Det er lov å være fornøyd……

Når jeg valgte å starte bloggen min ” En størrelse for stor “, så var det mange tanker i hodet mitt. Bloggen skulle være personlig. Den skulle handle om min hverdag på godt, og vondt som en størrelse for stor. Den skulle handle om mine tanker, mine følelser, mine oppturer, og nedturer. Visst jeg ikke kunne klare å være personlig, så hadde heller ikke bloggen livets rett. Mine tanker, og mitt engasjement blir naturlig nok personlige, og jeg kunne ikke skrive det jeg hadde på hjertet uten å være personlig. Jeg gikk mange runder med meg selv, veide for og i mot, men jeg ville dette, og så fikk jeg heller stålsette meg for eventuelle negative tilbakemeldinger, og kommentarer…noe som heldigvis ennå ikke er kommet.

 

Noe av det som kanskje var den største sperren med bloggen var at jeg måtte legge ut bilder av meg selv. Jeg som hater bilder… jeg som fort gjemmer meg unna når noen ønsker å ta et bilde hvor jeg  sikkert burde vært med. Jeg som alltid er fotografen når det skal tas bilder, og jeg som alltid finner disse berømte 100 feilene når jeg ser bilder av meg selv. Her hjemme er det veldig få bilder hvor jeg er med, men masse bilder av alle andre. En bekjent av meg sa veldig klart i fra da jeg var klar for å begynne å blogge, og den klare beskjeden var at jeg måtte legge ut bilder av meg selv, og ikke bare illustrasjonsbilder. Ved å legge ut bilder av meg selv, så ble bloggen mye mer personlig, og det var det leserne ønsket at den skulle være. Holy! Måtte jeg virkelig bryte sperren jeg hadde hatt i alle år? Bilder av meg selv ut til masse mennesker jeg ikke kjente? De første blogginnleggene, så brukte jeg nok noe mer illustrasjonsbilder, og tekster, men da fikk jeg fort beskjed om å endre kurs, og fokusere på bilder av meg…skrekk, og gru 🙁

Det har blitt en del bilder av meg selv, og jeg kjenner at det egentlig går helt greit. Jeg leter fortsatt etter 100 feil på alle bilder, men jeg klarer å legge ut bilder uten at jeg blir stresset, og uten at jeg hyperventilere, og det må jo kalles en liten seier det også 🙂 Jeg er fortsatt min verste fiende, men jeg vet at andre ikke leter etter disse 100 feilene, og at andre ser meg for den jeg er med både ekstra kilo, og ei hake jeg helst skulle vært foruten 🙂 Jeg hater haken min, og da snakker vi virkelig hater. Uansett hvor mye kilo jeg mister, og hvor mye jeg trener, så skjer det svært lite med haken, og halsen. Jeg ser at det har skjedd endringer når jeg sammenligner bilder. Før gikk det meste mer i ett enn hva som er tilfelle nå, men likevel føler jeg at haken er dobbel x en haug. Uansett hvordan jeg står på bilder, så skal denne haken ta så mye plass, og være et blikkfang! Snakk om å ha behov for å fremheve seg selv! Igjen så får ikke jeg lov til å bestemme en dritt. Haken presser seg frem overalt, og når jeg tror den er blitt mindre, så føles det ikke sånn når man ser bilder av seg selv….

 

Jeg har tidligere skrevet om at jeg viser tur, og treningsklær i store størrelser for Stormberg. Noe som er innmari moro 🙂 Jeg har spurt fotografen om han ikke kan ordne, og fikse litt om haken skulle se noe stor, og dobbel ut, men han er nok ikke så gira på det som meg. Det skal være naturlig pleier han alltid å si. Naturlig tenker jeg… for meg er det verken naturlig, eller moro og hele tiden skal bruke så mye energi på ei hake, og studere hvert bilde nesten med lupe, men jeg kommer ingen vei 🙂 Så da blir det naturlig 🙂

 

For noen dager siden, så følte jeg meg nesten som en fulltidsmodell, og akkurat den dagen, så føltes det helt fint 🙂 Dagen startet med å ta bilder hos Stormberg, for så senere på dagen å være med på en fotoshoot hos ZIZZI på Sørlandssenteret her i Kristiansand. Nå var det ikke akkurat sånn at jeg hadde blitt ringt etter for å være modell hos ZIZZI selv om det gjerne kunne ha vært sånn 🙂 Denne fotoshooten var veldig frivillig sånn sett, og noe alle kunne være med på. Jeg telte veldig på knappene når jeg fikk mail om at vi som kunder kunne få være modell i noen minutter. Klart jeg hadde lyst til det, men så kommer disse idiotiske tankene igjen i hodet mitt som sa at jeg selvfølgelig ikke kunne det – tenk hvordan bildene ville bli….hvorfor skulle jeg være med på noe sånt liksom…men så kom gevinsten ved at jeg har jobbet mye mentalt – klart jeg skulle være med! Dette var noe jeg hadde hatt lyst til lenge, så da skulle jeg jo det, og sånn ble det. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg tok sjansen, og ble med. Disse minuttene ute på ZIZZI var utrolig fine, og minnerike minutter. Det å bli dullet litt med er jo noe de fleste liker , og når man i tillegg ble sminket av en profesjonell makeup artist, så føltes det hele veldig fint 🙂 Rita på ZIZZI fant stilige klær til meg, og etter noen minutter i sminkestolen, så var jeg klar for å bli fotografert. Jeg er så imponert over hvor flink denne fotografen var! Hver lille dreining, hver lille løfting av hode, og hake, alle disse små tingene som gjorde at bildene ble utrolig fine! Jeg har aldri i mitt liv vært stolt, og fornøyd av å se bilder av meg selv … ikke før nå. Bildene ble jo utrolig fine takket være en fotograf som visste nøyaktig hvordan jeg skulle stå, og hvor jeg skulle se for at bildene skulle bli så fine som de ble. Noen av bildene ga meg nok noen ekstra minuskilo enn hva som er tilfelle, men bedre det enn motsatt 🙂 Det er veldig rart bare det å si at bilder av meg selv ble fine, men når de ble det, så får jeg også klare å si det 🙂 En ny seier!!

Det at jeg våget å være med på denne fotoshooten, det var en stor seier! Tidligere hadde størrelsen min stoppet meg. Jeg hadde hatt hodet fullt av unnskyldninger for ikke å gjøre det. Kanskje vil jeg våge mer fremover, kanskje vil jeg klare å gjøre ting jeg tidligere har sagt nei til…kanskje er selvtilliten, og selvfølelsen i ferd med å bli mye bedre? Det at det negative fokuset jeg har hatt på kropp, og vekt nå ikke tar så mye plass, det gir kanskje plass til flere positive opplevelser. Jeg kjenner at med mindre negative tanker, så får positive tanker mye mer plass, og jeg får ett mer riktig fokus. Jeg går ikke lengre hele dagen og tenker på hvor stygg, og tjukk jeg er… tankene er der helt klart ennå, men de får mye mindre plass enn før, og det er så godt å kjenne 🙂

 

I dag blir det rett, og slett noen bilder fra fotoshooten på ZIZZI, og det er sikkert flere av dere som også har vært med på dette. Fotograf, og makeup artist var landet rundt på ZIZZI butikker for å la kunder få føle seg som modeller…om enn bare for noen minutter 🙂 Ett flott initiativ fra ZIZZI, og jeg er sikker på at de av dere som var med på dette er like fornøyde som meg. Jeg er sikker på at det ble masse flotte bilder, og det er lov å være fornøyd 🙂

For dere som leste bloggen min i går, så fikk dere sikkert med dere at jeg til lørdag skal gi bort en flott sommerkjole til en av dere som leser bloggen min. Kjolen er gitt av Alexis Mote, og det er en nydelig sommerkjole i enten rosa, eller grønt. Kjolen blir sendt direkte hjem til den som vinner 🙂 Dersom du er fra str.42-52, så vil kjolen passe… du kan se kjolene her : http://www.alexismote.no/search_result?search_in_description=1&keywords=dny+kjole      For å bli den heldige vinner av kjolen, så trenger du kun å legge igjen en kommentar her på bloggen. Du kan legge igjen kommentaren her på dagens blogg 🙂 Skriv at du kunne ønske deg kjolen… lettere enn det kan det vel ikke bli 🙂 Det er viktig at du kommenterer på selve bloggen, og ikke i kommentarfeltet på Facebook siden. Du trenger ikke å skrive mer enn fornavnet ditt om du ønsker å være bittelitt anonym, men det er veldig viktig at du skriver inn epost adressen din… denne er det kun jeg som kan se, men jeg trenger den for og kunne kontakte den som vinner 🙂

I dag gleder jeg meg til trening igjen etter en del mindre aktive dager, og litt for mye søtt, og salt 🙁 I dag skal vi trene en time puls intervall, og det betyr masse svette, og veldig høy puls, men med en fantastisk instruktør, så er det bare å glede seg til å forbrenne masse kalorier 🙂 Nyt tirsdagen, og husk å legge igjen en kommentar visst du har lyst på en ny sommerkjole denne sommeren.

 

Alexis Mote som har gitt meg kjolen finner du her : http://www.alexismote.no/

24 kommentarer
    1. Fint å følge deg!😀 Bra blogg! Vil selvsagt gjerne vinne kjole, som j lover meg selv å bruke! 😉

    2. Da jeg ikke er noe flink med pc, håper jeg at jeg har klart å komme på riktig sted! Kjolene var veldig fine, kunne gjerne tenkt meg en jeg ! Jeg må nok ha den største størrelsen, gjerne i grønt / turkis men den rosa var også veldig fin, så det spiller egentlig ingen rolle. Artig å følge med på det du skriver. Synes også det var gøy da jeg kjente deg igjen fra sidene hos Stormberg, hvor jeg har handlet en del trenings- og tur- tøy. Gleder meg til fortsettelsen på bloggen din. 🙂

    3. Kjempefine bilder av deg. Du ser strålende ut 🙂 Gøy og tankevekkende å lese bloggen din. Du er bare god:)

    4. Utrolig flotte bilder av ei flott dame😄Du skriver veldig godt, og inspirerer mange med bloggen din. Skulle gjerne ønske å vinne den flotte sommerkjolen☀️

    5. Hei! Beundrer ditt mot, og alltid en glede å lese din blogg! :))
      Hadde vært veldig gøy å vinne en kjole!

    6. Synes du er lekker – herlig at folk ikke ser ut som beinrangler alle sammen. Er nok for stor jeg også, men lever egentlig godt med det. Heldigvis er folk forskjellige 😄

    7. Hei. Beundrer deg for det du skriver, synes du er en flott dame. Har lyst til å vinne kjolen, den var lekker 😀

    8. Anne Kari Mentzoni: Så fint sagt, Anne Kari – tusen takk! Det er en god følelse når jeg også nå klarer å være litt mer avslappet i forhold til størrelsen. Er ikke helt der, men er på vei 🙂

    9. Hege Martinsen: Så utrolig moro å høre at du leser bloggen min, og at det gir deg noe å lese den! Sånne tilbakemeldinger gir meg masse! Du er med i trekningen av kjolen til lørdag 🙂

    10. Wenche Lise: Takk, Wenche Lise for utrolig fine ord! Om jeg kan inspirere andre gjennom det jeg skriver, så har jeg oppnådd mye! Du er med i trekningen til lørdag 🙂

    11. liv madeleine: Tusen takk, Liv Madeleine! Var utrolig moro å få være med på en sånn fotoshoot hos ZIZZI. Moro med noen bilder man kan være fornøyd med, og ikke bare gjemme bort 🙂 Veldig glad for at du leser bloggen min! Regner med at du vil være med i trekningen om sommerkjolen 🙂

    12. Ina: Hei Ina! Du klarte veldig fint å legge igjen en kommentar her på bloggen 🙂 Den som vinner kjolen kan velge enten rosa, eller grønn. Så artig at du kjente meg igjen fra bildene hos Stormberg 🙂 Heldigvis kan man hos Stormberg finne fint tur, og treningsklær også i store størrelser. Veldig glad for at du følger bloggen min. Du er med i trekningen av kjolen til lørdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg