Reperasjonsalderen eller?

Reklame | Nais

I Tangerudbakken snakkes det om at foreldrene til beboerne har kommet i reperasjonsalderen. Heldigvis er jeg ikke der ennå, så høyt opp i alder er jeg vel ikke kommet. Likevel føler jeg det ene etterfølger det andre. Egentlig skal jeg sannelig ikke klage. Det er jo småting. Likevel så klager jeg . Klager og synes synd på meg selv.

Kiropraktoren har bedt meg ta det litt rolig. Ikke så mye trening en liten periode. Hva betyr det? Jeg må ha slike ting i klartekst. Enten kan jeg trene, eller så kan jeg ikke trene. Jeg skal visst ikke trene på noen dager. Jeg skal visst la foten hvile litt. La foten slippe den harde treningen på tredemøllen. Trene styrke kan jeg, men for meg så er det ikke styrketrening som gir resultatene jeg ønsker. Jeg må på mølla. Jeg må trene intervalløkter.

Som lyn fra klar himmel fikk jeg jo vondt i sete/bekken for en liten tid tilbake. Etter det har jeg gått til kiropraktor, og jeg har fått en rygg som er så mye bedre enn den var da jeg kom til han. Nå er det mer sjeldent jeg har vondt. Det skjer innimellom at jeg kjenner at den er vondt, at jeg får noen skikkelige tak, og mens jeg er fornøyd, så er ikke kiropraktoren fornøyd. Ryggen skal bli bra, og det er godt å vite.

Når man da først får en plage som man inntil da har vært så fornøyd med at man aldri har hatt, så baller det liksom på seg. Nå er det høyre fot som har vært så smertefull at jeg ikke har visst hvor jeg skal gjøre av meg. Vond å tråkke på, vond med sko på, vond å bevege, vondt på trening. Jeg måtte bare krype til korset, og høre om kiropraktoren kunne hjelpe meg.

Jeg har visst en fotfeil. Jeg går liksom innover, noe jeg ser godt på skoene mine. I tillegg har jeg da fått en kraftig betennelse. Kiropraktoren hadde ikke opplevd en mer betent fot, så da har jeg hatt vondt. Ingenting jeg bare har trodd. Et sammensatt resultat av fotfeil, masse trening, og vekt. Nå har han satt sprøyte rett inn i det betente området, og jeg skal fortelle hvem som skrek da sprøytene ble satt, og jeg bannet faktisk høyt. Det var så sykt smertefullt, og hele gårsdagen gikk jeg rundt og syntes synd på meg selv fordi foten verket som besatt.

Det er nå krise. Treningskrise. Jeg har fått treningsforbud. Jeg kan gå turer. Jeg skal snart få trene igjen, men nå må foten få litt ro sies det. Samvittigheten sliter i meg. Jeg skjønner at jeg bør være forsiktig. Jeg skjønner at jeg må bli bra igjen. Likevel er det en liten krise for meg dette. Jeg som har satt som mål å trene 5 økter i uken. Jeg som var så godt i gang med å følge planen min. Så begynte ryggen å krangle. Så kom jeg meg tilbake på trening igjen, og akkurat nå føler jeg at hele planen gått rett vest, eller den er i alle fall satt på vent. Her må det jobbes med hodet.

Mange ler, og rister på hodet. De synes jeg er rar som reagerer som  jeg gjør når treningen blir satt på vent. Men for meg er treningen så utrolig viktig. Det er viktig at jeg klarer å følge en plan, at jeg får trent som planlagt. Treningen sammen med den mentale jobbingen ble min ” redning ut av overvektskampen. Derfor er det også så viktig at jeg fortsetter. Jeg skal ta en pause. Den blir ikke så lang. Mandag er jeg på plass på mølla igjen.

Jeg har trukket en vinner av den flotte t-skjorten fra No Secret, gitt av stormotebutikken Nais. Den heldige vinneren av t-skjorten ble : ANNE SONDOV!!! Gratulerer så mye, Anne! Jeg er sikker på at du blir veldig fornøyd med din nye t-skjorte. Jeg tar kontakt i løpet av dagen.

Denne t-skjorten bør du prøve. Ta kontakt med Nais. De sender også til deg. Du finner Nais her : https://www.facebook.com/naisbutikken/

Jeg står foran svært spennende dager nå. Det hele braker løs allerede til helgen. For meg blir det neste året utrolig spennende. Nye oppgaver, nye gleder, nye utfordringer og nye roller. Litt skummelt, men mest av alt, så gleder jeg meg masse. Du skal få ta del i dette på bloggen fremover.

 

NB: Overdelen jeg har på meg er fra Pont Neuf sin vårkolleksjon 🙂

7 kommentarer
    1. Huff, ja jeg har nok vært i reparasjonsalderen lenge da jeg… 🤔😂 Bekkenet har skrangla siden graviditet nr 2. Og idag er det riktig ille, noe som bekymrer meg veldig. Skal til landsmøtet i Norsk lymfødem og lipødem forbund imorgen. Har nå smurt kroppen med MSM krem på vondtene, og skal dra på jobb.
      Ønsker deg en fin treningsfri dag ! 🌺😀

    2. God morgen Heidi 👍😁 da æ de bare en ting å gjøre det æ og ta det rolig i forhold til beina. Det æ viktig å lytte til ekspertene. Ha en fin fin dag og forresten du kledde den toppen au 👍😁😍

    3. Du får ha god bedring. Når vi er i reparasjons alderen er faktisk styrke trening kjempeviktig. Tren litt styrke, om så bare på trass disse «treningsfrie»dagene dine. Så skjer det ihvertfall noe fornuftig😉
      Jeg skal til Lyngdal idag, så jeg skal teste ut denne super t-skjorta. Selvom den ikke har v-hals som er penest på meg😳
      Spent på om jeg kommer hjem igjen med en slik og ellers full bil og tom konto, som sist 😂

    4. Hei Heidi! Tro det eller men jeg har vært i Lyngdal på Nais i dag og endte opp med to kjoler. Kommer helt sikkert til å dra dit flere ganger. Ta vare på deg😘

    5. Uff, ikke noe godt, men om det er kortison du har fått hjelper det godt. Jeg har kronisk Bursitt og får sånne sprøyter i ny og ne. Egentlig bare i venstre skulder, men så fikk jeg det for meg tidligere i vinter at det var en kjempegod ide og drasse et tungt gulvteppe ut i nysnøen for å rengjøre det, og etterpå fikk jeg akutt Bursitt i høyre skulder….hipp hurra….kunne verken kle på meg pusse tenner eller gå på do uten hjelp. Artig…
      Viktig at du holder foten i ro og lar kortisonet få tid til å spre seg rundt i foten ! Det betaler seg siden . God bedring ! Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg