Gult er faktisk skikkelig kult

Som dere vet – jeg er utrolig glad i farger. Fargene kan gjerne være skarpe, og de kan gjerne være det man kaller synlige. Jeg liker mange farger, men er nok aller mest glad i lilla, men jeg er også veldig glad i rosa, og da spesielt den cerise fargen. Jeg er glad i orange, turkis. Jeg tror vel de fleste farger er i mitt klesskap, og jeg tror faktisk ikke det er den sorte fargen som dominerer lengre. Jeg har helt klart mye sort, men ikke i overflod.

Gult er faktisk den fargen jeg ikke har noe av i klesskapet. Ikke at jeg ikke liker gult, men jeg føler ikke alltid at jeg kler så godt gult. Jeg har liksom aldri funnet den riktige gule fargen. Jeg føler meg kanskje litt bleik, og blass i gult, så der må fargen være god, og sterk om jeg skal bruke den. Gult er absolutt en flott farge, men der synes jeg ofte den har vært mye finere på andre enn meg selv. Blir den for lys, så føler jeg at både jeg og fargen forsvinner. Så gult hadde jeg overhode ikke inntil jeg fikk ei helt nydelig, gul regnkåpe fra Stormberg som jeg har blogget om før. Den hadde den riktige gule fargen.

Veiviser fra Stormberg, det er utvilsomt allværsfavoritten min. Veiviser jakken dekker rompa med god margin, har en utrolig god passform, og er bare utrolig god å ha på seg. De fleste kvinner leter etter jakker som dekker baken, og allværsjakker er ofte korte modeller, men Veiviser er jakken som tilfredsstiller rompekravet. Det er første gang jeg har funnet ei skikkelig turjakke som har en så god lengde at den dekker rompa ordentlig godt. Ofte stopper de gode turjakkene på rompa, eller kanskje en cm under. Jeg vil ha en turjakke som går godt under rompa, og er rompa dekket, så blir helheten så mye bedre. Man føler seg vel, og det er jo alltid den følelsen man er ute etter.

Nå i høst har Stormberg kommet med Veiviser jakken i en nydelig gulfarge! Det er så herlig med farger også høst/vinter. Farger gjør i alle fall meg utrolig glad. Jeg har aldri slitt med verken høst, eller vinterdepresjon, men for dere som synes det er litt tungt på denne tiden, så kan farger kanskje være med på å gjøre ting noe lettere. Gulfargen føles veldig riktig til meg. Jeg føler meg vel i den, og jeg synes den er utrolig fin. Jeg blir oppriktig i mye bedre humør når jeg får på meg gode, glade farger.

Veiviser fra Stormberg er en trekvart jakke, og jeg har ikke hatt en bedre turjakke på meg. Alt stemmer liksom, og jeg fikk nettopp denne følelsen når jeg tok den på meg for første gangen. Veiviser er en lang jakke, og den dekker baken med god margin. Jakken er vind- og vanntett, den er fukttransporterende, og passer dermed ypperlig i allslags vær, enten det er vind, regn eller snø. Veiviser trekvart jakke er en sporty kombinasjon av en klassisk regnkåpe og en teknisk skalljakke. Veiviser trekvart jakke har ProreTex© membran, og skal vi være litt tekniske nå, så betyr ProreTex  en membran med gode vanntette, vindtette og fukttransporterende egenskaper som brukes i ytterbekledning utviklet spesielt for aktivt friluftsliv. I tillegg til at jakken er vind, og vanntett, og ikke minst fukttransporterende, så har jakken også mange andre plusser. Veiviser har fleecefor i halsen, den har tapede sømmer, og refleksfelter. Jakken har dobbel stormklaff, og gode lommer. Den har også ventilasjonsåpninger under armene.

Den gule Veiviserjakken går opp i str. 3 XL, og passet veldig fint til meg i 3 XL. Jeg kan ikke legge på meg for å si det sånn, men det var vel ikke akkurat planen heller. Jeg er vanligvis en 48/50, så vet dere litt i forhold til størrelsene. Fargen heter Rattan. Skulle du ønske en større størrelse, så finnes Veiviser opp i str. 5 XL i fargen ” Dress Blues ” som er en fin blåfarge, og den finnes i ” Jet Black.” Du finner Veiviser her : https://www.stormberg.com/no/veiviser-trekvart-jakke-dame.html#10234810007

Vi stråler mer når vi bruker farger. De fleste ” gjemmer ” seg bort i det sorte, men jeg kjøper gjerne klær som skiller seg litt ut dersom fargene, og passformen er meg. Det gjør jeg ikke fordi jeg vil skille meg ut, og fordi jeg vil vise verden at her kommer jeg, men jeg elsker farger! Rosa, lilla, korall. Turkis er flott, orange er flott, det samme er lyseblått. Grønt kan være fint. Jeg elsker mønster, og tøffe design. Min kjære mor himler godt med øynene mange ganger når hun er med meg i klesbutikker, og ser hva jeg tar med meg til prøverommet 🙂 ” Skal du gå i det der ” er en setning jeg ofte får høre 🙂

 

Følg meg gjerne på Instragram og Snapchat : heidirosander

 

 

 

 

 

 

 

3 kommentarer
    1. Hei Heidi
      Så flott å se deg i gult.
      Jeg har faktisk kjøpt meg ei gul allværsjakke jakke jeg også fra Jean Paul og er kjempefornøyd. Ikke sånn knallgul men litt mer okergul.
      Jeg er som mange andre som tyr til mørke farger men denne gangen slo jeg til med noe lyst og ble veldig fornøyd
      Ha en flott dag😀

    2. Du så veldig fin ut i den fargen, og jakka høres kjempe deilig ut 😀 takk for god info som vanlig. Da er det lommeboka som bestemmer prioriteringen nå fremover, for jeg trenger både en slik jakke og div. treningstøy 😏 ha en flott uke! 😉

    3. Og jeg har for første gang kjøpt ei gul ulljakke fra Pont Neuf💛💛 . Kjempefornøyd 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg