Jippi!! En gave fra meg til en av dere <3

Det føles godt at hverdagen snart banker på døren igjen, for pinsen har vært dager med noe laber aktivitet i forhold til antall chips, og bamsemums som av en eller annen merkelig grunn havnet inn i munnen min, og ned i magen. Tror jeg får skylde mest på lørdagens Melodi Grand Prix finale hvor hver 12’er til Sverige resulterte i ett par bamsemums for ikke å hyperventilere. Hver 12’er til Sverige stresset meg så vanvittig at når finalen var over, så oppdaget jeg tom godteskål, og illsinte bamsemums i magen min som hevnet seg ved å gjøre meg skikkelig kvalm 🙁 Når det gjelder chipsene, så skylder jeg på butikken som lot retro chipsene fra Maarud skinne mot meg, og bringe frem glade barndomsminner om skålen med chips foran barnetv hver lørdag….hadde jeg bare tatt den lille skålen som jeg fikk da jeg var barn, og hadde jeg bare sett  barnetv istedenfor Melodi Grand Prix ….At Sverige vant føles ikke godt. Nok en gang kan de le hånlig, og si at de er best. De føler nok overtaket nå…at ikke Norge vant med den fantastiske melodien vi hadde med til Wien må jeg bare svelge, men hvorfor vant ikke Italia, eller Australia…det hadde blitt så mye mindre bamsemums ned i magen 🙁

Jeg gleder meg til hverdag igjen. Hverdag betyr nye planer, og nye mål, og mye mindre bamsemums 🙂 Som jeg skrev i det siste blogginnlegget, så må jeg endre kursen noe for å komme videre dit jeg vil. Nye planer betyr mer trening, og jeg har fått gode tips fra min supre datter om enkle øvelser jeg kan gjøre før jeg går i dusjen om morraen. Det blir mer trening på Spring Rona, og jeg skal bli mye flinkere til å bruke treningsprogrammet jeg har fått laget som er beregnet for trening hjemme. Her må jeg bli mye mer strukturert, og utnytte at morraer den beste tiden for meg. Pelsdotten elsker jo turer, og vi to er mye ute, og nå blir det litt lengre turer. Endringene jeg må gjøre innebærer også at jeg må bli MYE flinkere til å drikke vann. Jeg er ingen vannelskende person kan man si. Jeg må og bli flinkere til å ha rutiner på måltidene. Jeg er ganske så sikker på at blodsukkeret mitt hadde vært glad for å ligge mer på det jevne i løpet av en dag 🙂 Så tenker jeg at måltidene veldig fint kan bli noe mindre. Dette har jeg klart før, og bør ikke by på problemer. Nå som varmen forhåpentligvis kommer, så blir det naturlig mye turer med min aller beste. Trond er en meget ivrig fisker, så da blir jeg med… uten stang, men turene i seg selv er jo veldig flotte. Tror jeg skal klare disse endringene veldig fint, og jeg tror de vil gi resultater. Min aller beste, og jeg planlegger en roadtrip i USA neste år, og da vil jeg gjerne jobbe mot en del kilo i minus innen vi drar avgårde.

 

Det å blogge er drømmen som ble realitet. Drømmen om en egen blogg har ligget i hodet mitt veldig lenge, og det er jo alltid mye for, og i mot. Det å utlevere seg selv er jo alltid noe skummelt, og jeg var jo redd for masse stygge, og dømmende kommentarer. Hadde jeg nok å skrive om? Ville folk lese bloggen? Kunne det jeg skriver bety noe for andre? Jeg følte hodet mitt var fullt av ting jeg ønsket å sette fokus på, så etter at ideen om blogg hadde fått modnet seg lenge, så tok jeg skrittet ut i bloggens verden. Jeg har fått mange lesere på veldig kort tid. Hver dag kommer det nye likerklikk på bloggens Facebook side, og jeg håper det vil fortsette sånn. Jeg håper jeg innen 1 år vil ha stabile lesertall, og at bloggen min vil bety noe for mange. Jeg er så utrolig takknemlig for alle som leser bloggen.  Bloggen blir delt, og innleggene blir kommentert. Dette varmer så utrolig mye. Jeg får så masse fantastiske tilbakemeldinger fra lesere som skriver at bloggen betyr noe for de, at den inspirerer, og motiverer. De skriver at bloggen har humor selv om innholdet som regel er alvorlig nok. En del har startet sin egen endring ved å følge bloggen min, mange får tips, og ideer –  finere tilbakemeldinger enn dette kan man jo ikke få! Jeg blir så utrolig glad, og dere skal vite at alle tilbakemeldinger blir lest, kommentert, og tatt godt vare på 🙂 Tilbakemeldingene gir meg både motivasjon, og inspirasjon til å fortsette veien jeg er på nå, de sier meg at jeg skal fortsette å blogge, og at det jeg gjør er viktig for veldig mange 🙂

 

Jeg håper at jeg fremover kan gi litt tilbake til dere som leser , også i form av ” Giveaways” – det å kunne gi bort en flott gave til en leser i ny, og ne, det vil bety mye for meg. Denne uken kommer første gave fra meg, og Alexis Mote til en av dere, og jeg gleder meg masse!! Denne uken vil jeg gi bort en flott kjole! Vi gir bort en flott sommerkjole fra DNY i valgfri farge, og størrelse. Kjolen er gitt av Alexis Mote. Alexis er butikken jeg alltid besøker når jeg er i Oslo. De har ett fantastisk utvalg, og en utrolig service! Alexis har også butikk i Moss, og de har en stor, flott nettbutikk. Kjolen får den glade vinner tilsendt direkte hjem i posten, så bedre enn dette kan det vel ikke bli 🙂 Blir du den heldige kjolevinneren, så kan du velge mellom Borneo kjolen i enten grønn, eller rosa, eller du kan velge kjolen Bella som er i rosa. Du kan se kjolene her:  http://www.alexismote.no/search_result?search_in_description=1&keywords=dny+kjole   .Nydelig, lett sommerkjole i farger som absolutt priser sommeren 🙂

Har du lyst på denne flotte sommerkjolen? Den kan bli din når vi til lørdag trekker ut en heldig vinner 🙂 Det eneste du trenger å gjøre er å legge igjen en kommentar i bloggens kommentarfelt. Kommenter at du ønsker kjolen, og vil du begrunne hvorfor, så gjør gjerne det 🙂 Det er veldig viktig at du kommenterer på selve bloggen, og ikke i kommentarfeltet på bloggens Facebook side. Det fine er at når du kommenterer, så trenger du kun å oppgi fornavnet om du vil være bittelitt anonym, men husk at du skriver inn epost adressen din slik at jeg kan kontakte deg om du blir den heldige vinneren. Epost adressen er det kun jeg som ser 🙂 Det burde ikke være skummelt å legge igjen en kommentar, og du trenger ikke skrive en hel haug – bare at du har lyst på kjolen 🙂

 

Jeg gleder meg til å dele ut en flott kjole når lørdagen kommer. En liten kommentar på bloggen, og plutselig kan du være den som i sommer kan kle deg i ny sommerkjole 🙂 Alexis har som jeg nevnte en stor, og flott nettbutikk for de av dere som kanskje ikke er så ofte i Oslo, eller Moss, og nettbutikken finner du her :  http://www.alexismote.no/   Du finner også Alexis Mote på Facebook :  https://www.facebook.com/pages/Alexis-Mote-AS/143991575851?fref=ts    

 

I dag skal det plantes i krukker, og kanskje males litt om været holder seg så fint som det ser ut til. Jeg får aldri tildelt de store maleprosjektene her hjemme, men jeg blir av en eller annen grunn tildelt de noe mindre prosjektene som å male søppelbua, og kabeltromlene 🙂 I fjor byttet vi farge på huset, så da er det litt småprosjekter som også skal males i husfargen. Det at kroppen er i mye bedre form merker jeg godt også når det kommer til arbeid med hus, og hage. Tidligere var det ett ork ofte, men nå er det ting jeg går løs på med masse entusiasme, og ett stort smil. Forsvinner smilet, så er det ikke fordi kroppen ikke orker, men da er det tålmodigheten min som er blitt satt på en prøve 🙂 Jeg har nok det man kaller en noe dårlig tålmodighet….og settes tålmodigheten på prøve, så er nok det lureste at man ikke snakker til meg, men lar meg få tordne alene en liten stund 🙂

 

Ha en herlig 2.pinsedag, og husk at du legger igjen an kommentar om du vil ha ny sommerkjole 🙂 

67 kommentarer
    1. Et morsomt innlegg i dag Heidi, jeg kjente meg veldig godt igjen😊 jeg skal få eget treningsopplegg på tirsdag, da kan vi jo trene sammen 😍

    2. Tusen takk for nok en dag med god lesing ! Blei litt mye godis i går (vi bor 10 min fra Sverige)…men i dag gikk heile “driden” i søpla (det lille som var igjen)…fy som jeg hater å bli “ledet” inn i fristelse ! Så nå er det UT OG OPP I TRÆRNE (ikke bokstavelig !) 😊 Ha en suuuper dag ! Å ja; jeg ønsker meg Bella i det nærmeste jeg kommer 46 😉 Har forøvrig handlet bryllupskjole hos Alexis i Moss-veldig bra service og myyye fint 😊 Klem fra udfløtta venndøl 😊

    3. Du skriver så flott! Veldig artig og inspirerende å lese 😄
      Jeg ønsker meg veldig sommerkjolen, siden jeg ikke hatt en på mange år! 😄 😄 😄

    4. Så fin blogg du har. Høres ut som ei dame med bein i nesa. Forutenom disse godteriene som roper navnet ditt og mitt og som er tomt før en får snudd seg. Skal følge med deg og se om jeg kan lære litt. Sommerkjolen var forøvrig lekker. Jeg fikk en Hellastur i 50 års gave nå og har faktisk aldri vært i syden før,så kan jo ikke si noe annet enn at en kjole hadde hadde vært kjekt og ha med. Ha en flott 2. Pinsedag 🙂

    5. Heia,nettopp begynt å lese bloggen din:) Veldig bra ,kjenner meg veldig mye igjen av det du skriver .Ønsker meg gjerne en turkis str 46 om jeg vinner :).

    6. Så flott blogg 😄 kjenner meg godt igjen i det du skriver. Fine sommerkjoler som jeg godt kunne tenke meg en av til sommeren 😄

    7. Nydelige kjoler😊
      Så gøy at bloggen din fant veien til min Fb side så jeg kan følge deg!
      Ha en flott 2. pinsedag!
      Jeg skal feire nevø mens jeg krysser fingrene og håper på ny kjole 😜

    8. Du skriver veldig bra 👍 første bloggen eg følger . Om eg skulle være så heldig å vinne,så ønsker eg Bella kjole i rosa str 46 – 48. Ønsker deg en fin 2 pinsedag 😊

    9. Veldig kjekt å lese ditt blogginnlegg – en likesinnet med lymfødem/lipødem og noen str for stor – spesielt i underkroppen. Jeg ønsker meg en kjole fordi jeg har store problemer med å finne kjoler som passer min pærerasong.

    10. Stå på Heidi, du inspirerer 😀 En nydelig kjole som jeg allerede har kjøpt i turkis, men vet de også har en flott grønnfarge 😉

    11. Du skriver så bra – er en fryd å lese 🙂
      Jeg vil også gjerne vinne kjole.
      Jeg skal i bryllup i sommer og synes det er vanskelig å finne noe å føle seg fin i i en slik anledning..

    12. Flott gi-bort! Jeg skulle gjerne vunnet den turkise på bildet, men du nevner bare rosa og grønn og ettersom jeg ikke liker rosa, må det vel bli den grønne, da. 🙂

    13. Flotte Heidi. Du er god til å sette ord på det mange tenker. Jeg er vanvittig stolt av dæ. Selvfølgelig hadde det vært gøy med en av kjolene. Nyt uka.

    14. Sommer kommer
      Ja den kommer
      Gir oss sol og glede igjen,
      Gode dager
      Oss behager
      Stopp litt opp og bare kjenn

    15. takk for at du skriver om livet og flott å følge deg og når det nå også blir lymfødem . Sommerkjole er en fin ting, og med store lymfødem i føttene er det godt å skjule seg i en flott fargerik sommerkjole

    16. Kjempestolt av meg selv også igrunn…Klart å komme meg ned til str 42/44 🙂 Du er bare flink å liker bloggen din veldig godt 🙂 ( er ikke så god på å komentere og sånn ,men leser 🙂 ) Ha en super dag <3

    17. Godt skrevet som om du skrev om hva jeg gjorde på lørdag,selv om jeg IKKe så på nevnte program: Har endelig kommet igang med trening jeg også måtte ha noen døtt i fua …Kjolen ja har lenge ønske meg en fin sommerkjole men alle jeg har sett før har klemt både her og der…

    18. Fin blogg du har.vil gjerne vinne en ny sommerkjole.Jeg har handlet en del hos stormoteringen,både Alexis og Cinderella på Gjøvik.Betyr mye å være pent kledd når vi er store i str.vil følge bloggen din <3

    19. Du skriver så bra Heidi 👍👍👍
      Barndommens chipspose ja… Det vekket minner om en gang vi var på nærbutikken i Kobberveien, og vips så var din chips pose i min hånd 😂😂😂😂😂😂😂😂
      Og uthula frødbrød fyllt med chips…. Kjenner smaken og hører lyden ved bare å tenke på det 😄
      Stå på Heidi!!! Du er TØFF !!!

    20. Er så kjekt å lese bloggen din 🙂 blir inspirert:) hadde vært fint med en ny kjole til sommeren 🙂

    21. Fin blogg!! Og ny kjole hadde virkelig vært midt i blinken!! Favorittkjolen min hang igjen i et håndtak på en kjøkkenskuff og revna til min store sorg på slutten av sommeren i fjor og jeg skulle sååååå gjerne hatt en ny!! Krysser fingrene for at jeg er heldig 😉

    22. Takk for en fin blogg! ☺ Jeg ønsker meg kjolen “Borneo ” I rosa str. 42. – Jeg har tilbrakt det meste av livet (er nå snart 50) i str. 54-60, men har nå de siste årene vært str.42. ☺☺☺ – Har fått et nytt liv, men inne I hodet mitt har lite endret seg ennå. Jeg gleder meg til jeg blir “mindre” I hodet også!!
      God sommer! 😊

    23. tenk om jeg hadde vunnet. da ville jeg veldig gjerne hatt den rosa i str 52. Må ellers få rose deg for din fine blogg. Ønsker deg en flott sommer.
      Mvh Anne May

    24. Må bare si jeg er UTROLIG imponert over deg Heidi <3 DU er superflink og misunner deg "ståpå" viljen 🙂

    25. Du er en inspirasjon for alle. Skriver veldig ærlig og bra. Jeg ser at treningen din gir resultater. Rett før jeg hiver meg på spinning sammen med deg. Må bare bli kvitt en betennelse i foten først. 🙂

    26. Monica: Kjære, fine Monica! Retro chipsposen fra Maarud vekket masse minner gitt. Historien om chipsposen som havnet i din hånd, den husker jeg ikke faktisk 🙂 Rart egentlig, for jeg vernet jo veldig om mine ting kan man si 🙂

      En historie jeg husker veldig godt er en gang jeg hadde lurt meg til å kjøpe en pose chips midt i uken, noe som ikke var lov. Mens chipsen ble spist utenfor butikken, så kom selvfølgelig mamma, og hun ble ikke blid kan man si… husker ennå hvor mye kjeft jeg fikk der utenfor butikken 🙂 …. husker jeg etter det så meg godt rundt når jeg kjøpte noe ” ulovlig ” 🙂

    27. Hilde: Om jeg kan inspirere, så har jeg oppnådd utrolig mye 🙂 Treningen gir resultater, og det er moro! Det går sent, men det går den rette veien. Hadde jo vært så moro om du ble med på spinning sammen med meg etter hvert!!

    28. Fantastisk blogg Heidi 😃 jeg leser det meste du skriver og kjenner meg godt igjen.
      Jeg ønsker meg gjerne sommerkjole 😃

    29. Monica: Tusen takk for en utrolig flott tilbakemelding, Monica 🙂 kan jo ikke annet enn å bli glad av slike fine ord 🙂 Tror veldig mange kjenner seg igjen i mye av det jeg skriver.
      Du er med i trekningen av den fine sommerkjolen 🙂

    30. Turid Ljosland Hansen: Kanskje godt jeg ikke bor så nærme grensen… det er jo alltid noe godis som frister 🙂 Er alltid på harrytur når vi er hos svigers i Våle 🙂 Trekning litt senere i kveld.

    31. Torunn Berget: Hei Torunn! Takk for fine ord om bloggen min, og takk for at du leser den 🙂 Du er selvsagt med i trekningen om kjolen litt senere i kveld. Alt er gjort klart til trekning 🙂

    32. Marith: Så bra at du kom over bloggen min, Marith, og at du vil følge den 🙂 Du er med i trekningen av kjolen om litt. Den er dessverre ikke i turkis den du kan vinne, men enten grønn, eller rosa….

    33. Marianne: Takk for fin tilbakemelding på bloggen min- det betyr mye å høre fra dere som leser den. Det virker som om jeg skriver mye av det andre tenker. Du er med i trekningen av kjolen litt senere i kveld 🙂

    34. Lillian: Så utrolig bra at bloggen min fant veien til din Facebook side! Håper du vil følge meg også fremover 🙂

      Du er selvsagt med i trekningen av kjolen 🙂

    35. Esther Marie Færaas Knutsen: Veldig glad for at du leser bloggen min, Esther! Jeg har som deg både lipødem, og lymfeødem, og det sitter i underkroppen på meg. Et strev å få skikkelige bukser for eksempel, og skal jeg gå i kjoler, så må de være lange…
      Du er med i trekningen av kjolen 🙂

    36. Marit: Takk for at du følger bloggen min, Marit, og jeg er veldig glad for at du liker det jeg leser ;.)
      Du er med i trekningen av kjolen litt senere ikveld 🙂

    37. Rødhette: Veldig moro og kunne dele ut en gave i ny og med til leserne mine 🙂 Stemmer at den turkise ikke kan velges av kjolene, men den grønne er jo veldig fin da:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg