Der smalt det igjen

Jeg legger meg flat. Jeg innrømmer det glatt. Kanskje er det en ” avhengighet “, kanskje er det heller en stor interesse. Lidenskap er vel ett godt ord. Man skal ikke fleipe for mye med ordet avhengighet, i alle fall ikke når man vet at man har full kontroll. Min ” avhengighet ”  går ikke ut over verken det fysiske, eller det psykiske, og den går heller ikke ut over verken familie, eller lommeboka. Ingen lider, men interesse, eller lidenskap høres vel noe bedre ut likevel.

Jeg elsker klær. Ingen overraskelse vil jeg tro. Jeg elsker også alt av tilbehør som smykker, klokker, skjerf, og vesker. Jeg er jo også veldig glad i sko, men pga store føtter, så kan jeg ikke velge og vrake akkurat på det området. Klær er nok likevel den største lidenskapen min. Jeg har alltid vært glad i klær, i alle fall fra jeg var 14-15 år, og så har det vel egentlig bare tatt av etter det. Selv når jeg var 40-50 kg tyngre enn jeg er i dag, så elsket jeg klær, og jeg fant som regel mye fint selv om jeg måtte opp i både størrelse 58, og noen ganger 60.

Selv om jeg måtte opp i så store størrelser, og utvalget var noe mindre, så trålet jeg butikker, og ikke minst nettbutikker, og fant alltid noe. Det var mer jobb å finne noe da enn nå, men jeg har vel alltid fått mye fine tilbakemeldinger på at jeg har kledd meg veldig fint opp igjennom. Det har alltid vært viktig for meg å kle meg fint. Ikke for å skjule kiloene, eller ta fokuset bort, men for meg har det alltid vært viktig å vise at også store kvinner kan kle seg flott, og være stilige. Der finnes så mye på markedet i alle størrelser, og i alle prisklasser, så de fleste vil kunne finne en del som gjør at de kan skinne der de går.

Jeg blir så lei meg jeg. Det er så leit at vi skal være så stygge mot oss selv. Selvsagt fortjener vi å føle oss både fine, og vakre fordi det er nettopp det vi er! Den gode velværefølelsen, den er gull verdt! Klær skal ikke bare være noe vi er nødt til å ha på oss. Klær skal være noe vi føler oss flotte i, og som gir oss den gode  følelsen.

Jeg er veldig glad i jakker! Jakker i alle farger, og fasonger. Jeg er jo aller mest glad i de jakkene som skiller seg litt ut, og som har flotte farger. Jeg har mange jakker, noen vil nok si at det er i overkant mange jakker i skapene mine. Der er sååå mye fine jakker! De skriker, og hyler mot meg, og jeg er svak, veldig svak. Jeg gir meg ofte uten kamp selv om jeg vet at der nesten ikke er en cm ledig plass i skapene mine.

På onsdag gikk jeg på en ny jakkesmell. Jeg var i Oslo, og tok meg en liten shoppingtur. Et av stoppestedene ble Oslo City, og på Oslo City fant jeg ZIZZI. Det er fint når man føler at kjedebutikkene skiller seg litt fra hverandre, at man ikke føler man er i samme butikk selv om kjedenavnet er det samme. Det er også utrolig fint når man møter betjening som er opptatt av kundene på en fin måte, og som yter service. Jeg er liker ikke pågående ansatte som sitter på deg som en klegg. Jeg liker når man kan gå rundt å kikke, og at man får den hjelpen man ønsker når man trenger den. Sånn service fikk jeg av den flotte ansatte på Oslo City.

En ny jakkesmell. Den kunne fort ha blitt verre, men jeg endte med å kjøpe en jakke. Jakken hang der, så rosa og fin. Den ropte, og jeg er svak. Den rosa jakken er en trenchcoat. Fin lengde, veldig god passform, nydelig stoff, og en fin farge. En klassisk trenchcoat som man ikke bare kan bruke i år. Fargen er helt dus rosa, og den har en semsket look. Jakken tror jeg er ganske romslig i modellen. Jeg kunne kjøpe str. 46 i denne, og det er ikke ofte jeg kan kjøpe str. 46.

Jeg er strålende fornøyd. Denne trenchcoaten skal brukes mye fremover. Jeg er utrolig fornøyd med passformen. Den sitter så utrolig fint, og jeg føler meg fin i den. Passform er alfa og omega.

En ny jakkesmell. Jeg skjønner jeg at jeg må på Ikea en dag veldig snart. Jeg må ha flere kleshengere, og jeg må ha flere klesstativer….jeg skjønner ikke helt hvorfor det…

14 kommentarer

Siste innlegg