En drømmedag på catwalken

For en drømmedag jeg hadde på catwalken! For en dag, og for en fantastisk opplevelse. At jeg skulle få oppleve dette, og være en del av ett så flott arrangement, det hadde jeg vel aldri trodd. At jeg skulle få lov å gå modell på catwalken og vise fantastiske kjoler, det hadde jeg nok heller ikke trodd. Jeg føler meg så heldig, og så takknemlig, og jeg har hatt en opplevelse for livet. Brude, og motevisningen på Snefrids Hus forrige søndag var en suksess. Lokalet var stappfullt med flotte mennesker som virkelig fikk se både nydelige kjoler, og høstens mote. Hele rammen rundt gjorde visningen til en helt spesiell opplevelse. Visningen er ikke bare en visning, det er så mye mer. Snefrid gjør en visning til en helt spesiell opplevelse for de som er tilstede.

Jeg klarte å snuble, men jeg tror få kunne ha sett det foruten Snefrid som sikkert ett lite øyeblikk lurte på hvordan i all verden dette skulle gå 🙂 I iver og nervøsitet for å ha min debut på catwalken, så klarte jeg å snuble i den første kjolen jeg skulle vise..men det var i det jeg skulle opp trappen før jeg i det hele tatt kom til catwalken. Jeg tror trappen var såpass skjult at få kan ha sett det, og jeg mistet kun balansen ett lite øyeblikk, og hentet meg fort inn igjen. Ikke noe fall, ikke noe panikk. Jeg husker at beina føltes som gele da jeg tok de første skrittene nedover, og mot publikum, men det geleen i beina forsvant overraskende fort, og jeg kjente at dette mestret jeg. Jeg var ikke særlig nervøs. Jeg gikk i den farten jeg skulle, og jeg tror jeg gjorde akkurat slik jeg skulle. Jeg merket at jeg koste meg, og at jeg fikk vist de flotte kjolene i store størrelser på en god måte.

Som en del av visningen ønsket Snefrid at jeg skulle holde ett lite foredrag. Et foredrag om viktigheten av å føle seg flott, om viktigheten av å skinne på den helt spesielle dagen, om kjoler i store størrelser, og litt om min endringsreise. Jeg fikk lov til å snakke om de tingene som jeg brenner for foran 200 mennesker. Jeg har pratet til tusenvis av mennesker gjennom mikrofonen da jeg jobbet i radio, da var det ingen som så meg, kun hørte. Det å stå på en scene og prate til mennesker, det er en ny setting, og gjett om jeg var nervøs! Selv om jeg nok gjerne skulle ha vært noe mindre nervøs, man er jo alltid kritisk til seg selv, så er jeg fornøyd. Jeg fikk masse applaus, noe som virkelig rørte meg, og jeg fikk mange gode ord etter visningen fra personer som hadde vært tilstede. Det virket som om det jeg snakket om gikk rett til hjertet på de som hørte, noen tørket tårer, mange kjente seg igjen uansett hvilken størrelse de var. Det er det jeg virkelig ønsker, å nå inn i hjertene, og kanskje så noen frø, frø som kan bli til en endring av måten vi ser oss selv på.

 

Å få være med på en slik visning ble for meg en drømmedag! Jeg har vært med på ett lignende arrangement en gang før, men aldri på en catwalk, og aldri med en ramme rundt det hele slik Snefrids Hus er. Dette var fantastisk fra begynnelse til slutt. Jeg er så takknemlig for at Snefrid har lyst til å ha meg med, og jeg er så innmari glad for at Snefrid ser behovet for at vi som er store også skal kunne finne drømmekjolen enten om man skal gifte seg, eller om man trenger en flott selskapskjole. Jeg følte meg spesiell, jeg følte meg fin i de nydelige kjolene, og den følelsen, den var fantastisk å kjenne på. Man fikk ett bittelite innblikk i hvordan det kan være for de som driver langt mer med dette enn jeg noe gang kommer til å gjøre 🙂 Man fikk innblikk i hvordan det er å arrangere en slik kveld, hvor mye som skal klaffe, hvor mye arbeid det ligger bak, og hvor mange som trengs for at det skal bli vellykket. Jeg er så imponert over Snefrids profesjonalitet – hun er dyktig til fingerspissene. Den dama kan faget sitt, og for en helt fantastisk person hun er! Har du ikke vært inne på siden til Snefrids Hus, så må du ta turen innom : https://www.facebook.com/bryllupsantrekkogselskapslokale/

Jeg er heldig! Jeg er utrolig heldig som får ta del i så mye spennende. Heldig som kjenner så mange flotte mennesker som heier på meg, som tror på meg,  som motiverer, og inspirerer meg. Jeg er heldig som stadig blir kjent med masse nye mennesker som er med på å berike livet mitt. Livet er så utrolig godt å leve, og i en alder av 47 år, så er jeg på en utrolig god plass. Det føles så innmari godt å kjenne på sånne følelser, istedenfor alle disse vonde følelsene som jeg har brukt altfor mange år av livet mitt til å kjenne på. Det føles så godt at jeg livet tok en helt annen vending tre år tilbake i tid.

Fire kjoler fikk jeg lov til å vise. Tre helt fantastiske selskapskjoler hvor den ene godt kunne ha vært en kjole man kunne ha giftet seg i som voksen brud om man ikke ønsket seg en typisk brudekjole. Jeg fikk også lov til å vise en fantastisk brudekjole som Snefrid selv har designet. En brudekjole kanskje mest beregnet for voksen brud. Det var så fantastisk å få lov til å vise en brudekjole, og sammen med kjolen hadde jeg en helt nydelig blomsterbukett. Å få på seg  slike kjoler, det får en til å føle seg som denne berømte prinsessen som jeg har skrevet mye om tidligere. En nydelig følelse som jeg kjente på hele kvelden. Jeg kjente meg fin, og jeg kjente meg stolt når jeg gikk opp på scenen den kvelden. Stolt over og kunne få vise at drømmekjolen finnes også til oss som er en størrelse for stor, stolt over hvor langt jeg er kommet, stolt over at jeg våger å vise meg frem istedenfor å gjemme meg, stolt over å kjenne så flotte mennesker som Snefrid. I tillegg var jeg utrolig glad for å få lov til å prate om de tingene som jeg brenner for, og jeg kjente at jeg i tiden fremover skal prate mye mer om nettopp de tingene. Jeg kjente en bitteliten gledeståre der bak. For en vei jeg har gått. Tåren var for alle vonde følelser, og tanker som jeg har jobbet bort. Tåren var for at jeg nå våger. Våger å være stolt, våger å stråle, våger å være den jeg er med alt det ekstra jeg har, våger å kjenne på at jeg kan, og at jeg er mer enn bra nok akkurat som jeg er.

 

Jeg har trukket en heldig vinner av den flotte overdelen fra Zhenzi gitt av Råh Fin på Råholt. Den heldige vinneren ble :NINA ROGNESLIEN !! Gratulerer så masse til deg, Nina med en ny, lekker overdel!! Jeg tar kontakt med deg i løpet av dagen. Plutselig dukker det opp en ny giveaway på bloggen 🙂

13 kommentarer
    1. Du er råtøff ! En strålende ” representant ” for oss som bærer på de ekstra kiloene. Du var knallfin i kjolene😃

    2. Nydelige bilder av deg 😍Du er så flott å har all grunn til å være stolt 👏🏻👏🏻😍🤗

    3. Så fantastisk, Heidi! Du er et forbilde for mange, og er en utrolig god ambassadør for oss som ikke er av de minste. Stå på videre, du har allerefe nådd langt, men du kommer til å nå enda lenger 😁

    4. Bebba: Tusen, tusen takk, Bebba <3 For en fantastisk tilbakemelding å få! Blir jo så rørt, og så stolt! Tusen takk for at du tror på meg, og heier på meg - det setter jeg så stor pris på <3

    5. Nina LR: Den lilla er min absolutte favoritt 🙂 Den er min private, og kjøpt på Snefrids Hus. Til neste år skal vi ha ett flott arrangement på Snefrids Hus alle den typen du lurte på om jeg kunne få istand for en god tid tilbake. Etter din forespørsel kom, så blir dette en realitet i samarbeid med Snefrid. Da håper jeg du tar turen fra Trøndelag, Nina 🙂 Premien kommer i posten en av dagene.

    6. Nannah: Er ikke kjolene helt nydelige!! Snefrids Hus har så mange flotte kjoler i store størrelser, og så mange farger å velge blant. Det er så moro!! Tusen takk for fine ord, Nannah – vit at jeg setter så stor pris på de <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg