Jeg er klar for catwalken

Juhu, jeg er snart klar for catwalken ! For aller første gang skal jeg faktisk gå på en catwalk, og jeg må jo innrømme at millioner av sommerfugler flyr rundt, og rundt i magen min. Jeg gleder meg masse. Jeg innrømmer det glatt, dette skal bli stor stas, men det er klart at innimellom det å glede seg, så kjenner jeg på at jeg er veldig spent, og at jeg også gruer meg litt. Det er en gang for alt er det noe som heter, og nå er det min tur til å være med på et fantastisk opplegg hvor jeg skal få lov til både å vise, og snakke om en del av det jeg brenner for, nemlig hvor viktig det er at vi store kvinner også skal stråle, og kjenne på følelsen av å være flott!

Onsdag 3.mai er dagen hvor jeg skal få lov til å gå modell, jeg skal gå på den berømte catwalken. Ikke snuble, Heidi er vel det første jeg tenker på 🙂 Jeg skal vise en alldeles nydelig kjole i stor størrelse. Gjennom bloggen, så håper jeg at jeg har vist dere hvor mye flott som finnes av klær, og også selskapsklær i store størrelser. Mange tror vi må ta på oss noe gammelt vi har i skapet når vi for eksempel skal i selskap, og dermed håpe at ingen legger merke til oss, men der finnes selskapsklær i alle størrelser, og til de aller fleste lommebøker. Onsdag 3.mai skal jeg få lov å vise en av de virkelig flotte selskapskjolene som Snefrid på Snefrids Hus har i sin salong. Denne dagen skal det være inspirasjonskveld for kommende bruder på Hotell Norge her i Kristiansand. I løpet av kvelden skal Snefrids Hus viser flere av sine vakre brudekjoler, og jeg skal få lov til å vise en fantastisk selskapskjole som går høyt opp til str.  Snefrid skal også komme med mange gode råd for de som snart skal stå brud. Snefrids Hus har også med seg en del andre viktige aktører for de som går i gifteplaner. Dette blir en flott kveld for kommende bruder, og gjerne også deres forlovere, en kveld jeg skal få være en del av. Jeg føler meg heldig. Jeg skal ikke vise denne grønne kjolen som jeg har på meg på bildet på bloggen i dag, men denne er en av flere flotte selskapskjoler Snefrid har i store størrelser.

Jeg har aldri gått på en catwalk før. Jeg har vel neppe stått på en scene før. Eller går vi tilbake til 1989, så var jeg revysjef for Kristiansandsrussen, og da stod jeg faktisk på scenen på Agder Teater og sang solo på et nummer i revyen. Tre, eller fire forestillinger hadde vi, ” the sound of russ ” hette forestillingen. Jeg hadde aldri sunget alene før foran et publikum, jeg hadde bare alltid elsket å synge. Jeg gjennomførte, stemmen holdt, og jeg husker det var stor stas når både Fædrelandsvennen, og avisen Sørlandet ga meg veldig gode kritikker for sangen. Klart man blir veldig stolt da. Foruten russerevyen, så tror jeg ikke at jeg har stått, eller gått  på en scene før, så når jeg nå skal være med som modell, så blir dette en helt ny, og spennende opplevelse.

Det er så viktig med den riktige kjolen på en stor dag. Det gjelder selvsagt for deg som skal stå brud, men det gjelder også om man skal være forlover, om man er mor til bruden/brugdom, eller om man skal være gjest på en slik stor dag. Da jeg giftet meg i 1993, så fant jeg den riktige kjolen. Når jeg ser på bilder av kjolen i dag, så synes jeg den er like fin som jeg syntes den var tilbake i 1993. Det å finne en kjole i str. 48 som jeg var den gangen, det var en utfordring når man faktisk skal nesten 24 år tilbake i tid. Det var ikke mange kjoler i store størrelser. Med god hjelp, og dyktige mennesker rundt meg, så fikk jeg drømmekjolen . Jeg ble den prinsessen jeg skulle være den dagen. I dag er alt annerledes. Det er mye enklere å finne drømmekjolen i dag. Mulighetene er så mange flere enn de var for 24 år siden. Det som føles umulig for mange, det er en følelse som ikke er reell. Man må bare vite hvor man skal gå for å finne det man søker.


Dette bildet er fra vår bryllupsdag. Bildet er tatt i Ravnedalen 3.juli 1993. Jeg synes fortsatt kjolen er flott 🙂
 

Går vi 26 år tilbake i tid, så jobbet jeg i Radio Sør. Gjennom jobben min i radioen, så møtte jeg Snefrid Linge. Snefrid Linge drev da med fargeanalyse i Kristiansand, og jobbet også som stylist. Snefrid er en helt unik person, ett helt fantastisk menneske, og dyktig til fingerspissene. Det er mange av dere som i tiden som kommer trenger den helt spesielle kjolen. En helt spesiell dag fortjener en helt spesiell kjole. Den helt spesielle brudekjolen, eller den helt spesielle selskapskjolen.  Jeg drømmer meg helt bort jeg blant alle de nydelige kjolene som henger på rekke, og rad på Snefrids Hus. Jeg kunne gjerne ha giftet meg igjen jeg, eller fornyet ekteskapsløftene, for mannen jeg giftet meg med for snart 24 år siden, han skal ikke byttes ut 🙂 Kjolen du kanskje bare har drømt om langt der inne i tankene dine, den er kanskje nærmere enn du tror.

Onsdag 3.mai skal jeg altså gå på catwalken på Hotell Norge. Jeg skal vise hvor flott du kan være på den helt spesielle dagen selv om du er en størrelse for stor. Jeg gleder meg til å vise kjolen, og jeg gleder meg til å snakke litt om viktigheten av å føle seg flott! Selv om jeg også kjenner litt på at jeg gruer meg, så gleder jeg meg aller mest, og jeg er så glad, og stolt over at Snefrid ønsker å ha meg med på en kveld som dette. Snefrid ser virkelig viktigheten av at vi store også skal få skinne, og kjenne på prinsessefølelsen. Snefrid har også drømmekjolen til deg som skal stå brud, og som tror at du ikke kan finne drømmekjolen fordi du må opp i størrelse – jeg lover deg : Du kan bli den vakreste bruden, og som jeg har skrevet før : drømmekjolen, den finnes!

I tillegg til at Snefrids Hus skal vise flere av sine vakre brudekjoler, og at inspirasjonskvelden holdes på Hotell Norge som virkelig kan brylluper, så er det flere andre viktige aktører som også skal være med på denne inspirasjonskvelden. Aktører som alle på sin måte er en viktig brikke på den helt spesielle dagen:

Fotografi Vis Meg Ditt Hjerte.
Fix Negldesign.
Tilbords Sørlandssenteret.
Tilbords Lillemarkens.
Siren&Svein – sang og musikk
Camillas blomsterdesign.
Aquarama Spa.
Renates dagspa.
Fiolin Ragnhild Ek Seiler.
Pianist Liv Torild Hartvigsen.
Duo Frisører

Jeg gleder meg masse, og gruer meg bittelitt til å gå modell. Det er vel et sunnhetstegn at man gruer seg litt. Man skal grue seg litt sies det. Man tenker jo litt på hva som kan skje som ikke bør skje, så her får man konsentrere seg om å holde seg på beina 🙂 Det blir jo også stor stas at jeg i forkant av denne kvelden skal styles på håret, sminkes og få flotte negler. Dette blir også en ny opplevelse som jeg vet jeg vil sette stor pris på. Jeg blir så glad jeg når Snefrid har valgt å bruke meg som er plus size til å vise en plus size kjole. Det betyr så mye! Jeg brenner for at stadig flere skal bruke plus size ” modeller ” når der skal vises klær som er beregnet for oss som bruker plus size størrelser. Dere vet at jeg sier ett stort JA til enda flere store modeller. Ikke bare 46, 48 modeller, men også modeller som kan vise klær i høyere størrelser.

Onsdag 3.mai håper jeg mange finner veien til Hotell Norge her i Kristiansand kl.18 – jeg skulle gjerne hatt min bryllupsdag på ny jeg <3

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Supermotiverende det du skriver Heidi!! Jeg kommer den 3. Mai!!!! Garantert!!! Gleeeder meg!! Du klarer det med glans!!!! Det er jeg sikker på!!! Her blir det kystdrakten (som har vært sydd ut og inn maaaange ganger som redder 17. Mai iallefall 🇳🇴 Masse lykke til !!!!!

    2. Lykke til Heidi . Du er utrolig flott , håper du får drømmen oppfylt om å fornye løftene deres <3 Det gjorde jeg og min mann etter mange års ekteskap , vi reiste til Skotland til Gretna Green og fikk skreddersydd Celtisk vielse , det var så utrolig fint 😀

    3. Nannah: Å, tusen takk, fine Nannah!! Jeg tror at dette vil bli en veldig fin opplevelse 🙂 Gleder meg masse, og gruer meg litt, men det er vel sånn det skal være 🙂
      Stas å få ordnet hår, makeup, og negler, og så tre på seg en helt lekker kjole!
      Skal også prate litt om det å føle seg vel uansett størrelse, så det jobber jeg litt med nå.

    4. Birte Lill: Tusen takk for nydelige ord, Birte Lill! Det å fornye ekteskapsløftene er noe vi har snakket om, så får vi se om det blir en realitet. Neste sommer er det 25 år, og søvbryllup 🙂
      Hørtes ut som om dere hadde en fantastisk ramme rundt fornyelsen av løftene.

    5. Jorunn Skaar: Jeg er utrolig glad for at det jeg skriver er motiverende. Det betyr masse for meg at du skriver det, Jorunn!
      Hadde vært sååå koselig å se deg på Hotell Norge den 3.mai 🙂 Jeg håper jeg skal klare dette bra, men klart man kjenner litt på at man er nervøs når man aldri har gjort det før 🙂
      Vi sees da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg