Gi meg en bukse som passer!

Reklame | Alexis Mote

Mine lymfebein har gitt meg mange utfordringer, en av de største er utvilsomt bukser. Bukser for meg er et mareritt. Det å traske butikker på jakt etter bukser, og aldri finne noe, det er en helt grusom følelse å kjenne på. Det har vært mange klumper å svelge når man innser at man har så store legger at ingen har noe som passer…. tårer har det også vært, og jeg har vært frustrert, og jeg har vært masse sint!

Når jeg ser bilder fra 80, og 90 tallet, så ser jeg en fornøyd Heidi med store, men likevel ikke så store bein som nå. Nå er det ikke mye som er normalt. Jeg har ofte vært sint, og kjent på urettferdigheten over at jeg skulle bli en av de som skulle få sånne bein. Med mine lymfebein som absolutt kan sammenlignes med tømmerstokker, så har jeg gitt opp å lete etter bukser i butikker. Det nytter ikke. Fra å ha følt meg som den eneste i Norge med tømmerstokker, så vet jeg nå at jeg ikke er alene med å slite. Der er mange av oss.

Jeg savner bukser med vidde, og jeg stråler hver gang jeg leser at slengbuksen kommer tilbake, eller at moten sier vidde….men jeg blir like skuffet hver gang 🙁 Slengbuksen slik jeg tenker en slengbukse, den har jeg ikke sett siden 70 tallet. Det som er vidde for mange, det er pølseskinn på meg. Jeg kan ikke gå med pølseskinn. Jeg hater følelsen av bukser som klistrer seg inntil beina mine, og viser alt som jeg absolutt ikke har verken behov, eller lyst til å vise….mine tømmerstokkbein går inn litt her, og ut litt der, beina har partier som jeg ikke ønsker at offentligheten skal ta del i, så beina mine er liksom ikke så vakre at jeg ønsker at alle skal se hvordan de ser ut, og i pølseskinnsbukser, da synes det meste.

Det er leggene mine som er den største utfordringen, det er her lymfevæsken har samlet seg, og det er her all denne herlige væsken bare brånekter å bevege seg videre – her er det full stopp! Dersom jeg skal kjøpe bukse i en butikk, så sitter de fint i lårene, de sitter som pølseskinn i leggene, og så faller de ned i livet fordi de er altfor store…kan du tenke deg for ett vakkert syn 🙂

Jeg vet at mange av dere sliter med å finne bukser som sitter fint i beinene. Mange sliter med store bein, og mange finner ikke bukser. Selv om jeg sliter med bukser, så betyr ikke det at det ikke finnes bukser. Der er buksemodeller som er fine for både lymfebein, og store bein generelt. Man må bare vite hva som finnes, og hvor buksene finnes.

Etter jeg begynte å blogge, så har jeg blitt enda bedre kjent med de ulike stormoteprodusentene. Jeg er blitt godt kjent med ulike stormotebutikker, og jeg er hele tiden på jakt etter bukser med vidde. Jeg trodde nok ikke at det fantes bukser for oss som trenger vidde, eller gode, rette bein, men der tok jeg feil. Der er flere produsenter som sesong etter sesong har bukser med vidde i sortimentet. Vidden er selvsagt ulik, men for mange av dere, så vil der være bukser å oppdrive. I dag så får dere en oversikt av meg over hvilke produsenter som kan ha bukser med den vidden du kanskje trenger. Skulle ikke butikken nær deg ha bukser fra de ulike produsentene, så kan de kanskje være behjelpelige med å bestille til deg. Butikkene er flinke til å yte service. De måler for deg, og sender til deg om det er et behov. Sammen vil dere kunne finne riktig buksestørrelse.

Alexis Mote har bukser med vidde, og bukser med gode bein. Alexis har nå også tatt inn ett nytt buksemerke som jeg vil anbefale dere å prøve om du sliter med bukser. Merket heter Kj Brand, og buksene kommer fra Tyskland. Foreløpig har Alexis tatt buksene inn i beige, og hvitt, og buksene har rette, gode bein som mange vil kunne passe. Veldig gode å ha på, og bukser skal være jo være gode å ha på seg. Buksene er nok også videre i beina enn det ser ut på bildene. Du finner buksene her : http://www.alexismote.no/p/underdeler/straight-fit/kjbrand-babsie-bukse-m-rette-ben-hvit og her : http://www.alexismote.no/p/underdeler/straight-fit/kjbrand-babsie-bukse-m-rette-ben-biege

Det er altså flere produsenter som lager bukser med vidde. Jeg har selv kjøpt en sort bukse fra MAT med veldig god vidde. Alexis kaller buksen for bukseskjørt. Buksen har en god pris, og finnes i sort, blått og kaki : http://www.alexismote.no/p/underdeler/selskapsbukser/mat-bukseskjort-bla , http://www.alexismote.no/p/underdeler/selskapsbukser/mat-bukseskjort-sort  og her : http://www.alexismote.no/p/underdeler/selskapsbukser/mat-bukseskjort-kaki  Fra KK Design ( Kirsten Krogh ) har jeg kjøpt ei veldig flott selskapsbukse nylig, så når det er håp for meg, så er det store håp for så mange andre. Vi har ulike størrelser på beina våre. Den buksen som passer for en, passer kanskje ikke for en annen, og mine bein er ikke sammenlignbare. Skulle ikke jeg passe buksene, så er det garantert mange andre som gjør det.

Foto : Alexis Mote

Produsenter som kan ha bukser med vidde, og rette bein er i tillegg til MAT og KK Design også  Yoek, Boheme, og ikke minst LauRie.  LauRie sine bukser blir jo ofte kalt ” Verdens beste bukse .” Ofte er det bukser man kjøper om, og om igjen om man først blir kjent med den. Buksen fra LauRie kjennetegnes av god kvalitet, og en fantastisk passform. LauRie har fem ulike modeller : Slim, regular, straight, loose og bootcut, så her bør mange kunne finne en veldig god bukse. Nå som det er sommer har de også bukser med kortere lengder. Zhenzi, Q’neel, og DNY kan også ha gode modeller.

Til helgen har jeg noe spennende, og nytt til mine flotte lesere – det er bare å glede dere, for det gjør jeg!! Sammen med Snefrids Hus, og Atelier Alexandra, så har vi spennende ting på gang!

4 kommentarer
    1. Jeg har ikke lymfødem, men myksødem, det gjør at huden bla. på lår og rundt magen blir tykk og klumpete….for halvanna mnd siden begynte jeg på lavkarbodiett,….men ikke pokker, vekta står bom still. Har jo lavt stoffskifte, derfor myksødem, så det jeg ville fram til er at jeg forstår så godt din frustrasjon ang bukser….er fortvilende…..klem fra Elinor.

    2. For noen år siden så gikk jeg i lang tid bare hjemme for det var bare joggebukser å thigts somjeg fikk på meg til jeg fikk hjelp av en fysioterapeut med lymfedrenasje. Beina minka men fortsatt tømmerstokker. Jeg savna å gå i Ola bukse å fant til slutt på zizzi. Her har de bukser og klær som passer mine tømmerstokker. Kunne ønske de hadde litt fler lange kjoler med litt farge bare. Ønsker alle en fin dag 😃

    3. Jeg har lipolymfødem og kjenner meg bare så godt igjen, men hos meg er det lår og rumpe som er det største problemet. Når ekspeditøren sier at denne modellen er baggy, så den MÅ du bare prøve. Ha,ha,ha, som regel får jeg de knapt opp over knærne, og endelig en som passer, altfor vid i livet. Tusen takk for åpenhet og ærlighet Heidi, og for tips til nye merker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg