Juhu – endelig på plass på motemessen!

Juhu!! I dag er jeg i Oslo, og er straks på plass på Norwegian Fashion Week på Fornebu. Gjett om jeg gleder meg! Dette er min tredje gang på motemessen.

Her på motemessen er hele bransjen samlet. Her er forhandlere, her er innkjøpere, her er alle som har den store interessen for mote. Her er journalister, her er bloggere. Det er som blogger jeg er blitt invitert hit. Norwegian Fashion Week er landets viktigste innkjøpsarena og arrangeres to ganger i året. Merkevarer, showrooms og pop-ups stands. Det er her vi får se hvordan moten skal være høst/vinter 2018. Når vi forbereder vår, og sommergarderoben, så må bransjen tenke flere måneder frem i tid. Det er så mye inntrykk man får når man går rundt her, så man sliter litt med å få sortert alle tankene.

Norwegian Fashion Week, en messe med til sammen 120 showrooms, og 40 Pop Up stands. Den største salgsarenaen for mote-Norge, med over 600 merker under samme tak, da blir det mye inntrykk. Norwegian Fashion Center er virkelig en flott arena for motebransjen. Flotte showroom fylt med spennende klær, og flotte leverandører som alltid tar i mot oss på en fantastisk måte. Jeg fokuserer kun på stormote. Skulle jeg hatt med meg mer, så kunne jeg ha gått der hele uken. Jeg håper å få med meg de fleste stormoteleverandørene. Jeg har en del avtaler, og flere jeg skal innom underveis. I år skal jeg besøke en del nye som jeg ikke har vært hos før. Jeg skal besøke Ciso, jeg skal innom LauRie, og Loft, ingen av disse har jeg besøkt før. Jeg skal innom Blæst og se på alle flotte nyheter innen regnklær. I tillegg skal jeg selvsagt innom både Zhenzi, Pont Neuf, Levolution, KK Design og Tinas Agentur som har både Q’neel, Que og Plus By Etage. Gjennom gode samtaler, så håper jeg å kunne knytte nye kontakter, få nye samarbeidspartnere, og ikke minst opprettholde den gode kontakten jeg allerede har med flere. Jeg ser at også fra leverandørenes side, så er bloggen min en viktig blogg.

Det ble mye inntrykk sist, og masse flotte klær.Det er nesten vanskelig å sortere alt. Leverandørene jeg besøkte i august viste en spennende vår/sommer-18. Denne gangen er det høst/vinter 18. Det fine sist var at alle merker skilte seg ut. Det var ikke sånn at man følte leverandørene var like. Alle hadde sine særpreg, og sine uttrykk. Jeg er spent på høst/vinter. Jeg er spent på bruk av farger, for jeg synes leverandørene er flinke til også å bruke farger selv om man er inne i en mørk tid. Mye ensfarget vil det selvsagt bli, men kanskje med små avbrekk, og spreke detaljer. Leverandørene er også utrolig flinke på detaljer synes jeg. Det kan gjerne være små detaljer, men som likevel utgjør så utrolig mye på plaggene.

Som blogger, så er jeg heldig som får komme på moteuken. En slik messe arrangeres som sagt to ganger i året, og Norwegian Fashion Week er Norges største innkjøpsarena. Butikkene er klare for innkjøp, og alle jeg kjenner som driver med stormote skal til Fornebu på messe denne uken. De har ett tett program. Mange leverandører skal besøkes, klær skal kjøpes inn, og mye penger skal brukes. Jeg skal bare trekke alle inntrykkene med meg inn i bloggen min, ta fine bilder, og kose meg masse. Jeg gleder meg til å se neste høst/vinter 018 , farger, og design. Jeg håper det blir mye sprekt, jeg håper der kommer litt farger i tillegg til de mørke fargene som man alltid har høst/vinter. For meg betyr farger mye sammen med en passform som er tilpasset en stor kropp.

Jeg er klar for motemessen, og skal ta dere også med på det jeg opplever gjennom bloggen når jeg kommer hjem.

Er du på Instagram, eller på Snapchat, så kan du følge meg der. Jeg vil legge ut en del fra motemessen begge plasser.

Instagram, og Snapchat : heidirosander

4 kommentarer
    1. Fantastiske deg Heidi
      Kos deg masse masse på motemesse,
      Klem å gleder meg til oppdateringer 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg