Nye treningsklær – hurra!!

Go’ tirsdag! I dag kjenner jeg virkelig i beina at jeg har hatt to harde styrketreninger på rad. Beina hadde ikke veldig lyst til å gå opp trappene til soverommet i går kveld. Like ille er det ikke i dag, men det kjennes at man har trent 🙂

Det å finne treningsklær som går opp i størrelse, det har frustrert meg, og irritert meg mange ganger! Det har til tider vært umulig å finne. Som regel slutter treningsklær til kvinner der stormoten starter. Store menn har nok slitt like mye med å finne treningsklær i sin størrelse. Jeg har så mange ganger vært frustrert over at ingen ser at store også trenger gode klær å trene i, eller har mentaliteten vært litt sånn at det ikke er noen vits i å lage treningsklær til store, for de trener jo ikke uansett ?  Man skal faktisk ikke være særlig stor før man bare kan gå slukøret ut av butikkene som selger treningsklær. Det har hendt at hjertet mitt har hoppet av glede når jeg oppdager at en stormotebutikk har fått inn ett par trenings t-skjorter, men så blir man deprimert når man oppdager at man gjerne må betale en 1000 lapp ….

Heldigvis har en del endret seg den siste tiden, og flere ser at også store vil trene. Det å ha behagelige treningsklær, det kan absolutt øke lysten til å være aktiv. Treningen blir ikke optimal når buksene er for trange, eller sklir ned hele tiden. Man blir oppgitt over for korte t-skjorter, for trange treningstopper, og at alle overdeler omtrent ikke har armer. Behagelige treningsklær til store vil kreve en annen passform, andre lengder, og bredder enn i ordinære størrelser. Vi har andre krav for at vi skal føle oss vel i plaggene, og jeg kjenner jeg blir så provosert når enkelte produsenter bare legger til en del cm spesielt i vidden, og resultatet er at vi går rundt i svære telt – hvor moro er det? 

 

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg liker treningsklær som ikke er for kroppsnære. Vi har gjerne en bilring, eller to, eller en mage som man ikke vil skal bli et blikkfang. Overdelene må ha litt lengde, og da såpass at vi får den ned forbi rompa. Overdelen trenger ikke være telt, for vi kan gjerne vise formene våre, men det er en forskjell på å vise alt man har ekstra, og ha et plagg som fint følger kroppen. Armene er også ett viktig punkt. De færreste av oss store vil vise armene våre. Kanskje fordi vi har en del ekstra hud der, eller ved vektnedgang, så kan det bli en del løshud. Den perfekte lengde for meg er absolutt at jeg får dekket omtrent halve armen. Om ikke helt ned til albuen, så nesten 🙂 Jeg sliter med å uttale meg om treningsbukser da mine bein skiller seg en del ut fra andres. Dette ønsker jeg å fortelle mer om i ett senere innlegg. Vi store ønsker også å føle oss freshe – vi blir ofte tildelt det sorte, men gi oss masse, flotte farger!!

 

Jeg lovet å fortelle om de nye treningsklærne jeg har anskaffet meg nå nylig, og jeg er utrolig glad for at der er produsenter som ser behovet, og satser på treningsklær også i store størrelser. Stormberg er vel den produsenten som i dag har det beste utvalget. Jeg håper Stormberg vil satse enda mer på store størrelser til både menn, og kvinner i tiden fremover. Behovet er der, og markedet bør være der. Kanskje kommer også andre produsenter etter…

 

Moment serien til Stormberg er absolutt verdt å prøve. Serien består av bukse, topp, og jakke. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle tre på meg en topp uten armer, men det har jeg nå altså gjort 🙂 Toppen er tettsittende, men likevel går det helt fint. Den er veldig myk, og utrolig behagelig å ha på. Den føles ikke tettsittende når man har den på seg. Jeg som liker klær med litt lengde er overraskende nok helt komfortabel med toppens lengde som er 72 cm. Med min høyde på 177 cm, så dekker toppen akkurat rompa mi 🙂 Toppen har også innebygd bh, og jeg var veldig skeptisk til om den hadde det holdet jeg trengte. Den fungerte bra, men skulle gjerne hatt litt mer støtte 🙂 Jakken i Moment serien er også veldig god! Jeg har trent med topp, og jakke, svetten har silt, men likevel, så følte jeg ikke behovet for å kaste jakken. God stretch, og god ventilasjon under armene. Man blir ikke våt av svette, fukten blir transportert bort. Buksen i samme serie har vide, gode bein, og den har ett utrolig høyt, og godt liv – hurra! Er blitt veldig glad i Moment serien. Jeg bruker vanligvis alt mellom  str.48, og 52 i overdel, og for meg, så er da 4 XL en riktig størrelse. Prisene betyr helt klart veldig mye for mange, og når man kan kjøpe gode treningsklær til fornuftige priser, så blir man ekstra glad 🙂 

Min kjære treningsvenninne, Siri, driver PIP Stormote her i Kristiansand, og hos Siri fant jeg en fantastisk treningsoverdel, og jeg har lagt min elsk på denne flotte, rosa overdelen fra danske Studio. Elsker fargen, og i tillegg, og viktigst av alt : den er veldig god å trene i. Dette er en slik topp man nesten  ikke merker at man har på seg, den er fukttransporterende, og har en veldig fin lengde. Den sitter også veldig fint. Siri og jeg er definitivt ” pink ladies ” på treningene 🙂 Det positive er også at prisen ikke er avskrekkende. Det koster ikke lengre en 1000 lapp om man skal handle en treningstopp – nok ett hurra!!


Ha en nydelig tirsdag alle sammen!

NB : Takk til Else Jansen som har tatt disse utrolig vakre bildene av meg – åååå, jeg hater bilder 🙁 🙁

10 kommentarer
    1. Lykke er å kunne kle seg så man føler seg vel, hilse på alle før treningen, trene i klær som ikke tar bort fokus, for så å klappe seg selv på skulderen for god innsats. Å føle seg litt fin er kjempeviktig, takk for at du deler tips om klær. Det sitter langt inne for meg å kjøpe klær, men nå har jeg to steder jeg garantert kommer til å finne noe 🙂 Ha en flott dag videre, sola vår <3

    2. Visste ikke at det var ett så dårlig utvalg av treningsklær til de som er litt større enn “vanlig”. Det er utrolig dårlig, skulle tro produsentene tenkte lengre og bedre enn som så..
      Veldig bra at du fant en produsent som har treningsklær til din (og andres) størrelse! 😀

    3. Takk for fin reklame for vårt treningstøy! Er superfornøyd selv med kvaliteten og passformen 🙂

    4. Da jeg begynte på livsstilsendingskurset og måtte anskaffe treningsklær, slet jeg også. Skulle tro de kunne laget treningstøy de oss som faktisk BØR trene! Men jeg oppdaget også at Stormberg har bra utvalg i store størrelser og handlet det meste jeg trengte der. Men jeg -hater- virkelig rosa tøy, altså. 🙂

    5. Eva: Lykke er absolutt å kunne kle seg sånn at man føler seg vel, også på treningen. Det trenger ikke være det siste av det siste, men det skal føles behagelig 🙂 Er jo veldig ålreit og føle seg litt fin også på trening… selv om fokuset ikke skal være på hva man trener i 🙂 Viktig å dele tips når man finner noe som fungerer bra. Er foreløpig ikke så mye å velge blant, så da er det fint og kunne tipse når man kommer over noe. Regner med å se deg på første rad i sykkelsalen i morgen, og bli inspirert av å se deg gi alt 🙂

    6. Cassandra Lysgård: Hei Cassandra! Utvalget av treningsklær for oss som er større enn ” normalen “, det har vært veldig dårlig. Hadde håpet at produsentene hadde sett behovet, og markedet. Heldigvis ser det ut som om i alle fall Stormberg kommer med et utvalg i store størrelser til både kvinner, og menn, og så får vi håpe at de øker kolleksjonen, og at andre kommer etter 🙂 Betyr mye det at man har behagelige klær når man trener 🙂

    7. Siri Fosselie: Hei Siri! Er så bra når for eksempel Studio nå produserer treningsklær med både bra kvalitet, og god passform til en grei pris. Mange som leter, og da er det fint og kunne tipse 🙂

    8. Rødhette: Hei! Er veldig rart at produsentene ikke er kommet lengre når det kommer til treningsklær i store størrelser. Antall overvektige øker, og skal man bli mer aktive, så bør man også kunne få tak i komfortable treningsklær. Hurra for Stormberg som har sett behovet, og så får vi håpe der kommer ett enda større utvalg av både trenings, og turklær utover nå. Så du liker ikke rosa 🙂 Jeg tar det nesten for gitt at alle liker rosa hehe…. jeg digger farger, og jeg elsker rosa, så da ble jeg veldig glad når jeg kom over denne trenings t-skjorten… ser at ikke alle liker den fargen, men den finnes også i helt sort 🙂 Kjøpte også en rosa tynn turjakke som jeg bruker når jeg er ute og går… fra Stormberg, men også den finnes i andre farger 🙂

    9. Hei
      Var som jeg skulle skrevet innlegget selv. Elske toppen fra Studio men bor dessverre i Oslo og finner den ikke ved å google. USJ Tror du Pip kunne sendt en til meg i oppkrav eller med faktura?
      Mvh Gitte Hebo

    10. Gitte Hebo: Hei Gitte! Treningstoppen fra Studio er utrolig fin – jeg bruker den masse 🙂 Jeg er sikker på at PIP kan sende denne til deg i oppkrav. Jeg ville ha tatt kontakt med Siri som driver PIP her i Kristiansand. Hun treffes på tlf 380 23100. Referer til bloggen min, for da vet hun hvilken topp det gjelder 🙂 Siri er innmari flott, så hun hjelper deg nok 🙂 Tror PIP åpner kl.10. Håper det ordner seg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg