Lekre nyheter fra Stormberg

Jeg gleder meg til denne hersens snøen forsvinner. Gleder meg til bare veier, og stier. Gleder meg til å komme meg ut på tur igjen. Til å gå fine turer i kjente, og ukjente turområder. Målet i år er å gå på en del nye stier, og se nye områder. Mange er skikkelig flinke, og kommer seg ut på tur også i snø, og vind, men der er dessverre ikke jeg. Jeg tar heller gåturen på tredemøllen fremfor å vandre til knærne i snø, eller gå med museskritt livredd for å falle på glatta.

Jeg skal ikke skryte på meg at jeg er blitt fjellgeit selv om jeg noen ganger liker å tenke tanken, men jeg er mye mer ute i naturen, og jeg er blitt innmari glad i å komme meg ut. Jeg skal ikke bestige alle topper. Gaustadtoppen var mer enn nok for mine lymfebein. Super stolt over å ha vært der, men jeg skal ikke opp Gaustadtoppen igjen. Der er så mange flotte turområder jeg aldri har vært i bare rundt her jeg bor, så det er mer mine mål. Ut på nye stier. Jeg har ikke de store målene om de store turene. Jeg skal ikke bestige noe. Jeg skal bare ut på tur. Nyte naturen, bevege kroppen, og gjøre mitt i kampen mot kiloene.

Gode turklær er så viktig både for de små, og store turene. Det å ha klær som man føler at man kan bevege seg i. Gode klær som ikke gjør en søkkvåt om det skulle komme regn, eller som ikke gjør at man blir svett, og fæl om man skulle bli varm.. og jeg blir alltid varm på tur. Så varm som jeg blir, så er det fint med jakker som transporterer fukt. Det er så kjedelig “å bare ta på seg noe ” fordi man ikke har gode turklær. Når man er på tur, så vil man gjerne føle seg kledd for tur. Jeg har utallige ganger vært på tur i klær som slettes ikke passer for turer i skog, og mark, men det har vært det jeg har hatt. Så må man vurdere om man skal ut på tur i dårlige klær, eller bli hjemme. Da er kanskje dårlige klær bedre enn å slite sofaen hjemme, men det er rimelig kjipt å bli søkkvåt fra topp til tå, eller gjennomblaut av svette fordi ingen har sett behovet for å lage gode turklær til meg også.

Stormberg er gode på turklær i store størrelser. I tillegg til at Stormberg har ett godt utvalg av jakker, og bukser opp i størrelse 5 XL, så har de også regnkåper/jakker, ullklær, turbukser, bambus, og gode fleecejakker. Jeg skulle nok ønske at man produserte enda mer opp i 5 XL, og flere plagg i hver størrelse. Mange føler nok at mye i de største størrelser blir fort utsolgt, men det er likevel ingen tvil om at Stormberg har ett veldig godt utvalg, så klær er ingen unnskyldning for at man ikke kan komme seg ut på tur.

Stormberg kommer stadig med spennende nyheter også i store størrelser. Stormberg sitt turtøy i store størrelser er klassiske og sporty plagg som passer alle som har behov for det. Stormberg mener at størrelse ikke skal være en hindring for å trene eller gå tur. Uansett hva man trives med å gjøre, det viktigste er å komme seg ut og i bevegelse. Akkurat nå er det flere lekre, spennende nyheter på plass. Flotte nyheter også i farger. Farger gjør meg så utrolig glad. Plagg som gjør at jeg gleder meg til å gå på tur. For jeg skal være helt ærlig på at det endel hvordan turklærne ser ut. At klærne i tillegg til å ha gode turegenskaper også ser bra ut, det gjør at jeg gleder meg mer. Gleder meg til å bruke de fine turklærne.

Av nyheter hos Stormberg som går opp i størrelser 5 XL er Glomfjord. Glomfjord er en parkas, så her har vi en jakke med god lengde. Det fine med turklær er jo faktisk at de er så fine nå at man også kan ha de på seg i hverdagen. Glomfjord er en sånn type jakke. Vindtett, vanntett og fukttransporterende. En veldig god modell. I denne har jeg 3 XL. https://www.stormberg.com/no/glomfjord-parkas-dame.html#10340870061

Snart kan vi legge bort de tykke dunjakkene, og erstatte de med sommerdunjakkene. Stavskar er en av Stormberg sine mest populære sommerdunjakker. Stavskar er nå kommet i en ny, lekker farge som heter Clover. Denne går også opp i størrelse 5 XL. Dunjakken er velegnet som mellomplagg under en skalljakke på ekstra kalde vinterdager og som ytterjakke resten av året. En fin helårsjakke. I Stavskar så har jeg 4 XL.  https://www.stormberg.com/no/stavskar-dunjakke-dame.html#10300459058

Vistdal er en jakke jeg har brukt mye når jeg har vært ute på tur. Den er en av mine turfavoritter, og en jakke jeg også bruker til og fra trening. Vistdal er nå kommet tilbake i ny farge. Sort med lilla detaljer. Detaljene betyr mye synes jeg. Dette er en utrolig god modell. Ikke for tettsittende og ikke for smal som noen jakker kan bli. Det føles godt å ha den på. Det er god bevegelighet. Jakken er vindtett, lett vannavstøtende og fukttransporterende. Vistdal går opp i str. 4 XL, og i denne har jeg 3 XL. https://www.stormberg.com/no/vistdal-lettvektsjakke-dame.html#10315390001

Den siste nyheten jeg skal vise fra Stormberg i dag er en jakke som heter Sprinter. Sprinter jakken er en kombinasjon av tynn softshell på ermene og lett vattering på i front og rygg. Dette er en allsidig jakke til tur, trening og fritid, myk og behagelig. Jakken er på lager opp til str. 3 XL, og i denne så ble 3 XL noe i knappeste laget for meg, så i denne kunne jeg hatt en størrelse større.

Flotte, og spennende nyheter fra Stormberg. Husk at dersom du ikke finner din størrelse i nettbutikken, så kan det være en av Stormberg sine butikker har den størrelsen du har behov for, og omvendt. Butikken kan også bestille inn klær for deg uten forpliktelser sånn at du kan få prøvd plagget på. Stormberg har  også mye turbukser i store størrelser, og min store drøm er at jeg en dag kan få ei skikkelig turbukse. Å gå på tur i dongeri er ikke akkurat optimalt, men jeg får ikke på meg turbuksene som finnes i butikk, og jeg sliter også med å finne stoff slik at sydamen min kan sy en turbukse til meg… men for deg som ikke sliter med de samme utfordringene, så sjekk utvalget av turbukser, og andre nyheter her : https://www.stormberg.com/no/kampanje/dame-store-storrelser/

 

 

6 kommentarer
    1. Go morn! Du er nok ikke alene om å glede deg til snøen forsvinner☃️Jeg er nesten ikke ute og det lider kroppen av😞du er fantastisk fin i alle jakkene🏃‍♀️Du vet,den smukke kler alt❤️Nyt helgen💐

    2. Så flotte jakker og den rosa jakken ekstra fin. Opplever også at Stormberg har fine jakker i store str, men jeg finner de trange i ermene og da er jeg like langt…

    3. Du er så flott i de fine jakkene. Du blir jo bare smalere for hver gang du legger ut bilder😃👍
      Beundringsverdig!

    4. Fine fine Heidi
      Så mye flott du viser oss. Stormberg har mye flott i alle størrelser og når du viser oss blir det ekstra fint 👍😊

    5. Marit Nysand: Tusen takk for den flotte tilbakemeldingen, Marit! Jeg sliter nok selv med å se at jeg blir smalere, og da blir jeg jo utrolig glad for en slik tilbakemelding som den fra deg. Hodet følger nok ikke helt med…så tusen takk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg