Jakken for de kalde dagene

Jakten på en god, og varm jakke, den er ofte ikke så lett. Man har sine krav til hvordan den gode vinterjakken skal være, og så er det å finne den jakken da som tilfredsstiller alle kravene. Ofte blir det vel med dere som med meg at det ikke holder med ei jakke, for ikke alle dager er like kalde, og alle jakker er ikke for alle anledninger. Man kan ofte ikke bruke en og samme jakke når det er 0 grader som når det er mange minusgrader. Jeg kan i alle fall ikke. Jeg er så varm av meg at jeg fort kan renne vekk om jakken er beregnet for de mer kaldere dagene. 

Jeg har mine jakkefavoritter også når det kommer til vinterjakker. Jeg har når det kommer til vinterjakker mer enn en favoritt. Som jeg nevnte så må jeg med min varme kropp ha jakker til ulike temperaturer. Tidligere har jeg blogget om dunjakken Hyfjell fra Stormberg. Hyfjell som er en lettvektsdunjakke, lett, men skikkelig god, og varm. I test utført av Villmarksliv for TV2, så får jakken stempelet ” mye for pengene.” Hyfjell er toppmodellen til Stormberg blant lettvekts dunjakker. Dunjakkene i stretch fra Plus by Etage er også en av mine store jakkefavoritter.

Stormberg har flere gode vinterjakker som også går opp i store størrelser. En av de er Svalbard. Den dunjakken er jeg blitt utrolig glad i! Den har ikke den lengden jeg pleier å ha på jakker, men jeg er helt komfortabel med kortere modeller nå. Svalbard har i tillegg en veldig fin farge, og med små detaljer i en flott, rosa farge. Detaljene i den rosa fargen, de utgjør faktisk mye på jakken synes jeg. Jakken har samme, fine farge inne i hetten, og i det innvendige foret.

Svalbard er ei veldig god, og varm dunjakke. Med den så kan man bare glede seg til vinteren. Svalbard er en av Stormberg sine varmeste dunjakker med høy isolasjonsevne til de ekstra kalde dager. Jakken er røff og slitesterk og har praktiske detaljer som enhåndsstramming nederst, strammemulighet rundt håndledd – og regulerbar, fast hette. Jeg føler også at dette uten tvil er ei jakke man kan bruke både i hverdagen, og man kan bruke den i skog og mark. Jakken er vindtett, den er vannavstøtende, og den er fukttransporterende. Jakken har det som heter Polar Dun, og består av 55% andedun, og 45 % andefjær. Det er viktig å ta med at dun i Stormbergs produkter er fra fugler som er avlivet i forbindelse med matproduksjon. Jeg føler jeg må legge til at du akkurat nå kan gjøre ett veldig godt kjøp på nettopp Svalbard. Du finner Svalbard her : https://www.stormberg.com/no/svalbard-dunjakke-dame.html#10271390022

Jeg gleder meg til å bruke Svalbard på de skikkelig kalde dagene. Jeg kan gjerne ha kalde vinterdager bare jeg slipper unna snøen. Jeg er av de som mener at snøen kan holde seg i fjellet, og så kan man dra til fjells om man ønsker snø. Snø og Sørlandet hører ikke sammen spør du meg, men sånn jakkemessig, så er jeg er klar for vinter!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg