Treningsklær i store størrelser har vært ett aktuelt tema på bloggen min mange ganger. Vi som er overvektige blir jo oppmuntret til å ta tak, og bli mye mer aktive. Vi må begynne å trene, vi må komme oss ut på tur, og jeg kunne ikke ha vært mer enig. Når beskjeden fra helsemyndighetene er så klar, da er det innmari frustrerende når så få produsenter ønsker å prioritere oss når det kommer til gode treningsklær . Det å finne treningsklær som går opp i størrelse, det har frustrert meg, og irritert meg så utrolig mange ganger! Det har til tider vært helt umulig å finne. Som regel slutter treningsklær til kvinner der stormoten starter, og finner man noe i XXL, så skal jeg love deg at det er en XXL som ingen med litt ekstra kan få på seg.
Jeg har så mange ganger vært frustrert over at ingen ser at også store trenger gode klær å trene i, eller er mentaliteten faktisk sånn at det ikke er noen vits i å lage treningsklær til store, fordi de ikke trener uansett ? De store produsentene jeg har vært i kontakt med kan fortelle at etterspørselen ikke er der, og når etterspørselen ikke er der, så kan man heller ikke produsere. Man trenger ikke være matematiker for å skjønne hva de sier, men at etterspørselen ikke er der? Man skal sannelig ikke ha mye for mye før man ikke passer treningsklærne som henger på stativene i sportsbutikkene! Man kan snike seg inn i herrevdelingen, og håpe at man kanskje kan få med seg ett par t-skjorter derfra om man er heldige, men det er om man er veldig heldige. Dessuten har man jo ikke veldig lyst til å føle seg som en mann på trening heller. Er det vi store som faktisk ikke etterspør treningsklær, eller er det butikkene som ikke gir tilbakemeldinger til produsentene når det faktisk kommer noen som faktisk trenger, og ønsker større treningsklær? Vi MÅ bli flinkere til å si i fra på butikkene, vi må ikke bare snike oss ut når vi ikke finner noe. Vi må etterspør, og vi må kreve!
Heldigvis er ikke alt svart. Stormberg har jeg gitt tommelen opp for mange ganger. Stormberg har i dag ett veldig godt utvalg av turklær opp i størrelse 5 XL. Her får man både ett godt utvalg av turbukser, og ikke minst jakker i store størrelser. Stormberg har også ulltøy som går opp i størrelse, og ett bra utvalg i fleecejakker, og regnjakker. Er du flink til å gå innom en Stormberg butikk, eller nettbutikken deres, så vil du se at der stadig kommer nyheter. Utvalget av treningsklær i store størrelser er pr. i dag ikke så stort hos Stormberg, men jeg er sikker på at det vil komme mer utover våren. Blant annet venter jeg på min favoritt trenings t-skjorte ” Danne.”
I stormote, så har Studio en treningskolleksjon, og nå har akkurat Zhenzi kommet med en ny treningskolleksjon. Tommel opp til Zhenzi som nå har sett behovet, og som produserer treningsklær opp i størrelse XXL. Det er vel litt over 1 år siden Zhenzi kom med sin første treningskolleksjon, og de skulle vel da se dette litt an i forhold til etterspørselen om de kom til å produsere flere kolleksjoner. Nå nettopp kom vel deres tredje treningskolleksjon, så etterspørselen har absolutt vært tilstede.
Kolleksjonen med treningsklær fra Zhenzi kommer i stilige farger, og design, så her kan man virkelig føle seg fresh. Kolleksjonen består som regel av treningstights i både kort, og lang modell, ofte kommer de i både i sort, og med mønster. Man får treningstopper i sort, og treningstopper som ofte har detaljer som går igjen i tightsene, og med tøffe detaljer. Man får treningstopper uten armer, og man får treningsjakke. Det fine med treningskolleksjonen, i tillegg til at den er utrolig fin å se på, det er at Zhenzi er veldig gode på pris. Man slipper å betale en 1000 lapp for en treningstopp. Her ligger feks treningstoppene på mellom 299-399 kr, og det er en veldig god pris! Det som også gjør meg veldig glad er også at treningsklærne går opp til str. 58!! Det betyr at utrolig mange nå kan få tak i treningsklær som de passer. Jeg synes også størrelsene til Zhenzi er gode.
Jeg har treningstoppene og treningsjakken. Jeg har også treningstoppen uten armer. Jeg trener ofte med toppen uten armer, og så har jeg treningsjakken over. Ett fint treningsantrekk, og et antrekk som fungerer veldig fint. Jeg er veldig fornøyd med treningsplaggene som jeg har fra kolleksjonen. Skulle jeg ha valgt på øverste hylle, så hadde nok jeg valgt litt lengre armlengde, men det er jo noe jeg håper Zhenzi kan tenke på når neste treningskolleksjon skal på tegnebrettet. Det betyr mye å få en lengre armlengde. Grevinneheng, valker, og løshud, det vil vi gjerne skjule for omgivelsene. Og har man først kommet seg på trening, så er det så utrolig viktig å kjenne på følelsen av å være vel.
Det er en stilig, og fresh kolleksjon og god kolleksjon med treningsklær som Zhenzi har ute i butikkene. Dere som stadig etterlyser treningsklær i store størrelser, nå er det bare å dra til din nærmeste stormotebutikk å høre om de har tatt inn kolleksjonen til Zhenzi. Jeg har dessverre ingen oversikt over hvem som selger det. Jeg vil tro at mange butikker som selger stormote har denne treningskolleksjonen. Jeg vet at PIP i Stavanger og Kristiansand, Nais i Lyngdal, og Alexis i Oslo, og Moss selger treningsklærne. Alexis har jo også nettbutikk, og du kan finne treningsklærne her : http://www.alexismote.no/c/treningstoy/topper / http://www.alexismote.no/c/treningstoy/jakker og her : http://www.alexismote.no/c/treningstoy/underdeler
I dag kan du som leser bloggen vinne ett flott treningsantrekk fra Zhenzi. Dette er fra deres forrige treningskolleksjon. Er du den heldige vinneren, så får du en stilig treningstights med 3/4 lengde samt en matchende treningstopp. Du ser gaven på bildene under. Verdien på treningsklærne er ca 800 kr.
Vil du bli den heldige vinneren av treningsklærne? Da legger du igjen en kommentar på bloggen, og fortell gjerne hvorfor du har lyst til å vinne. Det er også fullt mulig å foreslå en annen enn deg selv. HUSK FØLGENDE : 1. Navn og epostadresse 2. Oppgi størrelsen din, eller størrelsen til den du ønsker skal vinne. Husk at dette er stormote størrelser hvor største størrelse, XXL er str. 58.
Behagelige treningsklær er alfa og omega for å øke lysten til å være aktiv. Trening og turer blir ikke optimal når buksene er for trange, eller sklir ned hele tiden. Man blir oppgitt over for korte t-skjorter, for trange treningstopper, og turjakker som er korte og trange. Behagelige tur, og treningsklær til store krever en annen passform, andre lengder, og andre bredder enn i “ordinære ” størrelser. Jeg håper vi nå ser starten på noe veldig bra. At stadig flere produsenter kommer på markedet med tur og treningsklær også for oss som er en størrelse, eller flere for store. Vi vil også trene, gå på turer, og være aktive. Vi vil også føle oss freshe med fine plagg, og stilige design. Jeg er spent på fortsettelsen! Kolleksjonen til Stormberg i store størrelser finner du her : https://www.stormberg.com/no/kampanje/dame-store-storrelser/
















































