Kulden kan bare komme

I går var det minus 1 da jeg kjørte på trening, og jeg kjenner tydelig at det er nå på tide å bruke dunjakkene. Jeg har jakkedilla, det vet dere, så jeg har jo også vinterjakker for de fleste anledninger. I skapet blant vinterjakkene, så har jeg også ullkåpe, og fuskepels. De er nok ikke for de aller kaldeste dagene, men jeg føler meg utrolig velkledd med kåpe, og fuskepels. Nå er allværsjakker, og tynnere jakker hengt bort, og det ble litt å rydde for å få plass til alt av vinterjakker.

Dunjakken med stretch fra Plus by Etage er definitivt min jakkefavoritt nr. 1. Jeg har med hånden på hjertet aldri hatt en bedre vinterjakke. Det at dunjakken har stretch, det gjør at jakken er helt fantastisk å ha på seg. Ingenting som strammer. Den er bare myk og herlig å gå med. Jakken er vannavstøtende, pustende og vindtett. Hetten kan tas av, men jeg synes jo hetten er en del av helheten. Det er pels på hetten, men dette er fake pels, så den kan man gå med å ha verdens beste samvittighet. Jakken har en fantastisk passform, og den har en veldig god lengde. Jakken dekker rompa med veldig god margin, så på de kalde dagene, så vil ikke rompa fryse.

Er man på utkikk etter en virkelig god vinterjakke, og dersom man har har anledning til å investere noen kroner i ei ny jakke, så hadde jeg absolutt valgt stretchjakkene fra Plus by Etage. Denne vinteren kommer jakken bla i brunt, og det er en innmari fin farge. Alle detaljer på jakken gjør at den er utrolig lekker spør du meg. Det at jakken ser bra ut, det er noe som betyr mye for meg i alle fall. Alexis Mote selger dunjakken fra Plus by Etage, og du finner den her : http://www.alexismote.no/p/yttertoy/ytterjakker/plus-by-etage-ytterjakke-brun

Nå kan jeg også begynne å bruke den flotte, nye ullkåpen min som jeg har vist dere tidligere på bloggen. Jeg har lenge vært på jakt etter ei lang, kåpe til kalde dager, og ble så innmari glad da jeg fant den. Kåpen er fra Loft, og er en lang, sort ullkåpe. Kåpen har dobbeltspente knapper, noe som gjør kåpen ekstra fin synes jeg. Den har også hette, og god lengde på armene. Kåpen er i 60% ull, 25% polyester, 10% polyamid og 5% andre fibre; Foret er i 100% polyester. Kåpen er ca 120 cm lang, så for meg er dette en veldig god lengde. Jeg har også funnet andre type kåper, men de har blitt litt for vide. Da får jeg fort teltfølelsen. Jeg liker best kåper som sitter litt kroppsnært, på en fin måte.

Kåper koster ofte litt, men velger man en klassisk kåpe slik denne fra Loft er, så har man en kåpe man kan bruke år etter år. I alle fall så lenge den passer, og så lenge den er like fin. En kåpe er ikke noe man bytter ut hvert år. Jeg valgte størrelse 50 i kåpen fra Loft. Da sitter den veldig fint. Jeg knepper sjeldent både jakker, og kåper, men jeg må likevel vite at jeg kan kneppe de. Jeg må vite at den sitter fint også om jeg skulle få lyst til å kneppe den. Visst ikke går jeg rundt med følelsen av å ha et plagg som egentlig ikke passer. Du finner kåpen fra Loft her : http://www.alexismote.no/p/yttertoy/ytterjakker/loft-ullkape-sort

4 kommentarer
    1. Som vanlig gode råd og tips, og både jakka og kåpa satt kjempefint på deg 😀👍 Du er flott i alt du viser oss, så kos deg med klær du liker og trives i. Jeg vet det kommer mer, for du slutter ikke å shoppe med det første 😂 ha en herlig dag 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg