Takknemlighet – og en ny luke

Det var ett viktig, men veldig sårt tema jeg skrev om på bloggen i går. Det å leve på fattigdomsgrensen i ett velstående land som Norge. Det å innse og kjenne på at ikke alle har de samme økonomiske mulighetene, at mange gruer seg til jul fordi der ikke er penger til det som de fleste av oss ser på som en selvfølge. Det å lese at en mamma ikke har økonomi til å kjøpe gave til begge sine barn, men kanskje må prioritere det yngste. Det å lese dette, det stakk langt inne i hjerterota. Jeg kjente tårene i øyekroken. Det skal da ikke være sånn i et land som Norge. Takk for at det finnes organisasjoner som jobber for at alle skal få en fin jul. Takk for at det finnes så mange mennesker der ute som gir så masse av tiden sin, og seg selv for å hjelpe. Vi som har en trygg og god økonomi, vi må hjelpe der vi kan. Gi mat i handlekurvene som står rundt forbi i butikker, gi gaver til juletrær som søker gaver, til noen kroner. La oss prøve å hjelpe de som gruer seg, til å få en fin jul for seg og sine.

Det føltes nesten rart og skulle dele ut gave på bloggen i går, men samtidig, så er det fint å kunne  gi. Til nå i desember, så har jeg delt ut flotte gaver til  noen av dere som følger bloggen. Tenk om jeg hadde hatt mulighet til å gi en gave til dere alle. Jeg er så takknemlig for de månedene som har gått siden jeg startet å blogge. Bloggen har fått mange lesere, lesertallene øker stadig, jeg har etablert meg godt i toppen blant 40 + bloggerne, og jeg opplever så utrolig mange fine ord, og så mange fine tilbakemeldinger. Jeg får så mange fine meldinger fra dere om at bloggen inspirerer, og jeg får så masse ros for at noen endelig setter ord på emner som ikke alltid er så lett å prate om. Jeg får så mange fine meldinger om at bloggen hjelper mange i hverdagen, at jeg betyr mye for så mange – jeg blir rørt til tårer av alle disse fine ordene, og tilbakemeldingene <3

Takk til alle dere der ute som heier på meg, og som på den måten hjelper meg til å nå mine mål. Alle dere som oppmuntrer meg, og som tror på meg. Alle oppmuntringer, og gode ord når jeg sliter i oppforbakke. Alle dere som jeg møter på gata, og som kommer bort for å hilse, gi en klem, eller gi meg fine tilbakemeldinger  – jeg setter så umåtelig stor pris på det, og det varmer så utrolig mye. Til dere alle sammen fra innerste i mitt hjerte hjerte : Tusen hjertelig takk <3 Det å få ros, og komplimenter, det betyr så uendelig mye for oss alle, også for meg. Det at man har noen som drar oss fremover når det butter, det å ha noen som gleder seg sammen med deg når det går den riktige veien, det å vite at man betyr noe for andre, slike ting betyr mye. Det er også noen av dere som setter meg litt på plass når jeg kanskje er noe streng mot meg selv, og ikke tenker slik jeg bør tenke, og det er også noe vi alle trenger i blant, og som jeg setter stor pris på.

Bloggen min ble startet i april 2015, og det har tatt tid og etablere bloggen. Det tar tid å få stabile lesertall, og i starten, så var det litt sånn at jeg hadde mest lyst til å gi opp. Tålmodighet har jeg ikke alltid så mye av, og jeg ville at bloggen skulle få masse lesere med en gang. Sånn er ikke bloggverden. Ting tar tid. Det tok meg ca et år før bloggen virkelig begynte å etablere seg, og nå merker jeg at mye har skjedd, og nå merker jeg at jeg får lønn for all jobben jeg har lagt ned. Det tar lang tid å få ” satt ” en blogg, og det tar lang tid å gjøre den kjent. Jeg blir derfor alltid veldig glad for delinger som dere gjør.

Jeg skal fortsette å blogge, for jeg vet at vi er så mange i samme situasjon. Det er mange der ute som er en størrelse, eller to for store, og som føler på nøyaktig det samme som meg. Det er så mange som tenker som jeg gjør, som sliter som jeg gjør, som føler på akkurat de samme følelsene, og tankene. Det er så mange som deler samme gleder, og sorger. Gjennom bloggen, så har jeg også innsett at vi kan sitte med akkurat de samme tankene uansett hvilken størrelse vi er. De jeg kanskje anser som ” perfekte ” når det kommer til kropp, de har ofte samme negative tanker som oss store, og de sliter ofte like mye som oss store. Dette har overrasket meg stort, men for meg betyr det mye at det jeg skriver om mine tanker, følelser, om mine oppturer, og nedturer er noe veldig mange kjenner seg igjen i.

Jeg har lesere over hele landet, og jeg setter så stor pris på hver enkelt av dere. For i 2018 skal jeg fortsette å blogge. Jeg skal fortsette å ta dere inn i min verden på godt, og vondt som en størrelse for stor. Jeg skal fortsette å ta dere med på min endringsreise. Jeg skal fortsette å skrive om klær, og velvære, og viktigheten av å være bra nok! Jeg er 47 år.  Jeg vil aldri kunne bli en Sophie Elise, eller mammaentilmichelle. Jeg er en 40+ blogger, og vi som tilhører den ” eldste ” gruppen bloggere er ikke like mye lest, og ikke er vi like populære som disse helt unge, og rosa…men jeg ønsker at bloggen skal være en blogg med mening. Målet mitt er heller ikke å være en av de rosa, men målet mitt er likevel å få enda flere lesere, og få enda mer stabile lesere. Jeg har mange ønsker for bloggen, og jeg har mange planer, så jeg tror 2018 blir ett spennende år.  Jeg har etter hvert også fått mange gode, dyktige, og flotte mennesker som jeg samarbeider med, og det gleder jeg meg til å fortsette med også i det nye året.

I går var gaven bak luke nummer 10 en valgfri jakke gitt av Loft i samarbeid med Alexis Mote. Mange ønsket å være med i trekningen, og jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde hatt flere jakker å dele ut. Det er bare en som kan vinne, og den heldige vinner er trukket. Den som kan juble litt ekstra i dag for ny jakke, eller kåpe, det er : ANN – CHRISTIN LORENTZEN!! Gratulerer så masse, Ann-Christin!! Jeg er sikker på at du finner ei kåpe, eller ei jakke du vil like. Jeg tar kontakt med deg i løpet av dagen.

Vi åpner en ny luke i dag. Bak luke nummer 11, så befinner det seg også en jakke. Dagens gave er PONT NEUF YTTERJAKKE I 40 % ULL GITT AV WILHELMINES.

Ytterjakken er høstens jakkesuksess fra Pont Neuf. Den er virkelig flott! Jakken er i 40% ull, og er i en nydelig burgunder farge. Det er Wilhelmines som har gitt den flotte jakken til kalenderen. Wilhelmines ligger i Vikersund. Det er flotte Linda Røed som startet Wilhelmines, og i fjor kunne butikken feire 25 års jubileum! Butikken har mange ulike leverandører, og selger både hverdagsklær, og klær til de spesielle anledningene. Er du i nærheten av Vikersund, så ta turen innom Wilhelmines .Butikken har både stormote, og ordinære størrelser. Jeg var så heldig å få besøke butikken i sommer, og jeg drar gjerne tilbake. Er du i nærheten av Vikersund, så må du dra innom Wilhelmines. Følg gjerne Wilhelmines på Facebook : https://www.facebook.com/wilhelminesas/

Har du lyst på den flotte Pont Neuf jakken, så legg igjen en kommentar på bloggen. Fortsatt er det mange som kun legger igjen navnet sitt, og da gjerne bare et fornavn…mange glemmer fortsatt epostadressen. Jeg må ha navn, og jeg må ha epostadresse. Når du legger igjen en kommentar i dag, så HUSK følgende : 1. Husk å oppgi størrelsen du bruker  2. Husk at du skriver epostadressen din i kommentarfeltet. For å være med i trekningen må du legge igjen kommentaren på selve bloggen, og ikke i kommentarfeltet på bloggens Facebookside. Vinneren offentliggjøres i morgen.

Lag deg den nydelig 11.desember!

63 kommentarer

Siste innlegg