Røft, men utrolig stilig

Noen kaller meg jålete. Jeg tenker ikke så mye over det. Kanskje er jeg litt jålete, men selv liker jeg vel bedre å si at jeg liker å se velstelt ut. Jeg har ikke tatovert eyeliner, bryn og lipliner fordi jeg tror jeg ser så lekker ut, men fordi det er praktisk. Jeg slipper å tenke på så mye sminke. Jeg er jo nesten ferdig sminket når jeg våkner.

I går skrev jeg om lidenskapen for klær, og da spesielt jakker. I dag skal jeg skrive litt om lidenskapen min for smykker. Jeg skal ikke vise dere smykkesamlingen min, for den er stor, men heller vise dere de nye smykkene som jeg handlet nylig.

Smykker gjør mye med et antrekk. En overdel kan være ordinær og kjedelig i utgangspunktet, men får man et smykke på seg, så blir antrekket fort ett helt annet. Et smykke er det lille ekstra, akkurat som skjerf også kan være. Jeg har nok en fin blanding av korte og lange smykker. Det går litt i perioder hva jeg bruker, og noen ganger om hverandre.

Jeg har alltid elsket smykker med bling. Smykker som skinner har alltid fenget meg. Gjerne smykker som skiller seg ut. Smykker kan ha farger, men da ikke for mye. Jeg liker nok stilige design mer enn jeg liker for mye farge på smykkene. Jeg liker også store smykker. Smykker som sees. Jeg har alltid likt bling, også på armbånd, øredobber og ringer. Jeg har liksom vært ei bling jente, men den siste tiden har jeg faktisk tatt meg selv i å bli glad i litt røffere ting også.

Jeg har lagt min elsk på smykker med ett helt annet design enn jeg har likt før. Disse er røffere, og ganske langt fra blingsmykker, men jeg har virkelig lagt min elsk på de. Jeg er usikker hvem produsenten er, men smykkene er kjøpt på Nais i Lyngdal. Jeg vet Boheme har en del smykker i samme stil, men jeg tror ikke disse er fra Boheme. Nå har jeg to lange, og ett kort. Utrolig tøffe synes jeg, og disse lange har jeg omtrent bodd i hele sommeren. De har vært utrolig fine til de fleste av mine sommertopper.

Nå gleder jeg meg til høsten, og til nye smykker kommer i butikkene. Man kan sikkert få for mye smykker, men jeg vet i alle fall at jeg bruker de jeg har, så jeg sliter ikke med dårlig samvittighet når jeg ser smykkesamlingen min….

I dag jubler beina mine for en gråværsdag. Det har vært en slitsom sommer med den intense varmen for meg med tømmerstokker stappfulle av lymfødem  og lipødem. Jeg har kastet kompresjonsstrømpene vegg imellom ofte, og det har jeg vært nødt til for å klare å komme meg igjennom dagene på en grei måte.

Nyt dagen, og starten på en ny uke!

3 kommentarer
    1. Nyd dagen. Godt med en gråværsdag etter alt goværet. Smykker ja,det er flott men på grunn av min eksem klarer jeg ikke å ha noe rundt halsen,i ørene derimot kan jeg ha bling :-).

    2. Elsker store, røffe smykker i stål, gummi og lær….de passer så fint til grove stoffer som lin, dongry og strikk 😍

    3. Liker godt robuste smykker, det har jeg gjort i flere år🙂 Likte ekstra godt smykket som er kort og surret flere ganger rundt halsen🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg