Det der er statsministeren vår

I dag har jeg lyst til å fortelle dere en innmari søt historie som jeg opplevde i går. Det er godt med søte historier, og fine opplevelser når dagene har vært tunge etter oppsigelsen fra Radio Metro kom denne uken her. Det er godt å smile, og det er godt å ha så mange fine folk rundt meg. Etter blogginnlegget i går, så har jeg fått så mange fine meldinger og kommentarer, og det har virkelig varmet. Det å kjenne på at både kjente og ukjente har troen på at jeg skal komme sterkere tilbake enn noen gang, det gjør utrolig godt. Takk for fine, og varme ord også fra dere som følger bloggen min.

Prinsene mine er hos meg nå. Sammen med mamma’en og pappa’en deres så har de vært her noen dager. De er i flytteprosess, og frem til de flytter inn i ny leilighet i morgen, så har de vært her hos meg. Det har vært utrolig fint å ha dem her, og så utrolig fint å se dem igjen. Det er lenge siden sist jeg så de nå. Henry blir 17 mnd å i mai, og Alfred blir 7 mnd. To fantastiske gutter, og jeg føler meg så heldig. Vi har fått masse tid sammen disse dagene. Jeg kjenner jo helt klart tempoet som Henry har. Han er høyt og lavt, og sitter sjeldent stille. Henry er en aktiv gutt som elsker å være ute, så vi har hatt et par dager på lekeplassen her jeg bor. Det er virkelig en plass Henry trives, og det begynner å bli noen år siden jeg var på lekeplassen med datteren min. Så mommo og Henry har lekt i sanden, vi har ronset, vi har sklidd i sklia og brukt vippa.

Så til den søte historien. Rett før vi skulle dra fra lekeplassen i går ettermiddag, så kom det to jenter på rundt 10 år. De satte seg på ronsene, og den ene jenta kikket veldig på meg. Etter ei stund så hører jeg denne jenta si til venninnen sin : ” Er du klar over at Erna Solberg er her på vår lekeplass?” Hun sa det med en måte som understreket at dette var både spesielt og veldig stas. Venninnen følger opp og sier med samme toneleie : ” Wow, er det sant ? Men hvem er Erna Solberg?” Jenta som helt tydelig visste hvem Erna Solberg er ble tydelig oppgitt over venninnen sin: ” Hallo, Erna Solberg er statsministeren vår, og hun er her, på vår lekeplass.” Jenta som ikke helt visste hvem statsministeren vår er ble full av beundring i stemmen sin: ” Tuller du? Er statsministeren vår her. Det må jeg hjem å fortelle til mamma og pappa.” De to jentene fulgte meg med blikket hele veien frem til syklene sine, og syklet kjapt avgårde. Antagelig med retning hjem for å fortelle hvem de hadde sett. Og jeg, jeg fant ut at det virkelig var på tide å komme seg hjem. Plutselig kunne kanskje et par, tre voksne også stå der på lekeplassen på Odderhei, og se at det nok ikke var landets statsminister som var på lekeplassen med barnebarnet sitt 🙂

En utrolig søt historie, og jeg er også imponert over denne lille jenta som veldig godt visste hvem som er statsminister i landet vårt 🙂

Jeg skal jo være ærlig på at jeg får høre det fra utrolig mange at jeg ligner på Erna Solberg. Jeg har studert meg selv speilet mange ganger, men selv kan jeg nok kanskje ikke helt se likheten, men når så mange kommenterer det, så må andre se ting ikke jeg ser. Første gangen jeg hørte det var etter en reklame fra Stormberg da jeg viste klær i store størrelser for dem. Kommentarfeltet inneholdt mange kommentarer om nettopp likheten mellom Erna Solberg og meg. I tiden etter det, så er det noe jeg får høre fra mange. Både de rundt meg, og personer jeg ikke kjenner. Også min kjære mor ser mye likheter.

Erna Solberg er uten tvil ei flott dame, og en flott statsminister. Så om noen ser likheter, så er ikke det negativt en plass, snarere tvert i mot. Hun er også en av oss store kvinner. Erna Solberg har garantert måtte tåle mye stygge kommentarer for vekten sin, for det er nå sånn at mange fortsatt ser vekten før man ser mennesket. Heldigvis er landets statsminister mer opptatt av jobben hun skal gjøre for landet, og oser av selvtillit, trygghet og engasjement. Om ikke alt preller av, og man ikke vet hva hun tenker når hun er alene, så tror jeg faktisk hun er så trygg på seg selv at mye iallefall preller av. Det er virkelig en flott kvinne på alle måter. Hun går foran som et godt forbilde, og viser at kvinner kan. Det at hun også er en frodig kvinne som ikke lar det definere hvem hun er, og hva hun kan, det synes jeg er utrolig flott. Jeg diskuterte nylig med en som fikk slengt ut at et land ikke kunne ha en tjukk statsminister. Når en diskusjon blir på det nivået, da gidder jeg virkelig ikke bruke verken tid eller energi på noe som bare blir for dumt.

Landets statsminister har også alle muligheter til å vise klær for oss store. I starten som statsminister, så lurte jeg nok litt på hvem som var stylisten hennes. Antrekkene ble veldig kjedelige, og det gjorde henne igjen eldre, og litt grå. Mye passet ikke helt kroppen hennes. Men så skjedde det noe, for klærne ble mer moderne, og mer fargerike. Det ble brukt smykker, og tilbehør, noe som kan gjøre masse med et antrekk. Nå synes jeg stort sett Erna Solberg kler seg bra, men det er nok av og til jeg kjenner på lysten til å gi noen gode klesråd 🙂

I alt det triste som har vært denne uken, så hadde jeg lyst til å fortelle denne lille, søte historien fra en ettermiddagstund på lekeplassen.

2 kommentarer
    1. Såååå søtt da😁😁😁 Når jeg ble oppmerksom på det, så er der faktisk endel likhetstrekk mellom dere ja 😁 Morsomt😁Jeg ble selv tatt for å være Siv Jensen for noen år siden. De to mennene som satt og så på folk i Markens var heeelt enige og det var ganske morsomt å høre hvor enige to menn kan være🤣 Ha en strålende dag Heidi!!😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg