Fordi du fortjener det

Buksene sitter ikke som de skal, overdelen blir helt feil til kroppen din, bh strammer og gir deg disse irriterende valkene, trusene dekker ikke det du ønsker de skal dekke, og hva som egentlig passer sammen, det aner du ingenting om. Farger bryr du deg ikke om fordi du en gang har hørt at sort er kamuflerende. Makeup har alltid vært et problem, både farger og hvordan man skal legge den. Så da blir det mascaraen, og litt foundation i ansiktet før du går ut døren. Du føler det buler både her, og der, det er absolutt ingen av klærne som sitter som de skal, og du føler deg som ei fargeløs mus. Sånn går dagene, og du orker ikke tanken på butikker, du orker ikke handle nye klær fordi du aldri finner noe du er 100% fornøyd med.

Det å føle seg vel, det betyr så uendelig mye. Uansett om vekta viser at man bærer noen, eller flere kilo for mye, eller om man føler på andre utfordringer, så er det så viktig å føle seg vel. Har man klær som sitter som de skal, klær man føler seg vel i, så går man mye mer med ryggen rak, man er mye mer fornøyd. Man får plutselig mer selvtillit når man kan se seg selv i speilet, og se at man faktisk ser flott ut!

Gjennom bloggen så vet jeg at klær er en utfordring for mange. Jeg vet at mange av dere nesten ikke orker å kjøpe klær fordi dere aldri finner klær som sitter slik dere ønsker. Passform er en utfordring, og det samme er ofte farger og design. Det å finne riktig passform på klær, det å finne farger som man kler, det er så utrolig viktig.

Undertøy er ett annet stort problem jeg vet mange av dere har, meg inkludert. Undertøy er ikke bare undertøy. Det er ikke ” bare ” å ta på seg noe. Jeg føler i alle fall at undertøy er en veldig viktig del av velværefølelsen min. For meg er det viktig å føle meg vel under også, så jeg ikke føler at det buler, og at alt av ekstra håndtak, og valker blir synlige. Med en gang en bh blir feil, så ser det ikke bra ut. Jeg prøver å finne riktig cup størrelse slik at ikke puppene tyter ut. Det er ikke pent når cupen blir helt feil, og ikke føles det særlig behagelig heller. Man går stadig og løfter, og retter på bh, på stropper, og pupper som er i ferd med å falle ut. Undertøy er en hel vitenskap. 

Det samme gjelder badetøy. Det å finne en badedrakt som dekker mine behov, det er vel nesten umulig. Egentlig skulle jeg hatt heldekkende badedrakt, i alle fall ei badedrakt med lange bein. Jeg vet mange av dere sliter med det samme. Dere vil ha mer enn ei badedrakt i størrelse 10 år. Dere vil ha ei badedrakt som er for den kvinnen som du er, og den kroppen du har.

Nettopp fordi jeg vet hvor mye mange av dere sliter både med klær, med undertøy, badetøy og også makeup, så skal jeg i samarbeid med Snefrids Hus, og Atelier Alexandra arrangere en DRØMMEWEEKEND PÅ SNEFRIDS HUS 1. og 2.juni. Jeg håper virkelig mange av dere tar turen. Enten om du vil være fra fredag til lørdag, eller om du vil komme på velværedagen på lørdag. Ta turen hit alene, eller ta med deg ei venninne, eller to. Jeg vet at mange har etterlyst en slik dag, nå er den her, og du har muligheten til å lære hva som passer nettopp deg.

Snefrids Hus ligger idyllisk til i Reddal i Grimstad Kommune. Dette er kun en 30 minutters biltur fra Kristiansand. Vi har lagt dette til en helg slik at også du som ikke bor i nærheten skal få muligheten til å komme. Det er verdt å sette seg i bilen og kjøre litt for å dele denne helgen, eller lørdagen med oss. Vi håper å se deltakere fra flere deler av landet. Dette er for alle, uansett alder!!! Ingen er for ” gammel ” til å delta. Ei av de som har meldt seg på er ei flott dame på snart 70.  Og husk : Du fortjener en slik dag.

For deg som vil være fra fredag til lørdag : Fredag 1.juni setter vi bena inn i Snefrids Hus hvor vi skal nyte to dager sammen. Her blir det en eksklusiv drømmehelg med deg i fokus. Her skal sminkes etter alle kunstens regler, vi skal lære hvordan makeup legges, og hva vi kler av farger. Denne dagen skal vi også lære masse om klær. Hvor mange av oss sliter ikke med å finne riktige klær? Vi skal lære om passform, farger og design. Vi skal lære hva vi kler. Snefrid Linge har drevet som stylist i 32 år, og like lenge med makeup og farger. Hver av oss får denne helgen vårt eget makeup, og kleskurs.

Når magen romler får vi deilig mat i fredelige omgivelser med fuglesang, og vakre blomster hvor vi nyter livet i skog og mark. På kvelden skal vi ned i kjoleavdelingen for å prøve kjoler, og føle på prinsessefølelsen. Når kvelden er omme, så skal vi alle sove søtt i hver vår prinsesseseng på Snefrids Hus.

PS: For dere som ikke kan være med fra fredag, så har jeg en god nyhet : Dere kan bli med på vårt flotte dagskurs på lørdagen. En nydelig velværedag med deg selv i fokus.

Ønsker du helgekurset, så er prisen : 2490 kr. Dette inkluderer : 

Personlig kleskurs

Personlig makeupkurs

Prøving av selskapskjoler

Atelier Alexandra vil hjelpe deg med undertøy, og badetøy

Velværedag med lunsj på lørdag

Overnatting i flott leilighet på Snefrids Hus

Kveldsmat fredag

Frokost lørdag

Vi starter drømmehelgen vår fredag 1.juni kl.-12.00, og her er det kun FÅ plasser

Ønsker du dagskurset lørdag 2.juni, så starter vi kl.12.00, og avslutter kl.17.00. Pris for dagskurset er 490 kr, og inkluderer også mat og drikke.

Lørdagen starter i hovedsalen hvor vi er omgitt av vakre lysekroner. Her skal vi lære om farger og fasong, og vi skal lære hvordan klær kan sitte bra på kroppen. Passform, farger og design på klær er noe mange sliter med.

Vi tar et avbrekk før lunsj, og rusler inn i skogen med tomme kurver. Her skal vi få lærdom om urter, og blomster som vi kan spise til lunsj, og vi skal lage vår egen te. Hva er vel bedre enn å nyte et måltid som man har vært med på å lage selv.

Etter lunsj kommer mer spennende.  Alexandra fra Lillesand er Norges eneste undertøysmodist. Alexandra skal ta oss inn i en ny verden. Alexandra kan undertøy, og hun elsker å lage badedrakter med armer og ben. Tenk så deilig å finne undertøy, og badetøy som faktisk passer. Alexandra kan hjelpe deg.

Jeg vil også være tilstede begge dager, og lørdagen skal jeg prate litt om livet på godt, og vondt som en størrelse for stor.

Før vi avslutter helt på lørdag, så vil dere få muligheten til å kikke rundt, og få en god prat med både Snefrid, Alexandra eller kanskje meg 🙂 Det blir gode tilbud til dere som kommer. I tillegg til kjoler, og undertøy, så er der også en liten gårdsbutikk på Snefrids Hus.

Jeg håper å se deg. Jeg har så lyst til å treffe dere som leser bloggen min. Jeg har så utrolig lyst til å treffe nettopp deg! Dette blir utvilsomt en flott opplevelse uansett om du velger helgekurset, eller dagskurset. Ikke minst vil du lære så mye, noe som igjen betyr at utfordringer rundt klær, undertøy, og makeup kanskje kan legges helt bort. Jeg ønsker at du skal kjenne på det å stråle, at du skal føle på hvor vakker du er – for det er nettopp det du er, vakker! Den følelsen vil vi få frem i deg under disse flotte dagene på Snefrids Hus. Glem avstand og mil, sett nesen mot Grimstad, og kjenn på prinsessefølelsen.

Drømmehelg eller velværedag? Meld dere på! Dette er jo også noe fint man kan gjøre flere sammen.

Påmeldingsfrist er FREDAG 25.MAI

Påmeldingen skjer til meg. Du kan melde deg på ved å legge igjen en kommentar her på bloggen – husk da epostadressen din! Du kan sende melding på  Facebook , eller sende mail til :  [email protected].

Du kan lese mer om Snefrids Hus og Atelier Alexandra her : https://www.facebook.com/snefridshus/   ,    http://www.snefridshus.no/ og her https://www.facebook.com/Atelier.Alexandra/

Vi gleder oss til å treffe deg – HUSK : DU FORTJENER DET!

 

 

7 kommentarer
    1. Veit hva du snakker om når det kommer til set ned vekt.. har noen ekstra graviditetskiloer og ingenting i skaper passer.. det er ikke noen gøy å shoppe klær heller, spesielt ikke når man vet man har liggende så mye fint som er så trangt. Men men, heldigvis er andre ting viktigere for meg enn akkurat det😊

    2. For en god ide å få til et slikt arrangement.
      Jeg vil prøve å komme, men vil prøve å få med meg noen venninner.

    3. Janne Sande: Så utrolig hyggelig, Janne! Håper jeg ser deg, det hadde vært utrolig koselig 🙂 Det er jo veldig fint om man kan få med seg noen venninner, en fin dag å ha sammen 🙂 Ønsker deg en nydelig dag!

    4. Dette hørtes spennende ut! 🙂 Det er sjeldent jeg har lyst til å være med på noe slikt, men dette kunne jeg faktisk hatt lyst til. Dessverre så tror jeg ikke kontoen er like enig, så i første omgang går det ikke. Kanskje det kommer flere anledninger?

    5. Marit: Hadde vært så koselig om du ble med, Marit! Marianne snakket også om at hun hadde veldig lyst…så da kunne dere jo dratt sammen 🙂
      Om det blir flere anledninger, det tør vi ikke si noe om akkurat nå. Alt avhenger av om det melder seg på litt folk til dette nå i juni….
      Jeg håper å se deg 🙂

    6. Marit: Ga beskjed til Marianne og i dag at det er anledning til å delta fredag – lørdag uten overnatting for 1590 kr 🙂 Men det er kun plass til 6 stk , og kun 3 plasser igjen, så dere må være raske 🙂 490 kr om det kun er lørdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg