En real treningsøkt for huden

Reklame | Klinikk Nova

Jeg ønsker å sette egentid, og egenpleie i fokus. Det er på tide at du setter deg selv litt i første rekke, og det er på tide at du ikke har dårlig samvittighet fordi du gjør gode ting for deg selv. Har du det godt, så har de rundt deg det godt. Smiler du, så smiler andre. Ingen er tjent med en sliten deg som føler at alle rundt deg er viktigere enn deg selv. Du fortjener å være god mot deg selv, og egentid, og egenpleie er så viktig.

Uansett hvilken alder man er i, så er man aldri for gammel til å tenke på seg selv, til å gjøre gode ting for seg selv. Og har man anledning økonomisk, så har man også tiden. Det kalles prioritering. Å ta vare på seg selv betyr ikke at man verken er selvopptatt eller jålete. Å ta vare på seg selv, det å sette av litt tid til seg selv, det er kun positivt. Det gir energi, og masse gode følelser. Jeg har fra jeg var i tenårene alltid tatt vare på huden min. Jeg renser hud morgen, og kveld. ” At du gidder ” for jeg ofte høre. Jo, jeg gidder. Jeg har alt igjen for at jeg har tatt vare på huden min gjennom årenes løp.

Hud for meg er viktig. Huden spiller på lag med meg. Likevel trenger den pleie som ikke jeg alltid kan gi den selv. Uansett hva slags hud man har, så er det viktig å gi den god pleie. Både for å få en finere og bedre hud, og ikke minst til å finne produkter som passer din hud, og som er gode for din hud. Det er ikke alltid den beste ideen og bare ta en ansiktskrem på hylla i butikken.

Forrige søndag skrev jeg om en spennende hudbehandling som jeg nå skal teste ut i samarbeid med Klinikk Nova. Behandlingen er en av de hotteste innen hudpleie for tiden. Behandlingen heter Green Peel. Green Peel er naturlig hudfornyelse. Green Peel er medisinsk utviklet peeling, utviklet på 100% naturlige virkestoffer, uten kjemiske virkestoffer som irriterer huden. Green Peel inneholder kun rene planter, og urter. Her brukes bla aloe vera, og blæretang. Behandlingene er nr.1 i verden på nettopp hudfornyelse. En rekke kjente personer bruker disse behandlingene. Green Peel er utviklet av hudlege dr. Christine Schrammek allerede i 1958. Datteren dr. Christine Schrammek – Drusio har gjort behandlingen medisinsk underbygget. Behandlingen passer absolutt alle.

Jeg har nå hatt den første av i alt tre behandlinger med Green Peel på Klinikk Nova. Hudpleier, Ingunn Pernille ga meg ” Green Peel Fresh Up ” som første behandling. Dette er den mildeste av de tre Green Peel behandlingene og den egner seg ypperlig som en behandling når du trenger “den ekstra gløden”. Den fornyer hudoverflaten og jobber lett innenfra med å fornye huden din.

Det som er så unikt med Green Peel er at den er helt naturlig, det er en urteblanding som masseres inn i huden, og som jobber fornyende, rensende og antiinflammatorisk i huden din. Det gjør at Green Peel passer for alle, også de som har sensitiv hud. Behandlingen speeder opp hudfornyelsesprosessene i huden. Etter Green Peel Energy og Green Peel Classic vil huden flasse i et par dager og etter kun 5 dager har du “ny hud” som oppleves og ser friskere og glattere ut. Green Peel kalles en treningsøkt for huden, nettopp fordi den speeder opp prosessen og hjelper huden til å fornye seg raskere.

Green Peel bekjemper aldring, og tap av spenst. Green Peel skal gi synlig bedring på uren hud, akne, arr, ujevn hudtone, pigmenter avhengig av årsak, solskadet, grå og gusten hud samt store porer.

Den første behandlingen var nydelig. Først en skrubb, og så ble det lagt på en maske. Dette var virkelig velvære. Man kjente at huden jobbet på en veldig god måte. Grønn og fin ble jeg som dere ser, men for en fantastisk følelse det var å ligge på benken, og kjenne at huden fikk god pleie. Det er nydelig å få massert Green Peel’en inn i huden. For ikke å snakke om følelsen etterpå. Det føltes som om huden var ny. Myk og god, og jeg følte den glødet. Jeg følte den glødet lenge. Huden min likte behandlingen. Det var ingen negative ting å sette fingeren på – kun optimal pleie for huden som man virkelig kjente etterpå., og en hud som glødet og så fin ut.

Klinikk Nova har to salonger her i Kristiansand. Klinikk Nova tilbyr vel det aller meste innen hud, hår, vipper og negler. De har en salong i Skippergada, og en salong på Hamresanden. Ingunn Pernille er hudpleier ved klinikken på Hamresanden. Klinikk Nova skal ha skryt for to viktige ting i tillegg til den nydelige Green Peel behandlingen : Atmosfæren. Man senker skuldrene helt når man går inn døren, og man blir tatt så godt i mot. Jeg kan fort bli skeptisk fordi jeg må føle meg trygg på slike salonger. Her følte jeg tryggheten fra første stund. Ingunn Pernille er jo også ett nydelig menneske, noe som betyr masse. Benken jeg lå på under behandlingen er pluss nummer to. Ofte er slike benker smale, i alle fall for meg som er en størrelse for stor. Blir de smale, så ligger jeg vondt, og er de i tillegg spinkle, så ligger jeg på nåler, livredd for å ødelegge benken. Benken på Klinikk Nova var en drøm å ligge på! Bred, solid, og så fantastisk god at jeg tror jeg sovnet litt mens jeg lå med masken på. De fleste tenker kanskje ikke over dette med benken fordi det ikke er noe problem, men det er en viktig ting for meg, og alle andre som er litt romslige.

 

Neste behandling med Green Peel blir i slutten av mai. Det skal gå ca fire uker mellom hver behandling. Neste gang skal jeg prøve Green Peel Energy. En dypere variant og som passer ypperlig for de som trenger dypere antirynke. Effektiv på rynker, pigmentflekker, store porer og akne. Jeg gleder meg til fortsettelsen.

Du finner Klinikk Nova her : https://www.facebook.com/klinikknova/ og her : https://www.klinikknova.no/

Green Peel behandlingene kan du lese mer om her : https://www.schrammek.no/

 

 
 
 
 

 

 

 

 
 
 

 

 

 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

2 kommentarer
    1. Veldig viktig med egenpleie. Jeg bruker ei maske med green mud. Og skremte vettet av katten. 😂😂😂Da masken tørker ser en ut som et skremsel. 🤢

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg