Luke nummer 18 åpnes – to flotte gaver venter <3

Takk for alle fine tilbakemeldinger jeg fikk etter innlegget mitt i går om glede <3 Jeg traff noe hos veldig mange, og det gjør meg innmari glad! Takk også for alle fine tilbakemeldinger på bloggen. Det er utrolig fint å vite at så mange setter pris på å lese det jeg skriver, og som ser frem til ett nytt blogg år 🙂 Når man blogger slik jeg gjør, og er såpass ny som det jeg er, så må man også ha en god porsjon tålmodighet. Det tar tid å ” sette ” en blogg, det tar tid å spre den, og det tar tid å gjøre den mer kjent for flere, men jeg er utrolig fornøyd, og innmari takknemlig for alle dere som hver uke leser bloggen. ” Endelig en blogg for oss voksne, frodige, og flotte damer ” skrev en leser… ” endelig en blogg med mening ” skriver en annen, ” takk for at du skriver om det jeg føler, og setter ord på vanskelige ting ” …. i går fikk jeg også flere tilbakemeldinger som fikk meg til og virkelig skjønne at bloggen har inspirert, og motivert flere til å endre tankemønster – jeg er så utrolig rørt, og takknemlig, og glad, og stolt! Jeg ser jo hvilke blogger som opplever de høyeste lesertallene, og mange av de inneholder svært lite, og aldersmessig, så kunne jeg ha være moren til de som skriver toppinnleggene. Klart jeg blir superglad når man ligger i toppen av 40+ listen, og man blir nok den første tiden litt opptatt av lesertall, men samtidig, så er det som betyr noe at bloggen min er verdt å lese. Det at noen bruker av sine minutter på å lese det jeg skriver, det er jeg innmari takknemlig for. Jeg vil heller at bloggen min skal bety noe for en del, eller at det skal være en blogg uten innhold.

Jeg vil skrive om ting som er viktig for meg i min hverdag som en størrelse for stor. Jeg vil skrive om sorger, og gleder, om oppturer, og nedturer. Jeg vil skrive om mine utfordringer, og jeg vil skrive om endringer. Jeg vil fortelle om mine tanker, og følelser, og jeg vil fortelle om min vei mot ett forhåpentligvis lettere liv,en vei mot ett lettere liv, og en bedre helse. Jeg vil skrive om ting som irriterer, og frustrerer, og jeg vil skrive om ting som gjør meg innmari glad! Gjennom bloggen, så har jeg lært en innmari viktig ting, noe som også overrasket meg stort, og det er at det jeg som en størrelse for stor går rundt, og kjenner på av negative ting, det er også de samme tingene de som er en ” ordinær ” størrelse går rundt og kjenner på. All negativ kroppsfokus, de vonde følelsene, nedsnakket av seg selv – disse tingene er ikke kun forbeholdt oss som er store. At ” normal vektige ” også slet med mange av disse følelsene, og tankene, det har overrasket meg veldig. At man har ett negativt kroppsfokus, det visste jeg, men at så mange, uansett størrelse gikk rundt og følte på mange av de samme tingene, det har overrasket meg veldig…..men samtidig, så er jeg glad for at det jeg skriver om berører såpass mange, og at bloggen dermed kan favne enda bredere, og at mange kanskje kan finne både inspirasjon, og motivasjon – det betyr enormt mye for meg.

Å tipse vil også bli en viktig del av bloggen. Å tipse om klær, om undertøy, og sko – det er viktige ting. Plutselig kan det være interiør, eller andre viktige ting i livet mitt. Treningen blir en veldig viktig del av bloggen min også i det nye året. Jeg må brette armene enda mer opp, og ta noen nye grep. Ut på tur blir det en del av om i bloggen i det nye året. Skrive om fine turer som kanskje andre og vil ta etter å ha lest om de….hjemmetrening må jeg mer i gang med, mat kan nok bli mer aktuelt i det nye året… men jeg er ingen fan av dietter, så det blir det ingenting om 🙂 . Jeg vil selvsagt fortsette å dele ut fine gaver på bloggen. Nye giveaways vil selvsagt komme…ikke som nå i desember akkurat, men gaver vil det bli 🙂 I desember har det kommet et blogginnlegg hver dag, det vil det ikke bli i det nye året. Da vil det bli tilbake til ” normalen ” igjen 🙂 Jeg har mye på hjertet, hodet er fullt av ideer, tanker, og følelser – bloggen skal videre også i 2016 🙂

SONY DSC

I dag skal vi åpne luke nummer 18 i vår julekalender. Tenk at det bare er 6 dager igjen til jul 🙂 I dag skal jeg også dele ut to gaver til to heldige lesere. Bak luke nummer 18. så skjuler det seg to flotte gaver. Den ene gaven er to fantastiske hårprodukter gitt av MANGO FRISØR PÅ HOLTE HER I KRISTIANSAND. Monica Sordal Hagen som driver frisørsalongen er frisøren jeg bruker, og som jeg er superfornøyd med. Salongen ligger i landlige, og rolige omgivelser, og det er aldri problemer med å finne parkering. Man stresser liksom ned et hakk når man setter seg i frisørstolen. Bor du i Kristiansandsområdet, og kanskje spesielt på østsiden, så bør du ta turen innom Monica neste gang. Gaven fra Mango Frisør er to produkter i L’Oreal sin serie Mythic Oil. Du får en nydelig, nærende olje, samt at du også får ei hårmaske/hårkur!! En nydelig behandling til håret ditt altså! Det er sikkert mange som kunne både hatt lyst på litt hårpleie, og som kanskje også føler at håret trenger det 🙂 Mango Frisør finner du her : https://www.facebook.com/Mango-Frisør-112595188812218/?fref=ts

SONY DSC

SONY DSC

I tillegg til to flotte hårprodukter til en vinner, så skal vi også dele ut en gave som er meget velsmakende! Vi skal nemlig gi bort et gavekort fra HOTEL NORGE her i Kristiansand, og gavekortet er på hotellets prisbelønte frokost, og er for to personer!! Frokosten på Hotel Norge skal være en opplevelse, og som sagt, så er den også prisbelønt. Nå kan du sammen med den du måtte velge å ta med deg ta turen til Hotel Norge, og spise en helt fantastisk frokost. Tenk så deilig å slippe frokostlagingen selv, og bare nyte et deilig måltid i flotte omgivelser 🙂 Du kan lese mer om Hotel Norge her : http://hotel-norge.no/

SONY DSC

I går hadde vi også to gaver som skulle deles ut. Den ene gaven var på Fishspa hos BiMi Fishspa, altså nydelig fotbehandling 🙂 Den andre gaven var en treningspakke fra Spring Treningssenter bestående av en måneds gratis trening, to håndklær, en drikkeflaske, og en trenings t-skjorte. Som vanlig, så har tallmaskinen rullet, og to vinnere ble trukket ut. Den som vinner gavekortet på Fishspa ble : RØDHETTE !!! Gratulerer så masse til deg, Rødhette!! Jeg skjønte på kommentaren din at du har prøvd dette i utlandet, og sånn sett kjenner til behandlingen. Jeg er sikker på at du vil få en fantastisk opplevelse hos BiMi Fishspa 🙂 Så var det vinneren av treningspakken fra Spring Treningssenter. Jeg håper vinneren får stor glede av premien, og vedkommende kan trene både på Spring Vågsbygd, og Spring Rona. Den heldige vinneren ble : SIW HAGEN!!!!Gratulerer så masse til deg, Siw!!! Du la ikke igjen noen epostadresse, men jeg håper jeg skal finne deg likevel….ta gjerne kontakt med meg du også når du leser bloggen 🙂

 

Det er gaver igjen i kalenderen, og la oss si det sånn : Det er virkelig flotte gaver bak de siste lukene 🙂 I morgen bare må dere følge med på nytt. Da ligger det en gave til en verdi av over 1000 kr og venter på en heldig vinner, en gave veldig mange hadde satt pris på, en gave du vil føle deg vakker i 🙂 Jeg er stort sett i mål når det gjelder julen. Det har egentlig vært en rolig desember fordi jeg har planlagt godt, og gjort som planlagt 🙂 I dag skal det bakes en ny omgang med kransekakestenger, og så er kakene i mål… det er ikke 7 sorter her da vi egentlig ikke er så veldig fan av småkaker, så da blir det favorittene. Gavene er i boks, og jeg er egentlig veldig fornøyd med egen innsats i desember, og du verden så deilig det er og ikke føle at man hele tiden er på etterskudd 🙂 I år var det litt småkrise med smultringene. Disse baker vi ikke selv, men de har vi hvert år kjøpt hos Smultringbua her i Kristiansand. I år er ikke denne mer, og krisen hogg tak i oss : Hvem hadde like gode smultringer? Egentlig var det ingen over, og ingen ved siden av, så vi småfablet om at vi faktisk måtte prøve å lage smultringer selv i år…mens vi forberedte oss selv på det, så dukket det opp et tips om at det stod en bu i sentrum. Det var ikke den smultringbua som vi hadde kjent i alle år, men det var Filadelfia meningheten her i byen som hadde satt opp bu, og solgte smultringer. Inntekten går for øvrig til byens vanskeligstilte. Jeg fikk en smaksprøve i forbifarten, men hadde absolutt ingen forventninger overhode….men gjett om jeg stoppet opp, og fikk stjerner i øynene! For noen fantastiske smultringer! Julen er reddet, og vi trenger ikke eksprimentere overhode her hjemme på kjøkkenet 🙂 Så er du på jakt etter smultringer alla Smultringbua sine her i Kristiansandsområdet, så ta turen innom denne bua i sentrum 🙂 I dag skal det kjøpes inn smultringer, og jeg tror det blir noen stykker 🙂 Ha en nydelig fredag!!!! 

20 kommentarer
    1. Ja takk 😀 Ønsker meg veldig en frokost på Hotell Norge . Da ville jeg tatt med min fantastiske venninne Inger Mjøs

    2. Hei Heidi
      Jeg vil gjerne være med på trekningen av dagens adventsluke 🙂
      Om jeg skulle bli trukket ut som vinner vil jeg gi det til en av mine flotte familiemedlemmer i Kristiansand.
      God helg til deg og dine

    3. Noen deilige hårprodukter er alltid godt å ha. Gleder meg til å følge bloggen din i 2016 også. 7 sorter småkaker i boks her i huset. Alt hjemmelaget😊. Jeg er ingen kakespiser, men det detter alltid mye folk inn døra hos oss i jula. Så da er det godt å ha noen småkaker i huset☕️🍪

    4. Fantastisk inspirerende blogg du har, Heidi.
      Så flott at du fant smultringer som står til forventningene😉
      Frokost på Hotel Norge høres deilig ut. Skal nå ut for å finne meg en frokostrestaurant i Barcelonas gater.

    5. Så bra du fant smultringer, prøvde også disse å de var gode, er også i rute til jul , har aldri stresset så lite som i år , tidlig ute med alt 😊😊ha en flott fredag 🎅🏻

    6. Tack för en fin blogg☺ glädjer mej redan till ditt nästa inlägg☺
      Skulle gärna vilja vinna hårprodukterna till min dotter som en xtra liten julklapp☺

    7. Gleder meg til å følge deg og få mange gode tips også etter jul 🙂
      Om jeg ble trukket på frokosten ville jeg gledet en sprek eldre dame jeg kjenner som bare elsker Hotel Norges restaurant. Hun og rullatoren rullatora ville vært glad for den lufteturen.

    8. Gleder meg til å følge bloggen din videre i det nye året:-) Det blir spennende med tur opplevelser,er ikke overvettes begeistret for turgåing,men tips taes alltid med .Så kanskje jeg kommer meg over dørstokkmila,for den er veeeldig lang 😉

    9. Tenk så deilig å komme til. ferdig frokost,for en luxus .God helg og lykke til med bakingen 🙂

    10. Nei, så utrolig gøy at jeg vant fiske-spa! Tusen takk, nå gleder jeg meg til å ta en behandling ved en passende anledning! Jeg vil gjerne delta i dagens gi-bort også, og kunne gjerne tenke meg hotellfrokost med mannen min på Hotel Norge. Eventuelt vurdere å gi gavekortet til foreldrene mine. Må tenke litt på den. 😀

    11. Ønsker deg også en nydelig fredag OG helg.
      Idag er det siste jobbedag på skolen. Vi har hatt avslutning i kirka, og jeg kjenner at jeg er STOLT av den gjengen som går på Finsland skole. Synger høyt og tydelig og med glede.
      Klem fra meg

    12. Hadde satt veldig stor pris på og kommet til dekket frokostbord på Hotell Norge..:) Ha en fin Fredag og ei riktig god helg..:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg