På fotoshoot med Stormberg

Jeg føler meg utrolig heldig. Jeg føler meg både heldig, og litt stolt over at Stormberg ønsker å bruke meg som en av deres modeller for klær som de produserer i store størrelser. Denne uken var jeg med på en ny fotoshoot med Stormberg, og sammen med Espen Hjetland, så fikk vi vise en del av turklærne som Stormberg har produsert i store størrelser. Akkurat nå er det ett veldig godt utvalg av tur, og treningsklær også for oss som må opp litt i størrelse på klær.


Dette bildet er fra en tidligere fotoshoot hvor jeg viser min absolutt største favoritt innen trenings t-skjorter, nemlig Danne t-skjorten. Jeg har aldri hatt en bedre t-skjorte å trene i. Foto : Jan Rune Eide / Stormberg
 

Jeg har også tidligere fått være modell for Stormberg når de skal vise frem tur, og treningsklærne i store størrelser, og jeg har tidligere rost Stormberg for at de bruker store modeller når de skal vise hva de har av klær i store størrelser. Det betyr så mye for oss som skal kjøpe klærne at de vises på personer som har det ekstra som vi store har. Det er da man bedre kan få ett mer riktig inntrykk av hvordan klærne vil se ut når vi får de på oss. For meg å se et plagg jeg kan få i min størrelse vist på en slank modell blir liksom helt feil. Et plagg på en str. 38 vil neppe se likt ut på meg som må ha 48/50. 

Det er alltid spennende å se hva slags klær Stormberg ønsker at jeg skal vise. Det er alltid moro og kunne vise nyheter, og det er alltid moro og kunne vise hva slags utvalg som faktisk finnes i store størrelser. Ikke at jeg nødvendigvis gleder meg til å vise meg frem. Jeg er vel ikke helt der ennå, og kommer nok aldri dit, men jeg synes det er flott å kunne vise andre store hva som finnes til våre store kropper. Jeg gjør det for en god sak pleier jeg å si, og så merker jeg at jeg klarer å være litt mindre redd for hver gang om overarmene blir for synlige, eller haken blir litt dobbel dobbel 🙂 Det gjør også noe med selvfølelsen min å være med på dette. Følelsen av at jeg kan brukes akkurat slik jeg er, det gir en god følelse som har hjulpet meg en del på veien jeg nå går.

Jeg er kjempestolt av å få være med på laget til Stormberg, og jeg er innmari glad for at de våger å satse, og for at de ser at det er nødvendig med gode klær dersom også vi store skal komme oss mer ut, og være mer aktive. Uten gode klær blir fysisk aktivitet ingen god opplevelse. Dere skal få se mer av bildene hos Stormberg når de er klare, og dere skal få se hva slags tur, og treningsklær som er for oss store. Espen, og jeg fikk vise flotte tur, og treningsklær, for som nevnt, så er utvalget av denne typen klær veldig bra nå.  hos Stormberg. Bildene fra fotoshooten er ikke ferdige ennå, men jeg skal vise dere bildene når de er ferdige. Det føles nesten rart å si at jeg koste meg foran kamera på mandag, men jeg koste meg, og det er utrolig gøy! Etter hvert som tiden går, og jeg ser at jobben jeg gjør med livsstilsendringene gir resultater, så vokser også selvtilliten. I tillegg er det jo så fine folk hos Stormberg som får en til å føle seg trygg, og godt tatt vare på.

Etter at jeg begynte å blogge, så har jeg fått en rekke henvendelser fra personer landet over som er frustrerte over utvalget av tur, og treningsklær i store størrelser. De forteller om følelsen av å gå inn i den ene sportsbutikken etter den andre, og oppleve at de ikke finner noe som passer dem. Hvordan skal man kunne få ett mer aktivt liv uten riktige klær? En tur i skogen blir liksom ikke helt den samme i pumps, og fine bukser. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke flere produsenter ser behovet, eller om de ser behovet, hvorfor er de så redde for å satse ? Man skal faktisk ikke så høyt opp i størrelse i klær før man ikke finner noe som passer. Jeg prater med folk som i utgangspunktet ikke er så veldig store, men likevel sliter de  veldig med å finne tur, og treningsklær, og man blir så lei av å tråle butikker uten å finne noe som passer. Man starter med friskt mot, men nærmer seg kjelleren når man slukøret drar hjem uten noe i posene. Den eneste som kanskje er fornøyd må vel være lommeboka.

Det å trø utenfor komfortsonen i blant, det er vel noe vi alle gjør. Det er ingen god følelse, men samtidig, så blir man jo litt stolt over at man har gjort noe man egentlig ikke føler seg vel med, og kanskje var det ikke så ille som man først fryktet. En av de tingene jeg nok har likt minst opp i gjennom årene, det er nok nettopp å bli tatt bilder av. Når man ikke føler seg vel med seg selv, så vil man i alle fall ikke se seg selv på diverse bilder i alle mulige sammenhenger. Det har liksom gjort umåtelig vondt i magen å se seg selv på bilder, for der, rett foran nesa på en, så ser man sannheten, sannheten om hvordan man faktisk ser ut. Så gransker man bildene opp, og ned, og i mente, visst man i det hele tatt orker å se seg selv da. For begynner man først å granske et bilde, ja, så gransker man det til den minste detalj også. Man ser haka som er dobbel dobbel, man ser det runde ansiktet som ikke bare er rundt, men vanvittig rundt, og så er det jo alt heng, og valker – ååå, jeg har blitt så deprimert av å se meg selv på bilder utallige ganger, og like manger ganger har jeg gått rett i kjelleren. Man spør seg selv om bildet faktisk er sannheten, eller var det bare en usedvanlig uheldig vinkel bildet ble tatt i. Jeg havnet sjeldent på det siste selv om jeg prøvde mange ganger…det var sannheten, og den svei!

Å få være med Stormberg for å vise klær i store størrelser har utvilsomt også vært til en utrolig hjelp for meg på veien jeg nå går. Det og kunne se seg selv på en litt annen måte. Det å få tilbake litt av selvfølelsen, og selvtilliten, det er gull verdt.

Jeg blir så utrolig glad når  produsenter ser behovet for klær i store størrelser, og en av disse er utvilsomt Stormberg. Stormberg har sett at også vi som trenger store størrelser trenger gode tur, og treningsklær. Uten gode klær, så er det ett stort hinder for å komme oss ut i aktivitet. Dårlige klær ødelegger den gode opplevelsen av både turer ute  i naturen, og treningsøkter. Jeg er så utrolig heldig at jeg får lov til å jobbe sammen med Stormberg på en del ting som omhandler deres klær i store størrelser. Jeg får teste ut en del av klærne som skal i produksjon i forhold til størrelse, passform, og jeg får være med på fotografering når det er klær i store størrelser som skal legges i nettbutikken deres. Det at jeg som en størrelse for stor får være med å teste klær, det viser at Stormberg tar store størrelser på alvor. De produserer ikke bare for å gjøre det, og for å kunne si at de har store størrelser. De vil vite hvor skoen trykker, og ønsker å høre hva man tenker. Hva er positivt, og hva er negativt, og det fineste av alt er at de også hører, og gjør endringer.


Foto : Jan Rune Eide / Stormberg
 

Som jeg nevnte, så har Stormberg nå ett veldig bra utvalg av tur, og treningsklær både i nettbutikken, og sikkert også i butikkene. Dere kan se utvalget her til damer : http://www.stormberg.com/no/kampanje/dame-store-storrelser/  . Stormberg har selvsagt også tur, og treningsklær i store størrelser til menn, og de kan du se her : http://www.stormberg.com/no/kampanje/herre-store-storrelser/     Jeg sier alltid at ser man noe man ønsker, så bør man være rask til å bestille, eller kjøpe, for store størrelser blir fort utsolgt. Bildene fra fotoshooten skal dere som nevnt få se når de er ferdige. Det var en veldig vindfull dag på Hamresanden den dagene bildene ble tatt, så håret ville i alle fall ikke ligge slik jeg ønsket, og som jente, så er jeg litt bekymret 🙂

9 kommentarer
    1. Gleder meg til å se de bildene, du er nok fin selv om du bekymrer deg for hår og lignende. 😊
      Men, jeg er i tillegg ikke så høy. Og da har klærne en tendens til å se helt feil ut allikevel, selv om de lages for større mennesker. De har en tendens til å tenke at jo større en er i omfang, så er en tilsvarende høyere også… Men det stemmer ikke alltid. Så for meg som er 163 på strømpelesten og str. 42-44, så blir det meste for langt… 🤔
      Ønsker deg en fin søndag ! 😀

    2. Ragna Karlsen: Uff, ja, jeg ser absolutt utfordringene dine. Ser at det er litt frustrerende, men der er kanskje topper som er ganske korte som da kan være gode for deg?

    3. Så flott :). Det er så godt å se ei frisk, frodig og glad dame vise at også vi formfulle kan se bra ut i trening og turtøy 🙂 stå på

    4. Hei
      Ka tøff du e som e modell,
      jeg har vært i din str og større. Brukte da Stormberg sitt tur og uteklær. Jobber i bhg og også de som er store må ha klær etter vær i bhg.
      Nå etter en slankeoperasjon er jeg normal str og kan bruke de klærne de selger på vanlige sportsbutikker men for min del er det Stormberg og alltid Stormberg som det handles oss.

    5. Anja: Hei Anja! Tusen takk for flott tilbakemelding – den satte jeg stor pris på 🙂

      Stormberg er heldigvis flinke på tur, og treningsklær i store størrelser, og det har betydd mye for meg på den endringsveien jeg er i gang med. Det å ha gode klær betyr mye for både turer i skog, og mark, og for trening 🙂 Ønsker deg en nydelig dag, og håper alt er vel etter operasjonen!

    6. Tone: Hei Tone! Tusen takk for veldig fine ord fra deg! Det er så viktig at Stormberg baner vei, og våger å bruke store modeller på klær som skal kjøpes av oss som bruker store størrelser 🙂 Håper du vil fortsette å følge bloggen min 🙂

    7. Mulig jeg har vært ekstremt uheldig, men Stormberg har sjelden de store størrelsene på lager. Som du sier, du må være kjapp for å få tak i noe. Siden du har god kontakt med dem, så kan du kanskje foreslå at de sørger for å ta inn større kvanta. Har prøvd å påpeke dette i en epostkorrespondanse med dem, uten å nå fram. Skulle tro at når de først har en slik kolleksjon så burde det være lønnsomt å selge mere! Utrolig at de ikke ser at de taper penger på å ha så få eksemplarer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg