Enkle med det lille ekstra

Reklame | Studio

Av og til ønsker man seg noe enkelt, men samtidig gjerne med en detalj som gir plagget det lille ekstra. Når det gjelder klær, så vet jeg ikke helt om det enkle alltid er det beste for meg personlig, men det er som jeg har skrevet om før, det er ikke mye som skal til av detaljer på et plagg før det fanger øyet mitt. Jeg skal vise dere to slike topper i dag.

For meg er klær en stor lidenskap. Opp i gjennom årene, så har jeg gjort utallige bomkjøp. Jeg har kommet hjem med mye klær som jeg har angret på. Klær som bare har blitt hengende i skapet. Klær som jeg følte satt så fint på i butikken, men hvor speilbildet sa noe helt annet når jeg kom hjem. Klær som ansatte i butikken har skrytt langt opp i himmelen, men hvor man fort landet på jorden når man kom hjem. Jeg har brukt lang tid på å finne passformer som er til min kropp. Jeg har sett forskjellen på plagg jeg kler, og plagg jeg ikke kler. Jeg har skjønt at jeg ikke må ha klær vide som telt, men heller klær som sitter mer kroppsnært. Jeg har skjønt at jeg ikke må bruke kjoler som tunika, men at jeg fint kan ha kortere plagg. Man lærer, og ofte kan det ta tid før kunnskapen sitter, eller som for min del, så har det også tatt tid å åpne øynene, og innrømme for meg selv at mye jeg har ment faktisk er feil.

Nå vet jeg hva jeg kler, og hvilke passformer som er ” mine.” Jeg vet hvilke farger jeg kler. Det samme gjelder lengder, og print. Jeg liker klær som skiller seg ut. Jeg liker detaljer. Jeg tror øynene mine ser godt når det kommer til klær, og jeg kjenner at det måtte være så fint og kunne hjulpet de som hater å handle klær nettopp fordi de ikke vet verken hva slags passform de skal velge, eller hvilke farger de kler.

I dag skal jeg vise dere klær fra vårkolleksjonen til Studio. To topper som i utgangspunktet er enkle, men som har disse detaljene som jeg liker så godt. Studio er gode på passform, og er utvilsomt blitt en av mine store favoritter. Toppene jeg viser i dag skal være litt kroppsnære, men her spørs det jo selvsagt på hvilken størrelse man velger. Jeg har str. M i Studio. Toppene finnes i sort, lime og orange. Sort er alltid pent og trygt. Lime og orange er jo spreke farger. Jeg liker begge veldig godt. Det er farger som gjør meg glad.

Toppene er ca 80 cm lange, og har denne fine hjertedetaljen. Fin V hals. 3/4 arm, en lengde jeg liker veldig godt. Disse kan man feks også ha en vest over visst man ønsker å endre litt på antrekket. Toppene heter Stine. Man kan også få disse som singlet om man ønsker noe ermløst til sommeren, eller en topp å ha under en cardigan/jakke.

 

 

Til slutt i dag, så vil jeg vise dere en innmari fin tunika/kjole. Det er nok egentlig en kjole, men denne kommer jeg til å bruke som tunika. Jeg er 178 cm høy, og når jeg er såpass høy, så føler jeg at jeg kan bruke den som tunika. Så lenge den ikke passerer knærne i lengde, så er det innafor som tunika for meg. Kjolen/tunikaen har veldig fint print synes jeg. Den er i 100% viskose, har V hals, og en A shape form. Modellen har nok litt korte armer for meg, men her ser jeg muligheten til å få brukt de korte jakkene jeg har. Kjempefint med en kort jakke over et plagg som dette. Modellen heter Birgitte, og finnes også i en kort modell ( bluse ). Den korte, sorte jakken jeg har på meg, den er også fra Studio.

I går fikk jeg skrubbet grillen fra topp til tå, så nå står den og skinner så fint. klar for en ny sesong. Det tar tid gitt når man skal skrubbe og vaske alt på en stor grill. Noe jeg trodde tok max en time, det tok minst dobbelt så lang tid, og da hadde jeg en dag tidligere denne uken tatt alt av rister. Men nå er den klar, og jeg fikk innviet den med et par velsmakende pølser etter en god jobb. Jeg elsker å grille, og bruker den masse i løpet av en sesong. Det meste går på grillen. Jeg pleier faktisk å grille nærmest hele året, men i vinter har det vært for kaldt, så da har den stått på vent i garasjen. Ellers kjenner jeg at jeg gleder meg til å begynne ute. Vaske huset, vaske og male gjerdet, beise terrassen ( vel, der gleder jeg meg kanskje ikke, men det må gjøres ), få plenen grønn og fin…og alt det andre som skal gjøres ute. Forhåpentligvis kan påsken bli fin, og brukes til en del av dette. Våren er her, og det er deilig!

 

2 kommentarer
    1. Du kledde kjempegodt den blomstrete tunikaen med den sorte jakka! Så godt med vår nå.
      🌼😊🌞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg