Modellen er meg – og i dag er jeg stolt :-)

I dag ble jeg utrolig stolt da jeg var innom Stormberg sin nettbutikk for å se om der var kommet inn noe nytt i store størrelser. Jeg ble stolt fordi Stormberg våger. Jeg ble stolt fordi firmaet ser viktigheten av å bruke store ” modeller ” til å vise firmaets tur, og treningsklær i store størrelser. Det å se en stor ” modell ” vise klær som skal selges til oss store, det betyr uendelig mye for oss som skal kjøpe klærne. Man får helt annet inntrykk av hvordan klærne vil se ut på ens egen kropp. Samtidig sier det også at vi store blir tatt på alvor. 

Det at modellen faktisk er meg, det er en helt annen historie 🙂 Todelt glede kalles det vel 🙂 Det er nok ikke den største fryden å se seg selv. Man er så utrolig kritisk til alt. Man gransker jo nesten bildene med lupe for å finne alle feilene, og her er det ikke snakk om ” finn 5 feil ” 🙂 Dette har jeg skrevet mye om før, så jeg skal la  det emnet ligge helt i ro i dag….

Størrelse bør ikke være noen hindring for å være aktiv. Første hinder på veien for mange er nettopp klær. Skal man være aktiv med den ekstra vekten man bærer på, så må vi også ha klær som sitter godt, som er komfortable, og som er beregnet for en stor kropp! Det aller meste av tur, og treningsklær som blir lagd i dag, det er klær beregnet for den slankere delen av befolkningen. Jeg blir så uendelig glad når noen ser behovet for store størrelser, og ikke bare prater, men gjør noe med det. Jeg har hatt mange dårlige turopplevelser pga dårlige turklær, og jeg kan faktisk skjønne de som heller blir hjemme enn å bare ta på seg noe.  

 

Jeg er uendelig stolt av og få være med på laget til Stormberg. Det at jeg får lov til å være ” modell ” for deres Xtra Store Størrelser, det at de lytter til innspillene jeg kommer med, det betyr masse! Hvem vet vel bedre hvor skoen trykker, og hva slags klær vi trenger enn vi som er en størrelse for stor?

http://www.stormberg.com/kampanje/dame-store-storrelser/

Fortsatt er det en vei å gå, men jeg ser at dette på sikt kan bli veldig bra! Nå er det ingen unnskyldninger for å slite sofaen når du kan komme deg ut på tur, eller for ikke å bli med på treningen du vet at du burde vært med på, i alle fall ikke når det kommer til klær. Det å være aktiv er dessuten så mye. Man må ikke løpe, eller gå lange turer i fjellet…..Start i det små, og du vil fort få en god følelse , du vil fort oppleve at du både kan, og at du mestrer, og fremskrittene, de kommer fort 🙂

 

I kveld er det trening igjen for meg, og i dag skal gruppen for overvektige ha 55 minutter med spinning. Du vet hva mitt store ønske er… det er å få med enda flere overvektige på trening! Her i Kristiansand har du en unik mulighet til å trene på lukkede timer sammen med andre som sliter med overvekt….jeg undrer meg veldig på hvorfor ikke gruppen vår er blitt mye, mye større… hvorfor vil ikke enda flere overvektige trene?

 

Ha en herlig torsdag!! 

4 kommentarer
    1. Fant ingen feil jeg heller, er utrolig flott å se stor størrelse på stor størrelse 😊 som du sier får en riktig inntrykk av hvordan klærne sitter, hjelper ikke å si de har det i 3 xl for så å vise en str 36 😊

    2. Lena Roland: Fine, Lena 🙂 Fant du ingen feil… jeg fant en hel haug 🙂 Og man ser jo litt hvor man gjerne skulle ønsket at kiloene gikk av litt fortere. Irriterende at jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt der 🙂 … tusen takk for hyggelige ord uansett! Det betyr masse at store klær blir vist av store personer, så håper flere kommer etter 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg