Mens vi venter på våren

Mens vinteren herjer på Sørlandet, så er det godt å tenke på vår, og sommer. Vi skriver 3.mars, og vi er inne i første vårmåned. Butikkene begynner å fylles med vårklær, og det er en trøst når snøen ligger i svære fonner utenfor vinduene våre.

Det skal bli godt å slippe dunjakker, og ull etter hvert. Det skal bli godt og kunne kle på seg mindre klær, og det skal bli fint å finne frem vår, og sommerklærne. For meg er det alltid sånn at selv om jeg har nok av klær for en ny vår, og en ny sommer, så må jeg ha litt nytt i garderoben. Snart er butikkene stappfulle av lekre vårklær, og fristelsene kommer til å stå i kø. Jeg synes produsentene er flinke til å gi oss farger også høst og vinter, men det er jo noe helt spesielt når vår, og sommerfargene kommer.

Det er bare å glede seg. Butikkene kommer til å bugne av flotte klær. Vi kvinner er heldige. Vi har så utrolig masse flotte klær å velge blant, og vi kan kjøpe klær som passer vår stil, og vår lommebok. For menn som er en størrelse for stor, så er klær en mye større utfordring.Vi har alle våre klesfavoritter, og dere som følger bloggen min vet at Pont Neuf er en av mine store favoritter. Pont Neuf har nå sin vårkolleksjon ute i butikkene, og den må dere bare sjekke ut! Jeg har tidligere vist dere litt fra showrommet til Pont Neuf på motemessen som var i februar. Der fikk dere se en del av den flotte kolleksjonen. Forleden dag kom det en spennende pakke fra Danmark, og når disse pakkene kommer, så er det julaften, og bursdag på en gang.

Pont Neuf skuffer aldri. Pont Neuf er utrolig gode på design. Klærne er klassiske samtidig som Pont Neuf er utrolig gode både på farger, og flotte sammensetninger. Pont Neuf har stort fokus på passform, og komfort, og dette merkes virkelig på klærne. Klærne er utrolig gode å ha på! Kjolene/ tunikaene sitter utrolig fint inntil kroppen, og selv om jeg i mange år har gått med plagg som er veldig vide fordi jeg tror jeg skal skjule overvekten, så ser jeg jo hvor mye finere det er å gå i overdeler som sitter inntil kroppen. Man ser slankere ut med en gang.

Det å gå med klær som sitter inntil kroppen, det har vært en tilvenningssak for min del. Det har tatt lang tid å venne seg til at klærne sitter inntil kroppen når jeg alltid har vært vant til at overdelene har god vidde. I mitt lille hode, så har jeg trodd at har jeg god vidde, så ser man ikke størrelsen på kroppen så godt, men sannheten er jo at man ser større ut i vide klær. Får man overdeler som sitter inntil kroppen, så får det en helt motsatt effekt, man ser slankere ut, og jeg har jo ikke noe problem med å se at jeg er mye finere i den type klær. Jeg har jo endelig sett at jeg har en midje, noe jeg nok ikke hadde når jeg var på det største. Da tror jeg mer, eller mindre alt gikk i ett. I den tiden hadde kanskje ikke tettsittende plagg vært like fint.

Klær som sitter inntil kroppen er mer slankende. Mange av Pont Neuf sine klær sitter inntil kroppen, og viser våre kvinnelige former. Det er utrolig flott! Jeg har jo alltid sett hvor mye finere det er med klær som sitter inntil kroppen, men jeg har liksom aldri fått det ut i praksis selv. Det er til tider innmari vanskelig å få med seg hodet til å tenke, og se sannheten. Vi tror at store, romslige topper skjuler alle valkene våre, og det gjør de vel også, men de får også kroppen vår til å se så mye større ut. Det tar tid å endre, også når det kommer til å gå med andre klær enn det vi er vant til. Hodet sier store, vide overdeler, speilet, og fornuften sier noe helt annet. Dersom du sliter med å få til å gå med kroppsnært, så kan du jo begynne med å ta på deg en topp under, en topp som kanskje har bittelitt hold in effekt. På den måten, så er det nok lettere å venne seg til det. Ikke en topp med masse hold in, for det er jo bare ubehagelig å ha på seg, men der finnes topper som holder inn litt, og som man faktisk kan puste i, og føle seg vel i.

Tilbake til Pont Neuf som jeg virkelig digger! Pont Neuf sin vårkolleksjon / forårskolleksjon er nå i butikkene, og her er det mye lekkert! Pont Neuf har igjen vært flinke med farger. Du finner rosa, grønt, litt gult, og litt blomster. Du finner også de tradisjonelle, trygge fargene som blått,og sort. I vår får du flotte linplagg, og Pont Neuf har og en egen strikkekolleksjon. Cardiganen jeg har på meg i sort, og hvitt er fra denne. Det som også er så spennende med Pont Neuf er kombinasjonene av farger som de bruker. Spennende, stilige design. Flere farger brukt sammen.  Vi kan godt vise oss i gode, flotte farger, og spennende fargekombinasjoner. Vi kan være litt spreke. Vi kan våge litt. Du kan se hele kolleksjonen til Pont Neuf her : http://pontneuf.dk/foraar-2017/

Her er noen av mine vårfavoritter fra Pont Neuf :

Pont Neuf går fra XS til 3XL, enkelte plagg går også opp i str. 4 XL som tilsvarer str. 56. Det er mange butikker rundt om i landet som selger Pont Neuf. Både stormotebutikker, og ” ordinære ” butikker. Alexis Stormote, Cinderella, PIP og Bærre Lækkert er bare noen av stormotebutikkene som selger Pont Neuf. Bærre Lækkert er en av stormotebutikkene med egen nettbutikk. Jeg har fått lov å låne litt bilder fra dem som viser litt mer av vårkolleksjonen til Pont Neuf. Det er flotte Ninni som er modell. Du finner nettbutikken til Bærre Lækkert her : https://www.baerrelaekkert.no/

Forrige lørdag la jeg ut en giveaway på bloggen. En heldig leser skulle få en herlig produktpakke fra Urtemor med ringblomstsalve, fotkrem, håndkrem og leppepomade. Den heldige vinneren av produktene ble : ASLAUG JOHANSEN!! Gratulerer så masse med nydelige produkter, Aslaug. Jeg tar kontakt i løpet av dagen.

Til dere som ikke vant, men som ønsker å prøve ringblomstsalven, så kan dere ut dagen i dag fortsatt benytte dere av Urtemor sitt gode tilbud til bloggens lesere : Dersom du kjøper en stor boks med ringblomstsalve ( 100 ml ) til 120 kr, så får du en liten boks med på kjøpet ( 50 ml ). Du kan lese blogginnlegget om ringblomstsalven her : https://blogsoft.no/index.bd?fa=article.edit&ar_id=48118764  Frakt på 28 kr kommer i tillegg dersom den må sendes. Dersom du ønsker å prøve håndkremen til Urtemor som er fantastisk på tørre, og sprukne hender, en fantastisk håndkrem til bla sykepleiere, eller andre som har hendene mye i vann, så kan du kjøpe håndkremen til 70 kr, og få Urtemors leppepomade med på kjøpet. Leppepomaden inneholder mye næring og pleie. Legg igjen en beskjed i kommentarfeltet dersom du ønsker å benytte deg tilbudene, eller send en melding til Urtemor på Facebook : https://www.facebook.com/BioTeam-Helhetsterapi-127691605882/

 

 

14 kommentarer
    1. Hei, jøss ,så mye fint du har på deg. Liker spesielt den sort/hvite jakken og den rosa,stripete kjolen. Gleder meg til å komme hjem til våren,men har fått med meg været der i Krsand! En fin og vårlig uke til deg😘😘

    2. Gratulerer til den heldige vinneren 👍
      Så mye flott tøy du viser i bloggen din. Du er er en meget flott modell og gir inspirasjon til å kle seg pent å i spreke farger.
      Ønsker deg og alle en fargerik å god helg 😊

    3. Så mye flott å se, mange fine farger. 😀👍
      Og du kler virkelig de klærne, skjønner godt at du liker dem. 😉👍
      Ønsker deg en fin lørdag og helg ! 😊🌺

    4. Anonym: Tusen takk 🙂 Vårkolleksjonen til Pont Neuf er virkelig flott i år også. Du kan bare glede deg 🙂 Heldige du som slipper drittværet som er her i Kristiansand akkurat nå 🙂 Ønsker deg en nydelig uke!

    5. Pia Eriksen furø: Tusen takk for veldig fine ord, Pia! Det betyr masse for meg. Jeg håper jeg klarer å inspirere andre også til å kle seg i spreke, flotte farger. Farger gjør så mye med en 🙂 Ønsker deg en nydelig helg!

    6. Ragna Karlsen: Tusen takk, Ragna!

      Pont Neuf er virkelig min store favoritt. Passform, farger, design – jeg føler meg fin i klærne 🙂

      Ønsker deg en nydelig helg!!

    7. stavangerinmyheart: Tusen takk for utrolig fine ord <3 Ikke lett å ta til seg så fine komplimenter, men skal virkelig prøve <3
      Ønsker deg en nydelig lørdag!

    8. Marit: Tusen takk for fine ord, Marit <3 Jeg er lite flink til å ta i mot komplimenter, men skal gjøre ett tappert forsøk 🙂 Pont Neuf har mye lekkert, og grønnfargen som kommer på en del linplagg i vår, den er nydelig! Håper du får ei fin helg 🙂

    9. Anne Grete Østeng: Den grønne tunika/ kjolen er helt nydelig! Venter på jakken i samme farge, men er enig med deg, den sorte og hvite jakken er også utrolig fin 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg