En lekker gave bak luke nummer 21 <3

21.desember – det nærmer seg den store dagen. Alle hjerter gleder seg i vår lille familie. Adventskalenderne begynner å tømmes for gaver, men du verden for en flott adventskalender jeg har hatt i år! Mine fineste gikk sammen om å kjøpe 24 gaver til meg, og kalenderen har vært full av flotte gaver! En kalender midt i blinken hvor alle gavene har vært helt etter mitt hjerte…kanskje de kjenner meg veldig godt 🙂 Jeg hadde sånn i mitt stille sinn litt sans for Bodyshop sin kalender, mye godsaker inni disse, men så fant min fine datter på at hun kunne lage en mye bedre kalender til meg, og gjett om det ble nettopp det! Kalenderen har vært full av nydelige, velduftende, og velpleiende gaver : dusjsåper, bodybutter, bodylotioner, fotkrem, håndkremer – alle disse tingene jeg digger, og som jeg bruker daglig. Nå kan jeg lukte godt etter dusjen i lang tid fremover, og ta masse egenpleie 🙂

Det lakker, og lir mot jul, og jeg har tidligere skrevet litt om det å gi en hjelpende hånd til de som ikke gleder seg like mye til jul som det vi kanskje gjør. Det er så mange som gruer seg fordi de ikke kan lage den julefeiringen for sin familie som de ønsker. Pengene strekker ikke til, og det blir ikke den gode julematen på bordet, eller julegaver under treet. Slikt kjenner jeg går inn på meg. Hvordan er dette mulig i ett av verdens aller rikeste land? Har vi virkelig en slik fattigdom i Norge? Vi har det, og vi har det her vi bor. Gjennom jobben i Radio Sør har jeg ved ett par anledninger laget en radiosak på ” Hjelp oss å hjelpe Vest Agder “, og dette er virkelig engler på jord. Alle som driver ett slikt arbeid er engler på jord. Mennesker som gjør alt de kan for å hjelpe andre, også nå i julen. Heldigvis er det mange av oss som har mulighet til å hjelpe som har gjort nettopp det i desember. Jeg blir så glad når jeg leser at alle julesakene som har kommet inn til organisasjonen nå før jul, de er løst. Alle som har søkt om hjelp til julemat, julegaver, og julepynt, de har fått det de har hatt behov for slik at også de kan få en fin julefeiring. Vi som har anledning har gitt de vi har kunnet av både mat, gaver, og penger. Bedrifter har vært med og gjort sitt for å hjelpe…slikt gjør meg så uendelig glad. Alle fortjener en fin jul, og en fin julefeiring – og det kjennes godt og ha vært med og bidratt litt i alle fall for å glede noen som har hatt behov for nettopp det nå i julen. Det virker som vi er blitt mer rause, og mer bevisst på at vi ønsker å hjelpe. Det skal ikke være fattigdom i Norge, men når det er en realitet, så er det så godt å se at de som har noe ekstra ønsker å bidra. Det er godt å vite at mange får den julen de så sårt ønsker seg fordi vi er medmennesker, og bryr oss <3

SONY DSC

Vi skal åpne en ny luke i julekalenderen vår, og i dag er det en lekker gave bak luke nummer 21 🙂 Bak luke nummer 21, så skjuler det seg ei utrolig fin veske fra Sørensen Sko her i Kristiansand. Vesken er av merke Lycke, og har en verdi på 499 kr! Disse veskene fra Lycke er blitt utrolig populære! Ikke rart at de er blitt det forresten, for de er virkelig fine synes jeg. Fin størrelse, og rommer det man som kvinne trenger, og litt til 🙂 Klassisk, og sort av farge. Sørensen Sko er den eneste skobutikken igjen i Kristiansand som ikke er med i en kjede, og butikken har vært i familien i en årrekke. Butikken har også en avdeling for oss kvinner som har store føtter, og som ikke passer str.41 hvor dameskoene ofte slutter. Sørensen Sko har damesko opp til str. 45, og der er mange kvinner som trenger sko som går opp i størrelse. Heldigvis så er der masse flotte sko også i store størrelser. Før måtte man jo nesten gå i herresko, men her har det skjedd virkelig mye de siste årene 🙂 Jeg skal ta dere med til Sørensen Sko i et blogginnlegg rett over i det nye året. Du kan lese mer om Sørensen Sko her : https://www.facebook.com/JSorensenSko/?fref=ts


Dersom det frister med en ny, og lekker veske før jul, så kan Lycke vesken fra Sørensen Sko bli din. Legg igjen en kommentar på bloggen, så kan det være du som er den heldige vinneren når vi trekker i morgen tidlig. Jeg skjønner at det ikke nytter, men jeg prøver igjen…. dere som ikke skriver inn epostadressen deres, men kun et fornavn, eller ingenting i det hele tatt, dere kan fort gå glipp av premien om dere vinner. Det er så mange kvinner med samme navn at et fornavn kan sånn sett være alle med dette navnet…man kan være helt anonym, men da må man skrive inn epostadressen….skriver man kun et fornavn, så må man skrive inn epostadressen…dette er et hjertesukk fra meg…jeg ønsker jo at den som blir trukket ut skal få premien sin….Bare i dag ser jeg at der er to stykker uten epost…kun med fornavn….Det blir spennende å se i morgen hvem av dere som får denne flotte førjulsgaven, og som kan sprade rundt med ny veske etter jul 🙂 Som alle premier i kalenderen, så er også denne vesken en gave jeg gjerne skulle beholdt selv…. lekker, og veldig meg  🙂

I går lå der et gavekort på 1000 kr fra Mother India bak luke nummer 20. Mange ønsket seg indisk mat, og en heldig vinner er trukket ut. Den som ble den heldige som får spise ett bedre måltid på Mother India ble : TINA !!!! Gratulerer så masse med gavekortet, Tina!!! Etternavn stod der ikke, men jeg har heldigvis epostadressen din, så jeg kontakter deg i løpet av dagen. Nå kan du glede deg til nydelig mat på Mother India med den du måtte velge å ta med deg 🙂

Nyt mandagen , og ta godt vare på deg selv….her blir den en slik ” rundtforbidag ” med litt tid også til velvære hos frisøren. Jeg tror ennå ikke jeg har fått noen grå hår, så det er ikke derfor jeg striper håret… jeg har bare en forkjærlighet for å være så lys som mulig…egentlig vil jeg nesten ha håret hvitt, men det er en så lang prosess hver gang, og tøft for håret, så da blir det striper, så lyse som mulig 🙂 Om frisøren har funnet grå hår, det tviler jeg på. Genene mine er gode på det området, men samtidig, så har jeg vel gitt klar beskjed at når den dagen kommer at frisøren finner grå hår, så vil jeg ikke vite det 🙂 Min bedre halvdel skjønner ikke panikken for grå hår, han ble grå veldig tidlig… men han har så fin gråfarge, sånn sølvgrått, og så er han mann og bryr seg kanskje ikke like mye om grå hår som det jeg gjør 🙂

21 kommentarer
    1. Veske er fine greier, omtrent som et “hus” vi oppbevarer det utroligste i en veske og da er det jo et stort pluss at den er så stor og prsltisk

    2. Mine sønner har aldri laget kalender til meg. Heldige deg Heidi. Ønsker deg og dine en God Jul 🙂 Blir gjerne med i trekningen.

    3. Har ju varit så lycklig att jag har vunnit en gpng av den här fina kalendern.. men skulle gärna kunnat önska att jag vann väskan till mej själv med😀 god jul☺

    4. Hei. ☺ Er det ikke deilig å være klar til jul og bare kose seg den siste uka? ☺ Jeg skal bare gjøre det jeg har lyst til! ☺
      – Selvfølgelig ønsker jeg meg vesken… ☺
      God Jul til deg og dine! 🎅 🎄 🎁

    5. Jeg prøver lykken, en ny veske hadde vært helt supert. 🙂
      Min er så sliten at det er nesten flaut,
      så krysser fingrene og håper at det kanskje e min dag i dag :p
      Ønsker deg en kjempe fin kveld.
      Stor Jule Klem fra meg Monica Karin

    6. Har alltid med meg for mye i håndveska, så da hadde sikkert denne passet fint 😉 Lov å ønske seg iallefall 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg