Varm lykke, og en varm luke

Verden går videre, og for oss som er en størrelse, eller flere for store, så betyr det bla at vi ikke lengre trenger å fryse på de kalde dagene. Mange har nok hatt det nøyaktig slik som meg, nemlig at vi er vant til å fryse på kalde dager. Hvor stor er lysten til å komme seg ut i snø, og kaldt vær når man ikke har klær til det? Går man flere år tilbake, så var det jo så vidt at man fikk presset på seg ei tynn strømpebukse fordi størrelsene ikke var gode nok, og hvor mye hjelper ei tynn strømpebukse på kalde dager?

Ull klær som går opp i størrelser, det får jeg mange henvendelser om.  Skal man ut en tur på kalde dager om det er ut i snøen, leke med barna, eller ut på en god gåtur, så vil vi gjerne være kledd for forholdene. Jeg har vært gjennomfrossen mange ganger, og spesielt når datteren min var liten, og jeg måtte ut i snøen selv om jeg ikke hadde klær til det. Jeg har kjent mye på lysten til å ta en tur ut å gå på kalde dager, men når man vet at man blir blåfrossen fordi man ikke har varme nok klær, så blir det til at styggen på ryggen vinner, og man blir hjemme. Heldigvis har vi lenge nå fått tak i gode, varme jakker, og utvalget av varme jakker blir bare bedre, og bedre. Man kan få jakker fra de tynneste dunjakker/boblejakker til jakker som virkelig tåler kulde. Skal man være ute i lengre perioder, så vil man gjerne også ha godt, og varmt ulltøy, og det har vært nesten umulig å få tak i. Longsen stoppet ofte under magen, og trøya ble ofte magetopp, noe jeg kler veldig dårlig, og som er ubehagelig å ha på seg. Fokuset ble da hele tiden på det forbaska ulltøyet man hadde på seg istedenfor å kose seg ute.  Jeg husker det første ullsettet jeg fikk tak i. Det var et ullsett kjøpt på Sparkjøp i str. 44. Om jeg var str. 44? Slettes ikke, men det var det eneste jeg klarte å presse meg inn i… men også disse longsene stoppet før de rakk å komme over magen, og trøya ble en magetopp som ikke helt tålte dagens lys. Jeg kan ikke huske at jeg var særlig fornøyd når jeg bare måtte ta det på meg for å prøve å få litt varme.

Verden går heldigvis fremover, og Stormberg er en av få produsenter som tar oss som er en størrelse for store på alvor. I kolleksjonen av tur, og treningsklær i store størrelser, så har Stormberg ullserien ” Salbu.” I ” Salbu”, så får man både ullongs, og man får ullpolo med glidelås for enda bedre varme i halsen. Ullpoloen har flatlocksømmer som hindrer ubehag og irritasjon mot huden. Dette er et ullsett jeg kan anbefale på det varmeste. Utrolig god passform, og et ullsett av høy kvalitet. Ullplaggene er i 100% ren merinoull. Du finner longsen her : https://www.stormberg.com/no/salbu-ullongs-dame.html#10084060023  og du finner trøyen her : https://www.stormberg.com/no/salbu-ullpolo-zip-dame.html#10083460065  Fargen jeg har linket til går opp i 5 XL: Det finnes også i en lys grå farge, men denne fargen stopper på 3 XL. For dere som har menn i familien som også trenger store størrelser, så finnes det samme til menn, også det opp til str. 5 XL. Dette er jo flotte julegaver!

Plaggene er som sagt  i 100% ren merinoull, og de er så utrolig myke, gode, og varme. Ulltrøya sitter tett inntil kroppen, ikke kveldende tett, men så tett som den bør være. Sitter den godt, og tett inntil, så oppnår man også en ekstra god isolasjonseffekt. Salbu ulltrøye har som nevnt flatlocksømmer som hindrer ubehag og irritasjon mot huden, og den er Økotex®-sertifisert og testet for helseskadelige stoffer. Trøya er god, og lang, sitter godt etter kroppen, og så slipper man å oppleve at den sklir opp i ryggen når man bøyer seg. Ullsettet er også fin i fargene. Trøya er ubeskrivelig herlig å ha på seg, og for dere som har disse dårlige minnene om ull som klør, så kan jeg bare si at det var den gang.

Jeg må innrømme at jeg var veldig spent på longsen. Jeg var spent på om jeg ville få den over tømmerstokkene mine, og ikke minst om jeg ville få den over magen, og høyt opp i livet. Jeg valgte den største størrelsen i longs, og krysset fingrene for at den ville passe. Jeg kjente forventingene ble høyere, og høyere etter hvert som stadig mer av beina mine fikk plass i den. Den gikk greit over tømmerstokkene, og lårene, og jaggu fikk jeg den godt over magen også. Så gjenstod det å se om jeg kunne få den opp i livet, og gjett om jeg gjorde! Jeg fikk til og med longsen høyt opp i livet! Såpass høyt at den ikke vil skli ned. Lykke, lykke, lykke! Longsen er også veldig tøyelig, og utrolig behagelig å ha på seg. I longs, så valgte jeg som nevnt den største størrelsen som er 5 XL, og i trøye, så valgte jeg 4 XL, jeg kunne nok hatt 3 XL også, men 4 XL sitter veldig godt for meg som bruker overdeler mellom str. 48, og 52.

For dere som er allergiske for ordet ull, så har Stormberg også bambus i store størrelser. Bambus er vel en mellomting mellom ull, og superundertøy. Bambus er bare helt fantastisk å ha på seg! Så mykt, og så deilig mot kroppen. Når man i tillegg faktisk opplever at også longsen passer mine store bein, så er det virkelig lykke. Bambus longsen har jeg i 5 XL, og den er god, og romslig. Jeg får den fint over både legger, og lår, og jeg får den høyt opp i livet slik at den også sitter som den skal i skrittet. Trøyen sitter helt perfekt i 4 XL, men også her kunne jeg nok ha gått ned en størrelse. Bambus var en helt ny, og veldig positiv opplevelse for meg. Bambus undertøyet gir en annen følelse når du har det på deg en ull. jeg kan gjerne gå rundt i dette hjemme også jeg som koseklær, så mykt og deilig er det.  Den viser jo ujevnheter på klær og kropp som dere ser på bildet, men akkurat det gjør jo ingenting. Her finner du bambus : https://www.stormberg.com/no/rondebu-bambustroye-dame.html#10313459053 og her : https://www.stormberg.com/no/rondebu-bambuslongs-dame.html?nosto=nosto-page-product1#10313559053

I dag er det Stormberg som gir gaven bak luke nummer 16 – en helt fantastisk gave. Før vi åpner luken, så skal vi fortelle hvem som vant gaven bak luke nummer 15. Bak luke nummer 15, så fant vi et gavekort på 700 kr fra Nice Size i Drøbak. Den heldige vinneren av gavekortet ble : ELSE GUNDERUD!! Gratulerer så masse med gavekortet, Else !! Jeg er sikker på at du vil finne noe flott på Nice Size. Jeg tar kontakt med deg i løpet av dagen.

Så åpner vi luke nummer 16. Bak luke nummer 16, så finner vi : HYFJELL DUNJAKKE FRA STORMBERG TIL EN VERDI AV 1699 KR!

 

 

Foto : Stormberg

Hyfjell er ei lettvekstdunjakke, men den er skikkelig god, og varm. I test utført av Villmarksliv for TV2, så får jakken stempelet ” mye for pengene.”  Hyfjell er toppmodellen til Stormberg blant lettvekts dunjakker. Hyfjell er ei herlig dunjakke med god bevegelsesfrihet. Jeg føler meg heller ikke som en teletubbie i den. I str. L veier jakken kun 640 gram, så man merker jo nesten ikke at man har på seg jakke. Hyfjell har viktige egenskaper som høy isolasjonsevne, den er vindtett, og den er lett vannavstøtende. Man kan stramme armene med borrelås, og jakken har ei god hette.Noe av det jeg også elsker med Hyfjell er utvilsomt også fargen. Jakken er i en farge Stormberg har kalt ” Blue Jewel ” – en utrolig flott blåfarge. Du kan lese mer om Hyfjell her : https://www.stormberg.com/no/hyfjell-dunjakke-dame.html#10301260004

Ønsker du å vinne denne flotte dunjakken? Trenger du en ny, og virkelig varm jakke? Legg igjen en kommentar på bloggen, og du er med i trekningen av dunjakken. Fortsatt er det mange som kun legger igjen navnet sitt, og da gjerne bare et fornavn…jeg kan ikke trekke en vinner hvor det kun står et fornavn….heller ikke om du har et fornavn, og etternavn som mange andre har…Jeg  ha navn, og jeg   ha epostadresse. HUSK  : 1. Oppgi størrelsen du bruker  2. Husk at du skriver epostadressen din i kommentarfeltet. For å være med i trekningen må du legge igjen kommentaren på selve bloggen, og ikke i kommentarfeltet på bloggens Facebookside. Vinneren offentliggjøres i morgen.

Lag den en nydelig 16.desember

 

 

 

Følgende er med på årets julekalender

 

Blæst Rainwear   https://blaest-rainwear.com/no/ 

Handberg             http://www.fashiongroup.dk/Handberg.50.aspx

Levolution            http://www.levolution.no/  

Råh Fin                 https://www.facebook.com/raahfin/

Wilhelmines         https://www.facebook.com/wilhelminesas/

Pont Neuf             http://pontneuf.dk/eng/

KK Design            https://www.godske.com/brands/kk-design  

Nais                       https://www.facebook.com/naisbutikken/  

Alexis Mote           http://www.alexismote.no/  

Bærre Lækkert      http://www.baerrelaekkert.no/  

Stormberg             https://www.stormberg.com/no/  

Maxima                  https://www.facebook.com/MaximaMoteLillestromAs/

Tinas Agentur       https://www.facebook.com/tinasagentur/

Zhenzi                    http://www.zhenzi.com/zhenzi.aspx  

Nice Size                https://www.facebook.com/nicesizedrobak/

Cinderella               https://www.facebook.com/Cinderella.stormote/

Sørensen Sko        https://www.facebook.com/JSorensenSko/

Mother India           https://www.facebook.com/Motherindia.kristiansand/

Holte Velvære        https://www.facebook.com/Holte-Velvære-593613320718079/

LauRie                    https://www.laurie.dk/  

Loft                         https://www.loftfashion.dk/da/  

Ciso                        https://ciso.dk/  

PIP Stormote         https://www.facebook.com/pipstormote/

 

 

 

81 kommentarer
    1. Ja takk, jeg trenger virkelig ei god og varm dunjakke siden jeg jobber i barnehage og min er blitt så trang 😜 Den er lekker, tenk om jeg kunne ha vært så heldig 😍 Ha ei god helg, vakre du 💜

    2. Både ullyndertøyet og dunjakka er flotte.
      Jeg ønsker å krype inn i ei slik deilig dunjakke. Som den frysepinnen jeg er trenger jeg stadig varme plagg.
      God lørdag!

    3. En herlig jakke for turer i vinterhalvåret. Flott å kunne pakke ned i sekken når det ikke er så kaldt, en velsignelse å ta på under rasten når mat og drikke skal inntas. Med denne jakken er det ingen grunn til å sitte hjemme, selv med tosifret antall kalde👍 Ønsker meg i str. 52 ev. 54

    4. Å den jackan skulle va helt perfekt å ha på sej en kall vinterdag, då d brukar kunna bli både -20 å -30 här i fjällbygden😊 så gärna en 4xxl

    5. For en herlig farge på jakken. Ja takk, jeg vil gjerne være med på trekningen. Str 46/48. Ha en herlig dag videre.

    6. Den følelsen “fryseoverhelekroppen” er No velkjent fra før i tida. Godt det finnes noen som tar Odd litt på alvor. Kan gjerne vinne denne deilige jakka. God helg, Heidi. Hilsen Torbjørg.

    7. Legger ikke ut navn og epost i et kommentarfelt, får nok spam som det er 🙂 Men jeg vil bare si at ullundertøyet til Stormberg er fabelaktig! Mykt og tøyelig og jeg har brukt det flere vintre og holder seg like fint. Har en Kari Traa ulltrøye som sikkert kosta minst to ganger så mye og den blir liggende fordi den er mye mindre behagelig å bruke.

    8. For en flott jakke og herlig farge – ser varm og god ut og midt i blinken for meg som fryser så lett – str 48 er ønske fra meg👏👏🎄

    9. Nydelig farge og en jakke jeg sikkert kommer til bruke helt til våren kommer 😄 ønsker str xl 🎄

    10. Å ja takk
      ☺☺☺
      Vil gjerne slippe å fryse når
      Jeg skal stå i slalombakken å
      se på sønnen min renne 😉
      Må ha den i str XL

    11. Det er så utrolig bra at det har kommet ordentlig varmt vintertøy for oss store !! Det er noe som har vært vanskelig å få tak i mange år. Det samme gjelder treningstøy …
      Jeg vil veldig gjerne ha en så flott jakke i str xxl.
      [email protected]

    12. Denne kunne jeg virkelig ønsket meg,da min dunjakke ble stjålet på Brokke sist vinter. Str xl.

    13. Denne hadde vært god på kalde dager 💙😊❄️. Er ikke helt sikker på str men kanskje 4 xl😊. Ha en god lørdag❤️🎄❤️. [email protected]. Inger Lise T Frivoll

    14. Ull har jeg lyst på men føler jeg aldri finner no som passer ordentlig derfor har jeg gitt opp😞
      Kanskje jeg burde ta en tur til stormberg😀

    15. Wow….så flott at du gir slike opplysninger, for at Stormberg har store størrelser visste ikke jeg.
      Hvis jeg vinner kunne jeg tenkt meg str 42.

    16. Jakka ser mjuk og god ut. Er på jakt etter ny jakke,så det hadde passa flott om eg vann akkurat dinna. 😊

    17. Takk for stadig gode og nyttige tips om h or vi får kjøpt kvalitetsprodukter.
      Dunjakken et nydelig. Min str er 46/48.

    18. Hmmmm…….bambus skal jeg jammen prøve……får dilla av ull😂😂…..synes det stikker og klør🙈
      Og sånn deilig jakke ser jo superdigg ut.🤗Er jeg så heldig å vinne tror jeg at 3xl er en grei str.
      [email protected]
      Ha en fin lørdag🤗

    19. For en flott farge på jakken! 4xl eller 5.
      Godt at det finnes superundertøy også, det må sjekkes ut! Takk for en flott og meget informativ adventskalender, det setter jeg stor pris på, samt dine Blogginnlegg ellers i året også, for den del. ☺
      [email protected]

    20. Å, den fargen var nydelig i tillegg ! 😀👍 Skulle absolutt ha fått bytta ut den slitte jakka (som egentlig skulle vært bytta ut ifjor…) Men pga forsikringssak som “stjeler” peng, ble det ikke rom for det. Og dessverre er vi nå 6 mnd inn i det tredje året med saken. Iskaldt i huset da kjelleren står uisolert, så enten må pleddet over eller fyres hardt med ved…. 😥 Hadde vært koselig med en fin oppmuntring. 😉 Ønsker i str. 44. 😀👍
      Ønsker deg en fin lørdag ! 😀🌺
      [email protected]

    21. Er så glad for de gode klær tipsa dine for det har hjulpet meg mye isteden for mange bomkjøp som jeg gjorde, etter jeg ble transplantert og gikk opp endel i vekt. Jeg hadde jo aldri vært inne på en stormote butikk og når mye tøy ble mindre og mindre og ikke lekkert på meg lenger , da takket være att jeg begynte å lese den flotte lærerike bloggen har jeg fått kjøpt en del tøy som passer xxl kroppen min, og som er fine og som jeg føler meg fin i, har også fått kjøpt ett ullsett fra Stormberg 👍men ønsker meg veldig ei ny varm jakke 😍ha en fin 3 dje adventshelg 🎄💟💜⭐️🌟

    22. Superflott ulltøy i gode størrelser Det skal søsteren min få til jul!! Og jakka trenger jeg –
      som befinner meg på jobb i Vesterålen😁. Str. L blir akkurat passe😂Litt av en julekalender du har ordnet i år! Fantastisk flotte alle sammen👍 Ha en strålende dag❤️

    23. Åhhhh i dag krysser jeg alt jeg eier å har for denne ønsker jeg meg VELDIG 👍😊👌
      Ut på tur hver eneste dag uansett årstid å vær krever skikkelig tøy. Heldigvis har Stormberg mye flott å deilig tøy 👍, men ikke alltid lommeboka tilsier at en kan kjøpe det en finner.
      Da er det gøy å kunne være med i kalender å kanskje være så heldig å vinne. 👍😊
      Kalenderen din er en glede å følge hver eneste dag . 💖Gruer meg til morgen- ordene fra deg ikke blir daglige lenger ……
      Størrelse xxl tror jeg vil være perfekt til meg 😊🎉

    24. Denne har stått på ønskelista lenge men først var det ikke store nok str å så hadde jeg ikke råd. Hadde vært helt topp å vinne denne. Her var det 17 minus i dag tidlig så varme klær kommer godt med 😃 takker å for en fin blogg med mye bra stoff. Både ang klær og andre ting. Fått veldig mange gode tips av deg😃 ønsker deg en riktig god jul. Kommer veldig Ann på hvordan den er i str men 2 eller 3 xl [email protected]

    25. Denne hadde passet meg perfekt. Skal feire jula i kulden i år så hadde passet bra med en god og varm jakke. Usikker på str men antar Xl 😉 God førjulshelg 🎄🎄

    26. At Stormberg har ulltøy i stor størrelse hadde jeg ikke fått med meg, må plutselig erstatte magetoppen min 😂
      Ønsker meg veldig en stor varm jakke.
      Str 48/50

    27. Ååå….den hadde vært noe å vinne 😍 Har ikke hatt dunjakke siden ungdomstiden. Bruker str 48-50, litt avhengi om hvordan de er i str.
      Så da er det bare å håpe 😊
      Mvh. Elisif Bødtker

    28. Ull er ikke tull nei,ihvertfall for meg som ikke kjører bil. Har en ullbukse fra Stormberg med bambus deilig,litt slakk i strikken men det går greit. For ei lekker jakke,trenger en sånn når jeg skal på jobb om natten. Ønsker deg en fin kveld 🙂

    29. Dette var en lekker jakke i nydelig farge!!!!! Den skulle jeg gjerne hatt på kalde dager på jobb i skole og Sfo Tror jeg måtte hatt 2 XL. 😀 En fin lørdag ønskes deg også.

    30. Lekker jakke 🙂 Ville ønsket meg den i str.50 eller ev tilsvarende størrelse. Hadde vært gøy å ta på noe som ikke er i sort…;-)

    31. Nydelig jakke du gir bort i luke 16.
      Om jeg skulle være så heldig, så str M.
      Ha en fin lørdagskveld.

    32. For ei lekker jakke! Elsker turkis 😍 Og trenger ei ny jakke så håper jeg vinner

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg