Gleder i førjulstiden, og luke nr.12 åpnes

Gleder i førjulstiden heter blogginnlegget mitt i dag, og det er ikke alltid så mye som skal til for å glede noen, eller for andre til å glede meg, og jeg har absolutt kjent på glede i førjulstiden. En glede er førjulstiden i seg selv med alle hyggelige ting som følger med. Fredag hadde vi en utrolig koselig julemiddag med gode venner, noe som var en utrolig hyggelig opplevelse. Det er så godt å smile, le, og ha en god samtale med mennesker som gir deg mye. Julemiddagen med to gode vennepar er blitt en årlig tradisjon her hos oss før jul, så da ble det både ribbe, julepølse, medisterkaker, og riskrem – og ikke minst, pakkeleken. Førjulsglede er julepyntet hus, litt kakebaking, brygging av tomtebrygg, kjøp av julegaver, innpakning av gaver, juletre, og ikke minst: julekort.

I år er jeg langt bak skjema når det gjelder julekort. Kjenner panikken komme. Jeg lager alltid julekort med bilder fra året som har gått. Bilder av vår lille familie. I år sliter jeg med bilder. Jeg har vel X antall hundre bilder av meg selv fra bloggåret 2017, men julekort skal ikke være en egotripp hehe, så nå sitter jeg og leter, og leter. Julekortet skal være med bilder selv om min mor prøver å overtale meg til å kjøpe ferdigtrykte julekort. Det skjer ikke, men jeg begynner å få veldig dårlig tid. Så dårlig tid har jeg aldri hatt før.

Det å skrive julekort er en tradisjon som er i ferd med å dø ut, og det er utrolig synd. Det er så innmari koselig å få julekort i posten fra familie, og venner, og jeg må innrømme at det aller koseligste er når man mottar håndskrevne julekort. Det trenger ikke stå så veldig mye, men det at noen har satt seg ned, og skrevet en personlig julehilsen, det synes jeg er veldig, veldig koselig. Det er liksom ikke helt det samme, og motta et julekort hvor en maskin har trykket alt av tekst, også hvem det er fra. Men for all del, det er jo mye mer koselig å få et julekort enn og ikke få julekort, men det at kortet er håndskrevet med en liten, eller stor julehilsen på, det er noe jeg blir innmari glad for. Det at noen har tatt seg tid, det setter jeg stor pris på. Jeg håper at vi kan ta tilbake tradisjonen med å sende julekort. Det er synd at sms’er, og mail har overtatt mer, og mer. Verken sms, eller mail vil kunne erstatte den koselige, personlige julekorttradisjonen, så jeg håper vi kan endre dette, og gå tilbake til de tradisjonelle julekortene som vi sender i posten. Vi har tiden, og vi vet at de som mottar kortet blir innmari glad.

Jeg blir innmari glad for hvert eneste kort jeg får. I går kom det to kort i posten som henger på kortnissen i stuen. Noen julekort husker man likevel ekstra godt. I fjor fikk jeg ett flott, håndlaget julekort som jeg ikke kjente igjen skriften på. De man får julekort fra år etter år, de kjenner man gjerne igjen skriften til, men dette var ikke en kjent håndskrift. Da jeg åpnet kortet, og leste, så ble jeg så utrolig glad, og jeg kjente at tårene lå der i øyekroken. Det var fra en person jeg egentlig ikke kjenner, men vi har felles utfordringer, og blitt litt kjent på den måten. Jeg husker ennå ordene som stod skrevet i kortet. Fantastiske ord som gjorde meg både glad, stolt og rørt. Slike kort gjør en forskjell for meg. Ordene betydde så mye, og gikk rett til hjertet mitt. Det at noen tenker på deg, og bryr seg om deg, det er en utrolig god følelse. Å føle at man betyr noe for andre, det er en helt fantastisk følelse. Ett helt spesielt julekort, og det fineste kortet jeg har fått. Så personlig, og så fint med masse omtanke fra avsender. Tenk at et julekort kan bety så mye! Kanskje burde vi bli flinkere til å sende slike hilsner selv om man ikke alltid har personen i nær omgangskrets.Det tror jeg ikke alltid vi er like flinke til å tenke på. Noen håndskrevne ord på et kort kan bety mer enn vi aner, og jeg håper det kommer mange julekort i posten i år. Julekort er virkelig en flott juletradisjon.

Bak gårsdagens luke i julekalenderen, så lå der en flott Pont Neuf jakke fra Wilhelmines i Vikersund. Lekker jakke i 40% ull, og en nydelig burgunder farge. Den heldige vinneren av jakken ble : RUTH FLØ!!! Gratulerer så masse med ny jakke, Ruth! Denne flotte jakken er jeg sikker på at du vil bli veldig fornøyd med. Jeg tar kontakt med deg i løpet av dagen.

Vi skal åpne en ny luke, og jeg synes det er like spennende hver dag. Bak luke nummer 12, så befinner deg seg ei LEKKER BUKSE FRA RÅH FIN.  Den flotte buksen fra MAT er en bukse i 94% polyester, og 6 % elastan. Dette er en bukse med veldig god vidde i beina, og med strikk i livet. En bukse som er veldig fin å bruke når man skal bort, men jeg bruker denne buksen også i det daglige. Jeg vet mange etterlyser bukser med god vidde i beina. Denne flotte, sorte buksen fra greske MAT har det. Det var ikke så lett å ta bilde av ei bukse, men jeg kan love deg : buksen er utrolig fin!

Dagens kalendergave er gitt av  Råh Fin som ligger på Romerikssenteret på Kløfta. Butikken drives av Sissel Haugerud. Butikken på Romerikssenteret ble åpnet i september, og har spennende klær fra kjente produsenter. Klærne i butikken går fra str. 36- 56. Du kan følge Råh Fin på Facebook her : https://www.facebook.com/raahfin/

Ønsker du å vinne den flotte buksen fra MAT og Råh Fin, så legger du som vanlig igjen en kommentar på bloggen. Disse buksene er nesten litt sånn one size. De kommer i S/M, og L/XL. Fortsatt er det mange som kun legger igjen navnet sitt, og da gjerne bare et fornavn…jeg kan ikke trekke en vinner hvor det kun står et fornavn….heller ikke om du har et fornavn, og etternavn som mange andre har…Jeg  ha navn, og jeg   ha epostadresse. Når du legger igjen en kommentar i dag, så HUSK  : 1. Oppgi størrelsen du bruker  2. Husk at du skriver epostadressen din i kommentarfeltet. For å være med i trekningen må du legge igjen kommentaren på selve bloggen, og ikke i kommentarfeltet på bloggens Facebookside. Vinneren offentliggjøres i morgen.

46 kommentarer

Siste innlegg