lite trening…feks….det er også et totalt ødelagt lymfesystem, og uten et lymfesystem som fungerer, så vil væsken ikke sirkulere, og da vil den hope seg opp…og man kan få tømmerstokker slik jeg har. Dette er kronisk, og det kan man ikke gjøre noe med…Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal ha en så negativ undertone i det du skriver.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg