En liten pakke fra Danmark

Forleden dag så mottok jeg en liten pakke fra Danmark. Gjett om jeg ble glad! Nei, den var ikke fra Sandgaard hvor jeg får alle klærne til nettbutikken fra. Denne var poststemplet i Ålborg, og i denne danske byen, så har jeg en god venn som bor.

 

Det er evigheter siden jeg har vært i Danmark. Det er nok mange grunner til det, men jeg tror faktisk det må være snart 5 år siden jeg var i nabolandet. Og Danmark er vel et land de fleste nordmenn elsker, og jeg er definitivt en av de. Jeg er glad i det yndige landet, og folket er en herlig gjeng.

Tilbake til pakken som jeg fikk. Innholdet var ingen overraskelse, men glad, det ble jeg. For inni pakken var det truser, 10 stk av mine yndlingstruser. Mange smiler når jeg forteller at mine favoritt truser kjøpes på Bilka eller Føtex. Kanskje ikke akkurat stedet vi tenker på som en undertøysbutikk, men trusene som henger der blant servietter, sko og mat, de er de beste jeg noen gang har hatt. Det vet dere som har lest bloggen min en stund. Jeg kjenner liksom panikken komme når det blir færre og færre truser i undertøysskuffa. For selv om dette er truser som holder seg fine og hele i evigheter, så har alt sin tid. Så det er dager hvor jeg sorgfull må kaste et eksemplar eller to i søpla. Og det å kjøpe nye, det er ikke bare å ta en tur til byen, eller ta en tur til Sørlandssenteret. Så takk for min gode venn i Ålborg.

Jeg liker å ha noen stykker av disse trusene. Og la oss si det sånn, jeg har mange av både hvite og sorte. Jeg må ha så det holder, og jeg må fylle på i blant bare så jeg vet at jeg har et lite lager. Og når jeg selv er så sjeldent i Danmark, så må jeg ha en plan. Og planen var å spørre min gode venn, Torben om han hadde lyst til å gjøre meg en tjeneste, altså kjøpe truser for meg. Han ble stille en stund. Det var neppe truseshopping han hadde tenkt på når jeg spurte om han kunne gjøre meg en tjeneste. Det å være singel og kjøpe dametruser, det var kanskje ikke noe som fristet veldig, men han er sporty, så han sa ja. Jeg matet han med bilder, og all info, og Torben dro til Føtex. Han følte seg vel ikke helt på hjemmebane blant bh’er og kvinnetruser, og i tillegg måtte han til slutt spørre betjeningen om hvor disse trusene var. Den kvinnelige ansatte hadde sett litt rart på han, og spesielt når det var et forholdsvis stort antall truser han skulle ha. Han følte nok at den kvinnelige ansatte trodde han skulle ha trusene selv, men samtidig så burde hun kanskje ha sett at slanke Torben ikke helt hadde passet str. 3 XL 🙂

Det hender man finner noen favoritter, og finner man disse favorittene, så får man litt panikk når man tenker på at favorittene plutselig kan forsvinne. Det har man opplevd med lipglosser, leppestifter, øyenskygger parfymer, hudkremer, og selvsagt også klær. Noen vil kanskje smile av at jeg skriver om truser, og det er nok de som kan gå med hva som helst av truser. Det kan ikke jeg. Er man en størrelse for stor, så krever det også at man finner riktig undertøy synes jeg.  Man har gjerne litt rompe, og litt mage, og magen, den skal trusen dekke spør du meg. Jeg har slitt masse med å finne gode truser som faktisk går litt opp, og som samtidig ikke ser ut som bestemor sine truser fra 50 tallet. Det skal stemme både oppe, og nede. Man skal føle seg vel, og samtidig, så skal det også se pent ut synes jeg. Ikke at det er undertøyet man viser frem i det man går ut døren, men det handler om hva man selv føler, og min følelse sier at det også skal føles bra under.

Det er mye lekkert undertøy i store størrelser, men ofte går lekkerheten utover komforten. For en spesiell anledning nå, og da, så kan man godt gi litt slipp på den gode komfortfølelsen, og ha det litt ” ubehagelig “, men sånn i hverdagen, da gidder jeg ikke å ha det ” ubehagelig “, da kjører jeg på en god velværefølelse, men at det likevel skal være pent. Jeg sliter med å kunne forstå at det er behagelig med stringtruser når man er en størrelse, eller flere for stor, i alle fall i det daglige. Eller de trusene som er så lekre, men som ikke vil sitte, de som bare sklir ned hele tiden, de med elendig strikk, og holdbarhet. Jeg er sikker på at mange av dere har kjøpt mange av disse fordi de er så fine, men så blir de bare irriterende vesener som blir liggende lengre, og lengre bak i undertøysskuffen. Hvor moro er det når man hele tiden må heise opp trusene, eller kjenne at de bare blir liggende ett, eller annet sted der nede, og man egentlig ikke får gjort noe med det annet enn å kjenne på følelsen av at mye ikke stemmer? Det er en liten vitenskap å finne noe som man blir tilnærmet 100% fornøyd med. For oss som har en del ekstra, så er det en del mer som skal stemme enn for de som har flate mager.

Endelig fikk jeg godt påfyll av dansketrusene mine. Jeg har aldri hatt bedre truser, og i tillegg er de veldig fine. Det er ingen selvfølge at man finner truser som både er gode, og fine. Ofte må man gi slipp på det ene, og jeg føler ofte at truser kan bli kjedelige, og litt bestemoraktige når man ønsker litt komfort på trusene. Men dansketrusene, der har jeg fått alt jeg ønsker.  Det blir faktisk litt sånn at når jeg finner undertøy som er 100% perfekt.

Jeg fant faktisk noen gode reservetruser på Kappahl for en tid tilbake, så skulle min gode, danske venn gå i streik, og jeg ikke komme meg til Danmark, så har jeg disse i reserve. Jeg skulle  ønske at det var mer sexy, og undertøy i store størrelser. Man kan bestille billig fra Kina, men la oss si det sånn, det har jeg gjort en gang fordi nysgjerrigheten ble for stor, men det gjør jeg ikke igjen. Men en god latter, det fikk jeg. Innimellom kan Miss Mary komme med noen flotte bodyer og korsetter. Nå som jeg har nettbutikk, så er jeg på leting og utkikk, men det er mye som skal stemme før jeg våger å ta inn undertøy. Men, jeg får i løpet av kort tid noen virkelig flotte stay ups. Sexy er de og. De er nok i salg i løpet av en god uke. Gled dere!

Det er ikke alltid så mye som skal til for å glede meg, og pakken fra Danmark, den fikk jeg til å smile hele dagen, og undertøysskuffen, den er nå godt fylt opp. Og min gode, danske venn har sagt seg villig til å kjøpe truser igjen, så jeg er reddet 🙂

Nyt lørdagen! Vi blogges i morgen.

7 kommentarer
    1. Jeg må nesten smile litt: For i Dk kjøper jeg også mine truser! 😀 På Føtex, Bilka eller A-Z i Hjørring.
      Jeg hadde jo nesten panikk under corona-tiden, hvor vi IKKE kunne reise.
      Å, som jeg gleder meg til dine stay-ups (y)
      God helg, til deg og.

      1. Hehe, så vittig 🙂 Danskene kan det 🙂 Det dumme er at Føtex og Bilka ikke sender varer ut av Danmark, for da kunne jeg bare ha bestilt. Men jeg er heldig som har en god venn som faktisk ikke gjør noe av å handle for meg 🙂
        Ja, du kan glede deg til stay up’ene kommer – de er så flotte! Sorte med nydelige blonder øverst, og god silikonkant så de ikke sklir ned. God helg, Eva!

    2. Åååhhh…for meg med flat rumpe og rund mage så hadde nok disse vært magiske… og ja,lekre var de

    3. måtte smile litt med meg selv her..men undertøy pleier eg å si er noe herk.. disse som du har fått spesial sendt fra Danmark så riktig gode ut,da vet eg det til neste tur over dit.. men må bare få si en ting,nå finnes Careless,de har både butikk(bla i Kristiansand)og nettbutikk,designet av en ung vakker kvinne som er opptatt av at alle,uansett størrelse skal føle seg fine🤩🤩 de har undertøy opp i stor størrelse som er lekkert og ikke så dyrt som andre undertøy kjeder.. anbefaler dere alle å ta en kikk😊
      god søndag videre

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg