Den store jakkesmellen

Jeg legger meg flat. Jeg innrømmer det glatt. Kanskje er det en ” avhengighet “, kanskje er det heller en stor interesse. Lidenskap er vel ett godt ord. Man skal ikke fleipe for mye med ordet avhengighet, i alle fall ikke når man vet at man har full kontroll. Min ” avhengighet ”  går ikke ut over verken det fysiske, eller det psykiske, og den går heller ikke ut over verken familie, eller lommeboka. Ingen lider, men interesse, eller lidenskap høres vel noe bedre ut likevel.

Jeg elsker klær. Ingen overraskelse vil jeg tro. Jeg elsker også alt av tilbehør som smykker, klokker, skjerf, og vesker. Jeg er jo også veldig glad i sko, men pga store føtter, så kan jeg ikke velge og vrake akkurat på det området. Klær er nok likevel den største lidenskapen min. Jeg har alltid vært glad i klær, i alle fall fra jeg var 14-15 år, og så har det vel egentlig bare tatt av etter det. Selv når jeg var 40-50 kg tyngre enn jeg er i dag, så elsket jeg klær, og jeg fant som regel mye fint selv om jeg måtte opp i både størrelse 58, og noen ganger 60.

Selv om jeg måtte opp i så store størrelser, og utvalget var noe mindre, så trålet jeg butikker, og ikke minst nettbutikker, og fant alltid noe. Det var mer jobb å finne noe da enn nå, men jeg har vel alltid fått mye fine tilbakemeldinger på at jeg har kledd meg veldig fint opp igjennom. Det har alltid vært viktig for meg å kle meg fint. Ikke for å skjule kiloene, eller ta fokuset bort, men for meg har det alltid vært viktig å vise at også store kvinner kan kle seg flott, og være stilige. Der finnes så mye på markedet i alle størrelser, og i alle prisklasser, så de fleste vil kunne finne en del som gjør at de kan skinne der de går.

Jeg blir så innmari lei meg når jeg ser store kvinner, og også menn som ikke bryr seg om hvordan de ser ut, og gjemmer seg bort i store telt av noen klær. De trer liksom bare på seg noe fordi de ikke føler det er verdt å pynte seg, eller kle seg pent fordi de er store. Ofte er det mange kvinner som går i tights som viser alt, og som sitter som pølseskinn. Eller som går i store joggebukser, og hettegensere. Hvorfor skal vi bare slenge på oss noe fordi vi er store? Ofte blir man faktisk også mer lagt merke til når man prøver å gjemme seg bort i telt, eller pølseskinn som ofte går i fargen sort. Mange overvektige som jeg snakker med sier at de ikke gidder å kle seg fint fordi de ikke føler seg fine. 

Jeg blir så lei meg jeg. Det er så leit at vi skal være så stygge mot oss selv. Selvsagt fortjener vi å føle oss både fine, og vakre fordi det er nettopp det vi er! Jeg vil også garantere deg at du vil føle deg så mye mer vel om du bytter ut teltet, eller pølseskinnet med noen du føler deg enda mer vel i, og enda mer fin i. Den gode velværefølelsen, den er gull verdt! Klær skal ikke bare være noe vi er nødt til å ha på oss. Klær skal være noe vi føler oss flotte i, og som gir oss den gode velvære følelsen. Dersom man sliter med følelsen av at klær er stress, og at man aldri finner noe man føler seg vel i, så skjønner jeg at klær ikke gir den store gleden, men sliter man med å finne noe man kler, så er der masse hjelp å få i butikkene, spesielt om man oppsøker spesialbutikkene på stormote.

Jeg er veldig glad i jakker! Jakker i alle farger, og fasonger. Jeg er jo aller mest glad i de jakkene som skiller seg litt ut, og som har flotte farger. Jeg har mange jakker, noen vil nok si at det er i overkant mange jakker i skapene mine. Jeg har ikke våget å telle jakkene, men det er nok mer enn kanskje gjennomsnittet har i skapene..flere enn 10 – mindre enn 50…. her hjemme smiler bare min bedre halvdel når jeg kommer hjem med en ny jakke – jeg har jo så få fra før av. Der er sååå mye fine jakker! De skriker, og hyler mot meg, og jeg er svak, veldig svak. Jeg gir meg ofte uten kamp selv om jeg vet at der nesten ikke er en cm ledig plass i skapene mine. Ser man i garderobeskapet i gangen her hjemme, så skulle man tro at jeg bodde alene. Min bedre halvdel har vel det som er normalt for en mann å ha som ikke har den store interessen for klær, resten av plassen tar kona, og vår skyvedørsgarderobe er ikke akkurat liten…pluss at det henger jakker på klesstativene mine.

Jeg har vært på salg. Jeg har vært på Nais i Lyngdal, og der gikk jeg på en ny jakkesmell. Verdens beste smell sånn sett. Du ser deg selv i plaggene, og istedenfor å ta en hard, og intens kamp, så lar du deg friste, og du taper kampen uten kamp.  Noen kamper er liksom ikke verd å ta 🙂 Tre jakker ble med meg hjem fra Nais, og jeg gleder meg så til å begynne å bruke de.

Tre jakker, alle fra norske Boheme. Boheme har mye lekkert, spesielt i jakker. To av jakkene var på 50%, den grønne var på 70%. I tillegg ble det to lekre smykker også med hjem i bilen. Jeg som elsker bling har nå også begynt å like litt røffere smykker, gjerne litt lange smykker. 

Den okergule jakken, den jakketypen elsker jeg. Dette er en jakke som kommer år etter år, og da i forskjellige farger. Dette er virkelig stilige jakker, og i tillegg utrolig gode å ha på seg. Jakkene har så mange tøffe detaljer. Jeg har den i rødt, creme og brunt fra før. Nå fikk jeg kjøpt den i oker, og den gulfargen, den passer jeg. En fin jakke til høst, og vår, eller som en ytterjakke på en fin sommerkveld.

Den rødorange, den har jeg sett på en stund. Lekker i fargen, og litt sånn chenilleaktig i stoffet. Veldig stilig, og innmari god å ha på. 

Den grønne og sorte, den er også råfin. Denne er tykkere enn de to andre. De to andre kan jo fint brukes både ute og inne. Denne grønne, det er en ytterjakke. Jeg liker jakker med tøffe design, jakker som skiller seg ut, og som har farger.

Jeg kan jo også nevne at toppen jeg har inni jakkene, den er fra Pont Neuf sin sommerkolleksjon. Hvit topp/singlet uten armer, og i lin. Helt nydelig er det. Fin under jakker som disse jeg kjøpte nå.

Etter denne jakkesmellen, så skjønner jeg at jeg må på Ikea en dag veldig snart. Jeg må ha flere kleshengere, og jeg må ha flere klesstativer….klærne får snart ikke puste….

5 kommentarer
    1. Den gule der…. Bare helt rålekker😍Bestilte den selv i vår fra Nais. Elsker den. Boheme har bare så mye fint i både farger og fasong! 💛💛God søndag!

    2. Boheme er så tøft i designet. Passer alltid på salg på min stor mote butikk. Et finsk merke som heter Aino er dyrt og lekkert. Lintopp ble kjøpt i går på 70%. Da snakker vi. Full pris var 2180kr. 👏😘Kunne tenke meg den Orange ;når du blir lei den. 😉

    3. Fine klær til deg somvanlig. Likte veldig godt jakken i okergul, er også en av høstens farger. 👍 Og innlegget skrevet på en morsom måte. Ha en topp søndag med alle dine fine jakker.🙂

    4. Jeg synes det er flott å se at folk kler seg pent. Om de er store eller små. Dessverre er det mange store som kler seg det du kaller telt, og det er trist å se.
      Du er stilig og det er gøy å se 🙂
      Håper at søndagen din er fin <3

    5. Så enig alle kan kle seg fint. Jeg har alltid vært nøye med å kle meg pent. Den blå jakka var rålekker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg