Det henger og det slenger

Å, jeg blir så frustrert! Noen skjønner kanskje ikke frustrasjonen min, og synes sikkert jeg driver med flisespikkeri, men for meg er frustrasjonen like reell selv om kanskje ikke alle forstår den. For meg er det ikke flisespikkeri, for meg er det et stort problem. Et problem jeg vil tro at det er enkelt å gjøre noe med. For jeg er garantert ikke alene om å kjenne på samme frustrasjon.

Forleden dag fant jeg ut at det kanskje var på tide å øke antall trenings t-skjorter litt. Jeg har tre stk lilla trenings t-skjorter fra Stormberg, og disse har jeg hatt i mange år. Jeg er virkelig imponert over kvaliteten på disse, for de har blitt brukt på trening etter trening, og tålt maskinvask etter maskinvask i mange år nå. Trenings t-skjortene, de er like fine i dag. Men, jeg trener kun i disse lilla, og det er nok ingen som tenker at jeg har tre stk av samme t-skjorte. De ser bare at jeg har samme t-skjorte, og samme farge trening etter trening. Nå tror jeg ikke at noen vier meg så mye oppmerksomhet på trening at de gidder å bry seg om det. Det er heller meg som føler at noen sikkert tror at jeg eier kun en t-skjorte. Stakkars henne liksom.

Så her om dagen bestilte jeg t-skjorter, og alle ble returnert en etter en. Noen hadde ikke passform i det hele tatt, og lignet mer på et slags telt enn en t-skjorte. Det var liksom ingen sammenheng mellom verken det ene eller det andre. Noen var mage t-skjorter, og er det noe man ikke vil vise når man trener, så er det magen. De to som virkelig var fine, og som hadde en god passform, der var armlengden for kort. Jeg vil ikke at grevinneheng og løshud skal danse i salig takt når jeg trener. Om ingen andre bryr seg, så bryr jeg meg. Dekke det som dekkes trengs tenker jeg, og her tenker jeg kun på en ting: at jeg skal føle meg vel. Alle t-skjortene gikk i retur, også en som var produsert av en stormote produsent.

Grevinneheng kjenner jo de fleste kvinner til. Dette utrolig irriterende henget som man bare har lyst til å kutte av, og håpe den operasjonen går bra. Disse slappe overarmene som ikke bare henger litt, men som henger en hel haug når man holder armene ut til siden. Problemet med mine armer er ikke bare at de henger når jeg holder armene ut til siden, men det henger også når jeg har armene rett ned. Det betyr at jeg har både grevinneheng, mye løshud, og garantert også litt lipødem i en salig blanding. Hvorfor må løshuden komme på et sted som gjør at jeg må dekke til halve armen? Vet ikke kroppen at det byr på store problemer for meg på varme dager, eller når jeg trener ? Det er ikke lett å få tak i overdeler som dekker halve armen. Kunne ikke løshud, og alt annet ha samlet seg steder som jeg naturlig skjuler hver eneste dag???? Neida, alt har samlet seg så fint på begge overarmene, og sammen med naturlig grevinneheng, så er det så vakkert atte.

Nå vil sikkert mange si at jeg bare skal overse både grevinneheng, og løshud, men akkurat det er vanskelig. Jeg skal aller helst skjule hver cm. Jeg blir ikke fortrolig med å vise heng, og hud jeg ikke selv klarer å bli glad i. Alle årstider fungerer det helt fint å ha heng, og løshud, for da går man jo alltid med lange armer, men sommeren er en utfordring.

Grevinneheng kan trenes slik at henget blir en saga blott. El det sies at det kan trenes. Jeg har ingen erfaring med det hehe. Med fokus på triceps, så sies det at mye kan gjøres, og med muskler i overarmene, så blir det mindre plass til heng og sleng 🙂 Med løshud er det verre. Løshud kan man ikke få strammet opp, og etter hvert som man blir eldre, så vil man få mer løshud. Og jeg har mye! Og de som tror at jeg overdriver, det gjør jeg ikke. Men jeg skjuler det godt. Det skal jeg ha. Derfor er det viktig med gode armlengder. Huden danser godt når jeg beveger armene mine.  Hipp hurra, og tommelen opp for dere som ikke bryr dere om verken grevinneheng, eller andre ting som henger, for det er jo slik det bør være! Man er som man er, og bør være fornøyd med det. Jeg er jo flink til å ha dette fokuset i veldig mange sammenhenger, og jeg har klart å akseptere mye, men overarmene mine, det er med de som beina mine, ingen av delene klarer jeg å bli fortrolig med å vise. Jeg har på en måte akseptert at armene er som de er, og jeg er stolt over at jeg har mistet fett der, men henget, og løshuden er kun for mine øyne, for pent er det ikke. Spor av livet vil mange si, og jeg digger at alle andre tenker sånn, og viser det de vil, men selv tror jeg nok aldri jeg kommer dit.

Og så vil jeg ha t-skjorter med god armlende. Både trenings t-skjorter og vanlige t-skjorter, og jeg vil ha de i spreke farger. Jeg synes det er utrolig rart at de som lager klær for oss formfulle kvinner ikke ser behovet, og hører på ønskene. Jeg vet butikker gir produsenter tilbakemeldinger om det. Jeg har gjort det samme, men det skjer ingenting. Noen produsenter har egne kolleksjoner med treningsklær, men ingen kan lage t-skjortene noen få cm lengre på armene. Merkelig spør du meg. Så jeg får stole på mine lilla t-skjorter fra Stormberg. T-skjorter som ikke lengre er å få tak i de heller. Jeg får krysse fingrene for at de tåler mange flere treningsøkter, og mange flere maskinvask. For det kan bli lenge til jeg får kjøpt meg nye t-skjorter.

4 kommentarer
    1. Gjenkjennelig ja og jeg er eldre og har utmattelse så jeg får ikke trene så nå forsvinner på et vis alt inni kroppen så alt henger mer. Jeg synes det er verst med haka for den er umulig å skjule og å godta, ja det er nesten umulig.

      1. Vet du, jeg er enig med deg. Haken er virkelig ille, for som du sier, den kan man ikke skjule. Jeg sliter også med haka, og ikke lett å akseptere at den er sånn den er…

    2. Skjønne gode Heidi, du skriver så flott! En frustrasjon som blandes med humor og oppriktighet. Så driftig som du er, ser jeg for meg at om ikke lang tid så er du i samarbeid med noen og designer treningsklær for oss alle med riktige former på klærne❤️

      1. Fineste Eva! Tusen takk! Og akkurat det du nevner om å få være med å designe treningsklær for kvinner med kurver, det er absolutt noe jeg drømmer om. Så jeg håper det en dag vil skje 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg