Ut på tur, fresh og fin

Reklame | Twentyfour

Tidlig morra på Odderhei. Klokka er 0630. På en vanlig morra i mitt liv hadde jeg nå tatt på meg treningsklær og dratt på trening for en god treningsøkt.

Jeg savner treningsstudioet. Jeg forstår hvorfor det er stengt, men det er likevel lov å savne et åpent studio, og gode treningsøkter. Jeg savner de gode rutinene, de gode treningsøktene hvor man virkelig får brukt seg selv, jeg savner å svette skikkelig, og jeg savner PT timene. Smitten går ned i Kristiansand nå, så håpet er at treningssentrene kan åpne igjen etter påske.

Jeg har hatt treningsrutinene mine i flere år. Det er dette jeg trives med, og det er dette som fungerer optimalt for meg. Nå som jeg ikke kan dra på treningsstudioet, så blir det ikke den samme treningen hjemme. Det blir ikke de gode styrkeøktene, og ikke de gode kondisjonsøktene heller. Jeg sliter med motivasjonen, men jeg får sparket meg ut på tur hver dag. Jeg må sparke hardt, men når sparket er hardt nok, så kommer jeg ut av døren.

Ut på tur, aldri sur. Nesten aldri sur. Takk og lov for øretelefoner, og Spotify. Jeg liker meg best i min egen lille boble når jeg vandrer rundt. La tankene vandre fritt. Noe som også gjør meg ekstra glad når jeg er ute på tur, det er gode turklær. Jeg savner fortsatt ei god turbukse som passer til mine tømmerstokker, men mens jeg drømmer om den, så har jeg gode overdeler, gode jakker og gode sko.

Ekstra glad ble jeg denne uken når jeg har fått nye turklær fra TwentyFour. Fine og gode turklær, det gir meg uten tvil masse motivasjon. Det å føle seg fresh ute på tur, det betyr mye for meg. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært nødt til å gå på tur i klær som absolutt ikke er beregnet som turklær. Jeg har hatt på meg ett helt vanlig hverdagsantrekk fordi jeg ikke har hatt skikkelige turklær. Ser vi bort i fra at jeg ikke har ei skikkelig turbukse som kan tåle både regn, og vind, så fikk det å gå på tur en helt ny betydning etter at jeg faktisk fant gode turklær til resten av kroppen. Gode overdeler, gode jakker, og gode sko. Klart det betyr masse at man er kledd for skogstur, og ikke bytur.

Det er nok flere enn meg som har kjent på følelsen av å bli henvist til herreavdelingen når man har spurt etter tur, eller treningsklær, eller at betjeningen har målt deg fra topp til tå for så å kommentere at butikken ikke har klær til sånne som oss. Sånne som oss? Hvor sårende er det ikke å få slike kommentarer når man i tillegg har mannet seg opp i flere dager for å våge og gå inn i en butikk for og etterspør tur eller treningsklær? Som om overvektige er en egen del av samfunnet. Mange av dere som følger bloggen min forteller nettopp om slike opplevelser. Myndighetene ønsker også at vi skal være mer aktive. Vi skal mer ut på tur. Skal vi få den gode turopplevelsen, og skal vi ha som mål å komme oss ut mer en en gang, så er gode klær et must.

For meg er gode, freshe turklær med på å gjøre turene lettere å gå. Denne uken har jeg hatt på meg nye turklær fra TwentyFour. Jeg elsker turklærene fra TwentyFour. De er gode på størrelsene, så her har de truffet utrolig bra. Veldig god passform, veldig god bevegelighet, teknisk veldig gode, geniale detaljer som man bare blir så glad i, og så er det de fine fargene da. Elsker fargene!

TwentyFour har denne sesongen fått en ny serie som de har kalt Kollen. Dette er en serie bestående av 2- lags anorakker, og en 2-lags jakke. Jakken i  Kollen er i 100 % resirkulert polyester og vanntett materiale med tapede sømmer. Den har ventileringsglidelås under begge armer. Jakken har utenpåliggende lommer med knappelukking under klaff og sidelommer med glidelås under klaff. Den har stramming nede, 4-veis justering på hette og innstrammingsmulighet i midje for den beste passform. Jakken finnes kun i fargen som jeg har på meg. Den heter karamell, og jeg synes den er kjempefin! Brun er en farge jeg aldri har brukt særlig mye. Denne jakken skal jeg bruke mye. 2- lagsjakken finner du her : https://www.twentyfour.no/twentyfour/535936/kollen-2-lags-jakke-d-teknisk-2-lags-jakke-til-dame

2- lags anorakkene i Kollen er i samme materiale som jakken. Den har lange 2-veis glidelåser i begge sider for ventilering og for å få den lettere av og på. Stor lomme på bryst og sidelommer med glidelås. Anorakken har enhånds stramming nede, 2-veis justering på hette og justering i midje for den beste passform. Anorakken kommer i marine, og natur. Jeg har natur, og den er så utrolig fin! Hvitt er utrolig fint, og spesielt i den tiden som nå følger, og anorakker er er jeg blitt veldig glad i.  Kollen er en serie som går opp til str. 50, og det er str. 50 jeg har både i anorakk og jakke. Anorakken finner du her : https://www.twentyfour.no/twentyfour/535905/kollen-2-lags-anorakk-d-natur-38-teknisk-2-lags-anorakk-til-dame

Serien Finse fra TwentyFour, det er en serie som går høyere opp. Finse går opp i str. 54, og kommer i utrolig mange flotte farger. Denne sesongen har det kommet flere nye farger, bla mørk rust som er den fargen jeg har på anorakken min. Utrolig fin både anorakken, og fargen. Også denne har jeg på meg i str. 50. Dette er en lett 2-lags anorakk med god stretch i vind- og vanntett materiale. Den har lange glidelåser i begge sider for å få den lettere av og på. Stor lomme på bryst i ny stil og sidelommer med glidelås under klaff. Anorakken har avtagbar 2-sidig innerkrage og fast hette med avtagbar fuskepels. Den har økt vannsøyle og er uten fluor impregnering. Justeringsmulighet nede, i midjen og på hette for den beste passform. Finse finner du her: https://www.twentyfour.no/twentyfour/530225/finse-20-2-lags-anorakk-d-m%c3%b8rk-rust-34-teknisk-2-lags-anorakk-til-dame?ChangedVariant=1&TypeChanged=1

Håper du har fått noen gode tips til turklær jeg virkelig kan anbefale, og at gode turklær kan motivere til å komme seg ut på tur, slik det er for meg. Da er det bare å sparke seg bak, og komme seg ut på dagens tur. Jeg kjenner at jeg må sparke skikkelig hardt i dag også. God lørdag!

4 kommentarer
      1. Ja, er de ikke fine!! Jeg liker de veldig godt alle tre, men jeg ble plutselig veldig glad i brunt, noe jeg egentlig ikke har vært før 🙂
        Ha ei nydelig helg, Hilde!

    1. Nå er det en stund siden sist jeg pløyde alt jeg kom over for å finne gode trenings og frilufts-bukser men det er fortsatt ikke all verden til utvalg?Jeg skjønner ikke hvorfor slike bukser oftest er i små størrelser med korte liv og smale bein.Man skal egentlig ikke være fryktelig grov i beina før det blir vanskelig å finne noe.Rare greier?

      1. Har du prøvd turbuksene til TwentyFour? Jeg passer ikke turbuksene i beina, men jeg har ei venninne som har testet litt buksene fra TwentyFour, og hun er superfornøyd med de. De er høye i livet, og har gode ben. Hun er en str. 50/52 i bukser. Jeg kan sjekke om det er en spesiell modell hun anbefaler av disse.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg