Jakten på den perfekte armlengden

Den perfekte armlengden for oss med grevinneheng, løshud, og valker – den er vanskelig å finne. Jeg får så mange henvendelser fra dere som leser bloggen om nettopp dette. Hvor finner man fine, lette sommeroverdeler hvor også armene kan føle seg vel? Overdelene med armlengde som skjuler det man ønsker å skjule? Ett stort hurra for dere som ikke bryr dere om grevinnehenget, løshuden, og valkene som disser, men for alle oss andre, så er det så frustrerende at ikke produsentene skjønner at vi ønsker armer! Hvor vanskelig kan det være å legge på noen få cm på armene? Når det er motemesse på Fornebu i august, så skal jeg klage min store nød på vegne av alle oss frustrerte. Hvor mye det nytter, det vet jeg ikke, men klage, det skal jeg!

Det er likevel håp for dere som jakter på overdeler dere kan bruke i sommer, overdeler som har en god arm. Min store favoritt, Pont Neuf, de er veldig gode på armlengder. I sommerkolleksjonen, så har de overdeler med 3/4 arm, og de har overdeler med en lengde som dekker nesten halve armen. I tillegg til at de er gode på armlengde, så er de jo helt utrolig gode på passform, og design. Jeg har tre store sommerfavoritter fra Pont Neuf med en armlengde som jeg trives veldig godt med. I tillegg elsker jeg passformen. Den først heter Gitty. Den kommer med 3/4 arm, og finnes i to farger : orange/sort, og turkis/sort. Jeg liker begge like godt, så det vil bli en smakssak. Begge sier sommer synes nå jeg. Den tredje heter Maya, og kommer med en litt kortere armlengde, men vi snakker om at den dekker nesten halve armen, så denne armlengden er veldig god til meg. Lekre sommerfarger på den også. Alle disse tre heter kjoler, og kan fint brukes til nettopp kjoler, men til meg som er såpass høy ( 178), så er de veldig fine som tunika. Pont Neuf sine klær sitter inntil kroppen, og viser våre kvinnelige former. Det er utrolig flott!



Ellers i sommerkolleksjonen til Pont Neuf, så har vi en lekker overdel som heter Josefine. Mørkeblå med hvite blomster. Denne er perfekt for dere som kanskje ikke er så glade i farger, men som likevel vil ha en overdel som sier sommer. Det gjør Josefine. Også her er det en armlengde som vil dekker ca halve armen. I sommerkolleksjonen finnes også nok en kjole/tunika med god armlengde som heter Maya, og som er mer nøytral når det kommer til farger. Lekker i sort, og hvitt – nydelig å ha på!

Mange selger Pont Neuf. Spør i din nærmeste stormotebutikk. Her i Kristiansand hvor jeg bor, så selger PIP stormote Pont Neuf. For dere som bor et stykke unna en stormotebutikk, så ville jeg kikket innom nettbutikken til Alexis. De har mye fra Pont Neuf, og da får man varene rett hjem i posten. Er du usikker på størrelse, så hjelper Alexis deg. XL er  for eksempel 46/48, 2 XL 50/52, og 3 XL er 54/56, men husk at Pont Neuf starter på XS ! Du finner Pont Neuf her : http://www.alexismote.no/merker.php?produsent=50

 

En av mine andre, store favoritter er Yoek. Også Yoek har mange sommerplagg med god armlengde. En av mine sommerfavoritter i tillegg til favorittene fra Pont Neuf, det er en lekker tunika fra Yoek i den nydeligste fargen! Som dere ser på bildet nedenfor, så har den god lengde generellt, den har lekker farge, og den har den gode armlengden som vi etterlyser.

 

Yoek har også andre sommeroverdeler med god armlengde. Barbro på Nais i Lyngdal har disse i butikken :


 

Barbro på Nais har også disse sommeroverdelene med god arm :


Sommerlig og fin fra Zhenzi.


Lekker sommerfarge, lett å ha på seg. Denne er fra DNY

Denne er fra Kanok, og Kanok er en produsent som har mye fint, og en del med 3/4 arm.



Q’neel har også noen sommeroverdeler med 3/4 arm som for eksempel disse.

Barbro på Nais sender gjerne til deg om du bor et stykke unna Lyngdal. Hun hjelper deg også med størrelser om du er i tvil. Send en melding, eller ring butikken. Du finner Nais her : https://www.facebook.com/naisbutikken/?fref=ts

 

Mange er på jakt etter helt vanlige t-skjorter med god armlengde, og det er vanskelig å oppdrive. I fjor kjøpte jeg de nydeligste t-skjortene fra No Secret. Utrolig gode å ha på, og med god arm. Disse har jeg jaktet på i år også, men jeg tror sannelig de har endret litt på de, men jeg har funnet en som kan anbefales. Den finner dere i nettbutikken til Alexis Mote. Dette er t-skjortene : http://www.alexismote.no/p/annet/savner-bilde-eller-beskrivelse/no-secret/no-secret-t-skjorte-gronn og denne : http://www.alexismote.no/p/annet/savner-bilde-eller-beskrivelse/no-secret/no-secret-t-skjorte-bla

Er du ute etter en typisk tur/trenings t-skjorte, så anbefaler jeg definitivt Danne fra Stormberg. Fantastisk t-skjorte med god arm. Det er kun fargen ” Desert flower ” som går opp i store størrelser. Nydelig farge! Dere ser armlengden på bildet. Her er jeg avbildet i en annen farge, men det er modellen, og armlengden som er viktig.


Foto : Jan Rune Eide / Stormberg

 

Håper dette var til litt hjelp i jakten på sommeroverdeler med litt god armlengde. Det er en evig jakt ofte. Iallefall til vi finner produsenter som vi vet har armlengden vi ønsker. Har du gode tips til sommeroverdeler med god arm, så tips gjerne 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg