Ny allværsjakke? Her er min favoritt

Er du på jakt etter ei ny allværsjakke? Her er min store favoritt.

 

Veiviser fra Stormberg, det er utvilsomt jakkefavoritten min, allværsfavoritten min. Veiviser jakken dekker rompa med god margin, har en utrolig god passform, og er bare veldig god å ha på seg. De fleste kvinner leter etter jakker som dekker baken, og allværsjakker er ofte korte modeller, men Veiviser er jakken som tilfredsstiller rompekravet. Det er første gang jeg har funnet ei skikkelig turjakke som har en så god lengde at den dekker rompa ordentlig godt. Ofte stopper de gode turjakkene på rompa, eller kanskje en cm under. Jeg vil ha en turjakke som går godt under rompa, og er rompa dekket, så blir helheten så mye bedre. Man føler seg vel, og det er jo alltid den følelsen man er ute etter.

Veiviser fra Stormberg er en trekvart jakke, og jeg har ikke hatt en bedre turjakke på meg. Alt stemmer liksom, og jeg fikk nettopp denne følelsen når jeg tok den på meg for første gangen. Jakken er vind- og vanntett, den er fukttransporterende, og passer dermed ypperlig i allslags vær, enten det er vind, regn eller snø. Veiviser trekvart jakke er en sporty kombinasjon av en klassisk regnkåpe og en teknisk skalljakke. Veiviser trekvart jakke har ProreTex© membran, og skal vi være litt tekniske nå, så betyr ProreTex  en membran med gode vanntette, vindtette og fukttransporterende egenskaper som brukes i ytterbekledning utviklet spesielt for aktivt friluftsliv. Veiviser har fleecefor i halsen, den har tapede sømmer, og refleksfelter. Jakken har dobbel stormklaff, og gode lommer. Den har også ventilasjonsåpninger under armene.

Nå i vår har Stormberg kommet med Veiviser jakken i to nye, flotte farger. Det er så herlig med farger. Farger gjør i alle fall meg utrolig glad. Veiviser kommer i  ” Provence “, en nydelig lyseblå farge, og den kommer i ” Brandied Apricot ” som er en flott, lys rosa farge. Jeg valgte ” Provence “, og den fargen føles veldig riktig til meg. Jeg føler meg vel i den, og jeg synes den er utrolig fin. Jeg blir oppriktig i mye bedre humør når jeg får på meg sånne gode, glade farger.

De to nye, flotte fargene i Veiviser går opp i str. 4 XL, og jakken passet fint til meg i 3 XL. Jeg kan ikke legge på meg for å si det sånn, men det var vel heller ikke planen. Jeg er vanligvis 48/50, så vet dere litt i forhold til størrelsene. 4 XL som er største størrelse er da en 50/52. Trenger du en størrelse større, så kan man få Veiviser i 5 XL om man velger fargen som heter ” Jet Black.” Du finner Veiviser her : https://www.stormberg.com/no/veiviser-trekvart-jakke-dame.html#10347760133

Vi stråler mer når vi bruker farger. De fleste ” gjemmer ” seg bort i alt det sorte, men jeg kjøper gjerne klær som skiller seg litt ut dersom fargene, og passformen er meg. Det gjør jeg ikke fordi jeg vil skille meg ut,  men jeg elsker farger. På dager hvor allværsjakke er på sin plass, så skal jeg nå stråle i min nye, lyseblå Veiviserjakke, og jakken, den skal få bli med meg i kofferten når vi snart skal på ferie nordover.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg