1. oktober – vi er i gang!

Kalenderen viser 1.oktober, og i går utfordret jeg dere til å bli med på ” enstørrelseforstor30 .” Jeg har lyst til at oktober skal bli starten på en positiv endring for dere av leserne som ønsker å komme i gang med en livsstilsendring, komme seg ut av go’stolen, og gjøre det man hele tiden planlegger. Det er ikke lett å komme i gang – det vet jeg alt om, og det har jeg skrevet mye om på bloggen. Det er alltid noe som er viktigere, og så kommer det alltid en dag i morgen som er en mye bedre startdag enn dagen i dag…. så var det tiden…ungene…møter…hodeverk…middag…sliten…forkjølet…vondt ett eller annet sted…det er for sent…det er for mørkt… det er for varmt…mangel på energi…denne rekken av unnskyldninger kunne man bare ha fortsatt og ha skrevet på, for vi har et hav av de utroligste unnskyldningene for at vi ikke tar tak i de tingene som er viktige for en selv. Det er egentlig så lite som skal til før at vi merker en positiv endring, og i oktober, så skal vi starte på denne endringen sammen 🙂 Folkehelseinstituttet sier at 30 minutter med aktivitet hver dag vil gi oss en bedring i helsen, og det er helsen som bør stå i fokus. Mange av dere tok utfordringen når dere kommenterte på bloggen, og jeg håper det er enda flere som blir med, og som ser på dette som en fin mulighet til å komme i gang 🙂

Jeg vil aldri bli en sylfide, jeg vil aldri bli tynn, men det er heller ikke målet mitt. Jeg ønsker en god helse som vil gi meg mange gode år fremover. Jeg ønsker en kropp uten for mange utfordringer, og jeg vil føle at jeg ikke har en kropp som begrenser meg. Kanskje begrenser jeg meg selv mye med alle disse rare tankene man har i hodet, men dette vil automatisk gi slipp etter hvert som man merker at positive ting skjer med kroppen. Målet mitt er en kropp som samarbeider, som er sterk, og frisk. At jeg alltid vil være en størrelse for stor, det er helt ålreit så lenge jeg har det godt med meg selv, og kan føle masse på lykke. Etter at jeg fikk starte treningsgruppen for overvektige, så har veldig mye positivt skjedd, og jeg er på vei til endelig og oppnå det jeg har strevet etter i så utrolig mange år. Oppskriften på det og lykkes skulle jeg selvsagt hatt for lenge siden, men det er ingen vits o å se tilbake, og tenke på hva som har vært, eller hvordan ting kunne ha vært. Ingen kan skru tiden tilbake, og man blir bare deprimert av å tenke på alle de valgene man tok som ikke ble helt riktige. Jeg har lært meg og ikke dvele med fortiden, men se fremover – det er fremtiden vi kan gjøre noe med. Jeg har lært at jeg må ta de små skrittene, sette meg de små målene, og ikke minst, så har jeg innsett at man må være tålmodig. Jeg har ryddet, og jeg har omrokkert, og ting faller mer, og mer på plass. Kiloene raser ikke av, men vekten viser stadig mindre, og jeg kan kjøpe mindre klær, og jeg er strålende fornøyd 🙂

 

” Enstørrelseforstor30 ” er i gang, og i løpet av oktober, så skal vi være minst 30 minutter aktive hver dag. Jeg er sikker på at vi klarer det, og man velger selv hvilke aktiviteter man vil gjøre. Kanskje er det å gå en tur din aktivitet, man kan sykle, man kan svømme, man kan leke med barnebarna, sett på favorittmusikken din høyt på anlegget og dans i vei, meld deg inn på et treningsstudio, gå til butikken, gå trapper,  tørk støv av tredemøllen, eller trimsykkelen som står ett eller annet sted i huset – og husk at det er MYE man gjøre hjemme av øvelser og trening. Man trenger ikke en haug av ulikt treningsutstyr for å ha en god treningsøkt hjemme hos en selv. I løpet av oktober, og i løpet av kort tid, så skal jeg legge ut ett par fine treningsprogrammer som man kan gjøre hjemme. Finn det du trives med, så er du i gang 🙂 Disse 30 minuttene i oktober skal være en aktivitet utenom hverdagsaktiviteten, så husarbeid gjelder ikke 🙂

Gulroten her er selvsagt helsen vår. Vi vil oppnå en stor helseeffekt av å være aktiv 30 minutter hver dag. I tillegg til helsegevinsten, så har jeg også en annen gulrot til en av dere. Stormberg har gitt en flott Sirdal ytterjakke til en av dere som blir med, og utfører 30 aktive minutter hver dag i oktober. Sirdal jakken blir levert i en nydelig dyp lilla farge, og du kan se jakken her : http://www.stormberg.com/no/sirdal-jakke-dame.html?nosto=nosto-page-search1#10075750022    Jakken har en verdi på 999 kr. Ingen kan kontrollere at du utfører 30 minutter hver dag annet enn deg selv. Du er sjefen, så her må vi bare stole på alle er ærlige. For å være med i trekningen av Sirdal jakken, så må du være litt aktiv på bloggen, eller bloggens Facebook side. Her kan du legge ut små rapporter, og på bloggens Facebook side, så kan du også legge ut bilder om du ønsker. Her på bloggen kan du være anonym, men fint om du legger inn epost adressen din slik at jeg har den i tilfelle det er du som vinner jakken 🙂 Du kan også veldig gjerne bruke Instagram aktivt i oktober for å legge ut bilder fra dine 30 minutter. Veldig moro om det blir en del bilder, og da bruker du #enstørrelseforstor30

Bloggen min ” En størrelse for stor ” er nå også på Instagram, og er du på Instagram, så er jeg veldig glad om du følger meg der 🙂 Du finner meg på  enstorrelseforstor   I går fikk jeg en hyggelig melding fra en av bloggens lesere. Hun ville bli med på utfordringen, og kom også med en glimrende ide om å opprette en lukket gruppe for de som ønsker å være med på ” enstørrelseforstor30 “. Hun mente en lukket gruppe kunne vært ett fint sted hvor man kunne inspirere hverandre, et sted hvor man kan utveksle aktivitetesideer uten at ” alle ” ser det – rett, og slett et sted hvor man kan skrive akkurat det man vil 🙂 Kanskje finner man også en treningskamerat, eller to i en slik gruppe. Jeg har i dag opprettet en lukket gruppe på Facebook som heter ” En størrelse for stor 30 “. Søk den opp på Facebook, og send en forespørsel, så legger jeg deg til. Håper det er interesse for gruppen, og at det blir litt aktivitet der. Her er forøvrig linken til gruppen : https://www.facebook.com/groups/1041734582515524/   Selv om vi har denne gruppen, så må man også være aktiv på bloggen i ny, og ne for å være med i trekningen av jakken. Bilder vil jeg ha på bloggens Facebook side, eller Instagram 🙂 Hovedbildet på bloggen i dag er tatt etter en fantastisk trenigsøkt på Spring i går kveld. Onsdager trener vi Puls Intervall med fantastiske Anette som instruktør. Timen er over før man har startet – sånn føles det i alle fall 🙂 Ukens treningshøydepunkt 🙂 På bildet er jeg svett, og fornøyd sammen med to fantastiske treningsvenninner, Anita, og Helene – for en gjeng vi er!

 

Vi er i gang dere! La oktober bli en positiv måned – starten på endringene vi har hatt så store planer om så veldig lenge. Vi kan få det til! Jeg legger ut treningsoversikten til treningsgruppen for overvektige for de av dere som bor i Kristiansands området. Vi har 4 treningstimer i uken å velge blant. Kanskje er denne gruppen noe for deg? Nyt denne 1.oktober – jeg gleder meg til å høre hvordan din oktober blir 🙂

 

 

 

6 kommentarer
    1. Nannah: Så utrolig moro å lese, Nannah! Det er ekstra fint å ha en turkamerat også 🙂 Jeg er og i gang, og målet er å klare dette 🙂
      Bli gjerne med på siden vår på Facebook om du vil : En størrelse for stor 30

    2. Siri Fosselie: Sååå bra, Siri!! Du er jo veldig godt i gang med faste treninger flere ganger i uken, så nå må vi bare fylle de resterende dagene med 30 minutters aktivitet 🙂 Det klarer vi!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg