Jeg fant, jeg fant!

Jeg fant, jeg fant…tror jeg. Jeg kan ikke slippe gledeshylet ut helt ennå, men litt testing til, men det ser ut til å bli glede i heimen.

For noen uker siden så skrev jeg om en mulig trusekrise. Det er ikke bare for meg å gå inn på Cubus, eller HM for å kjøpe truser. Så enkelt er det ikke når man bla har en mage som skal ha plass. Jeg hater truser som liksom ikke passer noen steder. Sånt kan ikke jeg gå ned. Jeg kan ikke presse meg inn i noe som er laget for helt andre kropper enn det jeg har. Truser som feks legger seg under magen, det er for meg marerittet med stor M. Jeg må også ha truser som går høyt nok opp i livet. Blir de for korte, så er det en ubehagelig følelse. Jeg tror ikke undertøy nødvendigvis er lett for noen, men det er nok spesielt utfordrende for oss som har en del ekstra her og der.

Undertøy er en veldig viktig del av velværefølelsen min. Samtidig skal jeg være så ærlig å si at jeg gjerne vil at det skal se pent ut også. Vi husker sikkert alle bestemorstrusene. Slike vil jeg unngå for alt i verden, og heldigvis har jeg sluppet akkurat det. Jeg liker pent undertøy, men komforten er absolutt mer viktig. Men når jeg leter etter noe nytt, så leter jeg som en falk etter noe som både ser pent ut, og sitter pent på.

Det er altså gode, pene truser som for meg er vanskelig å finne. Bh’er, det kjøper jeg alltid på Miss Mary. Jeg elsker bodyer, men jeg klipper av skrittdelen, og setter på silikonbånd nede slik at det blir en bh topp. Vel, jeg gjør det ikke, men sydama mi, Marianne gjør dette for meg. Det kan jeg skrive mer om en annen gang.

Så var det den mulige trusekrisen som kanskje er avverget. Mine favoritt truser, de kjøpte jeg på Føtex i Danmark. Stinna trusene. Høye i livet, herlige å ha på, og veldig fine. Nå kan det se ut som om Stinna trusene mine har blitt endret. Fortsatt type boxer, men de siste jeg kjøpte, det var en modell som ikke var som favoritt trusemodellen min, og dette var en modell jeg ikke likte. Modellen var mye kortere, så jeg fikk den ikke særlig høyt opp i livet som jeg gjør med de andre. De satt heller ikke slik mine favoritter gjør. Jeg ble så skuffet, og jeg kjente panikken komme sakte, men sikkert. Hadde de sluttet å produsere min modell? Ble det nå trusekrise? En god venn av meg bor i Danmark, og pleier å kjøpe truser for meg som han sender til meg. Han er så snill som garantert går utenfor komfortsonen for å hjelpe meg med trusekjøp. Han var nylig innom Føtex, og det var mange Stinna modeller, også boxer modellen jeg pleide å kjøpe, men den var altså endret til min store fortvilelse. Jeg må sjekke med Føtex om dette stemmer. Stemmer det, så kan jeg glemme Føtex og Stinne ei god stund fremover.

Men når det kan bli krise med Stinna trusene mine, så måtte jeg sjekke hva jeg kan få her hjemme som jeg kan like: god komfort, høye i livet og gjerne pene. Jeg fikk to tips av lesere av bloggen: XLNT trusene til Kappahl, og high waist trusene til Careless. Jeg har kjøpt truser hos begge siden sist. Jeg var veldig spent på begge. Jeg har truser fra Kappahl, men ikke denne modellen som jeg kjøpte nå. Jeg kjøpte nå en hipster modell som heter høy midje. Veldig pene truser også med blondeparti i front. Careless sine er og veldig fine med blondeparti i sidene, og bak på rompa. Jeg synes prisen hos begge er høy. Kappahl sine kostet 199 kr stk, og Careless sine 249 kr stk. Det er høy pris for en truse synes jeg, for man trenger flere enn en. Begge hadde kampanje: 3 for 2 hos de begge, men likevel en høy pris for ei truse. Stinna trusene koster ca 90 kr stk.

Så var det å prøve, og for mine behov og ønsker, så ble Kappahl sine truser med høy midje en klar vinner. Veldig gode! De satt godt både foran og bak, de gikk høyt og godt opp, og de var pene. De satt godt hele dagen. Careless sine er sånn sett de peneste, men jeg synes ikke de satt like godt. De var ikke så faste i stoffet, skjæringen kunne vært noe annerledes, og jeg synes partiet bak i rompen ble noe slapt. Jeg føler også at stoffet bak skled inn mot rompen hele tiden, noe som jeg ikke synes er behagelig. Stort pluss skal de få for at trusene gikk høyt og godt opp i livet. Jeg skulle gjerne sett at stoffet i trusene var noe mer fast, at jeg følte de satt litt strammere. Jeg valgte str. XXL i trusene fra Careless. Mulig hadde de sittet bedre om jeg hadde gått ned en størrelse, men der var jeg noe redd de ville bli for små andre steder. Trusene fra Kappahl valgte jeg også i 2 XL. Den sorte er fra KappAhl, og den hvite fra Careless.


Jeg tror trusekrisen er avverget nå som jeg fant XLNT trusene fra Kappahl. Jeg får benytte meg av å kjøpe når de har kampanje på de. Da blir prisen innafor, men fortsatt synes jeg den er en høy pris for ei truse. Men nå har jeg funnet truser som er veldig gode. Heldigvis. Takk for tips! Det er utrolig fint at vi kan tipse hverandre, og dermed hjelpe hverandre.

Undertøy ER vanskelig, kanskje spesielt når man er en størrelse, eller flere for stor. Sikkert for mange andre også, men jeg vet det kan være vanskelig for oss plus size kvinner. Jeg har slitt masse med å finne gode truser som faktisk går litt opp, og som samtidig ikke ser ut som bestemor sine truser fra 50 tallet. Det skal stemme både oppe, og nede. Man skal føle seg vel, og samtidig, så skal det også se pent ut synes jeg. Ikke at det er undertøyet man viser frem i det man går ut døren, men det handler om hva man selv føler, og min følelse sier at det også skal være bra under .

Det er mye lekkert undertøy i store størrelser, men ofte går lekkerheten utover komforten. For en spesiell anledning nå, og da, så kan man godt gi litt slipp på den gode komfortfølelsen, og ha det litt ” ubehagelig “, men sånn i hverdagen, da har ikke jeg lyst til å ha det ” ubehagelig “, da kjører jeg på en god velværefølelse, men at det likevel skal være pent. Jeg sliter med å forså behageligheten av feks stringtruser, i alle fall i det daglige. En tynn strikk bak, og en liten flekk med stoff som egentlig ikke dekker der den skal fordi magen er bittelitt mye i veien? Det gir meg heller en følelse av å gå uten noe som helst om man ser bort i fra strikken som gnager, og bare irriterer, og absolutt sier i fra om at man har noe på seg. Men vi er ulike også her, og det skal vi være glade for. Dette er ene og alene mine personlige meninger.

Ha en god lørdag! Jeg startet lørdagen med ei skikkelig god treningsøkt kl.0645. Nå skal det jobbes i nettbutikken med å legge inn nytt vårtøy. Nettbutikken bugner av flotte klær fra str. 42 – 56. ta gjerne en tur innom. Vi blogges i morgen!

6 kommentarer
    1. Jeg har også skrevet en del “truseinnlegg” 😀 Jeg mener nemlig at det er noe av det verste jeg vet å kjøpe. Finner aldri noe som fungerer. Jeg har ikke bare krav til at de ikke skal være for stramme ved magen, høye nok osv. Men jeg mener også at de bør holde oppe litt rumpa… Og det blir jo bare verre og verre jo eldre jeg blir.. Sånne som du viser her orker jeg ikke heller, for de blir for løse ved lårene og holder ikke rumpa oppe. Jeg fant til slutt noen på Cubus for mange år siden som både var fine, løse på riktige steder og stramme på riktige. De sluttet de å lage, dustene. Så nå er jeg på Lindex, der det er noen som er helt “greie”, men jeg er enda ikke helt fornøyd…

      1. Det er absolutt en utfordring i forhold til at trusene ikke skal være for løse ved lår, og bak. Stinne trusene som er min favoritt veldig gode på begge disse delene i tillegg til de andre ” kravene ” mine. De to jeg viste på bloggen i dag, der er den fra Kappahl fast i stoffet, også ved lår, og rompe. Sitter veldig godt begge steder synes jeg. Den fra Careless, den er veldig løs bak, og da sklir den, og stoffet beveger seg mot rompa. Det liker jeg ikke. Den skulle ha vært bak som foran. Jeg kjenner at jeg nok kommer til å bli veldig fornøyd med ” høy midje ” fra Kappahl.

    2. min favoritt er Cecilia High Waist Hipster fra change! grei pris på de og 😊 (nå er de på tilbud til under 100 kr stk, men normalpris er bare 129 kr/stk, eller 7 for 550 kr!

      1. Takk for tips! De skal jeg sjekke ut. Har egentlig ikke tenkt på Change…om de er høye og gode i livet, og faste i stoffet, da skal jeg absolutt prøve de 🙂

    3. Gode truser er alfa og omega – og jeg har funnet noen gode på Kappahl – som er høye nok i livet og sitter godt rundt rumpa – og blonder må det være! I allefall liker jeg blonder 😀

      1. Gode truser er så viktig! Det høres ut som om det kan være de samme trusene vi har funnet på Kappahl 🙂 Veldig gode, og veldig fine. Blonder, det liker jeg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg