Flotte turklær i store størrelser

Reklame | Twentyfour

Det å komme seg ut i skog og mark, det er balsam for sjelen. På disse turene kan jeg senke skuldrene, og bare lukke verden ute. Jeg har flere ganger blogget om behovet for gode turklær for oss som bruker store størrelser. Det er så viktig av at også vi som er en størrelse for store kan få turklær som vi føler oss vel i. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært nødt til å gå på tur i klær som absolutt ikke er beregnet som turklær. Jeg har hatt på meg vanlige hverdagsantrekk fordi jeg ikke har hatt skikkelige turklær. Tidligere følte jeg vel at jeg var mer på bytur enn på skogstur fordi jeg ikke hadde riktige klær. Når man ikke har riktige klær, så blir heller ikke turopplevelsen slik den bør være.

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ennå ikke har eid ei skikkelig turbukse, men jeg har ett par dongeribukser som er helt fine å bruke ute på tur, så de duger. Ser man bort i fra at jeg ikke har ei skikkelig turbukse som kan tåle både regn, og vind, så har det å gå på tur fått en helt ny betydning etter at jeg faktisk fant gode turklær til resten av kroppen. Gode overdeler, gode jakker, og gode sko. Klart det betyr masse at man er kledd for skogstur, og ikke bytur. Det at jeg har gode turklær betyr at jeg ikke blir gjennomvåt av svette når jeg begynner å få litt puls. Det er så godt å ha klær som absorberer fukt. Det betyr masse at jeg nå har klær som tåler både vind, og vann. Tidligere har jeg blitt klissvåt, svett og fæl når ingen andre har blitt det –  fordi de har hatt gode klær, og jeg ikke.

Det er nok flere enn meg som har kjent på følelsen av å bli henvist til herreavdelingen når man har spurt etter tur, eller treningsklær, eller at betjeningen har målt deg fra topp til tå for så å kommentere at butikken ikke har klær til sånne som oss. Sånne som oss? Hvor sårende er det ikke å få slike kommentarer når man i tillegg har mannet seg opp i flere dager for å våge og gå inn i en butikk for og etterspør tur eller treningsklær? Som om overvektige er en egen del av samfunnet. Mange av dere som følger bloggen min forteller nettopp om slike opplevelser. Myndighetene ønsker også at vi skal være mer aktive. Vi skal komme oss mer ut på tur. Skal vi få den gode turopplevelsen, og skal vi ha som mål å komme oss ut mer en en gang, så er gode klær et must.

Jeg har vært i kontakt med mange turklær produsenter gjennom årene, og heldigvis er det noen som har sett behovet, og som har produsert både tur og treningsklær i store størrelser, og da til både kvinner og menn. Jeg blir oppriktig glad når jeg ser at det skjer ting, for jeg vet at det betyr mye for så mange. Vi har også lyst til å være kledd for gode turer i all slags vær, og vi har også lyst til å ha freshe og fine turplagg. For det at turklærne er freshe, det betyr også mye. At ikke vi som bruker store størrelser blir henvist til det sorte, og kjedelige.

Twentyfour har designet og utviklet sports og fritidsklær siden 2006, og har hovedkontor og showroom her i Kristiansand. Twentyfour har sett behovet for store størrelser også i turklær, og har nå så smått startet med store størrelser i noen av sine plagg og kolleksjoner. Så kan man ikke forvente at alle plagg skal være i alle størrelser. Man må starte et sted. Man må se behovet, og etterspørselen. Skal vi få et godt utvalg av denne type klær også i store størrelser, så må også vi som bruker store størrelser kjøpe klærne. Det nytter ikke å sitte å klage at ingen produserer klær til oss visst vi ikke griper muligheten som er der. Så vil vi ha et godt utvalg, så må vi også bruke tilbudet som finnes.

At Twentyfour nå produserer noen av sine turklær i store størrelser, det gleder mitt hjerte veldig. Dette har vi ønsket så lenge, og Twentyfour  merker også at de store størrelsene blir fort utsolgt.

Flåm kolleksjonen til Twentyfour  så finner vi to flotte jakker som begge går opp i store str. Vi finner også softshellbukse, 2 lags bukse og en capribukse som går opp i store str. Man finner også en flott ullgenser som i første omgang går opp i str. 48. Pga mine lymfødemutfordringer, så har ikke jeg fått passet buksene, men jeg har testet både jakkene og ullgenseren, og jeg er utrolig imponert! Twentyfour  sine jakker er utrolig gode på størrelser, og har en veldig god passform. I tillegg er det jakker i flotte farger som kan brukes både på skogstur og bytur.

Flåm 2-lagsjakke og Flåm softshelljakke går begge opp i store størrelser. Så kan man jo oppleve at de er utsolgt når man sjekker, men da kan enkelt høre når de er på lager igjen. Litt tålmodige må vi være. 2-lagsjakken kommer i deminblå, og orange. Softshelljakken kommer i denimblå, og en farge som heter tulipan. Veldig flotte farger begge to. Du finner softshelljakken her : https://www.twentyfour.no/twentyfour/526688/fl%c3%a5m-softshelljakke-d-tulipan-38-softshell-jakke-til-dame

og du finner 2-lagsjakken her : https://www.twentyfour.no/twentyfour/526327/fl%c3%a5m-st-2-lags-jakke-d-denimbl%c3%a5-42-lett-teknisk-2-lags-jakke-dame


Buksene, de har jeg som sagt ikke testet, men de ulike modellene kommer i litt forskjellige størrelser, så er du på utkikk etter en turbukse, så gå inn i nettbutikken for å se hva som finnes i Flåm serien i din størrelse. Du finner en av buksene her : https://www.twentyfour.no/twentyfour/526014/fl%c3%a5m-ls-bukse-d-bl%c3%a5gr%c3%a5-38-lett-softshellbukse-dame

Sjekk ut de fine jakkene til Twentyfour! Jeg vet at Sportypluss også er et firma som selger Flåm serien, så et godt tips kan være å sjekke utvalget der også.

Etter å ha testet jakkene til Twentyfour, så er jeg mer enn fornøyd. Utrolig gode jakker! De er gode på størrelsene, så her har de truffet utrolig bra. God passform, god bevegelighet, teknisk veldig gode, geniale detaljer som man bare blir så glad i, og så er det de fine fargene da.Jakkene fra Twentyfour  er utvilsomt mine nye jakkefavoritter, og jeg håper Twentyfour  fremover vil produsere enda flere av sine turklær i store størrelser. Jeg gleder meg til å følge kolleksjonene deres fremover. Jeg må også legge til at for menn som bruker store størrelser, så finnes også denne jakkekolleksjonen for dem. Jakkene går til herre opp i 5 XL. Jeg kan også legge til at det kommer spennende plagg også til høst og vinter, bla en rålekker dunkåpe. Jeg skal vise den på bloggen når den kommer i salg. Det er bare å glede seg. Tommel opp for Twentyfour .

Det kommer en ny vår, og det kommer en ny sommer. Det kommer igjen dager hvor vi skal kunne nyte skog og mark akkurat som vi vil, og når vi vil. Når de dagene igjen kommer, så er det fint og kunne ha nye turklær som man kan skinne i sammen med solen.

Ta vare på deg selv. Hold deg frisk, og gjør litt nettshopping.

 

 

7 kommentarer
    1. Heisann!
      Takk for fin blogg! Fin og variert blanding med mange forskjellige temaer 🙂
      Jeg synes forresten softshelljakka var så fin! Men føles den kort?

      1. Hei! Takk for fin tilbakemelding fra deg på bloggen min 🙂
        Softshelljakken kunne for min del ha vært bittelitt lengre, men likevel synes jeg ikke den føltes ubehagelig kort. Jeg håper at Twentyfour fremover lager denne type jakker noe lengre, iallefall i store størrelser.

        1. Takk for svar, og gratulerer så mye med dagen! Håper den blir fin, det har du fortjent 🙂
          Jeg kunne også ønske litt lengre jakker, men dog ikke FOR lange… hahaha – vanskelig å gjøre fornøyd kanskje. Men også så registrerer jeg at friluftsklær i store størrelse ofte er i mørke farger. “Alt” jeg har er enten svart eller marineblått. Så – nå skal jeg jammen slå til med en Flåm-jakke i rosa/lilla!
          Kos deg i dag, og ha ei riktig god påske!
          Hei igjen fra Hilde

    2. Takk for din blogg!
      Det som er greit med Twentyfour er at de har en god bredde i ermene. Jeg har opplevd mange gang at treningsjakker lages med så smale ermer at selv slanke folk kommer ikke inn om de har litt muskelmasse. Jeg kan ikke bruke en del av Stormberg modeller akkurat pga veldig smale ermer, selv om selve jakke kan være for stor. Overvektig folk har store arm og skuldre. Produsenter er nødt å innse dette. Det føles at klesprodusenter tror at man kan bli stor bare over mage og rompe. Men folk jo ikke struts-fugler.

    3. Gikk optimistisk inn på nettsiden via linkene dine. Største str er 44!? Det er jo ikke spesielt stort 🙁

    4. Hei, kjenner meg veldig igjen i problemstillingen din med å ikke finne klær som passer. Jeg bruker str L men er bare 158 høy så “alt” blir for langt. Bukser er gjerne 20 cm for lange, ermene er for lange. Er det snakk om et overplagg med innsvinget liv må jeg opp enda en str. Har prøvd billige merker og dyre merker med samme resultat. Str 14/16 år passer i lengde men definitivt ikke i bredde. Har spurt noen sportskjede om hvorfor ikke lage klær hvor man kan velge ulik benlengde, men får til svar at det ikke er noen planer om det nei

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg